Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:38

hee!
deze week begonnen aan mn eerste jaar, ik heb nu m'n intro :))
morgen gaan we op kantoorbezoek, ik zit ingedeeld bij BDO.
Iemand tips behalve een geinteresseerde houding, nette kleding(zwarte broek+Lang, oudrose shirt met zwarte riem? is dat ok?) ?(en als er mogelijkheid is tot blijven borrelen en bedanken enzo.)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 23:56

Ik vind een t-shirt niet écht netjes, maargoed dat is je eigen keus. Zou gewoon jezelf zijn... En als er een borrel is niet gaan zuipen :+

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:42

Heb je het leuk gehad Celiien??

Ja, qua kleding... Een t-shirt kan best netjes zijn. T hangt ook wat van t model af en eventuele printen.
Ik heb vaak genoeg bij m'n pak van die basic shirtjes ( van bijv de h&m of we, overigens wel met lange mouwen want de airco is té koud op kantoor :+ ) aan, vind ik vaak onder en jasje ook nog veel netter staan dan een blouse en kan daarnaast ook prima bij "alleen" een broek. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.. :)

Heb jij dan altijd blouse/overhemd aan Manon?

Bakkes, einde vakantie weer in zicht. Maandag weer aan 't werk.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:14

ik had er een zonder print, en t was eigenlijk niet echt een tshirt, meer een lang shirt(incl lange mouwen), echt een basic van only. Die viel tot midden been(tussen knie en kruis) en dan rond m'n middel een zwarte riem. ik zat nog te twijfelen tussen een giletje en de riem, maar giletje is voor de volgende keer :))

Super leuk gehad,Bdo vind ik echt een tof kantoor :) eerst kregen we informatie over het bedrijif, toen gingen we speeddaten met een RA en een AA, en toen moesten we er een kleine presentatie over de verschillen maken. Heel erg gelachen met de accountants, niet alleen sirieus zeg maar, veel informatie gehad en we hebben het ook over duaal studeren gehad, wat ik misschien wel een optie vind, mocht ik m'n propedeuse halen(wat ik wel wil in 1 jaar )
Daarna hadden we nog een kleine quiz over wat nou bij een RA, een AA of gewoon allebei hoorde :=
Toen gingen we eigenlijk lunchen, waarna van de groep van 30 er toch 10 weggingen(wat ik persoonlijk erg vreemd vond) en we nog hebben gepraat met verschillende accountants.

Al met al een geslaagde dag, veel informatie gehad en ook een visitekaartje voor eventuele stages of voor als we vanaf volgend jaar duaal willen gaan doen. iemand hier die er bij BDO werkt?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:28

Ik werk iig niet bij BDO, maar 3 van mijn studiegenoten werkten er wel, alle 3 ontslagen ( samen met nog wat andere collega's) vanwege de bezuinigingen :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:43

Mag ik vragen bij welk kantoor je werkt? :))

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 14:03

Ik heb niet altijd een blouse aan, maar kleed me voor sollicitatie / bij een vreemd bedrijf altijd netter dan op kantoor zelf. Bedoelde niet zozeer een shirt, maar lang shirt met riem eroverheen. Ik zou het zeker aandoen naar kantoor, maar zeker nooit naar een kantoor waar ik nog nooit ben geweest. Maar dat is persoonlijk :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:09

Ik heb bij BDO gewerkt en stagegelopen, maar ik ben zelf gestopt ivm mijn laatste jaar, afstuderen en OAT.. Na mij zijn er nog heel veel ontslagen, ivm teruglopen van werk.. Helaas zijn ze daar nu geen mensen nodig. Vond BDO altijd een fijne organisatie om te werken :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:44

Celiien schreef:
Mag ik vragen bij welk kantoor je werkt? :))

Deloitte, kantoor Leeuwarden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:53

Wauw, leuk allemaal!
Ik vond bdo inderdaad een erg leuk kantoor, morgen begint officieel mijn eerste lesweek :))
Heb sowieso al 5 uur minder, omdat ik wiskunde instaptoets heb gehaald :)) dat waren er maar 20 van de 210 studenten := best slecht eigenlijk

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:05

Ik ben weer aan het werk en het wil gewoon écht niet! Zit nog te veel in het vakantie ritme. :=
Vrijdag weer naar school, :+

Vrijstellingen zijn altijd fijn celiien

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 14:31

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:06

Wij hebben op ons werk een vacature voor een assistent controller voor 3 dagen in de week maar hebben het gevoel dat we van de ""normale lokale" uitzendbureaus niet de juiste mensen op gesprek krijgen.
Dus een vraagje aan de werkzoekenden: Bij welk (uitzend)bureau schrijven jullie je in voor een baan? En van wie krijg je de meeste respons?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:46

Ik ben vorige week bij start geweest en ik sta bij nog een of ander bemiddelingsbureau ingeschreven.. Dat vind ik wel genoeg..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 16:04

Ben ontzettend druk bezig met school. Jullie ook allemaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:08

Ja school ook weer, volgende week scriptie weer inleveren, 2e versie ;) Ben dat ding wel zo zat nu :+

Ben vandaag ook aangenomen voor een tijdelijke job, bij de energiewacht op de financiele administratie. Inboeken vooral, maar het is een begin en dan kan ik vandaaruit verder zoeken :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:18

Ik heb eigenlijk nog geen hol gedaan aan school.
Ik kan ook absoluut niet in het ritme komen en vind t werk op 't moment ook echt niks maar dan ook niks aan ;(

Gefeliciteerd met je job Relaxed!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 19:24

Interimtijd :r
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Relaxed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:27

roxiie, wat vind je niet leuk momenteel?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:45

De sfeer is op zwaar poedersuiker, en dan druk ik me nog zacht uit.
Planning is niet in orde, weinig waardering van boven naar de "lagere" laag, totaal geen begrip voor studie en privé situatie's..
Kortom dit hou ik niet nog 1 jaar ( dan heb ik m'n bachelor ) vol, en er zijn nog 2 collega's die er zo over denken.
We hebben volgende week bespreking hier over, maar vaak doen ze alsof er niks aan de hand is.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 19:08

Ga bij een kleiner kantoor werken. Dit heb ik zelf als heullll positief ervaren :j.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:37

Jij zat toch eerst bij EY?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 21:24

Inderdaad! Nu een kantoor met twee vestigingen, totaal 9 assistenten beginnend tot gevorderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:40

Nou dat is ook altijd zo he.. Heb je werk en zie je ineens weer 2 passende en zeer interessante vacatures.. :+ 1 startersfunctie bij BDO grunn, andere vestiging als waar ik heb gewerkt en eerder dit jaar al sollicitatie heb gehad. Ik gebeld met recruiter, word ik meteen afgeserveerd dat het geen zin heeft om te reageren daar ik eerder dit jaar al ben afgewezen (andere kandidaat vonden ze meer 'potentie' hebben, lees: man en jonger hoorde ik later van oud collega) Toen ik aangaf dit raar te vinden aangezien ze wel een zeer positieve referentie afgeven, mijn stage ruim voldoende was en ik zelf ben gestopt ivm studie, zei ze dat ze er verder ook niks van wist.. Zij was er toen ik er werkte idd nog niet, had toen steeds een andere recruiter, maar die zit nu zwanger thuis helaas.. Dus BDO kan me voor onbepaalde tijd even lekker mijn rug op heb ik maar besloten :+

Net zag ik er nog 1 bij Accon, ook een organisatie die me wel erg trekt, niet te groot en niet te klein.

Ben benieuwd, ik solliciteer gewoon door en dan komen we er vast wel uit ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 18:31

Nee na zo'n aanvaring zou het voor mij ook ophouden :=