't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:20

Astaloca, dat is snel!! Succes volgende week

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:26

Leuk! Geeft toch moed dat het bij jullie lukt haha!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:40

haha :D paraplu is ook frans :D

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:06

Arabesk schreef:
Nou en een fijne tijd om in te leven. ^)

Was liever in 1948 geboren, dan kon ik nu bijna met pensioen, was mijn huis 4x over de kop gegaan en zat ik er nog lekker warmpjes bij... %)

Hihi, dan had je vast andere dingen gevonden die niet fijn liepen en was je jaloers op de jeugd geweest!

Maar heb jij met je opleiding geen kans op een goede baan? Ik meen me vaag te herinneren dat jij een PhD deed in een bèta-richting, maar misschien zit ik er helemaal naast?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:48

Jeej, Zaterdag een gesprek( orienterend gesprek? ) ! Klonk heel erg leuk aan de telefoon, ben benieuwd!

Heb er zin in!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:09

Een gesprek op zaterdag? Wat voor bedrijf is dat? ;)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:25

Succes!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:50

Een brillenwinkel, je kan dan aan de slag als leerling opticien, is echt iets compleet anders dan wat ik nu aan het doen ben... Ben benieuwd wat ik ervan vind!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:12

Succes iedereen die op gesprek mag komen :) En gefeliciteerd voor de mensen die een baan gevonden hebben :D Ik heb met mezelf afgesproken dat ik zaterdag even tijd ga nemen om weer wat sollicitaties te gaan versturen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:28

Ik gluur even mee in het topic, meer uit nieuwsgierigheid en omdat veel vrienden van me werk zoeken dan voor mezelf, heb zelf net een nieuwe baan (in de PR). Erger me overigens dood aan mensen die geen gerichte opleiding gevolgd hebben en dan toch ´eventjes´ een baan willen scoren in de communicatie-marketing-pr-reclame etc. ... alsof een opleiding daarvoor niet nodig is! Ik ga met mijn opleiding (Toegepaste Communicatie, universiteit) toch ook niet solliciteren op een baan als dokter? Geldt niet zozeer voor dit topic hoor maar wel om me heen. Ken iemand die ´nu ook maar´ op dat soort banen solliciteert omdat hij niks anders kan vinden. Lekker handig :P

Wat die vaste contracten betreft ben ik wel geschrokken hoor. In mijn vorige baan kon ik eigenlijk ook geen vast contract krijgen, daarom ben ik daar weggegaan. Dan maar onzekerheid in een nieuwe baan! ;) Maar zoals het er nu naar uitziet kunnen we bijna beter allemaal als ZZP-ers aan de slag gaan dan voor de baas te blijven werken.

Heeft iemand hier dat ook overwogen trouwens, om voor zichzelf te beginnen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:41

Wel overwogen toen ik net van school kwam, maar viel toch wel tegen (werkte toen parttime als instructrice, gaf dan les bij mensen aan huis en ik was parttime in dienst) ;) Nu voor mezelf begonnen met een webshop, maar daar kan ik niet van leven, al zou ik dat wel graag willen! Als de mogelijkheid zich voor doet dat ik echt helemaal voor mezelf kan beginnen, of dat ik bijv. weer een parttime baan voor 2 a 3 dagen in de week ernaast kan gaan doen, dan zou ik dat met beiden handen aangrijpen!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:48

Ffortuna schreef:
Erger me overigens dood aan mensen die geen gerichte opleiding gevolgd hebben en dan toch ´eventjes´ een baan willen scoren in de communicatie-marketing-pr-reclame etc. ... alsof een opleiding daarvoor niet nodig is! Ik ga met mijn opleiding (Toegepaste Communicatie, universiteit) toch ook niet solliciteren op een baan als dokter? Geldt niet zozeer voor dit topic hoor maar wel om me heen. Ken iemand die ´nu ook maar´ op dat soort banen solliciteert omdat hij niks anders kan vinden. Lekker handig :P

Wet je wat het is? Als er niks anders is, moet je wel. Daarnaast heb je met een academisch papiertje laten zien dat je intelligent genoeg bent om snel nieuwe dingen te leren, dus óók dingen van het communicatie-vak. Natuurlijk ben je niet zo goed als iemand die daarin is opgeleid, maar dat wil niet zeggen dat je niet uiteindelijk prima in een communicatiebaan kan functioneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:53

Maar dan wordt ´communicatie´ toch een soort vlucht? Je gaat toch ook niet als dokter solliciteren als je daar niet voor opgeleid bent? Ik snap het verschil wel hoor ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:57

Ik solliciteer ook op PR en marketing, ook al was het maar ongeveer de helft van mijn opleiding. Het kaf wordt toch wel van het koren gescheiden. :)

En joehoeeeee, 20 april audities voor Disneyland, hoop écht dat ik word aangenomen. *\o/*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:05

SpikkelFire schreef:
Ik solliciteer ook op PR en marketing, ook al was het maar ongeveer de helft van mijn opleiding. Het kaf wordt toch wel van het koren gescheiden. :)

En joehoeeeee, 20 april audities voor Disneyland, hoop écht dat ik word aangenomen. *\o/*

wat ga je daar precies doen :) ?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:08

Ffortuna schreef:
Maar dan wordt ´communicatie´ toch een soort vlucht? Je gaat toch ook niet als dokter solliciteren als je daar niet voor opgeleid bent? Ik snap het verschil wel hoor ;)

Ik begrijp dat het voor jou als communicatiewetenschapper niks is, maar kun je het werkzoekenden kwalijk nemen? Ik kan je verzekeren dat alles beter is dan in de bijstand zitten, dus als je (als hoog opgeleide) kunt solliciteren op òf een baan als comm. medewerker òf als productiemedewerker in de fabriek, je toch echt voor dat eerste zult kiezen.

En zoals je zegt: je snapt dat de vergelijking met de dokter niet opgaat. Communicatie heeft natuurlijk veel overlap met andere opleidingen, en er hangen normaal gesproken geen levens vanaf.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:10

SteffiiY schreef:
SpikkelFire schreef:

wat ga je daar precies doen :) ?

Castmember, dus je moet je ook in die pakken hijsen. :') Maar ik ga eigenlijk voor paradedanseres. :)

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:21

Hier ook 1 die werkloos is vanaf 3 november.
Contract werdt niet verlengd.

Inmiddels heel veel sollicitaties eruit gedaan en tot nu toe 4 keer een gesprek gehad en van de week ben ik 1 keer gebeld, omdat ze meer informatie wilden.

Ik solliciteer op meerdere functies. Heb zelf de opleiding bedrijfsadministratie niveau 2. Was bezig met een vervolg opleiding (niveau 3), maar daar ben ik mee gestopt omdat het zo nog moeilijker was om aan het werk te komen.

Van de week kreeg ik zelfs een reactie van een school in Amersfoort. Daar waren gewoon meer dan 450 reacties op binnen gekomen. (dit ging om de functie administratief medewerker)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:39

VeerenAshley schreef:
Ffortuna schreef:

Ik begrijp dat het voor jou als communicatiewetenschapper niks is, maar kun je het werkzoekenden kwalijk nemen? Ik kan je verzekeren dat alles beter is dan in de bijstand zitten, dus als je (als hoog opgeleide) kunt solliciteren op òf een baan als comm. medewerker òf als productiemedewerker in de fabriek, je toch echt voor dat eerste zult kiezen.

En zoals je zegt: je snapt dat de vergelijking met de dokter niet opgaat. Communicatie heeft natuurlijk veel overlap met andere opleidingen, en er hangen normaal gesproken geen levens vanaf.

Het gaat me niet om mij hoor ;) want ik heb werk. Maar het is puur dat ik het vaak hoor, en dat mensen dan niet snappen waarom ze niet aan het werk komen in die sector. Tsja... beetje logisch nadenken: er is al een overschot aan mensen die wél een relevante opleiding en werkervaring hebben in die richting, en dan nog worden er minstens 150 brieven geschreven op een vacature. Hier in de Randstad in elk geval wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:01

Weet niet of het al geplaatst is maar bij Epplejeck in Zwolle zoeken ze 2 winkelmedewerksters!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:16

Zo ik ben terug van mijn route Assen-Schiphol-Doetinchem en weer terug. Mocht ik onder Zwolle aan het werk komen ga ik zo snel mogelijk mijn motorrijbewijs halen. Wat een files....

Gesprek ging opzich wel, maar weet nooit wat ik ervan moet verwachten. Vandaag ook een email gekregen dat ik in de selectieprocedure zit voor medewerker bij EL & I. Hier in Assen.... Werk is inboundcallcenter voor agrarische wereld.

Vriendje uitzwaaien was verrot. Heel wat tranen gelaten, lekker in de auto zitten janken, in Doetinchem de boel weer wat gefixt, een uur zitten focussen op werk-werk-werk en daarna weer in de auto terug zitten janken :Y) Denk dat ik nu maar is ga eten. En daarna lekker wie is de mol kijken. Gevolgd door vroeg slapen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:02

Wat ga je doen dan bij EL&I?
Ze hebben mij in januari gebeld dat ze me wouden hebben voor de periode rond de gecombineerde opgave.
Vorig jaar was ik niet goed genoeg omdat ik geen afgeronde HBO opleiding had en nu wilden ze me graag hebben.......
Verdiensten zijn wel lekker alleen beetje jammer dat het maar voor 4-5 maanden was.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:06

Geen idee, kreeg alleen een mail dat ik geselecteerd ben en of ik mijn CV opnieuw wilde insturen. En tjah, voor 4-5 maanden vind ik het ook prima, ben ik in ieder geval aan het werk. Kan vanuit daar altijd door solliciteren natuurlijk.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:17

Ik vind het toch al wel behoorlijk "eind van de week" maar heb nog niets gehoord over mijn sollicitatie ;(. Vandaag weer gesprek gehad met de teamcoach en nu gaat hij mij vanaf dinsdag indelen vanaf 6 uur ipv 715 8)7. En dat alleen omdat ik niet juist geïnformeerd ben over de werktijden en ik 1x per 2 weken tot uiterlijk 1030 op donderdag kan werken ivm de carrouselles. Nu worden de werkdagen di-do-za van 6 tot 11-1130. Dan blijft er toch nog steeds een probleem voor die donderdag :?. Hij vond overigens wel dat ik afgelopen dinsdag heel snel had gewerkt: 1115 klaar met "mijn" 3 wijken op een piekdag was zeer goed.... Fijn om te horen, dat wel, maar ik hoop toch zo dat ik deze baan vaarwel kan gaan zeggen!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:23

Astaloca schreef:
@linnie wat voor een soort bedrijf? :)

Bij een milieu laboratorium voor analist.

Als iemand tips heeft voor een sollicitatie gesprek.... ze zijn welkom of linken.
Ik ga me van het weekend voorbereiden :)