Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:19

Leuk hondje, jammer is dat he dat je dat niet meer wit krijgt.

Maar heb je wat aan die prijsrichting dat je zelf een beetje een idee kan krijgen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:54

hyawatta schreef:
Leuk hondje, jammer is dat he dat je dat niet meer wit krijgt.

Maar heb je wat aan die prijsrichting dat je zelf een beetje een idee kan krijgen?

Ja, bedankt wellicht dat ik het wassen voor diezelfde prijs doe en inderdaad voor new foundlander of bijv grote samojeed iets meer ivm de dikke vacht

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:59

Ja idd, mocht ik dat soort honden een keer hebben dan ga ik het ook zo toepassen.

En kunnen we elkaar weer helpen ;)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:24

moonsparkle schreef:
hyawatta schreef:
Ziet er leuk uit je site, zou alleen wat dingen wat uitgebreider doen qua tekst.
En die prijslijst werk je nog aan dus komt wel goed.

Wat ik me afvraag, een kleine hond wassen is €3 ?
Dat is als ze de hond alleen willen laten wassen neem ik aan?

nee, het wassen zit er niet standaard bij in omdat het soms ook niet nodig is en het wassen met drogen neemt meestal best veel tijd in beslag.

Ik kan me niet voorstellen dat je een hondje fatsoendelijk geknipt krijgt zonder het gewassen te hebben?? Hier zit het wassen standaard bij de prijs inbegrepen. Ik was elke hond anders gaat ie toch niet fatsoendelijk naar huis!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:12

Bij een hond die veel krullen heeft moet het inderdaad wel gewassen en gefohned om het te kunnen knippen, bij andere rassen hoeft dit niet persé. Ik hoorde bij de andere salon wel eens dat mensen m niet gewassen wouden hebben nou kon dat wel maar betaalde ze niet minder, dat vond ik ook wat onlogisch. Ook willen mensen de hond soms liever niet gewassen hebben in de winter ivm de kou. En vaak dankzij goed uitborstelen en knippen/scheren oid zien ze er toch weer super uit als ze bij mn huidige stage weggaan.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:32

Wat heeft wassen dan met de kou te maken?
Je maakt de hond toch weer goed droog lijkt mij?

En als je honden scheert krijg je ook een minder mooi resultaat als je ze niet gewassen hebt?
Is mijn ervaring tenminste.

Dat is ook 1 van DE redenen dat bij ons alles wordt gewassen m.u.v. de plukhonden

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:37

Als jullie de plukhonden standaard niet wassen, ben ik wel heel benieuwd hoe jullie een dwergschnauzer fatsoendelijk geknipt krijgen.

Ik was ook gewoon standaard alle plukhonden, een hele enkele keer dat een hondje uitslag heeft gekregen van de pluk/shampoo combinatie, maar dan word hij de volgende keer gewoon met zwavelteershampo gewassen. Probleem opgelost ;)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:51

Het juiste woord is fatsoenlijk, niet fatsoendelijk.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:55

Pardon,je weet wat ik bedoel en daar gaat het om!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:08

Tuurlijk weet ik wat je bedoelde, en het kwam wel erg betweterig over.
Typte even snel en dat komt niet aardig over!
Maar ik vond het zo raar staan..

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:19

hey een trimmerstopic ,leuk leuk ,
jee een newfie voor 35 euro ? alleen voor wassen ? nooit doen !
je krijgt hm heel slecht droog , veel werk voor veeeeeeel te weinig geld , doe newfies en vergelijkbare vachten alleen in een compleet pakket , dat betekend , eerst wollen en bijwerken , dan wassen en dan feunen , onder de 100 euro kan je dit enorme werk bijna niet doen .

ook ik was de honden standaard altijd , wil een klant dat niet , ok , toch dezelfde prijs , maar meestal willen de klanten dat wel hoor , is mijn ervaring tenmindste.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:36

Het is fijn om hier ervaringen uit te wisselen van hoe ieder wat doet maar ik vond t ook wel een beetje hard over komen dat honden dan met een uitroepteken niet fatsoenlijk de deur uit zouden gaan. Die stagebegeleidster zit ook al 25 jaar in het vak en veel mensen komen snel bij haar terug als ze één keer ergens anders zijn geweest omdat ze de honden toch wel erg mooi vonden als ze bij haar vandaan kwamen ookal zijn ze niet altijd gewassen.

Overigens willen veel mensen bij de salons waar ik kom het wassen in de winter niet als je uitlegt dat dan de beschermlaag even van de huid gewassen is als men vraagt of de hond het niet koud zal krijgen. Daar word wel bij verteld dat je alleen even niet stil moet staan en dat de laag er al snel weer op zit.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:05

Bij ons worden de honden standaard altijd gewassen, behalve als de eigenaar dit zelf niet wilt.
Maar we gaan niet zeggen, wilt u uw hond nog gewassen?
Dan ben je gewoon ook een dief van je eigen portemenee :o
Dus als mensen zeggen, oh ik heb hem vorige week nog gewassen laat dat maar zitten.
Dan is ons antwoord, oke dat is prima alleen kunnen we helaas het resultaat minder mooi krijgen dan normaal.. ;) En dan aan de eigenaar zelf wat hij er mee doet of niet.

Moonsparkle, je begin is er van je site :j netjes hoor.
Ik had het alleen nog niet openbaar op een webpage gezet en zou daar pas echt mee aan de slag gaan als je geslaagd bent. Wel kan je natuurlijk alles op papier zetten ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:58

Ik heb nu dan even de prijzen van het wassen er bij ingerekend en zal nogmaals overleggen met de stagebieder

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 22:52

Doe je goed moonsparkle, gewoon alles inclusief wassen! :j
en als mensen hun hond niet willen wassen haal je er een X bedrag af, van een Newfounlander bijv 15 euro en een jackrussel 5euro etc..
Ik zou ook je prijzen maken met vanaf.. Gezien iedere hond anders is en iedere hond meer klitten etc kan hebben.

Maar wat ik me afvraag, er staat onder aan je prijzenlijst dat je tot juli 5 euro korting geeft gezien je nog niet de mogelijkheid heb om grote honden te doen.
Hoelang loop je nu stage ? en wil jij met deze prijzen zonder diploma al aan de slag?
Wordt je niet op je vingers getikt door je stagebegeleider?? :o en ben je lid van de ABHB?

Ook kom ik nergens op je webpage tegen dat je nog een bezig ben met je diploma... Als ik dit zie als klant kom je bij mij over als een Proffesionele en gediplomeerde hondentrimster, vind dit eerlijk gezegd wat slecht en hoop dat je hier goed over na denkt gezien je geen goede naam krijgt onder de trimwereld bij jou in de omgeving....
Ik hoop dat ik geen gelijk heb en dat je bedoeling anders is. :o

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 19:31

en toen was het stil.. :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:35

doom schreef:
Doe je goed moonsparkle, gewoon alles inclusief wassen! :j
en als mensen hun hond niet willen wassen haal je er een X bedrag af, van een Newfounlander bijv 15 euro en een jackrussel 5euro etc..
Ik zou ook je prijzen maken met vanaf.. Gezien iedere hond anders is en iedere hond meer klitten etc kan hebben.

Maar wat ik me afvraag, er staat onder aan je prijzenlijst dat je tot juli 5 euro korting geeft gezien je nog niet de mogelijkheid heb om grote honden te doen.
Hoelang loop je nu stage ? en wil jij met deze prijzen zonder diploma al aan de slag?
Wordt je niet op je vingers getikt door je stagebegeleider?? :o en ben je lid van de ABHB?

Ook kom ik nergens op je webpage tegen dat je nog een bezig ben met je diploma... Als ik dit zie als klant kom je bij mij over als een Proffesionele en gediplomeerde hondentrimster, vind dit eerlijk gezegd wat slecht en hoop dat je hier goed over na denkt gezien je geen goede naam krijgt onder de trimwereld bij jou in de omgeving....
Ik hoop dat ik geen gelijk heb en dat je bedoeling anders is. :o

Nou met overleg heb ik het nogmaals gewijzigt, een kopje diploma's moest ik nog opnieuw toevoegen heb het nu even kort bij de tarieven gezet met dat er een korting is tot ik mijn diploma heb gehaald. De één zegt ook je moet het zo doen de ander weer wat anders, al die verschillende meningen over van alles maakt het wel ingewikkeld.
Overigens als er niet staat dat je geen diploma hebt betekend het natuurlijk ook niet dat je wel een diploma bezit. Na rondsnuffelen op google kwam ik ook een website tegen van iemand die helemaal niet gediplomeerd (staat op de site) is maar die wel heeft staan grote honden vanaf 70 euro. In totaal heb ik bij 3 salons stage gelopen en zo'n 2 jaar ervaring.
Er zit trouwens bijvoorbeeld iemand bij mij op de opleiding die samen met een bureau voor kleine ondernemingen een bedrijfsplan heeft samengesteld, hierin moest de startdatum staan vermeld en zij start dus in september terwijl zij ook pas in april examen gaat doen. En stel voor dat je je hele planning om te starten gemaakt heb maar je zakt? Zo iemand ken ik ook en die is toen ook begonnen(is overigens bij het her wel geslaagd)
Ik maak trouwens verder ook nog helemaal geen reclame heb alleen deze website die via google ook nog niet word erkend. Misschien zou ik nog even geduld moeten hebben en even wachten maar stiekem vind ik het vak zo leuk dat ik ook zo snel mogelijk aan de slag wil :o heb nu ook al het hele jaar één(stage dicht en geen werk voor mij op die dag) dag vrij door de weeks waardoor ik steeds denk ik zou nu ook hondjes kunnen trimmen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:50

Het is inderdaad een vreselijk leuk beroep :j
Alleen waar de ABHB zo ontzettend hard tegen strijd wordt door jou soort denkwijze toch flink omzeep geholpen... :o
Hondentrimmen is een vrij beroep, daarom kan ieder mens gewoon beweren dat ze hondentrimsters zijn.
Hierdoor komen er steeds meer zwartwerkers die niet gediplomeerd en vaak goedkoper zijn dan de trimsters die juist wel zo hard hebben gewerkt voor die opleiding en hun naam doormiddel van reclame en viavia werk van mensen goed hebben gemaakt!
Op deze manier "steel" jij de klantjes van die mensen ( die net als jij nu) vreselijk hard hun best hebben gedaan om die diploma te halen en gewoon met hard en ziel kunnen zeggen, kijk mevrouw/mijnheer ik heb hem hoor en kan u dus verzekeren dat uw hondje netjes behandeld/gedaan wordt.

Waarom niet gewoon nog even wachten? nu gewoon als er naar gevraagd wordt honden van familie of kennissen en het gewoon daar bij laten?
Of mensen die door jou familie/kennissen contact met jou opnemen? waarom is dat voor nu niet even genoeg?

Meis, je moet het echt allemaal zelf weten hoor, het is gewoon mijn advies/tip aan jou, gezien ik zelf gewoon merk in mijn omgeving wat een spuughekel trimsters hebben aan mensen die onder hun prijs gaan zitten en niet eens hun diploma hebben.
Zeker jij straks als trimmobiel, die zijn er nog niet heel veel in Nederland.. je gaat snel in de geruchten door :j

Wees gewoon niet te gehaast... ;)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:47

Ik heb er ook aan zitten denken om al eerder te beginnen, maar dat zal nog wel niks worden.
Ik hoop dat ik oktober natuurlijk wel ga slagen voor alles.

Ik ga binnenkort wel naar de KvK om informatie in te winnen, maar verder ook nog niks.

Ik trim zo nu en dan wel wat honden van kennissen/ vrienden maar daar heb je het wel mee gehad tot nu toe.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:25

Volgende week gaat trouwens mn poedel mee naar de salon, ik zal even een voor en na foto maken. Het is nu echt een ontplofte teddybeer :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 23:18

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:25

Wat leuk!,een topic voor opleiding hondentrimmen *\o/*

Ik ben me nu ook een beetje aan het rondkijken op internet voor de opleiding.
ik kom steeds uit bij de opleiding in Berik,dus volgens mij is dit wel een goede.
het is alleen een nadeel dat ikzelf in limburg woon,dus misschien kunnen jullie mij een beetje informeren hoe het zit.
hoevaak ik naar school moet,en hoeveel dagen je stage moet lopen in een sallon. en hoe zit het met de kosten van de opleiding?

Ik heb op hun site al gekeken maar hierover kan ik eigenlijk niks vinden :o?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:33

Jashin: wat voor opleiding is dat (Berik zegt me niets)?

Ik volg de opleiding aan het HKI in Bunnik. Daar krijg je 1x per maand een theoriedag (of eigenlijk middag, het begint om 13.00 uur) naar keuze in Bunnik of Arnhem.

Voor het HKI moet je minimaal 60 stagedagen bij elkaar hebben voordat je je mag inschrijven voor het praktijkexamen, dat twee keer per jaar (april en oktober) wordt afgenomen.

Ik persoonlijk denk dat het niet zoveel uitmaakt waar je de opleiding volgt, het allerbelangrijkste leer je toch allemaal op je stage adres, dus in de praktijk. Een goed stage adres is goud waard.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:43

Ik bedoel ook Bunnik inderdaad,was even met iets anders in de war :P
Weet jij ongeveer wat de kosten zijn van de aanschaf van de spullen die je nodig hebt inc. opleidingskosten?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:14

Het verschilt heel erg wat je besteed aan stagepakket. Ik heb zelf voor rond de 700 euro alles gekocht bij okdv incl simpele tafel en waterblazer. Schoolgeld weet ik even niet meer.