Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:36

Ik zal er vanavond eens voor gaan zitten om te kijken wie ik kan vinden, volgen, liken enz. Zal mijn best doen.

Paan: folders? Ben ook benieuwd.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:11

Ja, helemaal vergeten om hier neer te zetten. Goed dat jullier er naar vragen. Even uploaden.................(kan de smilie met tromgeroffel niet vinden, dus die moet je er even bij denken)

En daar is het dan. *\o/*
Afbeelding

Op de voorpagina alle logo's en als je het dan opent gelijk rechts bovenin staan wij. We hadden aan de laatste hoge-oplage-webshopfolder mee gedaan dus er zijn veel. Ik geloof dat er 8000 gedrukt zijn. Die zijn verdeeld onder de deelnemers, dus je snapt dat we nog genoeg hebben om uit te delen, te bezorgen, met bestellingen mee te sturen etc.

Wij kopen ook in via DL en volgens mij moet je de BTW zelf uitrekenen, ergens bij optellen in je aangifte en dan er weer aftrekken. Dus al met al betaal je niet. We hebben het er hier wel eens over gehad. Volgens mij in topic 2 of 3.

Weet iemand hoe je je taakbalk die normaal onder in je beeldscherm staat daar weer kunt plaatsen? Hij staat bij mij opeens links. :(:)

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:26

Gewoon slepen :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:37

Rechtermuisknop op de balk klikken en zorgen dat er geen vinkje staat voor werkbalk vergrendelen, dan kan je hem slepen.

Mooie folder!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:39

joyce2 schreef:
Als het goed is kan dat niet meer, omdat de QR code al aangemaakt is. Maar ik ga er eens even naar informeren, of de link nog veranderd kan worden. Dan zit ik alleen nog met het "probleem" hoe kan ik die link dan aanmaken met de /auto erachter?

Gebruik je een CMS? Heeft die een URL-Alias optie?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:39

Blond hé. :P (maar niet echt) Ondertussen is het gelukt hoor.

Susanne_ bedankt. We hebben al leuke reacties ontvangen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:40

holly schreef:
Voor de analyticsgebruikers, hebben jullie ook last van het stijgende zoekwoorden resultaat not provided?

Met vlagen. Vaak wordt die later nog geupdate (Dus zie ik bij vandaag not provided, en morgen het keyword). STaat hij er ook als je doorklikt? (op Organic, bivjoorbeeld)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:16

Ziet er erg goed uit Paan. Ik ga daar ook eens over na denken. Heeft het je al klanten opgeleverd eigenlijk?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:28

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:06

LHO schreef:
joyce2 schreef:
Als het goed is kan dat niet meer, omdat de QR code al aangemaakt is. Maar ik ga er eens even naar informeren, of de link nog veranderd kan worden. Dan zit ik alleen nog met het "probleem" hoe kan ik die link dan aanmaken met de /auto erachter?

Gebruik je een CMS? Heeft die een URL-Alias optie?

Uuuuh? Ik kan wel zelf een andere naam aan de pagina geven. Nu is het fuzzylicious.nl/home maar dat home kan ik zelf in iets veranderen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:48

joyce2 schreef:
Uuuuh? Ik kan wel zelf een andere naam aan de pagina geven. Nu is het fuzzylicious.nl/home maar dat home kan ik zelf in iets veranderen.

Vaak kan je ook een 'alias', een tweede naam aanmaken voor de home-pagina.. :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:04

Georgette schreef:
Ziet er erg goed uit Paan. Ik ga daar ook eens over na denken. Heeft het je al klanten opgeleverd eigenlijk?

Nee, dat nog niet. Maar we hebben ze ook pas sinds zaterdag in huis. En je weet natuurlijk nooit hoe actief de andere adverteerders zijn met uitdelen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:41

LHO schreef:
joyce2 schreef:

Ik zal eens kijken, maar ik geloof niet dat ik dat kan... Had ook nog even contact opgenomen met de man van het beletteringsbedrijf en hij had de QR codes al af laten drukken. Hij kan ze wel nog een keer overnieuw af laten drukken met een nieuwe URL, maar dan kan mijn auto zaterdag niet beletterd worden (en ik neem aan dat de nieuwe afdruk ook gewoon weer in rekening wordt gebracht).

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:21

Hey iedereen! Het is hier mega druk, dus sorry dat ik niet actief meeklets...
Ik heb alleen wel een vraagje aan jullie: Volgende week fotografeer ik meerdere avond bij een Ladies Night. Nu mag ik 1 avond mijn flyer in de goodybag erbij stoppen als promotie voor mezelf. Echter, ik heb geen eigen flyers en moet deze dus nog ontwerpen en laten maken...

Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met flyers in goodybags! Hebben jullie er veel respons/verkoop uit gekregen, of valt het behoorlijk tegen?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:27

joyce2 schreef:
Ik zal eens kijken, maar ik geloof niet dat ik dat kan... Had ook nog even contact opgenomen met de man van het beletteringsbedrijf en hij had de QR codes al af laten drukken. Hij kan ze wel nog een keer overnieuw af laten drukken met een nieuwe URL, maar dan kan mijn auto zaterdag niet beletterd worden (en ik neem aan dat de nieuwe afdruk ook gewoon weer in rekening wordt gebracht).

Ook niet het einde van de wereld, toch? :) Het is vooral dat ik zelf altijd erg benieuwd ben naar mn bezoekersstromen. Waar komen ze vandaan? Blijven ze? Waar gaan ze heen? Waarom komen ze hier? Zijn het bezoekers waar ik wat aan heb?

Maar voor de bezoeker zelf en het te behalen resultaat zal het niet veel uitmaken wat de landing page is denk ik :)

Wat enorm irritant dat Bokt niet de eerdere quotes weghaald, maar quotes in quotes wel beperkt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:40

Het is weer een wijze les voor de volgende keer ;) Ik had het idd wel interessant gevonden om te zien hoeveel mensen via de QR code binnen zouden komen en hoe lang ze zouden blijven. Aan de andere kant denk ik dat mensen die via de QR code komen, even snel kijken wat het is en als ze het interessant vinden gaan ze een andere keer op hun gemak echt terug komen om uitgebreid rond te kijken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 14:51

En dat QR gaat via de telefoon ofzo?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:19

holly schreef:
En dat QR gaat via de telefoon ofzo?

Ja, '3D'-streepjescodes. Die blokjes :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:40

pmarena schreef:
Hoe ver buitenland ?

Ik krijg vanuit Duitsland de zadels gewoon aangeleverd zonder BTW...dus hoef daar ook niet moeilijk over te doen met BTW terugvragen enzo :)

Het is vrij gebruikelijk om binnen de EU (maar wel buitenland) van ondernemer naar ondernemer zonder BTW o.i.d. te leveren.

Dit is niet zo heel simpel als dat je het hier neerzet. Er is europeese regelgeving dat ondernemers in het land van ontvangen goederen de BTW van het buitenland moeten opgeven, dus als ik iets in DLD koop dan moet ik aangifte van die BTW doen op mijn BTW aangifte, dan is de BTW verlegd naar de ontvanger. Dan moet je uiteraard wel over een BTW nr beschikken. Beide BTWnrs moeten dan op de factuur komen te staan.
Is wel vestzak broekzak want je mag het ook weer bij de voorbelasting aftrekken maar je moet ook een aparte ICL opgave doen van die BTW.
*ben niet zo goed in uitleggen, maar dit is in grote lijnen het verhaal*

edit http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... uitenland/

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:34

Ingewikkeld, dat importeren uit bijv. DLD. Mijn vriend en ik hebben een gesprek met de Belastingdienst gehad op een beurs, en toen hebben we dezelfde vraag voorgelegd. Toen deden ze heel makkelijk en vertelden dat, zolang het om redelijk kleine aantallen ging, je het niet eens bij de Belastingdienst hoefde op te geven...

We zijn nog niet zover dat we al spullen uit DLD halen, dus verder heb ik me er niet in verdiept. Het was meer iets voor de toekomst.
@ cissy: die link is handig, ga ik ook eens doorspitten :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:22

Joyce jij hebt ook analytics toch?
Dan kun je via, uhm, bezoekers volgens mij, zien via welke browser ze komen. Dat is ook niet alles natuurlijk, maar beter iets, dan helemaal niets, toch.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:05

cissy schreef:
pmarena schreef:
Hoe ver buitenland ?

Ik krijg vanuit Duitsland de zadels gewoon aangeleverd zonder BTW...dus hoef daar ook niet moeilijk over te doen met BTW terugvragen enzo :)

Het is vrij gebruikelijk om binnen de EU (maar wel buitenland) van ondernemer naar ondernemer zonder BTW o.i.d. te leveren.

Dit is niet zo heel simpel als dat je het hier neerzet. Er is europeese regelgeving dat ondernemers in het land van ontvangen goederen de BTW van het buitenland moeten opgeven, dus als ik iets in DLD koop dan moet ik aangifte van die BTW doen op mijn BTW aangifte, dan is de BTW verlegd naar de ontvanger. Dan moet je uiteraard wel over een BTW nr beschikken. Beide BTWnrs moeten dan op de factuur komen te staan.
Is wel vestzak broekzak want je mag het ook weer bij de voorbelasting aftrekken maar je moet ook een aparte ICL opgave doen van die BTW.
*ben niet zo goed in uitleggen, maar dit is in grote lijnen het verhaal*

edit http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... uitenland/

Nouja , zo simpel is het dus wèl , ik miszeg er niks mee :P

Je moet het alleen wel even vermelden op je OZB formuliertje maargoed dat moet je met al je aan- en verkopen..dus ook niet zo spannend :)

Als ontvangende ondernemer hoef je er verder geen fluit aan te doen...dat doet de verkoper allemaal wel , die moet de factuur immers opmaken :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:12

pmarena schreef:
Nouja , zo simpel is het dus wèl , ik miszeg er niks mee :P

Je moet het alleen wel even vermelden op je OZB formuliertje maargoed dat moet je met al je aan- en verkopen..dus ook niet zo spannend :)

Als ontvangende ondernemer hoef je er verder geen fluit aan te doen...dat doet de verkoper allemaal wel , die moet de factuur immers opmaken :)

maar dát is nou net het verschil... ;)
de belastingdienst vind het niet leuk als je dat kleine detail vergeet, althans, op mijn werk mag ik niks vergeten! Voor export moeten wij ook eerst voordat we een factuur sturen de BTW nummers nachecken of het wel valide BTW nrs zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:05

LHO schreef:
joyce2 schreef:

Ik zie idd wel staan dat ik bij sommige pagina's een "link alias" aan kan maken, maar bij mijn Home pagina kan dat dan weer niet ;)

holly schreef:
Joyce jij hebt ook analytics toch?
Dan kun je via, uhm, bezoekers volgens mij, zien via welke browser ze komen. Dat is ook niet alles natuurlijk, maar beter iets, dan helemaal niets, toch.

Dat is idd een goede tip Holly! Want ik zie bij Analytics altijd dat er maar heel weinig mensen via Android oid op mijn site binnenkomen, dus als dat aantal straks opeens omhoog gaat, weet ik wel dat er gebruikt wordt gemaakt van de QR codes.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:07

Aarrrgh, soms erger ik me dood aan Facebook!! Een potentiële klant heeft afgelopen donderdag een berichtje naar mijn Fuzzylicious Pagina gestuurd, maar daar heb ik nooit een melding van gekregen! Dus ik kwam daar net bij toeval pas achter toen ik even op mijn pagina keek, hoe irritant... Vooral omdat ze wou weten of ik vandaag bij een Dobermann wandeling zou zijn, zodat ik eventueel een bestelling voor haar mee zou kunnen nemen. Nou had dat sowieso niet gekund, omdat ik daar niet bij aanwezig zou zijn, maar het was wel zo netjes als ze daar uiterlijk gister antwoord op had gehad ;) #Fail