Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Nou en een fijne tijd om in te leven.
Was liever in 1948 geboren, dan kon ik nu bijna met pensioen, was mijn huis 4x over de kop gegaan en zat ik er nog lekker warmpjes bij...
Ffortuna schreef:Erger me overigens dood aan mensen die geen gerichte opleiding gevolgd hebben en dan toch ´eventjes´ een baan willen scoren in de communicatie-marketing-pr-reclame etc. ... alsof een opleiding daarvoor niet nodig is! Ik ga met mijn opleiding (Toegepaste Communicatie, universiteit) toch ook niet solliciteren op een baan als dokter? Geldt niet zozeer voor dit topic hoor maar wel om me heen. Ken iemand die ´nu ook maar´ op dat soort banen solliciteert omdat hij niks anders kan vinden. Lekker handig
Ffortuna schreef:Maar dan wordt ´communicatie´ toch een soort vlucht? Je gaat toch ook niet als dokter solliciteren als je daar niet voor opgeleid bent? Ik snap het verschil wel hoor
SteffiiY schreef:SpikkelFire schreef:Ik solliciteer ook op PR en marketing, ook al was het maar ongeveer de helft van mijn opleiding. Het kaf wordt toch wel van het koren gescheiden.
En joehoeeeee, 20 april audities voor Disneyland, hoop écht dat ik word aangenomen.
wat ga je daar precies doen?
VeerenAshley schreef:Ffortuna schreef:Maar dan wordt ´communicatie´ toch een soort vlucht? Je gaat toch ook niet als dokter solliciteren als je daar niet voor opgeleid bent? Ik snap het verschil wel hoor
Ik begrijp dat het voor jou als communicatiewetenschapper niks is, maar kun je het werkzoekenden kwalijk nemen? Ik kan je verzekeren dat alles beter is dan in de bijstand zitten, dus als je (als hoog opgeleide) kunt solliciteren op òf een baan als comm. medewerker òf als productiemedewerker in de fabriek, je toch echt voor dat eerste zult kiezen.
En zoals je zegt: je snapt dat de vergelijking met de dokter niet opgaat. Communicatie heeft natuurlijk veel overlap met andere opleidingen, en er hangen normaal gesproken geen levens vanaf.