Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:14

Hallo :)

Hoe zit het eigenlijk als je parttime begint, en je wilt full time gaan werken uiteindelijk?
Hoe zit dat met aftrek posten, en kan ik dan beter vanaf het begin af aan dat aan geven. Ivm inversteringen? Ik werk er nu nog naast.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:28

Zo, vanavond een gesprek gehad met een ander administratiekantoor. Deze werd aanbevolen door mijn instructrice en het gesprek was inderdaad erg positief. Geen ge-u, eerst een offerte met een max prijs voor een jaar, ze kunnen met mijn Excell-bestand werken maar je kan ook zelf in Afas of Snelstart aanleveren. Dat kost wel iets dus even zien of het wat voor me is. Veel vragen zijn nu wel beantwoord. Sommige dingen werden anders aanbevolen. De kwestie van stallen en land gebruiken van mijn vriend blijft een probleem. Dat kan niet ongeoorloofd en moet dus apart getaxeerd worden. Maar zoals het nu verteld werd, waren de risico's minder groot en werd er ook meegedacht dat je je bij verkoop ook niet in de vingers snijd. Voordeel is dat ze ook een belastingadviseur in huis hebben. We wachten de offerte af maar ik verwacht wel over te stappen.
Eind van het jaar komen ze op huis bezoek om te zien of je nog op regeltjes aanspraak kan maken of dat je daarvoor nog dingen moet aanpassen. Veel meer begeleiding dus. Vragen kan je per mail en telefoon stellen en krijg je vlot antwoord op zonder een rekening van 75 euro erbij.
Heb er een goed gevoel bij en mijn vriend ook. En die is kritisch.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:24

@Dendrofleur, dat klinkt inderdaad wel goed. Een gevoel van vertrouwen moet er ook zijn.

Ik ga vanavond naar een starterscafé van de rabobank, het gaat vanavond over aquisitie. Iemand wel eens zoiets gedaan, hoe was dat?

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:42

kay27 schreef:
Ik ga vanavond naar een starterscafé van de rabobank, het gaat vanavond over aquisitie. Iemand wel eens zoiets gedaan, hoe was dat?

lijkt me interessant! ik heb zelf alleen tot nu toe een aantal startersdagen van de KvK bijgewoond.
Laat je nog even weten hoe het was?

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:45

Sinds vorige week sta ik op de site van www.cso-hoca.nl vermeld als dealer van OptiBird en Zupreem (vogelvoer)
naast het uitbreiden van mn assortiment, is mijn webshop nu nog wat beter vindbaar.

ik wil nog meer gaan doen om mijn webshop te promoten. heeft iemand ervaring in het versturen van persberichten?? dit wil ik graag gaan doen naar de locale krant hier, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 11:05

Nog even kort over een persbericht.

Google op persbericht, of tips persbericht, etc. Daarmee vind je allerlei sites die uitleggen hoe je persbericht opgebouwd moet zijn.
Vervolgens lees je een paar persberichten van andere, zodat je de feeling een beetje krijgt, waarna je je eigen berichtje wat op papier kliederd. Dat ga je uitbouwen. Als het "klaar" is, leg je het weg, ga je wat anders doen. Paar uur/of dagen later pak je het persbericht er weer bij en zit je de puntjes op de i.
Als het goed is heb je op google ook tips gevonden voor het versturen van een persbericht.
Je verzend zoiets namelijk, wanneer mogelijk, altijd naar de juiste persoon.

Tip: op higherlevel.nl is ook het een en ander geschreven over het versturen van persberichten en wat je vervolgens wel of niet kunt verwachten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:06

@Bianca: Ik zit idd met hetzelfde, ben bezig met het bekijken hoe ik het beste een persbericht op kan stellen, ga me daar binnenkort ff in verdiepen. Zit nu met de griep thuis, dus ik kan niet lekker helder nadenken, dus ik ga ermee aan de slag zodra ik beter ben.

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:06

holly schreef:
Nog even kort over een persbericht.

Google op persbericht, of tips persbericht, etc. Daarmee vind je allerlei sites die uitleggen hoe je persbericht opgebouwd moet zijn.
Vervolgens lees je een paar persberichten van andere, zodat je de feeling een beetje krijgt, waarna je je eigen berichtje wat op papier kliederd. Dat ga je uitbouwen. Als het "klaar" is, leg je het weg, ga je wat anders doen. Paar uur/of dagen later pak je het persbericht er weer bij en zit je de puntjes op de i.
Als het goed is heb je op google ook tips gevonden voor het versturen van een persbericht.
Je verzend zoiets namelijk, wanneer mogelijk, altijd naar de juiste persoon.

Tip: op higherlevel.nl is ook het een en ander geschreven over het versturen van persberichten en wat je vervolgens wel of niet kunt verwachten.

bedankt! ik ga vandaag wel weer aan de slag met Google.

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:09

joyce2 schreef:
@Bianca: Ik zit idd met hetzelfde, ben bezig met het bekijken hoe ik het beste een persbericht op kan stellen, ga me daar binnenkort ff in verdiepen. Zit nu met de griep thuis, dus ik kan niet lekker helder nadenken, dus ik ga ermee aan de slag zodra ik beter ben.

ten eerste; beterschap!

ik ga vandaag toch maar weer met google aan de slag.. ik weet dat er op het net veel te vinden is hierover.. maar soms is het wel heeeeeeel veeeeel... dus tips waar je het beste kunt kijken zijn dan altijd mooi meegenomen.
het opstellen van een persbericht lijkt me nog niet zo heel ingewikkeld, maar om het bij de juiste personen te krijgen wel.

kortom; werk aan de winkel :-)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:24

@ paard, spookfacturen :( goed dat je zo allert was! Er zullen er genoeg zijn, die het gewoon betalen!

@ holly, blijft gezellig meelezen :)

@ zidore, prive geen twitter, zakelijk wel. Maar doe er niks mee..... hoop in de toekomst wel meer te doen!

@ Leorah, ja dat is balen als iemand anders er met je idee vandoor gaat. maar ja, als er niks vast ligt.... is het logisch dat andere mensen het ook gaan doen. gelukkig kan concurentie ook heel goed zijn voor je bedrijf, je hebt nu immers de kans om te laten zien dat jij beter bent dan..... eerst konden klanten niet kiezen.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:10

Vanavond begint mijn opleiding hondentrimmen in Antwerpen: ben zeer benieuwd!

@Joyce: beterschap :(:)

@Dendrofleur: klinkt goed en hopelijk gaat het nu ook goed.

@Leorah: welkom in de zakenwereld waar het helaas niet altijd erg leuk is; vooral niet als zoiets je overkomt.

Even heel iets anders: binnenkort komt mijn ijslander weer aan huis te staan, joepie. *\o/* Hij is 5 jaar weggeweest maar komt nu door omstandigheden weer terug. Komt erg goed uit omdat Ella van 5 jaar erg graag wil leren paardrijden. Heb hem ook erg gemist. :j

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:11

Veel plezier alvast! vast ook een beetje spannend!
Wat leuk dat je ijslanger weer thuis komt staan! :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:26

thnx soraya85

iemand hier die zakelijke twitter gecombineerd heeft met eigen twitter?? of echt alleen zakelijk, of helemaal niet??

ik ben al dagen aan het dubben over m'n bedrijfsnaam, hoe lang hebben jullie daar over nagedacht? zijn daar misschien handige tips voor??

fijn dat je je ijsje terug krijgt ;)

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:13

Zidore schreef:
thnx soraya85

iemand hier die zakelijke twitter gecombineerd heeft met eigen twitter?? of echt alleen zakelijk, of helemaal niet??

ik ben al dagen aan het dubben over m'n bedrijfsnaam, hoe lang hebben jullie daar over nagedacht? zijn daar misschien handige tips voor??

fijn dat je je ijsje terug krijgt ;)

ik heb een zakelijk en een privé account voor twitter. ze staan niet aan elkaar gekoppeld maar ik re-tweet mijn zakelijke berichtjes wel op mn prive-twitter.

bedrijfsnaam is altijd lastig, die van mij had ik al van een aantal jaar terug bedacht voor mn ondernemingsplan voor mijn opleiding.. die was nog niet door iemand anders gebruikt, dus heb ik het nu gebruikt.

je moet bij het kiezen van je bedrijfsnaam rekening houden met watvoor 'uitstraling' je ermee wilt geven.. gebruik iets wat de hoofdactiviteit van je onderneming omschrijft. zorg ervoor dat het niet te lang of te lastig is.. verder is het belangrijk dat je er zelf een goed gevoel bij hebt.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:55

Nou ik ga mijn bedrijf maar opzeggen...Ik krijg net een heffingsaanslag van de HDB van €279 euro hebben meerdere mensen hier met een ruitersportzaak die gehad?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:59

Hoofd Bedrijfsschap Detailhandel ?

Krijg ik ook elk jaar een factuur van , net als van de KvK , 2 van die organisaties waar ik he-le-maal niks aan heb maar die wel lekker geld komen halen >;)

KvK jaarlijkse bijdrage gaat binnenkort wel stoppen volgens mij , heb ik althans opgevangen :)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:01

pmarena schreef:
Hoofd Bedrijfsschap Detailhandel ?

Krijg ik ook elk jaar een factuur van , net als van de KvK , 2 van die organisaties waar ik he-le-maal niks aan heb maar die wel lekker geld komen halen >;)

KvK jaarlijkse bijdrage gaat binnenkort wel stoppen volgens mij , heb ik althans opgevangen :)

Ja klopt.. ik ook elk jaar alleen dan 79 euro. Nu opeens 279. Word er niet vrolijk van.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:03

Ja dat dacht ik ook dat het ergens rond de 80 euro was elk jaar !

Waar komt nu opeens die 279 vandaan dan :?

Zou ik even achteraan gaan of dat geen foutje is , het is toch al zo zonde geld....jaarlijks is het enige dat je van die gasten hoort of ziet , die factuur :n

Tenzij anderen er wel iets aan hebben , dat zou kunnen natuurlijk :P

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:04

pmarena schreef:
Ja dat dacht ik ook dat het ergens rond de 80 euro was elk jaar !

Waar komt nu opeens die 279 vandaan dan :?

Zou ik even achteraan gaan of dat geen foutje is , het is toch al zo zonde geld....jaarlijks is het enige dat je van die gasten hoort of ziet , die factuur :n

Tenzij anderen er wel iets aan hebben , dat zou kunnen natuurlijk :P

Het zit hem in de sportbranch die heffen namelijk 200 euro. Ik ga ook zeker bezwaar maken. Ik ben gewoon een webshop met paard en ruiterartikelen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 15:07

Soraya85 schreef:
@ holly, blijft gezellig meelezen :)

:j

Horserunner, hoe kom jij aan dat bedrag?
Algemene heffing (79,-)
Filliaalheffing (48,30)
Heffing werkzame personen (dat is ook tientjew werk)
Zit het in de bestemmingheffing dan ofzo?
Hoe werkt dat HDB nou precies?

Nee hoor Pmarena. Wij doen gewoon iets fout. We hadden ook zo slim moeten zijn om een bedrijf te beginnen dat factuurtjes stuurt.
Ik snap heel dat HDB niet. Ik moet er aan betalen, maar geen flauw idee wat zij dan precies doen.
Laatst bijgewerkt door holly op 20-09-11 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:08

79 algemene heffing en 200 heffing sportbranche. Volgens mij iets nieuws ofzo. Bij mij komt er geen filliaalheffing bij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:10

Nou ik ben benieuwd of ik die dan ook ga krijgen , zo ja dan ga ik wel even heel kritisch telefoneren denk ik want ik vind het echt belachelijk. Die 80 euro al , maar dan wil ik niet meteen gaan lopen zeiken :P

Maar als er dan nog eens een ander bij komt die dan ook nog eens 200 euro wil , en waar ik OOK helemaal geen fluit aan heb...dat gaat me toch een beetje te ver.

Straks krijg je er 10 elk jaar , lekker makkelijk zo :P

Had je voorheen niet die sportbranche dan ?

Ik heb er nooit iets over gehoord i.i.g. en heb toch al sinds 2004 mijn internetshop....

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:12

pmarena schreef:
Nou ik ben benieuwd of ik die dan ook ga krijgen , zo ja dan ga ik wel even heel kritisch telefoneren denk ik want ik vind het echt belachelijk. Die 80 euro al , maar dan wil ik niet meteen gaan lopen zeiken :P

Maar als er dan nog eens een ander bij komt die dan ook nog eens 200 euro wil , en waar ik OOK helemaal geen fluit aan heb...dat gaat me toch een beetje te ver.

Straks krijg je er 10 elk jaar , lekker makkelijk zo :P

Had je voorheen niet die sportbranche dan ?

Ik heb er nooit iets over gehoord i.i.g. en heb toch al sinds 2004 mijn internetshop....

Nee ik ook niet. Ik ben ook al bezig sinds 2005 maar dit nog nooit gezien. Maar ik vind het ook ver gaan inderdaad. En verplichten ze om hem te betalen dan ga ik hard nadenken of ik wel verder wil. Had ook al een reuze belastingaanslag en heb daar dus echt geen zin in.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 15:14

HR het is denk de bestemingsheffing. Dat heeft met activiteiten te maken.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:17

holly schreef:
HR het is denk de bestemingsheffing. Dat heeft met activiteiten te maken.

Ja maar is dat nieuw dan ofzo? Want heb het nooit hoeven betalen. En daarom ben ik ook heel nieuwsgierig of andere webshops in paard en ruiterartikelen hem ook krijgen.