VWO eindexamen 2010 II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NieneWiep

Re: VWO eindexamen 2010 II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 18:38

Heb je er al 2 gehad dan?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:44

NieneWiep schreef:
En nog maar drie kunstwerken, schiet al op. Hou er nu even mee op, haha. Ik ga maar even geschiedenis samenvatten.. Hebben over twee weken SE over Dynamiek en Stagnatie en ik weet er eigenlijk nog niks van, heb in de les ook niet zo meegedaan. :=

Dynamiek en stagnatie valt reuze mee. :j Ik moet nu eigenlijk beginnen aan de vs en rusland voor morgen, maar geeeen zin. Hihi.
Dit is overigens mij eerste tentamenweek, heb er in maart of april ofzo nog een.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:45

Mijn komende toets gaat over Vietnam :j

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 18:50

Vietnam heb ik pas in de derde toetsweek. En het laatste CE onderwerp van AK wordt helemaal niet getoetst, beetje jammer. :=

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:50

NieneWiep schreef:
Heb je er al 2 gehad dan?

Nee, 1. Heb er dit jaar dus maar 2 in totaal + CSE.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 18:51

Oh, dan heb je wel veel stof per toetsweek zeker?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:51

NieneWiep schreef:
Vietnam heb ik pas in de derde toetsweek. En het laatste CE onderwerp van AK wordt helemaal niet getoetst, beetje jammer. :=

Wat is jouw laatste onderwerp van AK?
Waarom wordt dat niet getoetst dan?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:52

voor iedereen zijn de ceonderwerpen toch t zelfde? :P

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:53

Ja, komende toetsweek voor veel vakken alle stof van afgelopen jaren, soort proef voor CSE dus.
Trouwens, ongelooflijk tof joh, die taarten uit je profi! :D Ik heb ook een aantal pogingen gedaan tot het versieren van cupcake-jes met royal icing, maar dat mislukte finaal :? Lijkt me zo geweldig om dat te kunnen! :P

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:00

AnnaaX schreef:
NieneWiep schreef:

Volgens mij Zuid Oost Azie in beeld, nu doen we Zuid Oost Azie Actueel.

Tja, ik weet niet? Actueel is alleen SE en die hebben we de laatste toetsweek, en in Beeld is alleen CE en die doen we dan pas..

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:01

d0nnaa_dan schreef:
Ja, komende toetsweek voor veel vakken alle stof van afgelopen jaren, soort proef voor CSE dus.
Trouwens, ongelooflijk tof joh, die taarten uit je profi! :D Ik heb ook een aantal pogingen gedaan tot het versieren van cupcake-jes met royal icing, maar dat mislukte finaal :? Lijkt me zo geweldig om dat te kunnen! :P

Dat is wel fijn, kun je jezelf een beetje testen!

Haha, dankje! Ben er de laatste tijd en niet meer zo mee bezig, maar vind het nog wel leuk om te doen, maar niet te veel. :')

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:06

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:35

Zo, al drie paragraven van geschiedenis samengevat, snap het meteen al beter. Ben van plan een hoofdstuk per dag te doen, dan ben ik optijd klaar. Gelukkig is elke paragraaf maar 2 pagina's. :))

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:35

Heel goed! Ga zo door!
En trouwens iedereen heel veel succes met leren!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:37

Isjtar bedankt! :) Hoop dat ik t nu iets beter snap.

NieneWiep schreef:

Volgens mij Zuid Oost Azie in beeld, nu doen we Zuid Oost Azie Actueel.

Tja, ik weet niet? Actueel is alleen SE en die hebben we de laatste toetsweek, en in Beeld is alleen CE en die doen we dan pas..

Wij hebben vorige periode Zuid Oost Azie in beeld gehad en volgende periode doen we klein stukje Zuid Oost Azie actueel & daarna behandelen we samengevat. Maar komt Zuid Oost Azie actueel dan niet in het CE?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:38

Nee, actueel niet, in beeld wel. Het staat achter op je studie boek, wat SE en wat CE is.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:52

NieneWiep schreef:
Hebben over twee weken SE over Dynamiek en Stagnatie en ik weet er eigenlijk nog niks van, heb in de les ook niet zo meegedaan. :=

Die toets was bij ons echt heel makkelijk, had een 8.9. En ik had ook echt totaal niet meegedaan in de lessen, gewoon paar dagen van tevoren begonnen met goed leren. :D En ze zei dat de toets heel erg leek op het CE, dat daar vooral veel feiten worden gevraagd en veel minder verbanden/bronnen dan dat ze (iig op onze school) in SE's doen. :)

Las over Ilse die een Samsung Star heeft gekregen? Heb ik ook, fijne telefoon vind ik. :j

Enne.. CKV hebben wij niet, geloof dat dat op gymnasia vervangen wordt door KCV (klassieke culturele vorming). Over cultuur van de Romeinen/Grieken enzo. B-)

En welkom nieuwe (ben nu al vergeten wie het was. :o)! :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:55

Haha, onze leraar zegt juist altijd dat in het CE heel veel bronnen en inzicht vragen zitten, bijna geen feiten. En zo zijn zijn toetsen ook, heel moeilijk. Echt vragen die totaal niet met de stof te maken hebben maar waar je toch een antwoord op moet weten door logisch na te denken. Haal ook nooit zulke goede cijfers voor zijn toetsen.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:11

Onze toetsen zijn ook altijd met bronnen en inzicht. Haalde er ook nooit goede cijfers voor, altijd 6-jes. En ineens had ik het licht gezien (eind 4e klas) en nu weet ik hoe je de vragen moet beantwoorden en zit ik meestal ruim boven de 8, heel apart. Merk wel dat als je echt goed leert en echt veel van de stof beheerst, dat dan ook de inzichtvragen goed te doen zijn. En als je bronvragen krijgt, moet je echt heel letterlijk met citaten uit de bron je antwoord geven. Dat willen ze bij ons graag zien. Anders is je antwoord wel goed, maar verklaart het niet waarom de bron iets uitwijst. :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 21:14

Wij hebben vaak van die vragen dat je denkt, sorry? Verwacht je van mij dat ik dat kan en heeft het er iets mee te maken??

Zoals vorig jaar, katern ging over Koude Oorlog en Vietnam, vraag in SE: schrijf de aanklacht tegen de moordenaar van Theo van Gogh van minimaal 150 woorden.

En een bron over de opstand op de dam en dan een vraag: Als jij een 17 jarige nozem zou zijn en je was bij de opstand en dit en dit gebeurde wat zou je doen, wat zou je denken etc.

Dat soort vragen haat ik, want daar kan je gewoon niet voor leren.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:29

Goed bezig Nien!! :D

Else, wat leuk! :D hihi, ik ben nog niet helemaal thuis in die telefoon maar dat komt wel. Het is wel echt suuuuuperwennen haha :D

Hmmm ik moet eigenlijk nog leren, maar ik ben te erg afgeleid vandaag O:)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:33

Haha nee dat zijn rotvragen idd. Wij hebben heel veel spotprenten en dan moeten we verklaren wanneer, door wie en waarom het getekend is.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:15

Dat is vaak nog wel te achterhalen. :j

Zo, net lekker gesport. :D Ben alleen helemaal warm en zwetend weer de kou in gaan fietsen, en nu ben ik nogal duizelig, had beter even kunnen wachten..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:17

Oeeh Nien, dat is niet slim!
Snel een warme douche nemen?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:18

Ja, lauwe douche is beter denk ik. Warm-koud-warm is ook weer niet goed, haha. Zit nu even op adem te komen. :Y)