Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:21

Heel eerlijk gezegd was ik inderdaad gestopt met lezen op dat moment. Ik ben er misschien wel een pietlut in, maar het doet me pijn aan de ogen. Heb nu de rest beter gelezen, en op nog 1 foutje van vind ik de rest er wel goed uitzien. Ik zou het zelf formeler houden, maar ik heb ook wel eens als kritiek gekregen dat ik te formeel kan zijn.

Maar de eerste indruk is heel belangrijk, daarover zijn al goede tips gegeven in dit topic (nabellen bijvoorbeeld), en dan is je brief natuurlijk ook een heel belangrijk punt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 03:43

Goh, ik zoek dus ook al sinds December. We zijn toen van het westen naar het noorden verhuisd. Mijn vriend heeft hier gelukkig al een baan en ik dacht echt als ik alles maar aan wilde pakken, dat ik wel snel iets zou vinden.
Mijn CV is helaas niet zo best, maar wil wel graag en heb overal op gesolliciteerd.
Een aantal keren een leuk gesprekje gehad, maar toch kozen ze voor jonger of meer gerichte ervaring. Vaak laten ze helemaal niks horen. Je krijgt sowieso niet op alle brieven en mailtjes een reactie. Ik ga er dan regelmatig nog achteraan, maar nope.......
Ook na een afwijzing vraag ik waarom en geef ik soms nog aan, waarom ik denk wel geschikt te zijn en toon mijn enthousiasme.

Ik wil echt wel alles doen, maar ik heb toch een kind en ik zal een klein beetje rekening moeten houden met mijn lijf. Ik vertel dit niet, want dan vind ik helemaal niks. Maar zit er wel mee, als ik wat mocht vinden dat ik eigenlijk bepaalde dagen of tijden echt moeilijk ga zitten. Mijn vriend werkt gewoon vaste dagen en tijden, die gebruikt al zijn vrije (halve) dagen soms als er iets is, maar dat kan niet elke week. Ook werkt ie vaak een halve dag extra in het weekend.

0 uren contracten zijn wel waardeloos vind ik, maar helemaal van deze tijd geloof ik. Net als dat je op i-net alleen kan inschrijven en via bureau's kan reageren. Zij zoeken iets in het profiel van de opdrachtgever.Heel makkelijk, maar wel lastiger iets te vinden. Vroeger had je ene gesprek en werd je aangenomen op je ervaring, maar ook dat gesprek en zo kletste ik me wel binnen. Ik kwam niet in aanmerking voor een bepaalde winkel, want paste niet in het profiel. Maar als ik die winkel in loop, word ik waardeloos geholpen en dat is heel vaak zo, dus beetje jammer.......

Ik heb gekeken iets voor mezelf op te zetten, maar mis wat investering nu en je moet reclame maken etc.....

Het is in deze omgeving erg rustig qua vacatures. Ik heb een auto, dus wil er voor reizen, maar 1 uurtje schoonmaken op 45 km ga je echt niet redden financieel. Niet dat ik daarvoor ben aangenomen verder.........

Je wordt er wel depri van, want heb nog nooit zonder eigen geld gezeten en wil gewoon mijn eigen rekeningen betalen. Of iets voor mijn kind kunnen kopen wat ie nodig heeft. Van 1 laag inkomen is het echt moeilijk rondkomen.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:18

Heey nuage, wat jammer zeg, maar houd de moed er wil in hoor!!!
Ik heb er soms ook moeite mee om positief te blijven, maar na even mokken ga ik eigenlijk weer vrolijk verder...

@superpony, ja ik snap wat je bedoelt. Het is behoorlijk lastig om een baan te vinden, maar ik zou gewoon heel veel sollicitaties weg sturen en hopen dat er een werkgever reageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:53

ik ben hard op zoek naar banen in de provincie utrecht,omdat ik dolgraag wil verhuizen maar een binding moet hebben...
dus als iemand iets weet...

straks maar weer sollicitaties versturen.
ik probeer ook de moed er maar in te houden..

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:58

Weten jullie waar je kan werken als je 15 jaar bent?
Ik weet dat je bij de AH terecht kan, en bij de intertoys..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:00

Bij veel winkels kun je dan wel terecht. Ik heb zelf jarenlang bij de Hema gewerkt en vond dat erg leuk :)

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:10

Hey! Ik ben net afgestudeerd, en wilde graag aan het werk, ik was toen ik naar school ging al aan het solliciteren en had ook vrij snel beet, de dag na mijn diplomering kon ik al aan de slag als magazijnmedewerkster.
Helaas bevalt deze baan mij ontzettend slecht! Ik ben nou dus weer heel druk aan het solliciteren, schoonmaak maar ook op functies van mijn opleiding. Ik heb nu een uitzend bureau gevonden die heeft wat vacatures lopen voor mij dan. En vanmiddag krijg ik bericht van mijn sollicitatie waar ik maandag op gesprek ben geweest!

Als je er maar goed achteraan zit is er altijd wel wat! Ik heb ook genoeg afwijzingen gehad, maar gewoon weer verder gaan en je kop der voor proberen te houden...

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:26

veerledec schreef:
Er staan drie voorbeeldbrieven op de vorige pagina, en alledrie met fouten. Waarvan 2 een dikke fout in de eerste zin bevatten....ik ben geen werkgever, maar ik lees niet eens meer verder eerlijk gezegd. Die van Woods ziet er overigens inderdaad netjes uit en is qua grammatica ook wel bijna helemaal in orde. Maar misschien toch wel verstandig om je brief dus even na te laten lezen door iemand?

ook-wel-bijna-helemaal-in-orde? -O- :o
woods wil graag commentaar :P

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:42

[quote="Nuage]
Ja gelukkig heb ik daar volgende week een soll.gesprek. Al is het een baan waar ik niet blij wordt van de arbeidsvoorwaarden. Maar goed het is werk, en dat moet ik echt hebben nu. Heb verder geen dingen meer lopen en kan ook geen geschikte vacatures vinden..

Ik zoek werk op MBO/HBO niveau in de richting van customer care, evt. zelfs callcenter (maar alleen bij overheid), IT helpdesk medewerker, marketing en communicatie medewerker, webmanager...

Zoals je al ziet aan dit rijtje is er niet een duidelijke richting te vinden in mijn CV. Dat werkt ook tegen me.[/quote]

herkenbaar :j En dan vragen ze waarom ik toen die en die switch heb gemaakt. "eh ja nou eh het kwam op mijn pad dus toen heb ik het aangepakt? "

@Mleen: spannend, is het een beetje een vacature in je richting?

@darkchrystal: hoezo moet je een binding hebben? Mag je pas naar utrecht verhuizen als je daar een baan hebt?

@superpony: dat is rot zeg. Maar een 0-uren contract kan toch ook voordelen hebben: je kan dan makkelijker weigeren op bepaalde tijden te werken.

@hermlein1989: das best humor, door je vriendje ingewerkt worden. Heb je straks nog een prive leven dan of kun jij dat wel scheiden? :P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:52

woods schreef:
Sinds 1 maart 2008 ben ik fulltime in dienst getreden

Het is:
"Sinds 1 maart 2008 ben ik fulltime in dienst" of "1 maart 2008 ben ik fulltime in dienst getreden". Stijlfoutje dus, die op het eerste zicht waarschijnlijk niet meteen opvalt.
woods schreef:
In de toekomst zou ik graag mijn kennis en vaardigheden op het gebied van VvE Beheer uitbreidden

Uitbreiden is hier het hele werkwoord, met één d dus.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:03

Ik stuur ook echt bergen sollicitaties eruit, op van alles.........

0 uren contract is niet zo fijn. Als ze je de ene week maar voor 10 uur bellen heb ik gewoon erg weinig. Als dat net op dagen en tijden valt dat je met je kind zit, kan je die niet ook weigeren.
Als ze het druk hebben, moet je de 40 uur wel pakken bijv om die andere weken te compenseren dat je minder hebt gewerkt. Ik kan dat qua gezondheid eigenlijk niet doen, maar dat ga je niet vertellen.......
Als we straks toch een huis willen kopen hier, heb je feitelijk ook weinig om mee te nemen naar de bank.
Maar goed, niemand die je een onbeperkt vast contract geeft, daar was ik al achter.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:16

Dit geloof je toch ook niet...

Citaat:
Betreft: Uw Search Agent Communicatieve en administratieve duizendpoot zoekt leuke baan
Geachte mevrouw Nuage,

Er zijn de afgelopen 14 dagen geen nieuwe vacatures geplaatst, die geheel voldoen aan het door u opgegeven zoekprofiel. Wij adviseren u om de zoekcriteria enigszins aan te passen.

Klik hier om uw Search Agent te wijzigen.

Huidige instelling Search Agent: Communicatieve en administratieve duizendpoot zoekt leuke baan:

Regio: Noord Holland
Hoogst genoten opleiding: HBO
Functiegroep: Administratief/Secretarieel, Automatisering/internet, Call centre/receptie
Branche: Automatisering/IT, Reclame/communicatie/media
Salaris: EUR 1750 - EUR 2500, EUR 2500 - EUR 3500
Uren: 24 - 32 uur, 32 - 40 uur
Opleidingsrichting: Communicatie/pr
Dienstverband: Vast, Detachering/Interim
Functienaam: administratief medewerker, communicatiemedewerker, customer service medewerker, helpdeskmedewerker, casemanager
Werkervaring: 3-5 jaar
Met vriendelijke groet,
NationaleVacaturebank.nl

Ik zal maar gaan uitbreiden naar een lager niveau en minder werkervaring...

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:27

@ Superpony; misschien kan ik je wel verder helpen :) Ik werk sinds 3 weken bij een callcenter in Assen, en daar zoeken ze ook nog mensen :j Zelf was ik altijd erg anti-callcenter, maar het gaat me allemaal goed af en de collegas zijn erg gezellig :j

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:05

@Nuage: :oo
helpt het misschien om te zoeken in meer branches?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:13

Heeft iemand zijn vacature op nationalevacaturenbank.nl staan? Zo ja is dit met anonieme gegevens, of met je contact gegevens erbij. Ik durf dat niet, heeft dalijk elke gek mijn nummer

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:27

@ woods: op het inwerken na heb ik niets te maken met andere collega's. Ik ga de bus halen en rij weg. Vaak kom je op zondag niemand tegen in het pand (TNT< er wordt voor de rest niet gewerkt op zo)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:33

In de kleinere gebieden zoeken ze gewoon niet vaak iemand, ook zoals TNT....... En ik wil wel wat verder reizen, maar werkgevers zitten daar niet op te wachten......dan hebben ze liever een jonger iemand van dichtbij.

Ik vind soms mijn gegevens invullen ook helemaal niks. Je moet soms zelfs je sofi invullen en dat houdt me weleens tegen.....Hou helemaal niet van deze manieren van solliciteren, maar je moet tegenwoordig wel. Ze geven een opdracht; zoek iemand met dat profiel. Voor werkgever vast makkelijk, maar soms jammer als je zoekende bent. Ze zullen wel goed selecteren naar dat profiel, maar zelf ben ik er niet van onder de indruk wat je dan WEL tegenkomt in bedrijven en winkels etc etc.....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:34

Ik ben zo blij, moet dit wel even mij afschrijven. Vanmorgen heb ik opnieuw gebeld naar het bedrijf waar ik graag wilde gaan werken en ze hebben ja gezegd :D
Ik kon deze keer dus kiezen uit 2 banen, nog niet eerder meegemaakt! Per 1 September heb ik dus een nieuwe baan *\o/*

@ chocobroodje: Ik heb/had mijn CV op de nationale vacaturebank staan en ze gaan discreet met je gegevens om hoor, de werkgevers vullen zelf een profiel in en aan de hand daarvan krijgen ze een aantal werkzoekende te zien die daaraan voldoen. Daar maken ze dan weer een keuze uit wie ze gaan bellen of niet.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:29

Super Ineke, dat zijn de positieve berichten +:)+

Ik zou binnen 24 uur iets horen op mijn sollicitatie, maar heb niks gehoord en heb hem donderdagmiddag verstuurd.. ;(
Maar ik heb eigenlijk een vacature gezien die me echt helemaal geweldig lijkt, een traineeship van een jaar bij het UWV. Die is per 1 oktober, dus misschien toch nog even afwachten...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:22

Ik zou maandagmiddag toch maar eens bellen als je niks hebt gehoord nog hoor. Zelf wacht ik nooit te lang af. Zeker wanneer een bedrijf een termijn heeft afgesproken binnen wanneer ze wat laten horen, bel ik aan het einde zelf op. Wanneer ze niks hebben laten horen. Dat staat gemotiveerd en je weet waar je aan toe bent.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 22-08-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:23

Ja, opzich is dat wel een goed idee, maar ik heb voordat ik deze mail stuurde al 2 keer met ze gebeld. De bevestigingsmail die ik kreeg, daar stond in dat er binnen 24 uur contact met me zou worden opgenomen. Het is overigens via Manpower.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:28

Via een uitzendbureau nog wel! Dan zeker bellen, kom op he, ze moeten hun werk wel goed doen. Of bel je met het bedrijf zelf?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:59

Dat traineeship bij het UWV vond ik ook gaaf klinken. Maar helaas moet je daarvoor afgerond HBO hebben en dat heb ik niet.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:03

Citaat:
@Mleen: spannend, is het een beetje een vacature in je richting?

Nee dat niet, maar het lijkt me wel heel leuk.. Ik ben officieel onderwijsassistent en dit is in de schoonmaak in een hotel...

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:21

Nou, in mijn eerdere bericht stond dat ik zo'n leuk sollicitatie gesprek had en dat het gewoon super ging en dan hoor je er gewoon niks meer van terug. Ja een paar mailtjes met onze excuses, het is op dit moment zo druk, we nemen morgen contact met je op. Mooi niet dus. Ik ben toch wel teleurgesteld, omdat ik hier zoiets had van, ja dit is het...

Maar goed, ik ben alweer positief aan het verder solliciteren haha. Van het UWV word ik ook al niet veel wijzer... Meerdere keren gebeld voor een afspraak. Ik werd zoals ze zeiden heel netjes terug gebeld en er werd een afspraak gemaakt. Sta je net je deur opslot te draaien om naar het UWV te gaan, bellen ze je op dat je afspraak ziek is en dat ik moet wachten op een nieuwe uitnodiging die er dus ook nooit is gekomen.. Toch nog maar een keer bellen en ik heb al zo'n hekel om naar een onbekende te bellen....