Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:04

Gefeliciteerd voor de nieuwe inschrijvingen *\o/*

Bruidsfotografen, vraagje: Albums, hoe kom je aan zoiets voor een klant? Ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Koop je die van te voren in, maak je een deal met een bedrijf die dat in elkaar flanst?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:12

Wil je digitale albums of wil je gaan inplakken?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:13

Eh, beide eigenlijk. Wat de klant zelf zou willen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:20

Bij mij duurde het ongeveer een half uurtje en ik moest wel een afspraak maken bij de KVK. Als je dat niet doet, kan het zijn dat je een behoorlijk tijdje moet wachten voor je aan de beurt bent (althans, dat zeiden ze tegen mij!)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:21

Suelza schreef:
Oh dat is vlot! Moet het echt op afspraak of kun je ook gewoon op de bonnefooi binnenwandelen!?

ik had wel een afspraak :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:21

ben trouwens benieuwd, zijn er hier ook mensen die hun 'producten' laten maken?

of halen jullie het gewoon bij de groothandel

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:36

Suelza, ik ben naar Alkmaar gegaan. Moest op afspraak maar vond het een vage instelling. Kreeg weinig informatie dus zoek van tevoren uit wat je wilt. Je krijgt namelijk geen voorlichting. Er wordt gevraagd wat je wilt gaan doen (ik hengsten- en fokstal, bleken ze me onder cattery te hebben ingeschreven, kon gelukkig gewijzigd worden.), hoeveel je denkt te verdienen, hoeveel investeringen je denkt te hebben. Zet dus een aantal dingen op papier.

Ik kreeg wel een KvKnr mee maar BTW-nr kwam later via de post van de Belastingdienst. Volgens mij kan je zonder afspraak naar Hoorn. Neem wel legitimatie mee (paspoort dacht ik).

Welkom Lott, bekende naam van wedstrijden!
Laatst bijgewerkt door DendroFleur op 23-03-11 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:36

Lotte, vraagje: waarin ben je gestart? Fotografie of de paarden?

Hadden jullie allemaal een ondernemingsplan klaar voordat je je inschreef bij de kvk? Ik blijf er een beetje op struikelen, vind het knap lastig. :o Maar ik vind het aan de andere kant ook wel goed om na te denken over een aantal zaken, zoals ook de concurrentie, wat je te bieden hebt, je onderscheidend vermogen etc.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:37

DendroFleur schreef:
Suelza, ik ben naar Alkmaar gegaan. Moest op afspraak maar vond het een vage instelling. Kreeg weinig informatie dus zoek van tevoren uit wat je wilt. Je krijgt namelijk geen voorlichting. Er wordt gevraagd wat je wilt gaan doen (ik hengsten- en fokstal, bleken ze me onder cattery te hebben ingeschreven, kon gelukkig gewijzigd worden.), hoeveel je denkt te verdienen, hoeveel investeringen je denkt te hebben. Zet dus een aantal dingen op papier.

Ik kreeg wel een KvKnr mee maar BTW-nr kwam later via de post van de Belastingdienst. Volgens mij kan je zonder afspraak naar Hoorn. Neem wel legitimatie mee (paspoort dacht ik).

Ik heb niet eens een paspoort :+ ik kom de landsgrenzen niet over, dus mijn ID volstaat :')

Ik zou niet weten hoeveel ik ga verdienen en hoeveel investeringen ik denk te hebben om heel eerlijk te zijn...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:40

ik heb geen ondernemersplan, ben er wel mee bezig voor wat anders (mag en kan ik nu nog niet vertellen)

heb ook geen lening nodig namelijk.

start een webshop voor paardengerelateerde artikelen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:41

Kijk even of je recht denkt te hebben op starterssubsidie ed. Verder is het een beetje natte vingerwerk. Volgens mij staat er op de site van de belastingdienst wel interessante dingen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:16

natte vingerwerk? bedoel je dat op mij?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:38

Nee, voor wat Suelza voor inkomsten/investeringen op moet geven.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:42

oh oke :)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:19

cissy schreef:
Egopostje, ik heb goed nieuws *\o/* , ik ben ingeloot in de opleiding gedragstherapeut paard/mens bij Petra Vlasblom, we beginnen in mei.... spannend!
*gaat nog meer klantjes werven om opleiding te bekostigen....*

Gefeliciteerd! Heb meteen vriendin gemaild die ook had ingeschreven en die zit nu ook te stuiteren dat ze ingeloot is. *\o/*
engel3 schreef:
in 1 van de eerst topic heb ik weleens mee gepraat, maar omdat ik mijn bedrijfje een poosje heb stilgelegd was ik even niet meer aanwezig,
nu gaat het weer kriebelen om er mee aan de gang te gaan, en ik dacht ik kom er maar weer eens in,

Welkom terug Elge.
Ik heb zo 1-2-3 geen tips om je bedrijf weer verder op te starten. Marketing is niet echt mijn sterke kant.
Als je dit topic (en deel 2) nog eens terugleest, dan kom je misschien bruikbare tips tegen.
Suelza schreef:
Hilda79 schreef:
Even bellen met kantoor waar je je moet gaan inschrijven Suelza dan weet je hoe zij het willen en kom je niet voor verassingen te staan.
Het is ook handig om alvast even in hun register te kijken of de naam die je wilt gaan voeren al voorkomt.

Nee, mijn naam komt niet voor. Daar had ik uiteraard al naar gekeken. Zou een beetje zonde van mijn logo zijn :+
En ach Hilda, ik vind het gewoon fijn om van anderen te horen hoe zij het hebben gedaan en ervaren. Bellen kan altijd nog, vind het prettig om het hier van de andere kant te horen.

Ik weet er niks meer van. Geen idee wat ik allemaal voor papieren nodig had e.d.
Bellen is handig om te weten of ze op afspraak werken. Of je moet het niet erg vinden om lang te wachten of voor niks te gaan.
_Lott schreef:
ik wil me ook melden, ben net ingeschreven bij de kvk :)

Gefeliciteerd!
Suelza schreef:
Ik zou niet weten hoeveel ik ga verdienen en hoeveel investeringen ik denk te hebben om heel eerlijk te zijn...

Ik hoefde dat destijds niet aan te geven bij mijn inschrijving KvK dus ik ga ervan uit dat ze die gegevens vragen voor de BTW en evt. IB.
Die schatting gebruiken ze dan om te bepalen hoe vaak je je BTW-aangifte moet doen (meestal per kwartaal). En als je verwacht om netto 50.000,= euro te gaan verdienen, dan krijg je waarschijnlijk alvast een voorlopige aanslag IB. :)
Ondernemers krijgen overigens ieder jaar een schattingsformulier van de BD toegestuurd.
_Lott schreef:
ik heb geen ondernemersplan, ben er wel mee bezig voor wat anders (mag en kan ik nu nog niet vertellen)
heb ook geen lening nodig namelijk.
start een webshop voor paardengerelateerde artikelen

Een ondernemersplan is sowieso handig om op te stellen, los van het feit of je een lening nodig hebt of niet.
Het is een heel nuttig proces om over alle aspecten van je bedrijf na te denken voordat je begint.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:18

Toen ik een afspraak had gemaakt, kreeg ik een hele nette mail waarin precies stond wat ik mee moest nemen, zodat ik niet alsnog voor niets zou komen. Die vragen over wat je denkt om te gaan zetten etc. is voor de belastingdienst, zodat ze je gelijk in kunnen schrijven en je je nummer mee kunnen geven! Uiteraard is dat gewoon een beetje gokken, omdat niemand van tevoren weet hoe z'n bedrijf gaat lopen, dus het komt niet heel nauw.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:37

Frozenstar schreef:
Gefeliciteerd voor de nieuwe inschrijvingen *\o/*

Bruidsfotografen, vraagje: Albums, hoe kom je aan zoiets voor een klant? Ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Koop je die van te voren in, maak je een deal met een bedrijf die dat in elkaar flanst?

Bij veel digitale drukkers (profotonet, vakcolor, eprintpro) kan je tegen een gereduceerd tarief een demo-album laten maken, zodat je veel verschillende materialen kan laten zien aan je klant, dus bijv. silkbladen of glansbladen. Ik weet dat je bij eprintpro dit kan doen voor 75,-

Inplakken gewoon zelf een extra album inkopen en inplakken (verka heeft erg mooie plakalbums).

Van te voren inkopen zou kunnen, als je echt een eigen stijl wilt uitstralen, maar ik merk vaak dat klanten allemaal wat anders willen. Je kunt voor veel kaften staaltjes bestellen zodat ze kunnen kiezen. Ik zou wel zelf kiezen voor 1 of 2 aanbieders van albums, kijk even wat je aanstaat (qua druk, binding, afwerking en omslag). Voor de inhoud (bladen) koop ik wel zelf groter in, ik plak graag op wit papier, dus niet op zwart, glans of goud ofzo. Dit geld ook voor de kalktussenbladen, daar kies ik zelf wel een dikte voor.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:47

Gefeliciteerd met de nieuwe inschrijvingen allemaal :-)
Cissy: gefeliciteerd!
Suelza: ik ben vorige week naar de kvk geweest en ik heb via telefoon een afspraak gemaakt, en kreeg direct via email de formulieren (kvk inschrijvingsformulier en inschrijving voor belastingdienst) die moest ik invullen en meenemen naar de afspraak, samen met ID. Afspraak zelf stelt niet veel voor, met 20 minuutjes was ik weer buiten..

Heeft iemand van jullie ervaring met het kopen van templates voor een website en kan je die dan naar eigen inzicht vullen o.i.d.? Zie: http://www.zign.nl/

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:07

Ik heb een template gekocht van wordpress, erg handig in gebruik, maar soms wel lastig als je toch wat wilt veranderen aan het design!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:07

JolandaS, wie is dan jouw vriendin die ook meedoet aan de opleiding? Ik heb wel alle namen en email adressen maar ken nog niemand :)
Kan me wel voorstellen dat ze ook stuitert, er waren zoveel aanmeldingen en maar weinig plek dus dan ben je wel blij ja! :j

Livvy, ik heb een website programma met allemaal leuke templates en je kunt ook via het net nieuwe templates bijkopen of gratis donwloaden, pakket kost niet zoveel (zeker niet via Ebay of Amazon bijvoorbeeld) en je kunt je helemaal uitleven! zie http://www.websitex5.com Je kunt ook je eigen templates maken of bestaande aanpassen, het is echt heel erg leuk om te doen. Mocht je er meer info van willen of eens komen gluren dan kan dat.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:16

Oke, en welke programma's heb je dan zelf op je pc nodig om zo'n template te vullen?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:18

Ik kan gewoon inloggen via internet op mijn admin-panel, en daar alles aanpassen.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:20

Dus zo'n template 'vul' je als het ware gewoon online? Daar heb je geen dreamweaver of flash programma's voor nodig?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:28

Nee, niets! :D Dat is juist ook zo makkelijk. Je kan gewoon overal teksten in plaatsen, afbeeldingen toevoegen, keuze's maken van wat je wilt op welke pagina (bijv, twitter, blogs, contactveld, portfolio)
Sommige zaken moest ik wel even achter komen (met behulp van mijn broer) maar ik kan alles in 1 tel veranderen als ik dat wil, en daar komen geen moeilijke HTML zaken aan te pas.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:31

Livvy, voor websiteX5 heb je alleen dat programma nodig verder niks. Wat die templates online betreft heb ik geen ervaring maar Yucca blijkbaar wel :)