't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:50

lotteElb schreef:
Dat vind ik ook zo'n krom iets.. een werkgever MOET een positieve referentie mee geven. Een negatieve mag niet. Wat heeft zoiets dan nog voor waarde???

Ja, maar helaas is dat in de praktijk anders.

"Werknemer hield zijn gezondheid goed in de gaten, wanneer als hij op de werkvloer aanwezig was, had ik veel aan hem"

Niks negatiefs gezegt, maar nwe werkgever weet misschien wel dat je met je gezondheid hebt lopen kampen.

Ik geef dus echt alleen referenties af, als ik zeker weet dat er niks onder tafel gezegt word.

Een aanrijding Pauline? Hopelijk hou je er niks blijvends aan over? Waar zoek je wat in?

Zonnetje81

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:12

Beetje maf zie ik de vacature waar ik laatst op reageerde ivm zwangerschap en niet fulltime nu ineens anders op de site van school staan in de vorm van ivm vertrek leraar en een fulltime functie....

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:14

Nou ik ben ook werkzoekende, maar vind niets! Ben overal te duur :(

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:16

In het onderwijs. En er is wel veel vervanging maar er reageren zoveel mensen.
Net een brief geschreven voor wel een leuke functie, dus ik ga maar duimen.

Ik heb na mijn aanrijding een zware rugoperatie moeten ondergaan en ben daar nog niet volledig van herstelt. Maar mijn ziekte uitkering is nog geen 800 euro en daar kan ik echt geen 3 kinderen van onderhouden. :oo Er loopt vanalles met letselschade maar dat is zo'n gedoe..wel echt jammer want ik had zicht op een vaste aanstelling.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:17

Thuiszorg zoeken ze overal mensen maar dat mag ik niet doen.
Verder wel veel telemarketing maar daar vinden zij me ook te duur.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:36

Ik krijg een WIJ uitkering iets nu, maar mag via gemeente opleiding volgen.
Zat inderdaad te denken aan de zorgsector, maar wel via BBL.
Dus werken en leren :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:40

Wat is WIJ dan?
Oeh een opleiding kunnen volgen is wel tof :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:43

Ik heb ook een wij dit staat voor
Wet Inkomsten Jongeren

En dat werken en leren ik zit al 8 maand in de wij (heb daarnaast ook gewerkt) maar heb nog nooit een werk leer aan bod gehad helaas

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:45

En als je het vraagt dan?
Jongeren, daar ga ik niet onder vallen met 34 jaar :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:46

Je moet uit genodigd worden voor een gesprek aan geven wat jij wil doen dan kun je een cursus vergoed krijgen maar een echte opleiding ik moet het nog zien :D
Ben door voorgaande ervaringen met dit soort projecten en de gemeentes wel heel sceptisch geworden :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:56

Seven even offtopic. Maar wat heb jij een coole tekenin op je profiel voor je katten. Echt super gaaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:56

Zo, ik heb gisteren de hele avond mijn CV omgezet in het Engels en net gesolliciteerd bij 2 internationale bedrijven. Wel bij de NLse versie natuurlijk maar solliciteren moet via het hoofdkantoor dus alles netjes in het Engels. Nu even Glee kijken en dan weer 2 solli's de deur uit doen :P

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:57

WIJ is ook maar tot en met 26 jaar hihi.
De opleiding start in februari, maar heb besproken om wel vrijwilligerswerk te doen in de zorg :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:15

Tja, wat dat betreft zou het ook wel positief zijn als ik in de WIJ terecht zou komen om op kosten van de gemeente een opleiding te kunnen volgen.
Denk alleen niet dat dit allemaal gaat gebeuren.
Een volledige opleiding is voor mij gewoon te duur om met dit aantal uren zelf te bekostigen.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:21

Hmm, en wat voor regels zijn daar aan verbonden?
Behalve dat je niet ouder mag zijn dan 26 jaar?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:42

Mag ik me bij jullie aansluiten, ik word moedeloos zo ongeveer. Ben nu ruim 4 weken op zoek naar werk en heb wel wat dingen gezien maar ik heb ook wel wat eisen waar we steeds niet uitkomen.

Ga straks weer een brief posten voor werken in een kleding winkel (niet echt mijn ding maar rekeningen stapelen zich op) Gelukkig stopt mijn vader me maandelijks een bedrag toe anders moest ik op water en brood leven.

De moed is me in de schoenen gezakt -O-

Ffortuna schreef:
Per gewerkt jaar een maand WW :oo ik heb maar 2 jaar fulltime gewerkt, zucht. Of telt het ook als je (parttime) via een UZB hebt gewerkt?

Ik heb vanaf mijn 16e een donderdag avond baantje gehad, dus als je minimaal 16 uur in de week hebt gewerkt dat jaar dan valt het al onder een jaar gewerkt.
Ik kan alleen geen uitkering aanvragen omdat ik zelf ontslag (al dan niet vrijwillig) heb genomen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:49

Doet er iemand een foto bij zn sollicitatie? Zo ja, waar doe je die dan bij?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:51

Ik doe als het gevraagd word een pasfoto bij mijn brief, soms doe ik hem met een paperclip aan mijn c.v. en laatst had ik hem aan mijn brief zelf gedaan.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar c.v. want als de brief heel goed bevalt en je uiterlijk minder oid dan hebben ze iig al een soort van goede indruk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:51

Ja, er staat er eentje in mijn CV.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:56

Waar heb je hem bij je cv geplaatst, als ik vragen mag

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:00

@Nant: ik wil je niet verder demotiveren, maar komende november ben ik al een jaar op zoek naar werk! Het is gewoon heel moeilijk om iets te vinden, waarmee je ook nog een beetje de rekeningen kunt betalen...

@Anneert: Als ze vragen om een foto, doe ik die er wel bij! Ik ben eigenlijk altijd bij al mijn banen het visitekaartje van een bedrijf geweest en solliciteer ook regelmatig op functies waarbij je "het gezicht" van een bedrijf bent (achter de receptie, gastvrouw, assistente, etc.) dus het is dan ook wel logisch dat mensen gelijk willen zien of ze jou in het plaatje vinden passen. Al vind ik persoonlijk dat het daar niet om zou mogen gaan, maarja, het is niet anders... De ene keer zal het misschien tegen je werken, de andere keer werkt het misschien wel in je voordeel! Ik stuur alleen geen pasfoto mee, want dat vind ik wel zulke onvoordelige foto's! Ik stuur altijd een leuke, spontane foto mee, waarop ik er op sta zoals ik echt ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:10

Anneert: staat bij mijn personalia. er staat een foto bij die ik ooit heb laten maken in een fotostudio, niet spontaan maar wel een hele mooie foto.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:12

Nant schreef:
Ik kan alleen geen uitkering aanvragen omdat ik zelf ontslag (al dan niet vrijwillig) heb genomen.

Dat heeft mijn vader ook gehad, ik weet niet meer hoe het uiteindelijk gegaan is, maar uiteindelijk heeft hij toch op de een of andere manier ww gekregen (wel met heel veel pijn en moeite en heel veel hulp van mijn oom) :j

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:14

Dat is inderdaad iets minder om te horen. Het is zo moeilijk om iets te vinden waarmee je genoeg verdiend en wat ook nog leuk is en een beetje bij je opleiding aansluit. Heel af en toe werk ik een dagje voor het uitzendbureau op een evenement ofzo, dat is wel leuk om te doen en het verdient lekker, maar ik wil gewoon iets voor langere tijd.

Joyce: Bij de brief die ik vandaag gepost heb stond bij dat ze een PASfoto willen, zou je dan ook een gewone foto meesturen of dan wel een pasfoto? Ik heb een leuke foto van mezelf laten maken in een studio en die erbij gedaan (in pasfoto formaat en op de pasfoto manier, maar het is wel een leuke foto. Geen paspoort foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:16

Nant, ik zou dat ook gewoon doen, een pas(poort) foto is zo stom omdat je daar niet meer op mag lachen.