Ontslag door crisis... wie nog meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:06

KiWiKo schreef:
wat is je branche........... want je kan morgen bij mij in de thuiszorg terecht :)

Dat is een positieve en lieve reactie, helemaal niet verwacht :) Ik ga eens even kijken naar alle mogelijkheden. Ik hoef gelukkig niet gelijk morgen al weg maar misschien 's binnenkort een PM'tje sturen. ;)

KiWiKo

Re: Ontslag door crisis... wie nog meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:29

je bent van harte welkom!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:23

Jeetje zeg, wat een verhalen allemaal. Sterkte allemaal!

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:36

weet je wat ik me wel eens afvraag. momenteel zit ik ook bij een groep die op de schopstoel zit, helaas. ik ben nu 6 jaar in dienst en nooit hoorde ik of ik mijn werk goed deed of niet.
donderdag heb ik een gesprek met mijn norse baas, ik vrees met grote vrees, maar goed......

stel dat ik er ook uit moet, zijn ze dan verplicht om een "oprotpremie" mee te geven? zoja hoe kan ik ongeveer na gaan wat dit word en zonee, kunnen ze me er zo uitzetten?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:18

Als je een vast contract heb krijg je over het algemeen per jaar dat je er werkt een maandsalaris mee dus in jou geval 6 maandsalarissen.
Maar ik geloof dat daar sinds kort weer dingen aan veranderd zijn dus ik weet het niet helemaal zeker.
Ze zullen waarschijnlijk wel met je willen onderhandelen.
Succes donderdag.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:00

Vandaag een nieuw contractvoorstel onder voorbehoud gekregen, 6 juli weet ik definitief of ze me kunnen inpassen. Ik hoop het zoooo hard!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:11

Belsje schreef:
Vandaag een nieuw contractvoorstel onder voorbehoud gekregen, 6 juli weet ik definitief of ze me kunnen inpassen. Ik hoop het zoooo hard!

En wat is het geworden?

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:14

nou voor mij is het duidelijk hoor, eind van het jaar moet ik er uit. mijn functie wordt opgeheven........erg fijn.

nu goed opzoek naar een nieuwe baan, maar ga pas echt super actief bezig na de vakantie periode.
het grote nadeel van in het oosten des lands wonen is in deze tijd een baan te vinden

@Belsje: en wat is het voor jou geworden? ik help je hopen dat het goed komt

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:04

In het westen van het land valt het ook niet mee, hoor.

Ik ben al vanaf 11 mei bezig om een nieuwe baan te vinden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:07

Ik al sinds Augustus vorig jaar....na 10 jaar bij een werkgever te hebben gezeten.
Er komen in mijn omgeving steeds meer mensen zonder werk te zitten, ook mensen die al 27 jaar bij dezelfde werkgever zaten.
De grote dreunen moeten nog komen, en geen eind van de recessie in zicht!

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:08

Oei, Cassidy ... dat is al heel lang.

Ik zat overigens 12 jaar bij deze werkgever :7

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:37

voor de mensen die nog een baan zoeken
in de thuiszorg zoeken ze veel mensen het is mischien niet altijd leuk.
maar je verdient goed.
ik ben 18 en verdien nu 8.95 als jullie een telefoon nummer willen
pb me

didi74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:14

Ik kan me ook hier aansluiten. Vorige week te horen gekregen dat mijn ontslag is aangevraagd. Heb een vast contract. Samen met 18 andere collega's vliegen we eruit. Dit was al de 2e ronde. Bij de 1e ronde lagen er ook al 16 man uit. Daarnaast zijn vele contracten niet verlengd en alle uitzendkrachten zijn ook al weg. Het zure is dat het geld op is en niemand wat mee krijgt.
Heb me nu wel al bij uitzendbureau's ingeschreven, maar er is erg weinig. Ook kan ik nog niets accepteren, omdat ik begrepen heb dat ik moet wachten op de uitspraak van het UWV. We kunnen nu een bezwaar indienen. Daarna krijgt de werkgever nog de tijd om hierop te reageren en dan gaat de termijn pas lopen. Dus waarschijnlijk kan ik nog wel tot oktober blijven. Maar leuk is anders. Vond mijn werkzaamheden erg leuk.

marco28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:17

solliciteren bij het uwv,jammer genoeg is daar nu meer als genoeg werk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:13

didi74 schreef:
Het zure is dat het geld op is en niemand wat mee krijgt.

Maar hier heb je voor zover ik weet wel recht op. Of het bedrijf het nu kan/wil betalen of niet.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:23

@Heino
als de werkgever bij UWV of rechter kan aantonen,hier geen geld voor te hebben,krijg je geen ontslagpremie oid.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:40

Hallo

Kom me ook maar weer eens melde :o

Ik heb begin oktober 2008 pfeiffer gekregen, en in maart 2009 liep mijn contract af, helaas werd die niet verlengd omdat ik te lang ziek was :+ fijn

Ik zit dus nu nog steeds thuis heb nu al wel een uitkering allen eind van deze maand is die ook afgelopen.

Heb me bij verschillende uitzendbureau's ingeschreven, maar nog mag het niet echt baten, hier in de buurt zijn er al 2 dicht omdat er geen werk is.

Ik heb vorige week uiteindelijk 4 dagen voor de C&A gewerkt in een distributie centrum, wat niet eens heel erg vervelend werk was, als ze me een half jaar contract hadden aangeboden had ik zo getekent :)

Dus ik ben druk aan de solicitatie's gaan beginnen vanaf maart al, maar soms krijg ik echt niks terug echt aso sorry :o

Dus ik gister 8 brieven de deur uit gedaan, en werd ik vandaag plotseling gebeld dat ik donderdag op gesprek kon komen!!!! dus ik hoop dat het door gaat :D

didi74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:15

Succes met je sollicitatie donderdag !!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:22

Dankje wel :) hoop dat het lukt Keep my vingers crost ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 00:15

Eindelijk na een jaar zonder fatsoenlijk werk te hebben gezeten, ben ik vandaag eindelijk aangenomen bij een sieraden en assecoires winkeltje hier. Ben echt blij!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 05:14

zonnebloem18 schreef:
Als je een vast contract heb krijg je over het algemeen per jaar dat je er werkt een maandsalaris mee dus in jou geval 6 maandsalarissen.
Maar ik geloof dat daar sinds kort weer dingen aan veranderd zijn dus ik weet het niet helemaal zeker.

Jep... Dit mogen ze ook weer halveren volgens mij... Dus dan zijn het er nog maar 3...

Heino schreef:
didi74 schreef:
Het zure is dat het geld op is en niemand wat mee krijgt.

Maar hier heb je voor zover ik weet wel recht op. Of het bedrijf het nu kan/wil betalen of niet.

Van een kale kip kun je niet plukken!
Als een werkgever er geen geld voor heeft word je zonder vergoeding op straat gezet...

Maar ik heb een nieuwe baan ookal is het niet helemaal wat ik zoek :o Ben iig een half jaar onder de panne!

Er is in de landbouw en horeca hier trouwens nog aardig goed werk te vinden...

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 06:19

Ik meld mij ook. Ben zelfs 2 keer een contract misgelopen door de crisis.
Vorig jaar wilde ik weg bij mijn werkgever en toen was er nog niets van een crisis te merken. Via een uitzendbureau een leuke baan gevonden en in die tijd ging het ineens een stuk minder met de economie. Ipv een contract kreeg ik dan ook ontslag.
Weer de solicitatie molen in en bij toeval via hetzelfde uitzendbureau weer een baan gevonden. Maar na drie maanden weer hetzelfde. Geen conterct, maar ontslag.
Na weer meerdere sollicitatie te hebben gehad weer een leuke baan gevonden, maar ook daar moest ik na drie maanden weer weg ivm de crisis.
Gelukkig werd ik gebeld door de vorige werknemen of ik terug wilde komen. Ik heb een jaar contract gekregen en hopelijk is na dat jaar de economie aangetrokken en krijg ik een vaste aanstelling.
Ik werk trouwens in de scheepvaart/logistiek.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 07:13

Ik weet ook niet of ik het werk leuk vind, maar ja dan maar geen leuk werk en verder kijken, dan geen geld en allen maar thuis zitten zonder geld :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 07:58

CoriienRN schreef:
Dus ik ben druk aan de solicitatie's gaan beginnen vanaf maart al, maar soms krijg ik echt niks terug echt aso sorry :o

Ik begrijp dat je dat vervelend vindt, maar bekijk het ook eens van de andere kant.
Werkgevers worden op dit moment echt doodgegeooid met sollicitatiebrieven.
Als ik zie wat er bij ons binnenkomt aan sollicictaties, sorry, maar ik heb echt geen tijd, als eenmanszaak, om op al die brieven te reageren. Het niveau van sommigen is ook wel bedroevend, dat ik me afvraag of ze niet gewoon "verplicht" solliciteren ivm het UWV.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:06

Toch wek je als bedrijf daar een bepaalde indruk mee. Want iedereen die solliciteert heeft toch interesse getoont in je bedrijf en de indruk die het bedrijf met totaal niet reageren achterlaat, nemen die sollicitanten toch mee, soms voor jaren.

Ik heb zelf bijvoorbeeld ooit gesolliciteerd naar een functie op een makelaarskantoor bij mij in de buurt, had een hele nette brief gemaakt, met foto, ze hebben nog niet eens de moeite genomen om ooit iets van zich te laten horen. Guess via welke makelaar ik nu nooit meer een huis koop? Juist.

Las daar laatst in de zaterdagkrant een interessante colum over van een vrouw die ook een eigen zaak had, een wervings en selectiebureau. En haar secretaresse had het er ook behoorlijk druk mee en die vroeg dus ook aan haar of ze het erg vond als ze niet op alle brieven reageerde. Ja dus.