Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce2 schreef:Als het goed is kan dat niet meer, omdat de QR code al aangemaakt is. Maar ik ga er eens even naar informeren, of de link nog veranderd kan worden. Dan zit ik alleen nog met het "probleem" hoe kan ik die link dan aanmaken met de /auto erachter?
LHO schreef:joyce2 schreef:Als het goed is kan dat niet meer, omdat de QR code al aangemaakt is. Maar ik ga er eens even naar informeren, of de link nog veranderd kan worden. Dan zit ik alleen nog met het "probleem" hoe kan ik die link dan aanmaken met de /auto erachter?
Gebruik je een CMS? Heeft die een URL-Alias optie?
LHO schreef:joyce2 schreef:Uuuuh? Ik kan wel zelf een andere naam aan de pagina geven. Nu is het fuzzylicious.nl/home maar dat home kan ik zelf in iets veranderen.
Vaak kan je ook een 'alias', een tweede naam aanmaken voor de home-pagina..
joyce2 schreef:Ik zal eens kijken, maar ik geloof niet dat ik dat kan... Had ook nog even contact opgenomen met de man van het beletteringsbedrijf en hij had de QR codes al af laten drukken. Hij kan ze wel nog een keer overnieuw af laten drukken met een nieuwe URL, maar dan kan mijn auto zaterdag niet beletterd worden (en ik neem aan dat de nieuwe afdruk ook gewoon weer in rekening wordt gebracht).
pmarena schreef:Hoe ver buitenland ?
Ik krijg vanuit Duitsland de zadels gewoon aangeleverd zonder BTW...dus hoef daar ook niet moeilijk over te doen met BTW terugvragen enzo
Het is vrij gebruikelijk om binnen de EU (maar wel buitenland) van ondernemer naar ondernemer zonder BTW o.i.d. te leveren.
cissy schreef:pmarena schreef:Hoe ver buitenland ?
Ik krijg vanuit Duitsland de zadels gewoon aangeleverd zonder BTW...dus hoef daar ook niet moeilijk over te doen met BTW terugvragen enzo
Het is vrij gebruikelijk om binnen de EU (maar wel buitenland) van ondernemer naar ondernemer zonder BTW o.i.d. te leveren.
Dit is niet zo heel simpel als dat je het hier neerzet. Er is europeese regelgeving dat ondernemers in het land van ontvangen goederen de BTW van het buitenland moeten opgeven, dus als ik iets in DLD koop dan moet ik aangifte van die BTW doen op mijn BTW aangifte, dan is de BTW verlegd naar de ontvanger. Dan moet je uiteraard wel over een BTW nr beschikken. Beide BTWnrs moeten dan op de factuur komen te staan.
Is wel vestzak broekzak want je mag het ook weer bij de voorbelasting aftrekken maar je moet ook een aparte ICL opgave doen van die BTW.
*ben niet zo goed in uitleggen, maar dit is in grote lijnen het verhaal*
edit http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... uitenland/
pmarena schreef:Nouja , zo simpel is het dus wèl , ik miszeg er niks mee
Je moet het alleen wel even vermelden op je OZB formuliertje maargoed dat moet je met al je aan- en verkopen..dus ook niet zo spannend
Als ontvangende ondernemer hoef je er verder geen fluit aan te doen...dat doet de verkoper allemaal wel , die moet de factuur immers opmaken
LHO schreef:joyce2 schreef:Uuuuh? Ik kan wel zelf een andere naam aan de pagina geven. Nu is het fuzzylicious.nl/home maar dat home kan ik zelf in iets veranderen.
Vaak kan je ook een 'alias', een tweede naam aanmaken voor de home-pagina..
holly schreef:Joyce jij hebt ook analytics toch?
Dan kun je via, uhm, bezoekers volgens mij, zien via welke browser ze komen. Dat is ook niet alles natuurlijk, maar beter iets, dan helemaal niets, toch.