Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 10:14

Ik wens iedereen een heel gezond en gelukkig 2011.

Navanja

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 10:45

Iedereen een succesvol en gezond 2011 gewenst!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 11:33

Iedereen een succesvol en spetterend 2011 gewenst!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:58

Gelukkig nieuwjaar, dat het maar veel moois mag brengen!

Een vraagje over wat ik hier las: heb ik het goed begrepen dat je je onder je eigen naam in kunt laten schrijven bij de kvk, en dan later een (of dus zelfs meerdere) handelsnaam toe kunt voegen? In hoeverre moet je al meteen een beschrijving van je bedrijfsplannen deponeren, of mag dat ook best globaal zijn?

Concreet: kan ik me laten inschrijven onder Truus Janssen, bedrijfsopzet training advies coaching, en dan 2 maanden later de bedrijfsnaam toevoegen "Train-it"? Ik noem maar even wat, het gaat hier om fictieve namen en bezigheden. ;)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:06

Volgens mij kan je het beste je bedrijfsplannen zo breed mogelijk omschrijven zodat je/men er alle kanten mee op kunt gaan en mag je later meerdere handelsnamen toevoegen gratis en makkelijk via wijzigingsformulier 14 bij kvk.nl

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:15

Iedreen de beste wensen.
Hier lagen de brieven van Kvk en de Belastingdienst bij de post. Wordt weer een dagje bellen ben ik bang, wijzigen zijn niet doorgevoerd, verkeerde code bij de belastingdienst.
Bij het Kvk werken ze hier totaal niet mee. Je krijgt geen copieën, heb toen we de wijzigingen gingen doorgeven (waarvan ze zeiden dat we dat persoonlijk moesten doen en toen we er aan kwamen bleek dat niet zo te zijn) snel de nieuwe codes opgeschreven. We wisten namelijk totaal niet wat ze op papier hadden gezet.
Dacht dat ze een voorlichtende rol hadden maar toen we ze op een zin in het eigen boekje opmerkzaam maakten dat een starter niet aan de 50% ureneis hoeft te voldoen, wisten ze er niets van. We komen er dus met meer vragen vandaan dan dat we begonnen. We moeten achteraf dus alles zien te wijzigen, bij hun en bij de belastingdienst.
In eerste instantie hadden ze ons ingeschreven als paardenhouderij wat nu dus onder het kopje asielen, dierenpension blijkt te vallen. Onze accountant zei dat we beter fokstation of instelling voor (KI-)dekhengsten kunnen opgeven met als extra werkzaamheden paard- en ruitermassage. Maar dat is blijkbaar nog niet doorgevoerd. Misschien komt dat later nog en heeft alles elkaar gekruist.
Bellen dus (en goed de tijd registeren)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:16

Zijn jullie met je onderneming aanwezig op de social media? twitter facebook etc?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:19

Gelukkig nieuwjaar iedereen! Hopelijk mogen al onze ondernemingen lekker hard groeien in 2011!!!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:28

Zo, dan eindelijk ook weer even een post van mij. Allereerst wens ik iedereen een succesvol 2011!

Joyce, kun je niet alvast een verkooptopic bij Commercieel starten?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:38

Ik maak gebruik van Twitter maar ik ben eigenlijk (nog) niet echt een onderneming :o

Ik denk dat Social Media wel degelijk een onderdeel moet zijn van je bedrijfsstrategie. Je kan je strategie zelf bepalen maar je kan ook luisteren naar wat de doelgroep graag wil. Zoals hier op Bokt (forums vallen ook onder social media) wordt gesproken over bijv. 'welke zadelmaker moet ik nemen', dan krijg je van veel verschillende mensen te lezen wie hen goed bevallen is en wie je vooral niet moet laten komen. Je moet daar als ondernemer niet je ogen voor sluiten want anders is je onderneming een zinkend schip. Voor de consument is de mening van andere consumenten belangrijk en als onderneming kan je er dan maar beter bovenop zitten.

Twitter vind ik fijn om snel kenbaar te maken aan je doelgroep waar je mee bezig bent, onwikkelingen en wat er binnenkort gaat komen wat interessant is voor hun. Maar voor een andere onderneming/branche is Facebook wellicht veel interessanter....

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:45

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat alles maar heel succesvol mag zijn voor iedereen :D!

Daphna, ik ben nu niet aan de social media. Een kennis van mij doet de SEO voor de website van een grote telefoon provider, hij vind de social media eigenlijk onmisbaar voor ondernemers. Ik snap zijn punt wel erin maar ik vind mezelf te klein als onderneming om dagelijks meerdere keren over te twitteren. In mijn ogen maakt mijn bedrijf te weinig mee om over te twitteren.
Die kennis gaat waarschijnlijk een nieuwe website voor mij regelen zodat ik ook beter gevonden kan worden enzo. En ik denk dat ik er bij hem dan ook niet onderuit kom om te gaan twitteren ;) Ga het er nog wel een keer met hem over hebben en vragen of ie tips heeft wat dan belangrijk is om over te twitteren enzo.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:48

Ook ik zit veel op sociale media! Heb een Facebook pagina en Twitter, die aan elkaar gekoppeld zijn, een LinkedIn (of zoiets) account en natuurlijk Hyves niet te vergeten, maar er komt weinig uit!
Vooral Facebook doe ik veel mee, is ook meteen gekoppeld aan mijn Twitter, maar ik vind het niet boeiend genoegen en omdat ik er nog niet veel uit haal, doe ik er ook nog niet veel mee.
Wil het wel verder gaan oppakken, maar weet nu nog niet precies hoe. Dus ik hoor graag hoe andere dit doen, wellicht dat we er allemaal iets uithalen!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:55

@Michelle; je kan om te beginnen een boek kopen over Twitteren. Je hebt natuurlijk 'Twitteren voor dummies' en je kan op Bol zoeken naar bedrijfsmatig Twitteren.

Wat je zoal zou kunnen Twitteren: wanneer de nieuwe collectie eraan komt, leuke kortingsacties, nieuwe features op je site, alles kan je aanvullen met linkjes zodat mensen rechtstreeks op de juiste pagina terecht komen. Eigenlijk moet je gewoon gaan beginnen in het begin heb je toch niet veel followers dus kan je een beetje experimenteren. Maak anders alvast een Twitteraccount aan en ga mensen/bedrijven followen zodat je ziet wat zij schrijven :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:01

Ten eerste: Iedereen een heel gelukkig, gezond en een succesvol/ondernemend 2011!

@Georgette: Ik kan opzich wel een topic openen, maar ik heb zoveel producten, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Als ik een site heb, kan ik mensen tenminste "lekker maken" en vervolgens als ze nieuwsgierig zijn kunnen ze dan doorklikken naar je site en nu heb ik verder niets om te laten zien...

@Daphna: Ik zit op Twitter, Hyves en Facebook met Fuzzylicious, maar ik ben nog niet heel erg actief. Ik update af en toe even als ik wat over de voorgang te melden heb, of als ik toffe nieuwe spullen binnen heb gekregen. Twitter gebruik ik voor de korte berichtje "gave spullen binnen gehad van dit en dit merk" of "balen, deadline niet gehaald, hopelijk snel online" en op facebook en hyves schrijf ik korte verhaaltjes en voeg ik soms wat fotos toe. Maar straks word het natuurlijk nog een heel stuk leuker om daar mee bezig te zijn!

@Kay: Volgens mij moet je wel al een naam hebben voor de KVK, want dat is je handelsnaam en daar ben je onder te vinden, je stelt dan ook gelijk je naam veilig. Maar je kunt later wel gratis handelsnamen toevoegen, of beschrijvingen wijzigen/toevoegen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:11

Leuk, leuk, leuk!!! Ik zit nu enkele weken op twitter en heb al wat leuke reacties binnen! Ik heb een forum om mijn site, als iemand daar een bericht op zet en er zit een leuke onliner in dan zet ik die op twitter gevolgd door een link naar de pagina op het forum. Klikken toch redelijk wat mensen op. Dat zelfde geld voor de informatieve pagina's op mijn site. Eer paar voorbeelden:

The Iboga Foundation promotes and supports education about iboga. http://tinyurl.com/35vef56

Be aware - An Iboga session is the beginning of the journey, not the end. http://tinyurl.com/23h2t5l

When closing the eyes, approximately 75% of people experience dream-like visions. http://tinyurl.com/34n6qrm

Het is allemaal makkelijker dan ik dacht :P

Als je een zaak hebt kan inderdaad product informatie erop zetten, of iets bijna uitverkocht is, wat nieuw binnen is, etc..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:38

Gelukkig nieuwjaar!

Zitten jullie ook op Linkdln?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:40

Nee nog niet, al schijnt het wel heel handig te zijn!

Overigens, hoe koppel je Twitter aan je Facebook? Twitter staat al wel gekoppeld met Hyves, dat kon ik heel duidelijk vinden, maar op Facebook kijk ik er blijkbaar overheen!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:45

Gelukkig nieuw jaar allemaal :)

Over meerdere handelsnamen bij de KvK: zelf heb ik geen bedrijfsplan of ondernemingsplan hoeven maken. Het verhaal wat ik vertelde was kort maar zeer duidelijke :j

Over sociale media: Ik maak gebruik van Hyves & Facebook. Meer Facebook omdat mijn echte doelgroep daar het meeste zit en vele buitenlanders Hyves niet kennen. Via Facebook laat ik regelmatig nieuwe foto's zien of als er ander belangrijk nieuws is, maar meer eigenlijk niet. Ik wil dit jaar dat wel meer gaan uitbreiden door een fotoalbum 'Shoots 2011' te noemen oid, daar ben ik nog niet helemaal overuit. Maar wat ik wel weet is dat ik niet aan Twitter ga beginnen :+

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:11

Lindkedin is goed voor Business tot Business maar niet voor Business to Consumer handel.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:37

Joyce, kun je niet een bepaalde subgroep artikelen aanbieden? In feite doe ik dat nu bijvoorbeeld ook. De ene week plaats ik een topic met een aanbieding betreft armbanden, de andere week betreft sieradenrekjes, enzovoorts.

Wie weet verkoop je alvast wat :)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:48

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:20

@Georgette: Dat is idd wel een hele goede tip, dat kan ik wel doen! Daar had ik zelf echt nog totaal niet aan gedacht.... K ga van de week dr eens mee aan de slag!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:29

Nee, geen social media hier. Ik heb er geen tijd voor om het goed te doen dus dan kan ik het beter niet doen :-)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:41

Inderdaad, als je het doet moet je het goed doen. Ben wel een hyver. Heb ook een hyves voor mijn shop.
Ik heb een linkedin account, maar doe er niks mee.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:19

joyce2 schreef:
Overigens, hoe koppel je Twitter aan je Facebook? Twitter staat al wel gekoppeld met Hyves, dat kon ik heel duidelijk vinden, maar op Facebook kijk ik er blijkbaar overheen!

Goede vraag... heb ik tijden geleden gedaan... ff zoeken!

*edit* Ik denk dat het met deze toepassing moet: http://www.facebook.com/apps/applicatio ... 2231777543