't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:07

Heb Een brief geschreven naar sheerenloo en heb me ingeschreven op een oppasseres wellicht dat dat even tijdelijk kan.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:21

Blingh schreef:
Astaloca schreef:
Spannend blingh! :D

Jaa en weet je wat het mooie is? het is diezelfde vacature als waar ik die afwijzing voor heb gekregen paar pagina`s terug :7 Maar dat ga ik natuurlijk niet zeggen

*\o/* Goed gedaan... :j

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:26

Daarnet 2de gesprek gehad bij la plache. Ze kon vrijdag pas zeggen of ik aangenomen ben, maar ze was positief. Maar er mogen er nog zoveel na mij! Ik hou het niet meer uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:32

La Plache? Is dat een ander bedrijf dan de La Place (bij de V&D)? Even nieuwsgierig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:40

De Burman in Utrecht Hoog Catharijne zoekt een aankomend floormanager. Is dat iets voor iemand hier?

Burmann is een linnen/beddengoed zaak.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:49

Ffortuna Je hebt gelijk hoor. Maar ik kan het nooit goed schrijven. Haha

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:52

Lootje1991 schreef:
Ffortuna Je hebt gelijk hoor. Maar ik kan het nooit goed schrijven. Haha

Geeft niet, kunnen ze je ook niet ''googlen''. Daarom schrijf ik ook nooit de volledige naam van mijn werkgever neer. Ze halen dit er a la minute uit met het webcare team ;-)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:55

Ha doe ik toch nog iets goed *\o/* hahaha. Ik wist eigenlijk niet eens dat zoiets bestond :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:56

Lootje, ik wilde het meer even zeker weten :D maar het is idd handig :j ik zet mjn werkgever ook nooit op Bokt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:01

Ik heb ook nooit de bedrijfsnaam openbaar gezet :n Als mensen het hier wilden weten (ivm dichtbij) dan was het via pb'tje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:10

Ik zeg lekker ook niet waar ik heb gesolliciteerd of waar ik stageloop e.d Al eens problemen mee gehad :s

Denken jullie ook dat ze sollicitanten gaan facebooken?Of gewoon checken op inet?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:11

Ook facebook

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:11

Oke nooit geweten!!! Ik zet het vanaf nu nooit meer ergens neer!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:12

Ik kreeg vandaag het volgende mailtje, iemand van jullie interesse?

Ik ben zo vrij om jou te mailen, omdat ik voor een van mijn opdrachtgevers op zoek ben naar een Filiaalmanager in Utrecht (en/of omgeving). Het betreft een landelijke keten met zowel eigen als franchise winkels en ze zijn marktleider binnen de fashion. De Filiaalmanager die wij zoeken heeft bij voorkeur ervaring binnen de fashion en met het op een persoonlijke en klantgerichte manier verlenen van service. Daarnaast moet de Filiaalmanager in staat zijn om mensen op een enthousiaste manier te overtuigen van iets:

Als Filiaalmanager geef jij op een coachende manier leiding aan het team in de winkel en weet jij een goed werkklimaat te creëren waarin het team optimaal kan ontwikkelen en presteren. Je bent verantwoordelijk voor de omzet, de visual merchandise en het personeelsbeheer. Het verlenen van de perfecte service streef je na en jij weet als geen ander deze perfectie over te dragen op het team. Cross selling en upselling zijn een tweede natuur voor jou en je geeft hierin niet alleen het goede voorbeeld, maar je stimuleert en motiveert het team ook om het beste uit zichzelf te halen. Je vindt het van wezenlijk belang dat jouw klant de deur uit gaat met een tevreden gevoel.

Via Linkedin zag ik dat jij soortgelijke werkervaring hebt en nu ben ik benieuwd of je interesse hebt in deze functie. Ook als je zelf geen interesse hebt, maar wel iemand anders kent die dit heeft dan verneem ik het graag!

@Blingh: Ja hoor, iedereen zoekt tegenwoordig op internet naar zijn sollicitanten! Enige nadeel ervan is dat er meer hondjes zijn die Fikkie heten. Zo heb ik op en sollicitatiegesprek een keer te horen gekregen, hoe het nu met hockey ging. Uuuuh hockey?! Jaaa, we hadden je gevonden op internet, blabla. Was het totaal iemand anders, maar wel met dezelfde naam ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:13

Volgens mij is mijn facebook afgeschermd en heb ik een normale profielfoto...

@Lootje heel vaak als je iets gegoogled kom je op bokt uit (hoeft niet eens over paarden te gaan)

@Joyce ik weet zeker dat er niemand de combinatie van mijn naam en achternaam heeft:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:15

@Blingh: Waar je uitkomt met Google, heeft te maken met welke websites je vaak bezoekt. Google onthoudt namelijk dat bepaalde sites, voor jou relevante sites zijn en gooit die daarom omhoog al je iets zoekt. Als ik op de computer van mijn vader ga Googlen, kom ik nooit op Bokt uit. Maar tik ik op mijn eigen laptop bij wijze van spreken "gekneusde teen" in, dan staat in de top 5 of 10 altijd wel een pagina van Bokt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:17

joyce2 schreef:
@Blingh: Waar je uitkomt met Google, heeft te maken met welke websites je vaak bezoekt. Google onthoudt namelijk dat bepaalde sites, voor jou relevante sites zijn en gooit die daarom omhoog al je iets zoekt. Als ik op de computer van mijn vader ga Googlen, kom ik nooit op Bokt uit. Maar tik ik op mijn eigen laptop bij wijze van spreken "gekneusde teen" in, dan staat in de top 5 of 10 altijd wel een pagina van Bokt ;)

Is dat zo? :+ Oh ik denk al kom zo vaak op bokt uit :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:17

Joyce ik heb niet helemaal meegekregen naar wat voor functie je solliciteert?

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:18

Ik zoek nog iemand voor 4 dagen in de week in Rotterdam, als assistent voor de Projectmanager en een beetje office management. Mag ook een HBO student zijn voor de zomermaanden. Voor meer info staat mijn PB open!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:26

@lootje, slim! Niet meer doen.

Werkgevers zoeken ook niet alleen op facebook...houd dat alsjeblieft in je achterhoofd...
Heb ook vanwege mijn jaarstage en dit soort dingen alles zo vreselijk afgeschermd.
Mijn voornaam mag je nog weten en dan jammer.

Ze zoeken op wieowie, hyves, facebook, linkedin, monsterboard, googlen.

Ik google mezelf ook regelmatig om te zien waar ik op te vinden ben (laat er maar 1 met exact mijn naam in NL zijn) maar laat zij nu toevallig ook veel in de media doen :+

Altijd goed opletten in ieder geval :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:28

@Blingh: Mijn laatste baan was in de detailhandel, maar daar wil ik niet meer naar terug (vandaar dat ik die mail ook even online heb geknald, mocht iemand anders interesse hebben). Ik kijk nu weer naar een functie als receptioniste/telefoniste, gastvrouw, officemanager, etc. Mag op kantoor zijn, maar bijv. ook bij een dierentuin, of op een agrarisch bedrijf, of als baliemedewerkster bij een tandarts/chiropractor/fysiotherapeut ;)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:46

Ja. Stichting Aap heb ik ook een sollicitatiebrief naar toe gestuurd.
Heb er al eens eerder gesolliciteerd maar had toen nog geen ervaring dus ben afgewezen. Dus wel 2jaar ervaring. Dus hoop dat ik nu wel word uitgenodigt voor een gesprek. We wachten af

Ja ik weet dat er moeilijk werk in te vinden is. Daarom sta ik ook open voor een andere baan. Maar het is me al eerder gelukt een baan te vinden in de dierverzorging dus waarom niet weer :)

Ja je moet zeker zorgen dat je hyves en facebook goed prive zijn en niet iedereen er zomaar op kan kijken. En anders niet alles erop zetten. Anders kunnen ze je ook afwijzen op iets wat ze op je profiel gezien hebben :O

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:54

joyce2 schreef:
@Blingh: Mijn laatste baan was in de detailhandel, maar daar wil ik niet meer naar terug (vandaar dat ik die mail ook even online heb geknald, mocht iemand anders interesse hebben). Ik kijk nu weer naar een functie als receptioniste/telefoniste, gastvrouw, officemanager, etc. Mag op kantoor zijn, maar bijv. ook bij een dierentuin, of op een agrarisch bedrijf, of als baliemedewerkster bij een tandarts/chiropractor/fysiotherapeut ;)

Ik zoek het zelfde als jou :j heb nu op 2 vacatures gereageerd, kan alleen niet fulltime werken, parttime..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:21

Ik ben zelf wat minder goed googlebaar. Wel zo fijn :) verder is er bij mij wel werkgeschiedenis te vinden online.. want als je mij googlet vind je mijn linkedin en daar staat alles.. maar dat is ook weer onderdeel van mijn vakgbied :j

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:52

Jans schreef:
De Burman in Utrecht Hoog Catharijne zoekt een aankomend floormanager. Is dat iets voor iemand hier?

Burmann is een linnen/beddengoed zaak.

Die vacature loopt via een goede vriendin van mij. Zij zit bij het bedrijf dat burmann onlangs heeft overgenomen. Is een leuke functie, hebben we t zaterdag nog over gehad :D

Ik ben inmiddels al anderhalve week weer aan de slag en heb het enorm naar mijn zin!
40 uur is even wennen, maar t werk en de collega,s zijn top!