Thioro schreef:Citaat:*pfieuw, volgens mij hebben sommige mensen écht een verkeerd beeld van peda
Ik heb ook een jaar op peda gezeten, volgend jaar opnieuw: I love it. Zou niet anders willen eigenlijk... Die waar ik zit is een gigantisch grote (torres in Leuven), ziet er niet uit langst de buitenkant, maar is echt wel goed. Kamers zijn niet groot, maar zeker niet te klein (geloof een 11/12m²). Keuken en toiletten/douches zijn gemeenschappelijk. Douches en toiletten zijn altijd behoorlijk proper (wat niet wilt zeggen dat ze altijd kraaknet zijn, maar vuil zijn ze nooit), vermits er minstens 1keer per week een kuisvrouw komt. Kuisvrouw kuist ook de keuken en gang.. Properheid van de keuken is volledig afhankelijk van de afspraken die er gemaakt worden. Bij ons was er gewoon een beurtrol voor de vuilzakken en voor het proper houden van de keuken (kookplaten ed), elke week iemand anders. Afspraak dat de afwas telkens direct gedaan wordt: de afwas die er op het einde van de week nog staat wordt gewoon in één grote bak gekieperd.
Ik ben al op veel privé-kotten geweest, waar de kamers welliswaar wat mooier/groter zijn, maar ik zou er niet zelf willen zitten. De gezelligheid van een peda is toch wel een troef. In de keuken (waar bij ons ook zetels/tv staan) zit altijd wel volk, 's avonds komt iedereen wel eventjes samen om naar tv te kijken, er worden heel wat gangactiviteiten georganiseerd (bbq, 'kotentocht', gangfeestje,...),...

Toch een extra motivatie voor nu verder te leren
.

Dat had ik ook met mijn cursus natuurwetenschappen.