NHB Deurne 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sachaaaa

Re: NHB Deurne 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:33

Heee, Selente en FD, dan worden wij klasgenootjes haha :D
Ik heb ook nog geen kamergenoot ingevuld, gaat een beetje moeilijk want ik ken verder nog niemand. Maar vriendin van mij die de opleiding nu ook doet zegt dat je nog wel kan switchen, dus dat is niet echt een probleem.
Selente, over dat eten heb ik ook flink nagedacht. Ik bedoel, is wel flink duur, en als je ziet hoeveel ik eet is dat het waarschijnlijk niet eens waard :=
Dus ga ik gewoon mijn eigen brood kopen, en dat 's ochtends smeren. Heb ik in ieder geval ontbijt en lunch al gedekt. Voor de rest het avondeten maar zien, waarschijnlijk een keertje op school, de andere keer ergens een pizza halen, en mijn moeder kan me ook wel wat meegeven om op te warmen. Daarbij was ook een beetje het plan om even met m'n kamergenootje 's te overleggen en samen eens te kijken wat handig is :)

Iedereen hier er al flink zin in? Ik wel hoor, haha :D En die baankansen maak ik me niet zo druk om, je hebt echt genoeg kans om zijweggetjes in te slaan etc., er is heus wel wat te vinden :)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:54

Sachaaaa schreef:
Ik heb ook nog geen kamergenoot ingevuld, gaat een beetje moeilijk want ik ken verder nog niemand. Maar vriendin van mij die de opleiding nu ook doet zegt dat je nog wel kan switchen, dus dat is niet echt een probleem.
Selente, over dat eten heb ik ook flink nagedacht. Ik bedoel, is wel flink duur, en als je ziet hoeveel ik eet is dat het waarschijnlijk niet eens waard :=
Dus ga ik gewoon mijn eigen brood kopen, en dat 's ochtends smeren. Heb ik in ieder geval ontbijt en lunch al gedekt. Voor de rest het avondeten maar zien, waarschijnlijk een keertje op school, de andere keer ergens een pizza halen, en mijn moeder kan me ook wel wat meegeven om op te warmen. Daarbij was ook een beetje het plan om even met m'n kamergenootje 's te overleggen en samen eens te kijken wat handig is :)

Iedereen hier er al flink zin in? Ik wel hoor, haha :D En die baankansen maak ik me niet zo druk om, je hebt echt genoeg kans om zijweggetjes in te slaan etc., er is heus wel wat te vinden :)

Leuk! Haha, ik heb ook nog geen kamergenoot ingevuld hoor, ik ken namelijk verder ook niemand. :')
Ik heb al besloten dat ik het niet ga doen... Ik denk namelijk dat het prima goedkoper kan... Dus idd even je eigen brood smeren! Het moet toch mogelijk zijn om eventueel een kleine koelkast of magnetron te regelen voor op je kamer? (als die er nog niet zit, want ik heb er echt geen idee van....)
Althans, wij hebben zelf een koelkastje, en eventueel nog wel een klein pitje voor eten op te warmen. :Y)
Ach, er moet wel wat te regelen zijn met je kamergenoot toch? En anders regel ik het wel voor mezelf, haha! Baankansen maak ik me idd ook niet zo druk om... Kom vast wel ergens terecht, en anders rol ik gewoon weer even ergens anders in als tussenoptie. Wie weet is het over 4 jaar wel anders, dus gewoon genieten van de dag van vandaag toch?! *\o/*

Edit: oh, en... natuurlijk heb ik er zin in!! Ben nu al overal wat dingen van de lijst vandaan aan het plukken... Ben alleen aan het bedenken wat ik met de poetskist moet gaan doen... Of ik die daar ga gebruiken of toch zelf aanschaffen! Want op de lijst van benodigdheden zitten toch wel wat dingen 'in' de poetskist die je toch meer verbruikt dan gebruikt... O.a. hoefvet en zadelvet etc.
Dus ik ben nu wat ruiterzaken af aan het struinen ghehe.

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:00

Ja, kan inderdaad echt goedkoper. Voor 3 euro kan ik gemiddeld een hele week ontbijten, en dan ook nog na te gaan dat je 's maandags niet mee ontbijt en vrijdags niet mee eet! Je mag behalve tv, en waterkoker geen elektronica in je kamer (mobiel en laptop natuurlijk wel), dus koelkast ofzo zit er niet in. Wel kun je bv. een tostiapparaat verstoppen, ze mogen namelijk niet in lades kijken. Mocht je wel gepakt worden, ben je 'm gewoon kwijt tot het einde van het jaar, ook niet zo heel erg dus. Maar desnoods warm je je eten au bain marie op, zei m'n moeder, hahaha.

Die intaketest duizelde me soms trouwens wel hoor, al die figuren en oliebol, haha. Had uiteindelijk toch gewoon hoog, daar niet van, maar alsnog :')

Wel leuk om zo alvast wat mensen te leren kennen! Heb me ook al aangemeld bij die eerstejaars facebook :)

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:06

Sachaaaa schreef:

Ik heb ook nog geen kamergenoot ken ook niemand die de hbo gaat doen.
Ken wel heel veel van de mbo maar daar heb je niet veel aan met je kamer haha ;)

Ik ga wel op school eten want anders moet je elke avond toch bijbetalen of frieten of pizza ofzo halen want op je kamer mag je geen magnetron of kookpitje. Je mag eigenlijk niet eens een koelkast maar die neem ik toch wel mee, neemt iedereen bijna mee ( mijn zus zit nu namelijk in de 3e daarom weet ik dat )

Ik heb ook echt heel veel zin om te gaan wil eigenlijk zo snel mogelijk beginnen. Heb laatst op concours nog 3 cadeaubonnen gewonnen van een ruitersportzaak dus ga ook maar eens inkopen doen voor school.
Hebben jullie een eigen paard of gaan jullie een schoolpaard huren ?
En moeten we trouwens een bruin of wit dekje of mag die ook blauw zijn want er staat geen bonte kleuren

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:09

Blauw mag ook, Floor zei tegen mij dat alles goed was, zolang ze maar geen zonnebril op hoefde haha.

Ach ja, dat met de kamergenoot zie ik wel, wie weet wordt een van jullie dat wel, haha ;)

Heb geen eigen paard, maar krijg er heel waarschijnlijk eentje mee van een fokker :D

Inkopen heb ik allemaal al klaar, helemaal klaar voor de start hier!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:21

Hmm, nee dat dacht ik al ja... Maar koelkast was ik eigenlijk ook wel van plan! Ik eet af en toe ook wel op school, maar ik ben ervan overtuigd dat ik goedkoper per dag kan eten dan dat ik daar zou uitgeven. Ik heb alles namelijk een beetje uitgerekend qua schoolweken e.d. :+

Ik moet nog even bedenken wat ik ga doen wat betreft dekjes.. Heb een bruin VZH dekje maar heb een dressuurzadel. :')
Maar ik zit te twijfelen of ik die ga verkopen/ruilen en dan een VZH zadel toch maar koop... Hoeveel liefde ik ook voor m'n dressuurzadel heb, uiteindelijk geef ik toch de voorkeur aan springen. Of ik moet een goedkoop springzadel op de kop kunnen tikken...

Ik moet ook nog schriften kopen, maar die heb ik zo ingekocht. :+

Zelf ga ik een paard huren, want ik rij nu een dekhengst en die kan natuurlijk niet mee van stal. Ik zou er misschien wel een in bruikleen kunnen hebben ik weet het niet, maar ik heb geen idee of dat handig is.. Want stel dat dat paard uiteindelijk iets heeft dan ben ik ook te pineut met de kosten, en dat kan ik momenteel toch niet betalen. :')
Ik ga op safe spelen denk ik zo...

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:34

Selente, zou gewoon kijken of je er een goedkoop springzadel bij kan krijgen, omdat je dat in het tweede jaar toch moet.

Qua eten heb je inderdaad gelijk, da's bijna afzetterij.. Afwisselend op school en zelf is dan veel slimmer, al helemaal omdat je ontbijt en lunch zelf wel kan doen.

Schriften moet ik ook nog ja, haha, maar dat is zo gedaan.

Paard huren is inderdaad wel veilig, daarvan weet je ook dat ze het kunnen. Nadeel is dat je niet op concours kan en niet buiten de lessen dingen kan meepakken. Daarom ga ik nu kijken bij een paard van een fokker, maar het is nog maar de vraag hoe dat gaat lopen, zit namelijk Jazz in en die zie ik nog niet crossen.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:48

Sachaaa, oh dat wist ik er dan inderdaad niet van wat betreft concours... Ik meende namelijk dat ze zelf zei dat je dat wel ging doen op school. Maar dan bedoelt ze zeker alleen de concoursen die op school georganiseerd worden?

Dit zet me nu nog even aan het denken... Want ik zou het dan wel leuk vinden om ook op concours te gaan namelijk. Heb ik tot heden namelijk nog niet gekund... Ik ga het nog eens even overleggen dan thuis! Baal dat ik nu vrij snel die beslissing moet nemen.

Hmm, ja misschien dat ik dat dan wel even ga doen! Ik zal de markt hier eens even gaan afspeuren. Nu maar eerst even weer naar een andere ruiterzaak. :+

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:50

Ja, alleen schoolconcoursen, niet via de KNHS ofzo. Schoolpaard mag je alleen in de lessen rijden, en that's it. En juist buiten de lessen wil ik ook de tijd nemen om de kneepjes te leren kennen enzo, en natuurlijk op concours. Daarbij hoor ik dat schoolpaarden ook wat afgestompter zijn, en je bereikt er natuurlijk niets zinvols mee omdat je ze na een jaar kwijt bent. Dus eigenlijk allemaal nadelen, maarja, kans bestaat dat ik het er wel mee moet gaan doen. Tot die tijd goed rond blijven kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:03

Je hebt ook zelfstandig rijden en dan mag je ook gewoon je schoolpaard rijden hoor.
Er zijn regelmatig concoursen op school (ook van KNHS dus). Ik ben ook een keer HC gestart met een schoolpaard.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:30

Het zelfstandig rijden is gewoon op het moment dat je geen les hebt neem ik aan? Dus trainen wanneer je geen 'les' meer hebt?
Want het lijkt me wel erg handig dat je dan ook mag trainen namelijk. Maar het is wel fijn om dit te weten, want dan ga ik zeker voor een 'eigen' paard...

Bizzybijtje,
Hoe vaak wordt er dan ongeveer een concours op school georganiseerd? Moet ik dan denken aan 1x in de maand, of aan 1x in de 4 maanden? Bijvoorbeeld. :)

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:07

1x per maand ;)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:24

Ik heb ook een koelkasten op me kamer, magnetron en ovens zijn verboden ,zijn aantal die t hebben maar paar waren ook afgepakt, ze kijken namelijk overal. Je mag wel met andere opleidingen op een kamer, mits het past qua indeling.

samantha374

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:28

Hee, ik ga ook even volgen, ik wil namenlijk volgend jaar naar deurne dus ben wel benieuwd naar jullie verhalen! Was de intaketest moeilijk?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:32

Selente schreef:
Het zelfstandig rijden is gewoon op het moment dat je geen les hebt neem ik aan? Dus trainen wanneer je geen 'les' meer hebt?
Want het lijkt me wel erg handig dat je dan ook mag trainen namelijk. Maar het is wel fijn om dit te weten, want dan ga ik zeker voor een 'eigen' paard...

Bizzybijtje,
Hoe vaak wordt er dan ongeveer een concours op school georganiseerd? Moet ik dan denken aan 1x in de maand, of aan 1x in de 4 maanden? Bijvoorbeeld. :)

2 a 3 keer per half jaar wedstrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:02

Selente schreef:

Bizzybijtje,

Zelfstandig rijden is zelfstandig rijden. Dus zelfstandig trainen. Er zit wel instructie langs de bak maar dan moet je om hulp vragen.

Wij hadden overigens 1x dressuurles, 1x springles, 1x lesgeven en dan 2 dagen zelfstandig rijden.
Weet niet of dat komend jaar hetzelfde blijft

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:40

Hmm op die manier... dus niet na school nog mogen rijden, wat wel mogelijk is met een eigen paard.

Oke, nu heb ik twee antwoorden op mijn vraag wat betreft de wedstrijden... :') De een zegt 1x in de maand en de ander 2 a 3x in het half jaar.
Nu heb ik iig een idee, bedankt voor het beantwoorden! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:00

Zelfstandig rijden is vaak na school. Je mag in principe ook niet in de bak buiten die uren tenzij je toestemming hebt. Eigen paard en schoolpaard is gewoon gelijkwaardig alleen kun je er dus niet mee naar buitenschoolse concoursen.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:04

Oke, top. Dan heb ik m'n antwoorden. Bedankt! :)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:42

Hoi
Ik kom mij ook melden hier, net besloten dat ik volgend jaar ook naar deurne wil gaan. Ik wil hbo paardensport gaan doen. De reden dat ik zo laat beslis is dat ik pas laat ben gestopt met mijn vorige opleiding en ik geen idee had wat ik ging doen dus de laatste weken zat ik in dubio tussen hippische bedrijskunde en paardensport en toch mijn hart te volgen :)
Morgen deurne bellen want ik kom niet uit het kostenplaatje. Ik heb een eigen paard dat niet meer mag springen wegens medische redenen maar wel alles mag qua dressuur. Ik heb dus een schoolpaard er naast nodig voor de springlessen.

Hoe zit het met de "verplichte kleding" moet je per se een camel broek en een helicon polo en jas hebben? Of mag een donkerblauwe of zwarte broek ook gewoon met bijpassend shirt/vest/jas?
en met het dekje moet de per se donkerbruin zijn, want dat staat echt afschuwlijk op mijn zwarte paard :') En witte dekjes worden zo snel vies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:14

Een schoolpaard huur je volledig, dat kan dus in principe niet voor enkel de springlessen.
Dekje mag alle kleuren hebben als het maar niet te gek is (dus geen knalkleuren, al zouden ze daar volgens mij nog niks van zeggen).
Over rijbroeken deden ze ook niet zo moeilijk, reed vaak genoeg in een jeansrijbroek ipv bruine broek. Je moet wel echt een helicon polo/jas aan tijdens het rijden.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:56

Ik heb wel een schoolpaard voor alleen t springen, overige dagen longeer ik of rij ik in zelfstandig rij uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:05

Ja maar je moet hem toch gewoon helemaal betalen?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:07

Ja volgends mij wel.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:13

Ja dat maak ik ook op uit het schema maar waar ik niet uit kom zijn de kosten voor mijn eigen paard moet ik hem rekenen als extra paard? Of als eigen paard van iemand die studeert in Deurne maar geen paard nodig heeft tijdens de studie?