Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:21

Dat is opzich ook wel een idee, maar ik wil me vooral meer richten op bruidjes, en die vind je niet zo veel denk ik. Kan natuurlijk wel een flyer maken en daarmee mezelf aanprijzen en dan ook bruidsfoto's erbij vermelden op diezelfde flyer.. Hmm *gaat brainstormen.

JulienSVU; ga je alles ook zelf in elkaar zetten? Dus ook echt achter de naaitafel? :)

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:21

Eigen bedrijf ....
Ja, 5 Epplejeck ruitersport winkels, groothandel, webshop enz :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 09:30

@Faelivrin, bedenk je dan goed waar je de flyer gaat uitdelen/neerleggen, omdat het anders een zinloze investering is (kost toch best veel geld), ik zou dan denken aan bruidswinkel e.d. En misschien ook wat weddingsplanners benaderen?

@Epplejeck, jullie zijn idd al behoorlijk groot, alles zelf opgebouwd?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:32

Weddingplanners, das een heel goed idee. En flyers kost niet héél enorm veel geld hoor, dacht ik altijd maar valt reuze mee. :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:53

Misschien is het een tip om een aparte website te maken voor je bruidsfotografie. Dan kun je wat gerichter reclame maken. Nu kom je op je site met laatste paardenfoto's. Houd het laagdrempelig!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:56

Ik ga in september beginnen met bedrijfskunde!
Ben van plan om later mijn eigen bedrijf te beginnen, maar weet nog niet waarin :P

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:16

jaggie schreef:
@Vulina, jij was ook een jonge starter zeg, hoe bevalt het ondernemerschap je en kun je goed rond komen?

Ik had mijn ondernemingsplan ook op school ingeleverd voor een aantal credits die ik nog moest behalen, heb ik er gewoon een A voor gekregen :-) Ben er echt blij mee. Nu heb ik alles in zoverre klaar en hoef ik alleen nog maar mijn bachelorexamen te doen (=mondeling) en dan ben ik afgestudeerd.

Heb besloten om toch direct te proberen om voor mezelf te beginnen.

@ Jaggie: Ja klopt, ben er eigenlijk wat ingerold :) Het bevalt me erg goed! Kan goed rondkomen en heb altijd drukte.
Beetje late reactie, maar direct voor jezelf beginnen vind ik heel erg knap. Ik heb eerst 2 keer een jaar stage gelopen en daarna 2 jaar gewerkt in dezelfde branche. Vond ik achterna toch wel fijn, heb ik het èèn en ander in de praktijk eerst uit kunnen vinden. Alhoewel ik wel vind dat je het ondernemersschap uiteindelijk in de praktijk moet leren. Aldoende leert men :) Toen ik mn diploma haalde was AOV nog verplicht (algemene ondernemers vaardigheden) maar in het 'echt' vond ik niet dat ik daar nou zo veel aan had. Komt veel meer bij kijken dan een rekensommetje hier en daar...

Iedereen heel veel succes!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:23

Faelivrin schreef:
JulienSVU; ga je alles ook zelf in elkaar zetten? Dus ook echt achter de naaitafel? :)

Noou nee dat moet maar niet hahaha
Ik koop mijn stoffen in bij het beste stoffenhuis ter wereld en de jasjes worden vervaardigd in Engeland en Italië.
Op dit moment ben ik samples aan het fabriceren die ik vervolgens weer kan laten aanpassen om tot het perfecte model te komen.
Dit doe ik in samenwerking met een kleermaker.

Ik werk zelf op een communicatiebureau en ben grafisch vormgever. Ik richt me voornamelijk op de marketing, en voor de rest heb ik mijn eigen huisstijl ontworpen, straks de website etc etc.

Waar ik goed in ben doe ik zelf, de rest besteed ik uit. Je moet ook niet alles zelf willen doen. ;)

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:13

Ja alles zelf opgebouwd....
Maar.... niet te vergeten ( het aller aller belangrijkste ) met natuurlijk heel veel inzet en kundigheid van alle medewerk(st)ers....

jaggie schreef:
@Faelivrin, bedenk je dan goed waar je de flyer gaat uitdelen/neerleggen, omdat het anders een zinloze investering is (kost toch best veel geld), ik zou dan denken aan bruidswinkel e.d. En misschien ook wat weddingsplanners benaderen?

@Epplejeck, jullie zijn idd al behoorlijk groot, alles zelf opgebouwd?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 21:53

@Vulina, ik heb natuurlijk ook 2 stages gelopen inmiddels en ik hoor ook wel vaker zou je niet eerst ervaring binnen een bedrijf op gaan doen? Misschien is dat ook wel goed, maar ik krijg nu ook de kans om direct te beginnen. Bovendien heb ik, denk ik, wel het voordeel dat ik relatief veilig kan opstarten, a. omdat ik nog thuis woon en b. omdat ik opdrachten kan gaan uitvoeren in een relatief veilige omgeving (bij bekende dus)
@Julien, goed dat je bepaalde dingen ook durft uit te besteden, daarmee verhoor je zeker de kwaliteit!
@Epplejeck, ja natuurlijk medewerkers zijn toch het gezicht van een onderneming!

Ik heb me vandaag ingeschreven bij de Kamer van Koophandel :-)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:17

Gefeliciteerd Jaggie! Ben je vanaf vandaag dus officieel zelfstandig ondernemer!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 01:38

Mijn vriend heeft een kledingzaak, worden waarschijnlijk nog meer geopend...Ikzelf moet en zal ooit ook zelfstandige worden :)) Ben wel dingen aan het uitzoeken en zullen binnenkort beginnen met ondernemingsplan, maar verwacht dit niet op korte termijn te kunnen realiseren. Ik lees even mee!

Ook leuk om te lezen hoe actief bokkers zijn buiten het paardenwereldje!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 01:47

Ik meld me hier ook even. Ik ben bezig met het schrijven van mijn ondernemersplan om als ZZP'er aan de slag te gaan. Ik richt me op de pedagogische begeleiding van kinderen en jong volwassenen met een beperking. Ik zal morgen even alles lezen, ga eerst lekker slapen. :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:44

Haha, jij begint gelijk maar er latertjes van te maken Lante :P
Gebeurd mij regelmatig.. Even dit regelen, dat nog even doen, ooow ist al 1 uur?? Oeps...

Voor de geinterresseerden:

www.lablitha.nl

Is mijn website :)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:57

Vulina schreef:
Haha, jij begint gelijk maar er latertjes van te maken Lante :P
Gebeurd mij regelmatig.. Even dit regelen, dat nog even doen, ooow ist al 1 uur?? Oeps...

Voor de geinterresseerden:

http://www.lablitha.nl

Is mijn website :)

Kep je website even bekeken ;)
Het was mij alleen niet meteen duidelijk wat je precies voor werk deed..
Dacht eerst aan een soort healing? Vanwege de afbeelding..
Misschien nog een puntje van aandacht ;)

Verder leuk hoor dat je dit bent begonnen!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:11

Er staat toch duidelijk schoonheidssalon of ben ik nou zo grijs?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:24

Ik ga me pas in januari inschrijven bij de KvK en heb er sowieso tot 1 augustus 2011 een baan naast waar ik van kan leven.

Ik wil echter wel beginnen met netwerken en cliënten werven.
Ik zoek dus iemand die voor mij een logo, huisstijl, website, visitekaartjes en foldertjes kan verzorgen.

Is er iemand die m.b.t bovenstaande een tip voor mij heeft of misschien is er zelfs iemand die hier een eigen bedrijf in heeft? Ik kwam volgens mij wel een aantal mensen tegen. :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:27

Ik weet niet meer of ik hier al gereageerd had...

Maar ik ben 23 en heb een eigen dierenwinkel met kleindierenpension :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:32

Heb trouwens bijgelezen en vind het erg leuk die verscheidenheid aan bedrijven en het uitwisselen van ervaringen. :) Super topicje dit. +:)+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:40

Ja leuk zo.. Ja vind het zelf eigenlijk ook wel duidelijk, staat schoonheidssalon bij :+ Welke afbeelding bedoel je dan??

Zou zo 1,2,3 niet een bedrijf weten die kaartjes en logo's maakt. Ik laat mijn kaartjes/prijslijsten etc drukken/maken bij mijn vaste drukker. Die heeft alles inde pc staan. Erg makkelijk. Ik heb een maandelijkse folder en om de 2 weken adevertenties in 3 kranten, en kan het bij wijze van spreken, geschreven aanleveren. Doen hun de rest :)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:28

marleen_usar schreef:
Er staat toch duidelijk schoonheidssalon of ben ik nou zo grijs?

Maar mensen zien eerder beeld dan dat ze lezen ;)

Tis toch een topic om elkaar ook adviezen etc. te geven?
Ik bedoel het helemaal niet vervelend hoor.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:29

@ Lante, was je alweer vergeten dat ik grafisch vormgever ben en bij een communicatiebureau werk? ;) haha
Laatst bijgewerkt door JulienSVU op 01-07-10 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:35

KarinW86 schreef:
Ik weet niet meer of ik hier al gereageerd had...

Maar ik ben 23 en heb een eigen dierenwinkel met kleindierenpension :D

Jeetje zeg! Heb je dat helemaal zelf opgebouwd? goed gedaan hoor!! :)

Aaah ik heb gister bericht gehad van de belastingdienst om de omzetbelasting aan te geven.
Ik heb dat nog nooit eerder gedaan.. :) Ben benieuwd.. moet me er even flink in gaan verdiepen..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:15

Faelivrin schreef:
Dat is opzich ook wel een idee, maar ik wil me vooral meer richten op bruidjes, en die vind je niet zo veel denk ik. Kan natuurlijk wel een flyer maken en daarmee mezelf aanprijzen en dan ook bruidsfoto's erbij vermelden op diezelfde flyer.. Hmm *gaat brainstormen.

Verhuist dus? Lijkt me inderdaad lastig als je daar al naam had opgebouwd! Ik wil zelf ook wat meer naamsbekendheid krijgen, maar hou er zelf niet zo van om in de huis-aan-huisblaadjes te staan. Wil mezelf eigenlijk op een andere manier profileren, meer expositie-achtig...*gaat ook brainstormen*

Ik wil me trouwens ook gaan inschrijven bij de Kvk, heeft iemand daar al eens een gesprek gehad of alleen gewoon de inschrijving gedaan. Moet ook maar eens een gesprek aangaan met een boekhouder...kijken of die mij opweg kan helpen!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:39

@ Yucca, je hebt ook gewoon gratis informatiegesprekken bij de KVK hoor. Je kan gewoon een afspraak maken.