Het GEEN concentratie/motivatie-topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk94

Re: Het GEEN concentratie/motivatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:55

Haha ik doe CM! Cultuur en maatschappij dus. Wat voor leerjaren/niveau's doen jullie? :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:56

wie geeft mij een skup onder m'n kont dat ik even Grieks ga leren voor m'n examen dinsdag O:)

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:58

hier ga er vanuit dat ik geslaagd ben voor 4 VMBO!
dus nu lekker vakantie vieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:39

A_Fotografie schreef:
Haha ik doe CM! Cultuur en maatschappij dus. Wat voor leerjaren/niveau's doen jullie? :D

Ga ik volgend jaar ook doen! :D En nu hopend dat ik slaag voor vmbo..

Ben er nog nooit uitgestuurd of te laat gekomen, maar volgend jaar... }> O:)

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 06:57

Oke! Met welke vakken?
Ik heb Frans, Ak, Beeldend & Wiskunde A. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:11

Shizzel schreef:

Zou ik vooral zo houden :+ Ik was altijd te laat en werd er altijd uitgezet. Gevolg is geweest dat ik uiteindelijk gezakt ben omdat een leraar z'n hand niet over z'n hart wilde strijken voor een vervelende leerling.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:12

Mag ik mij ook melden? :o Ben dan wel een Belg, maar mijn examens starten maandag en eindigen 18 juni. :)
Moet nu eigenlijk hoognodig voor ethiek leren, maar ach, buiten in 't zonnetje zitten met de laptop is toch véél leuker? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:42

melizz13 schreef:
ik heb weer eens mijn record verbroken!

bij engels er na 5 minuten uitgestuurd worden :Y)

ik ben er in mijn hele leven maar 1x uitgestuurd 8-) En dat sloeg nergens op.. Brave ik :D

Of naja, ben wel geschorst (nouja, toen werd ik er eigenlijk ook uitgestuurd? Want coordinator kwam de les binnen vallen met ' Renske ik wil je niet meer zien... Naar huis nu :( ' en dat was dus een externe schorsing van 2 dagen hahaha :') kakschool ) en van school geschopt, maar ach... :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-10 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:44

A_Fotografie schreef:

ik doe ook C&M 4 Havo.... Met Wiskunde A, Duits en beeldende vorming

Heb er net even m'n rapport zitten kijken... Sta nu gemiddeld een 7.5 ... Maar voor Geschiedenis ben ik 2 punten gezakt omdat ik een 4 had voor mijn repetitie die ik dus ga herkansen... :Y)

Soms komt mijn ijverige kant ook wel boven hoor :D !

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:50

Ik heb zoooooooooooooooooooooooooooooo geen zin meer in mijn eindscriptie :r :r :r

Ik ga lekker naar bed denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:51

__Laura schreef:
Shizzel schreef:

Zou ik vooral zo houden :+ Ik was altijd te laat en werd er altijd uitgezet. Gevolg is geweest dat ik uiteindelijk gezakt ben omdat een leraar z'n hand niet over z'n hart wilde strijken voor een vervelende leerling.

Ja ik hou het ook zo, maar over een paar weken heb ik (hopelijk) m'n diploma, dus ja. :')

Surion schreef:
Mag ik mij ook melden? :o Ben dan wel een Belg, maar mijn examens starten maandag en eindigen 18 juni. :)
Moet nu eigenlijk hoognodig voor ethiek leren, maar ach, buiten in 't zonnetje zitten met de laptop is toch véél leuker? O:)

Shanna. :+:

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:34

Menino schreef:
A_Fotografie schreef:

ik doe ook C&M 4 Havo.... Met Wiskunde A, Duits en beeldende vorming

Heb er net even m'n rapport zitten kijken... Sta nu gemiddeld een 7.5 ... Maar voor Geschiedenis ben ik 2 punten gezakt omdat ik een 4 had voor mijn repetitie die ik dus ga herkansen... :Y)

Soms komt mijn ijverige kant ook wel boven hoor :D !

Ik heb Frans, AK, beeldend en Wis a! heb jij Ak of Eco? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:48

Euhm ik mocht ook nog kiezen uit Maatschappijwetenschappen (MAW > verdieping van maatschappijleer) ipv eco en AK, dus dat heb ik ook gedaan...

Geen spijt van, makkelijkste vak dat ik heb .... :P (hoewel ik wel de enige ben uit m'n MAW klas die het makkelijk vind... Maar heb dit jaar iets van 4 9's gehaald ervoor _O- )

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 01:34

Mag ik mij ook melden? O:)
Motivatie voor school is op dit moment ver te zoeken en dat is ook duidelijk zichtbaar aan mijn cijfertjes :=
Heb nog 5 weken en moet nog de helft van mijn studiepunten :(

Ondanks dat ik hem hardstikke knijp en bang ben om te blijven zitten, flikker ik geen reet uit :=
Om vervolgens toch weer in de stress te zitten en spijt te hebben. Overkomt me de laatste tijd zovaak :')

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:28

Haha ja dat ken ik :+ zou nu ook hard moeten herhalen voor morgen maar toch het vertikken om te beginnen. M'n vriend gaat nu al de leukste dingen doen zonder mij en dat helpt ook niet echt :=
Vandaag gaat ie met een hele groep vrienden van ons gaan feestvieren in Hulst, volgende week gaat ie paintballen met de vrienden >;)
En ik blijf maar zielig alleen om te studeren :')

Heey Michelle :D Lang geleden!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:13

Menino schreef:
melizz13 schreef:
ik heb weer eens mijn record verbroken!

bij engels er na 5 minuten uitgestuurd worden :Y)

ik ben er in mijn hele leven maar 1x uitgestuurd 8-) En dat sloeg nergens op.. Brave ik :D

Of naja, ben wel geschorst (nouja, toen werd ik er eigenlijk ook uitgestuurd? Want coordinator kwam de les binnen vallen met ' Renske ik wil je niet meer zien... Naar huis nu :( ' en dat was dus een externe schorsing van 2 dagen hahaha :') kakschool ) en van school geschopt, maar ach... :')

ik weet niet hoe vaak ik er ben uitgestuurt kan ik niet bijhouden haha
maar ik kan me er altijd uitlullen :Y)

ben nog nooit geschorst
waarom werd je dan geschorst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:48

vaag verhaal... Zo 'wild' was ik niet hoor :')

Ik kwam met enige regelmaat te laat (maar was zwaar oververmoeid, wat ze helaas niet wilde geloven..) in de 3e periode was ik (over 't jaar) zo'n 14x te laat gekomen, en bij de 15e x zouden ze maatregelen nemen. Toen kwam m'n coordinator de klas in ' Renske jij moet je morgen even melden want jij was Maandag te laat :( ' Ik was die maandag helemaal niet te laat, dus dat heb ik tegen hem gezegd. Toen kwam die de volgende dag weer de les in kakken ' Nou, je had gelijk maar dan was je Dinsdag te laat :( Dus morgen melden' ... Die Dinsdag was ik ook helemaal niet te laat dus toen heb ik hem gevraagd waar hij dat in godsnaam vandaan haalde en dat hij mss zelf z'n administratie wat beter bij moest gaan houden als hij zelf niet eens wist wanneer ik te laat was gekomen (Ik was dik gefrustreerd uiteraard..). Toen kwam hij de volgende dag weer schreeuwend de les binnen vallen ' RENSKE JIJ WAS MAANDAG GEWOON TE LAAT EN MORGEN OM HALF 8 GAAN WIJ EEN GESPREKJE HEBBEN' ... En ik dacht dikke vinger :z - was nog steeds zwaar oververmoeid en als het me al niet lukt om normaal al op tijd te komen ga ik al helemaal niet een uur eerder komen voor iets wat ik niet gedaan heb.. uur nablijven had ik met liefde voor ze over gehad - Maargoed, ik lag dus nog lekker in mijn nest om half 8... Dus toen kwam mijn coordinator weer de muziekles binnen kakken ' Renske waar was jij vanochtend' dus ik zo ' in mijn bed, heerlijk te slapen...' en toen was het 'NOU PAK DAN JE SPULLEN MAAR EN DAN HOEF IK JE NIET MEER TE ZIEN EN MORGEN OOK NIET' .. Die ass was niet eens gemachtigd om mij 2 dagen te schorsen... En later kreeg ik dus een brief dat ik geschorst was omdat ik te vaak te laat was gekomen en dat ik ze ook nog een proces verbaal tegen me gingen aanschrijven (of hoe je zoiets zegt) en dat ik een boete kreeg van 150 euro namens de leerplicht :? :? (eerlijk, dat het consequenties zou hebben kan ik inkomen, Ik kwam ook wel vaak te laat. Maar dat die man z'n zaakjes niet op orde had was niet mijn schuld en een externe schorsing van 2 dagen en een boete van 150 euro en een proces verbaal vond ik wel wat overtrokken hoor... En dat er in die brief aan m'n moeder stond dat dat allemaal was puur omdat ik te vaak te laat kwam, nadat dus dat alles was voorgevallen tussen mij en mijn coordinator (wat me eerder de reden leek) en ik al 2 weken niet te laat was gekomen maakte het er ook niet echt rechtvaardiger op imo)

Gevolg was dat als ik te laat dreigde te komen m'n moeder me gewoon ziek meldde en ik thuis bleef zodat ik niet te laat kon komen (+dat ik fysiek dus vrij brak was). Mams zat ook niet te wachten op een dochter die geschorst werd of een boete van 150 euro :wow: ... Maargoed had dus een dikke 200 uur absentie op m'n naam staan, en een school die niet wilde geloven dat er fysiek het een en ander niet goed zat (want de artsen wisten niet wat..). Dus ze vonden me gewoon een vervelende zeikerd. Daar kwam 't op neer.
Punt was dat ik wel een leuke vriendengroep en alles had op die school, dus ik de stap niet echt durfde te nemen om naar een andere school (hoe dom eigenlijk achteraf).. En ik het er dus net zolang heb uitgezongen tot ik van school geschopt werd (heeft nog 4 jaar geduurd :') )... Wel zonde, want ben door al het gezeik van Gymnasium naar MBO gegaan. Na een jaar MBO met heel veel moeite (moest leerplicht ook weer bij betrokken raken enzo) op een Havo aangenomen, waar nu iedereen (incluis myself) zich afvraagt wat ik op de Havo doe en waarom ik niet op 't VWO zit...

Maargoed, leerplicht vond de situatie op mijn oude school ook niet echt een normale situatie... Dus dat is een geruststellende gedachte. Alleen toch jammer dat ik als ik ooit nog VWO wil gaan doen, dat betekent dat ik 9 jaar over mijn middelbare school periode zou doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:08

Wow wat een gezeik heb je gehad op je oude school! :oo Dat is echt niet normaal van je coördinator. En zeker nu je nog langer moet doen over je school..

Hebben ze inmiddels wel wat gevonden voor je vermoeidheid of heb je er minder last van?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:18

ik moet eigenlijk gaan leren maar geen zin in :+

wat een gezeur op je oude school!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:50

Shizzel schreef:
Wow wat een gezeik heb je gehad op je oude school! :oo Dat is echt niet normaal van je coördinator. En zeker nu je nog langer moet doen over je school..

Hebben ze inmiddels wel wat gevonden voor je vermoeidheid of heb je er minder last van?

Nou het kan gewoon stress geweest zijn want er was best een hoop aan de hand dus, daarnaast waren m'n bloedwaardes niet denderend (schildklier had een hele lichte afwijking, maar zo licht dat de arts het niet puur daar aan durfde te wijten, maargoed 't was een afwijking), was m'n eetpatroon slecht (randje eetprobleem) en ik heb AD(H)D wat toendertijd nog niet onderkend was, maar daardoor was concentreren een vrij energierovende bezigheid.. Best een hoop dingen dus en ik kan niet zeggen wat nou DE oorzaak was, en of het uberhaupt de oorzaken waren. En 't kan ook nog een combinatie van alles, of bepaalde dingen geweest zijn.

Dit jaar met een schone lei begonnen, en met medicatie voor AD(H)D en 't ging eigenlijk het hele jaar super tot een paar weken geleden, toen ik zonder aanleiding van de een of de andere dag weer onwijs moe was, en ook bleef (en nu na enkele weken nog steeds ben). En telkens zwart voor m'n ogen begon te zien etc. Dus nu heb ik eigenlijk alsnog het gevoel dat er nog iets (fysieks) is wat ze gewoon niet ontdekt hebben. Want m'n lichaam is gewoon van de 1 op de andere dag totaal uitgeput :? Maar, m'n nieuwe school is een stuk begripvoller dus voor m'n resultaten maakt het niet zoveel uit. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:53

Gewoon al die dingen bij elkaar kunnen al een hoop verklaren, inderdaad. :j

Wel echt heel super dat je nieuwe school daar wél begripvol voor is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:32

Jouw oude school was echt een aparte school zeg, Menino.. Wel fijn dat je nu op een leukere school zit :)!

Ik heb vandaag al 3.5 uur geleerd en ben nog niet eens op de helft, had toch maar eerder moeten beginnen denk ik. Maar goed, ik ben wel aan het leren en dat verbaast me O:).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:39

Je leert tenminste, haha! :))

Ik ben zo blij dat ik nu niets hoef te leren, maar baal wel dat het nog drie weken of zo duurt tot ik hoor óf ik moet herkansen.. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:41

Eindexamens zijn gewoon vervelend!

Ik heb volgende week een presentatie, peer assesment en een inleveropdracht... :r
& de week erna moet alles af zijn, dus dat wordt nog even bikkelen de komende dagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:43

Rebeccaa schreef:
Jouw oude school was echt een aparte school zeg, Menino.. Wel fijn dat je nu op een leukere school zit :)!

Ik heb vandaag al 3.5 uur geleerd en ben nog niet eens op de helft, had toch maar eerder moeten beginnen denk ik. Maar goed, ik ben wel aan het leren en dat verbaast me O:).

het voelt toch fijn om van anderen te horen :')

Maargoed, 3.5 uur leren is wel kunstig, wat ben je aan het leren?
Ik heb ook altijd het gevoel dat ik te laat ben begonnen, maar beter dan helemaal niet begonnen...! Komt vast wel goed. :P