Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:24

Ja, oefenen, oefenen, oefenen! ^) Klein detail is dat ik wel 3 punten mis omdat ik hem niet af kreeg, als ik iets sneller door zou hebben gewerkt dan was het een 8,2 (waren geen moeilijke vragen). Maar een oefenexamen is niet voor niets om te oefenen, dus komt hopelijk wel goed.
Hebben jullie deze week ook oefenexamens op school? Hoe gaat het bij jullie? :)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:24

Puissance schreef:
Sanned schreef:
Aaaah, ik heb een 10 voor m'n toets filosofie!! *\o/*
Sorry, ik moest even een feestje vieren :D

Terecht, wat knap zeg!

Ik had vandaag een proefexamen Frans, net even nagekeken en had een 7,6. Baal er een beetje van, want ik moet een 8,6 halen om afgerond een 9 te staan. Of ben ik nu verwend bezig? :x

Haha, genoeg mensen zouden jaloers op je zijn! Maar je hebt nog even tijd om te oefenen :)

Douce

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:09

Wij hebben de week na de meivakantie examentrainingen. Je moet drie dagdelen naar school, ik ga een dag naar Nederlands en een ochtend naar Duits. Dan gaan we een examen maken en bespreken, zodat ik zie wat ik fout doe.
Op diezelfde vrijdag mag je een proefexamen maken, maar dat sla ik over. Maken er wel genoeg in de les en anders doe ik het thuis wel.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:35

Mag ik me hier ook melden? Ik doe dit jaar ook eindexamen VWO :D

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:39

Wij hebben tot de meivakantie 'examentraining' op school. Elke dag een vak (als je dat vak wat die dat is niet hebt ben je vrij :)) ). Eerst 1 of 2 uur uitleg/stukje stof herhalen, dan een examen maken en vervolgens dat bespreken. Na de meivakantie hebben wij volgens mij facultatief les, voor als je nog vragen hebt.

Welkom wake_up, wat voor profiel/vakken heb je?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:43

Ik heb C&M met aardrijkskunde, maatschappijwetenschappen en muziek :D

Wat heb jij trouwens een fijn rooster de komende weken Nienkex ! onze roostermakers
zijn niet bepaald goed in hun vak, want ze konden alleen de week na de meivakantie blokuren examentraining inroosteren.. dus tot die tijd hebben we gewoon elk uur een andere les :)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:50

Dat van die hele dagen examentraining op school is nieuw dit jaar bij ons! Maar ik denk dat het heel fijn is, beter dan nog gewoon half les/half training enzo :j
Echt balen dat je dan pas na de meivakantie examentraining hebt, dat is zo kort voor de examens

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:08

Ik vind het bij ons op school niet zo fijn qua examens oefenen. We moeten nu trouwens nog heel iets nieuws doen, het laatste hoofdstuk van een bepaalde lesbrief van economie hadden we vorig jaar geen tijd meer voor. (werkt er hier misschien nog iemand met LWEO? Dan gaat het om het laatste hoofdstuk van Modellen). Ook bij biologie moeten zijn we net nog begonnen aan spierwerking omdat we daar geen tijd voor hadden vóór de toetsweek. Maar voor derest zijn we nu in de losse lessen wel examens aan het oefenen, maar dat vind ik gewoon niet fijn werken :n

Zoals het op jullie scholen geregeld is lijkt me echt ideaal! Dat je gewoon volle dagen een vak als examentraining krijgt..
Oh trouwens, ik had daar nog nooit van gehoord, als je 9 vakken hebt dat je er dan 1 mag laten vallen op je examen? Ach, ik heb er toch maar 8 dus voor mij maakt het ook niet uit :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:27

Oh ja want het laatste hoofdstuk van modellen is toevallig ook niet supergroot.(sarcasme). fijn is dat.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:33

Haha nou het is maar 4
blz lang, maar ik snap die formules totaal niet, wat een monsterdingen! Hopelijk kan de leraar het vandaag een beetje duidelijk maken.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:40

Ja wist ook niet meer hoe groot qua bladzijden maar wist nog wel dat de andere hoofdstukken eigenlijk alleen maar een opbouw waren zodat je het laatste hoofdstuk uiteindelijk snapt. Als je hulp nodig hebt, ik ben redelijk goed in economie.

Keoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:45

xCathy schreef:
Keoma schreef:
Nou ik sta opzich wel goed, een 7,3 maar die 8 gemiddeld gaat m niet worden helaas! Maar in Utrecht inderdaad. Ik heb alleen geen tweede keus nog. Weet jij al wat je doen gaat?

Oeh, spannend! Ben je wel aan het kijken voor een tweede keuze?
Ik ga voor Voeding&Gezondheid in Wageningen!

ja maar kan nog niks vinden helaas! Wil dit al zo lang dat ik nooit echt erover na heb gedacht wat ik anders wil doen. Maar Wageningen is hier heel vlakbij, woon zelf in Ede :)

Modellen is inderdaad een belachelijk dik boekje! En ook de enige die ik slecht ken. Maar had toch zonder te leren een 7,8 voor mn laatste economie tentamen :j Hebben jullie trouwens al veel cijfers terug? ik dus alleen nog maar economie

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:39

Ik alles, viel flink mee. Bij economie was het gemiddelde een 5.8 en ik had een 7.2 dus mij hoor je niet klagen. Ben vandaag ook nog eens geslaagd voor mijn theorie ::)

Keoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:44

Douce schreef:
Ik alles, viel flink mee. Bij economie was het gemiddelde een 5.8 en ik had een 7.2 dus mij hoor je niet klagen. Ben vandaag ook nog eens geslaagd voor mijn theorie ::)

super goed! gefeliciteerd :) ik heb vandaag nog NL mondeling en morgen frans mondeling ;( en dan heb ik in ieder geval alles gehad. en dan nog maar afwachten of het ook goed ging...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:57

Mondelingen had ik zo'n hekel aan.. veel succes!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:12

Douce gefeliciteerd met het slagen voor je theorie, en super van je economiecijfer! :D

Keoma succes met je mondelingen, komt vast goed!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:09

3,6 voor wiskunde B(eest)
Die ga ik dus herkansen, is ook weer duidelijk! :P

Modellen vind ik ook echt vreselijk, de formules zijn vet simpel, maar ik kom gewoon NOOIT op het goede antwoord uit..

Keoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:46

pppffff nederlands gehad, ruim voldoende/ goed zei die, vanavond cijfer. En mogen jullie nu nog herkansen? Wij mogen niks meer herkansen helaas want wiskunde ging bij mij ook niet geweldig ;(
Nu morgen Frans en dan ben ik weer finito voorlopig!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:52

Keoma schreef:
Als ik uitgeloot word wel! Maar liever niet! Super goed cijfer trouwens, wij hebben helemaal geen filosofie op school. Is dat een soort uitgebreide levensbeschouwing?

Nee, filosofie is wel echt anders dan levensbeschouwing. Er zitten stukjes filosofie in levensbeschouwing, maar verder lijkt het echt niet op elkaar. Ik vind het wel een heel leuk vak. Maar het is wel behoorlijk moeilijk! Mensen denken vaak dat je er niks voor hoeft te doen, maar ik werk echt heel hard voor filosofie. Je moet heel veel verschillende filosofische theorieën leren en die zijn vaak erg ingewikkeld.

Ik heb dinsdag nog herkansingen, twee zelfs!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:54

ladyisabelle schreef:
Ik ga een tussenjaar doen :)

Weet je al wat je gaat doen?

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:51

[/quote]
ja maar kan nog niks vinden helaas! Wil dit al zo lang dat ik nooit echt erover na heb gedacht wat ik anders wil doen. Maar Wageningen is hier heel vlakbij, woon zelf in Ede :)

Modellen is inderdaad een belachelijk dik boekje! En ook de enige die ik slecht ken. Maar had toch zonder te leren een 7,8 voor mn laatste economie tentamen :j Hebben jullie trouwens al veel cijfers terug? ik dus alleen nog maar economie[/quote]

Toevallig, ik woon in Otterlo. Welke school zit je? Niet toevallig Marnix toch?

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:52

Ok, quote doet vervelend, maar is reactie op Keoma.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:52

Ik had een 9,4 voor mijn economie herkansing (wat eerst een 4,8 was).. Ik denk dat die man een typfout heeft gemaakt :D

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:07

Super goed iris! :D

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:19

WOOOOOOOOOOOOOOW!!
Gefeliciteerd man! :D