1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jodieee

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:36

ik ga er lid van woorden, denk ik volgens mij is dat de studievereniging namelijk :),

en nee nog geen studentenvereniging, xD ik weet nog niet waar ik bij wil, wat bij me past gheeh,

Weet iemand hoe het zit als je al een OV0kaart had maar deze onactief stond :o ik heb namelijk nogniets gehoord van IB

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:39

suus_pepper schreef:
Veel plezier iedereen met de introductie!
Voor mij hetzelfde A_Fotografie.. Gelukkig zijn mijn ouders zo lief om te zeggen, als het voor school is betalen wij. Mijn introductieweek valt ook in september, dus dat is een week minder. Daarna maar hopen dat ik niet heel veel naar school moet.

Haha ja hier ook, maar vind het evengoed balen. Ik word pas 30 okt 18, dus 't was iets met kwartalen enzo..

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:41

hee ook iemand die 30 oktober jarig is xD, oke ik wordt dan 21 maar ahg :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:41

Ik ga ook bij de studievereniging :) Ben ook wel van plan om daar actief te worden. Ik ben nog niet lid geworden van een studentenvereniging, omdat ik niet weer hoe zwaar mijn studie zal zijn (iedereen zegt heel zwaar..), ik ook 13 uur per week werk en daarbij ook nog eens 2 pony's moet verzorgen. Ik denk dat ik maar moet gaan wennen aan weinig slaap :')

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:42

Jodieee schreef:
hee ook iemand die 30 oktober jarig is xD, oke ik wordt dan 21 maar ahg :)

Haha yeah :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:42

A_Fotografie schreef:
suus_pepper schreef:
Veel plezier iedereen met de introductie!
Voor mij hetzelfde A_Fotografie.. Gelukkig zijn mijn ouders zo lief om te zeggen, als het voor school is betalen wij. Mijn introductieweek valt ook in september, dus dat is een week minder. Daarna maar hopen dat ik niet heel veel naar school moet.

Haha ja hier ook, maar vind het evengoed balen. Ik word pas 30 okt 18, dus 't was iets met kwartalen enzo..

Ik word 30 november pas 18. Ik baal echt, want Groningen is allemaal 18+.. Hopelijk krijg ik snel mijn studenten pas en kom ik daar mee binnen. Anders moet ik 3 maanden wachten tot ik uit mag :(

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:45

Ik heb de OV jaarkaart vorige wek pas aangevraagd. Veel te laat natuurlijk, maar ik weet dus ook niet hoe het zit met het activeren ervan.

En ik moet ook nog 18 worden, dus de studiefinanciering gaat bij mij pas in oktober in. Helaas, maar niks aan te doen. Ik weet wel dat ze qua feesten en dergelijke in Utrecht niet moeilijk doen met 18+. Ik ben op mijn 16e al overal binnengekomen toen ik met een groep meeliep die wel 18 waren. En ik zie er echt jong uit voor mijn leeftijd. Of bedoelde je dat niet suus_pepper?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:46

xIrlijn schreef:
Ik heb de OV jaarkaart vorige wek pas aangevraagd. Veel te laat natuurlijk, maar ik weet dus ook niet hoe het zit met het activeren ervan.

En ik moet ook nog 18 worden, dus de studiefinanciering gaat bij mij pas in oktober in. Helaas, maar niks aan te doen. Ik weet wel dat ze qua feesten en dergelijke in Utrecht niet moeilijk doen met 18+. Ik ben op mijn 16e al overal binnengekomen toen ik met een groep meeliep die wel 18 waren. En ik zie er echt jong uit voor mijn leeftijd. Of bedoelde je dat niet suus_pepper?

Jawel, dat bedoelde ik wel :) Ze weigerden me vrijdag ook al, maar volgens mij was dat 21+? Maar mijn KEI-mama heeft me er toch ingekregen *\o/* Als mensen mijn leeftijd gaan schatten zeggen ze meestal 16, misschien net 17. Dus dat wordt nog was :P

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:47

suus_pepper das wel heeel druk inderdaad, ik stop ook met paardrijden vanwege de studie, toruwens mooi balen als je niet in groningen uit kan :O daar is groningen voor!

en A_fotografie, big party xD

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:50

Jodieee schreef:
suus_pepper das wel heeel druk inderdaad, ik stop ook met paardrijden vanwege de studie, toruwens mooi balen als je niet in groningen uit kan :O daar is groningen voor!

en A_fotografie, big party xD

Aan de ene kant wil ik heel graag in Groningen wonen. Wat lijkt me dat prachtig! Maar ik wil eerst het verzorg meisje van mijn oudste pony zo goed aan het rijden krijgen dat ze ook op Twinkle kan rijden. Mijn zus gaat op dezelfde stal een paard rijden dus die kan dan een oogje in het zeil houden en de stal eigenaresse + stal genootje zullen ook oppassen. Maar ze kan nu nog niet eens draven :')

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 15:26

@galley; We wonen in hetzelfde dorp! Haha

Ik heb mijn boekenlijst gevonden via studystore maar de boeken besteld via bol.com (bijna alles 2e hands)
Heeft me bijna 300,- gescheeld! Heb alle boeken voor het eerste jaar besteld. Kan er maar vanaf zijn haha.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:34

xIrlijn schreef:

Heb je ook meteen een koppelingsformulier aangevraagd voor je OV jaarkaart?

Zodra je je OV kaart binnen hebt moet je het nummer van je kaart, met een foto/kopie van je IDkaart/paspoort en je OV kaart opsturen samen met dat formulier (of online invullen, verwerken ze sneller), en dan wordt je kaart gekoppeld. Zodra deze gekoppeld is krijg je een bericht, waarin staat dat je in 2 tot 4 werkdagen je abonnement op je kaart kunt zetten.

Ik heb mijn abonnement vanmorgen op mijn kaart gezet. Kun je dan per direct gratis reizen of echt pas vanaf 1 september? Ik hoor verschillende verhalen hierover namelijk...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:32

Per 1 september, als je nu reist moet je gewoon betalen. Ik zal eens kijken of ik hem al kan activeren, er stond in de brief dat dat vanaf 1 september kon namelijk maar ik he nooit een koppelingsformulier of een kaart nummer doorgegeven dus hoop dat het goed gaat, probeer het dus liever eerder haha

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:48

In Groningen kan je best uit als je nog geen 18 bent, als je wel 18 lijkt kom je er wel makkelijk in en bij de Kokomo kom je er sowieso wel makkelijk in. Ik ben ook pas 17 maar ga gewoon regelmatig uit in Groningen. De Kokomo is trouwens echt een aanrader <3

Ik heb inmiddels me spulletjes verhuisd naar Zwolle :D ik heb zeg maar bij die gemeente aangegeven dat ik in Zwolle ga wonen maar moet je verder ook nog wat doen ofzo?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:23

Heb je aan je verzekeringen gedacht Lotte? Even controleren hoe het met aansprakelijkheid & inboedel zit. Verder moet de gemeente het idd weten, en moet je het dacht ik ook handmatig bij DUO doen..

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:09

Ik ben 17 dus ben in principe nog verzekerd bij mijn ouders. Inboedel kan wel maar daar moet nog even kijken heb niet zoveel spullen van waarde eigenlijk. Duo kon je volgens mij alleen veranderen als je naar het buitenland verhuist ofzo dat zou automatisch gaan stond er :?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:54

@ galley: Ik bedoelde nog wat zuidelijker :')

@ dyphusion: Ik woon in Heerlen :) En ga in Sittard naar school.

Ik ben echt zooooo blij met mijn autootje (nouja, -tje niet echt :+ ), als ik hier elke dag die bus volgepropt langs zie komen... ik weet ik weet, ben verwend haha
Ik ben echt laat volgens mij... Moet voor mijn ov nog vanalles opsturen, maar stufi heb ik wel al geregeld :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:57

Ik moet dat studententreisproduct ook nog op m'n OV laden, bij mij gaat wel alles per 1 september in en ik heb vanaf 3 september les.

Bwaaah komt echt dichtbij nu, heb er nog niet echt zin in, maar als ik eenmaal ben begonnen komt dat vast wel. :)
Ik ken ook gewoon helemaal niemand en ik moet gelijk eerst 3 dagen op kamp in the middle of nowhere. :')
Ach wordt vast leuk en bijna iedereen kent niemand, gewoon even doorzetten.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:05

Ik ken ook niemand :+ Dat krijg je als je eerst een jaar gewerkt hebt na je mbo, en ook nog eens een totaal andere richting uitgaat...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:11

ik ken ook niemand hoor. Daarom ga ik juist op dat kamp, om mensen te leren kennen. Dan ben je niet zo lonely tijdens je eerste echte lesdag. Niet dat ik zin heb in dat kamp, maargoed, ik ben nogal verlegen als ik niemand ken, dus leek me wel een geschikte manier om alvast mensen te leren kennen

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:44

Jaa dat verlegen herken ik! Bij ons is het kamp overigens verplicht, maar anders zou ik alsnog gaan.
Even door de zure appel heen bijten. :P

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:59

Lottexxx schreef:
In Groningen kan je best uit als je nog geen 18 bent, als je wel 18 lijkt kom je er wel makkelijk in en bij de Kokomo kom je er sowieso wel makkelijk in. Ik ben ook pas 17 maar ga gewoon regelmatig uit in Groningen. De Kokomo is trouwens echt een aanrader <3

Ik heb inmiddels me spulletjes verhuisd naar Zwolle :D ik heb zeg maar bij die gemeente aangegeven dat ik in Zwolle ga wonen maar moet je verder ook nog wat doen ofzo?

Kokomo is inderdaad heel leuk <3 Ik vond ook Dizkartes leuk, maar dat is een studentenvereniging. Denk niet dat je daar normaal in komt? Wil er volgend jaar wel bij gaan *\o/* Ook vond ik een ander klein kroegje leuk maar ik ben de naam kwijt..

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:22

oliebol zeg, ik moet dus ook minstens een maand lang mijn reiskosten zelf gaan betalen.. Stomme regel. -O-
En ik meld me ook in de verlegenclub haha! Ben wel blij dat zo'n intro überhaupt bestaat, ben ook wel eens midden in het kaar in een bestaande klas terecht gekomen.. :=

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:24

Weet iemand trouwens of het nog wel mogelijk is om met een hbo-p naar de uni te gaan? Lees allemaal dingen op internet dat het moeilijker gaat worden?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:24

M_ariskaa schreef:
oliebol zeg, ik moet dus ook minstens een maand lang mijn reiskosten zelf gaan betalen.. Stomme regel. -O-
En ik meld me ook in de verlegenclub haha! Ben wel blij dat zo'n intro überhaupt bestaat, ben ook wel eens midden in het kaar in een bestaande klas terecht gekomen.. :=

Gaat die van jou ook pas 1 oktober in dan?