NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:41

Jongens even een ander vraagje. Ik heb dinsdag 30 maart een afspraak op Deurne. Maar nu is mijn vraag: Hoe kom ik er het makkelijkst? Via 9292ov is het met de bus vanaf het station en dan 20-25 minuten lopen. Bestaat er echt geen makkelijkere/snellere manier? Hoe doen de mensen dit die iedere dag op en neer gaan/gingen?

Squawk

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:50

Per fiets, auto of taxi.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:01

Heb niet het hele topic gelezen, ga ik nog een keer op mijn gemak doen :)
Maar wat zijn de kosten in totaal? 4 jaar opleiding paardensport met een paard van school?
Ongeveer hoor, hoeft niet precies :P

En wanneer is er een opendag?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:28

_Veronique_ schreef:
Per fiets, auto of taxi.

Mijn excuses, ben inderdaad niet helemaal duidelijk geweest. Maar ben afhankelijk van het openbaar vervoer.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:00

Raggel schreef:
_Veronique_ schreef:
Per fiets, auto of taxi.

Mijn excuses, ben inderdaad niet helemaal duidelijk geweest. Maar ben afhankelijk van het openbaar vervoer.

Wij ook. Maar dan nog is het bus, fiets of taxi. Bussen rijden er niet.. ;)
Ikzelf ga met de taxi heen en weer, klasgenoten hebben een oude fiets op het station neergezet waarmee ze naar school fietsen, en weer anderen komen met hun auto. :)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:49

ook ik ga met de taxi.. Fiets heb ik er ook gehad maar die euhmm tja weet niet waar die is :p

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:52

Maar die taxi kost toch gruwelijk veel geld elke keer?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:56

Meesten gaan met een aantal in een taxi, schreelt een hoop geld. Maar als je er in je eentje moer gaan, wordt dat dus lastig. Met het ov kun je iig niet dichterbij komen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:01

Als je maar voor een keertje gaat zou ik lekker lopen. Is iets langer dan op 9292ov staat, ongeveer 30 minuutjes in een goed tempo. Je kan gewoon vanaf het station lopen, scheelt niet zoveel met de bushalte. Het is een hele makkelijke route in ieder geval!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:02

Ik zit meestal in mijn eentje in de taxi, maar vindt het niet zo duur. Ik hoef echter maar 2 dagen per week naar school, dat scheelt ook. Per x kost het me nu max. €4 euri. En de terugweg kan ik meestal wel met iemand meerijden.. :)

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:04

Is het maar 4 euro.. van het station naar schol..
Das niet echt duur... Dat vind ik wel te doen.. maar ik ga daar geen 20 euro aan uitgeven ofzo... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:06

Tegen mij zeiden ze dat het de prijs voor een enkele rit rond de 10 euro lag :+ Misschien dat je alleen als deurne-student korting krijgt ofzo?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:11

Er zijn meerdere maatschappijen die rijden.
Alph Tax (niet de beste maatschappij, maar wel de goedkoopste) rekent €4, de rest allemaal minstens 10!!

Voor degene die het willen: 0493-313131

iris_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:22

ik wil wel als taxi spelen voor een schappelijk prijs ;) woon zelf vlakbij het NHB haha

Wat ik me dus afvraag als ik zo'n topic als deze lees, is wat jullie zo aantrekt aan het NHB???
Ik woon dus zelf in Deurne en ben er vaak zat geweest (ook buiten de open dagen) Mijn mening is als je naar het NHB gaat je wel sterk in je schoenen moet staan. De lessen die daar worden gegeven zijn best streng...
En ook vraag ik me af wat de gedachte is om aan zo'n opleiding te beginnen? en niet om te oordelen hoor, heb zelf namelijk ook 2 jaar een paardenhouderij opleiding gedaan maar dan in combinatie met economie en ik ben er toen achter gekomen dat de paardenwereld pas succesvol kan zijn als je geld hebt of het juiste netwerk anders kom je er gewoon echt niet!

ik ben gewoon nieuwschierig hoe andere mensen hier tegen aankijken.... met de opleiding die ik twee jaar heb gedaan kan je veel meer en ben je veel breder opgeleid namelijk

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:30

Tja. Ik ben me ervan bewust dat het een moeilijke wereld is. En ik vindt de sportopleidingen op het NHB walgelijk -sorry voor iedereen die ik hier nu misschien mee beledig. Ik zou geen van mijn paarden ooit op school stallen, hierom doe ik dus ook Horse&Health. Ik hoef maar 2 dagen per week naar school, en ik vindt zowel de management kant als de veterinaire kant heel belangrijk en ook zeer interessant...

Nu heb ik het iets makkelijker, ik heb al sinds mijn 15e baantjes op grote stallen, en mijn ouders hebben hun eigen bedrijf wat ik later waarschijnlijk over ga nemen.. :)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:31

Ah ok, dan is voor die keer een taxi wel een optie, 4,- vind ik inderdaad niet zo heel veel.

iris_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:50

ja de opleiding die jij kiest Chaos vindt ik weer een ander verhaal idd daar kan je ook veel meer mee dan die sportopleiding, daarmee kan je alleen verder komen als je ook echt de contacten hebt en je idd een bedrijf kan overnemen ofzo.. heb eens een keer een filmpje gezien waarbij er oud leerlingen van het NHb aan het woord kwamen.. nou bijna allemaal deden ze echt iets totaaaaal anders haha

Naar mijn mening zijn er teveel jonge meiden die dan denken jaa lekker de hele dag paardrijden en zijn dan totaal niet bezig met de toekomst! en de ouders maar geld uitgeven... en na 4 jaar erachter komen dat ze geen baan kunnen vinden!

iedereen moet het natuurlijk helemaal voor zichzelf weten,maar mijn kind zou ik toch echt heel duidelijk toespreken als ze de opleiding zou willen doen

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:24

iris_84 schreef:
ja de opleiding die jij kiest Chaos vindt ik weer een ander verhaal idd daar kan je ook veel meer mee dan die sportopleiding, daarmee kan je alleen verder komen als je ook echt de contacten hebt en je idd een bedrijf kan overnemen ofzo.. heb eens een keer een filmpje gezien waarbij er oud leerlingen van het NHb aan het woord kwamen.. nou bijna allemaal deden ze echt iets totaaaaal anders haha

Naar mijn mening zijn er teveel jonge meiden die dan denken jaa lekker de hele dag paardrijden en zijn dan totaal niet bezig met de toekomst! en de ouders maar geld uitgeven... en na 4 jaar erachter komen dat ze geen baan kunnen vinden!

iedereen moet het natuurlijk helemaal voor zichzelf weten,maar mijn kind zou ik toch echt heel duidelijk toespreken als ze de opleiding zou willen doen

Die vinden wel een baan als veger! haha

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:26

Er zijn er heus een aantal bij die uiteindelijk geen baan in de paarden hebben maar er zijn er ook zat die dat wel hebben.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:13

Heb je wiskunde nodig voor H&H?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:47

Lopen zou ik afraden, je moet dan nog die friekking helse lange bruggenseweg aflopen om op school te komen. Ik zou een taxi bestellen. Taxi hebben kost vanaf het station naar school 10 euro als je alleen bent. Taxi Alptax dacht ik 5 euro, maar op taxi Alptax kan je een uur wachten. Dat is echt een drama taxi. Daar kun je een miljoen keer achteraan bellen en nog komt er niks. Taxi Hebben is een fijn taxibedrijf, hebben bij mij tot nu toe altijd nog op tijd gestaan. Je betaalt meer, maar je hebt ook meer garantie. Succes!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:09

Yffiejj schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, ga ik nog een keer op mijn gemak doen :)
Maar wat zijn de kosten in totaal? 4 jaar opleiding paardensport met een paard van school?
Ongeveer hoor, hoeft niet precies :P

En wanneer is er een opendag?

ben ook benieuwt!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:49

Zonder schoolpaard ligt het bedrag voor een half jaar (je hebt per jaar maar een half jaar school, de andere helft is stage) op 4.830 euro (heb even mijn eigen rekening erbij gepakt). Dat is nog zonder schoolgeld voor Deurne, aangezien ik ingeschreven sta bij Hogeschool Stoas (HBO opleiding). Volgens mij komt daar dan dus nog rond de 900 euro bij voor schoolgeld (wel van Deurne). Dan huur je nog een schoolpaard en daar komt dan nog eens rond de 800 euro bij. Dus reken maar uit, ik schat rond de 6000,- / 6500,- euro.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:44

En dat is dan per jaar? Of voor 4 jaar totaal?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:51

Per jaar ;)