Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:51

In Culemborggggg 8-) nog zo'n gekke club!

Het bevalt me tot nu toe uit-ste-kend :D

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:53

Ik sorteer in Heerhugowaard en loop in Langedijk. Dorp er vlakbij..
Al weer bijna 2 jaar! :j

Vind het nog altijd erg leuk.

Meert

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:09

Ik werk als zaterdagmedewerkster bij TNT Gouda, nu bijna 8 maanden. Ik was vandaag ook vrij vlot klaar. Mijn beide wijken pastte nu in 1 tas ieder, normaal heb ik voor beide wijken 2 en bij eentje vaak 2 en een beetje.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:54

Ze vragen ook voortdurend wanneer ik nou eens met m'n pony de wijk ga doen :') wilde ik dat maandag gaan doen wanneer het in m'n schoudertassie past, moet ik het zelf klaarmaken + een extra wijkje doen.
He, jongens nou... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:57

Haha, dat schiet ook niet op dan Roane!

Bij ons voegen ze op maandag altijd veel wijken samen, in plaats van 1 heb je dan min. 3 wijken blijkbaar. Zelf dan altijd vrij.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:03

Ik heb vandaag mijn laatste postdag gehad en nu 2 weken vrij. Deze week iedere dag een wijk gelopen en een aantal avondritten. Was er gister wel vanaf, eerst vergeten het balkje met de dag vergeten te verzetten, daarna een bus vergeten te scannen en daarna met de bus tegen een paaltje aan gereden :+ Gelukkig geen schade.

Vandaag was het idd niet veel post, jammer van de huis aan huis :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 08:53

ja idd de huis aan huis was wel jammer.
Maandag weer werken ja, heb een heleboel wijken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:28

Gisteren was er idd niet veel post! Ik heb maar een uurtje binnen hoeven werken, mochten we al de straat op. Bijna de moeite niet om te komen op die manier := Wijkjes waren ook zo weggelopen. Tijd geleden dat ik voor 1en thuis was. Ook wel eens heerlijk, maar ergens ook weer jammer =- minder uren.
Vanaf volgende week mag ik om 6 beginnen, toch wat meer uurtjes. Kijken hoelang het duurt voor ik er spijt van krijg een 6 uur dienst te hebben aangevraagd :=

Maandag mag ik ook extra werken, mag 3 hele wijkjes weglopen. Hihi, ach, elk uurtje werk is mooi meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:36

Had gisteren ook maar weinig post, had 2 nieuwe wijken maar kan me niet voorstellen dat wat is gisteren had, normaal was. Ben maandag vrij, dinsdag weer zelfde wijken als gisteren (uurtje of 5 totaal). De rest van de week tot nu toe pas 1 wijk, uurtje werk, dus ze zouden kijken of er meer te doen was.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:29

Volgens mij heb ik er maandag 8/9, waarvan het meeste normaal al kleine wijkjes zijn van een uur. Rooster wil nog wel eens veranderen, maar vanaf dinsdag weer vroeg beginnen en elke dag dezelfde 2 wijken. Ik had wel geluk dat ik zaterdag vroeg begonnen was en tot eind binnen mocht blijven, toch weer wat uren gemaakt.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:49

Ik had me opgegeven voor extra werk, maar hoefde in Gouda niets te lopen. Werd er zaterdag aan me gevraagd of ik dan in een ander dorp wilde lopen (ligt naast mijn woonplaats), dus ik prima en zeg ik kan dinsdag t/m vrijdag. En ik met mijn warrige hoofd bedenk me nu net pas dat ik vrijdag met Senna naar de kliniek moet om 10 uur, maar rond 11 uur worden de tassen gebracht en moet ik beginnen met 2 wijken te lopen. Niet zo handig dus. Nu kan ik niet mee naar de kliniek, gelukkig kan mijn zusje wel.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:51

Ik vind het echt niet erg dat er zo weinig post is. Ik ben eerder klaar dan dat er voor de wijken staan, maar ik krijg toch gewoon de standaard wijkuren uitbetaald, dus mij hoor je niet zeuren over dat er zo weinig post is, ik krijg nu betaald terwijl ik er niets voor hoef te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:56

Flosje446 schreef:
Ik vind het echt niet erg dat er zo weinig post is. Ik ben eerder klaar dan dat er voor de wijken staan, maar ik krijg toch gewoon de standaard wijkuren uitbetaald, dus mij hoor je niet zeuren over dat er zo weinig post is, ik krijg nu betaald terwijl ik er niets voor hoef te doen!

Dat is bij ons ook zo! Vanwege de vakantieperiode zijn de wijken blijkbaar wel 10% kleiner geworden, maar tot nu toe elke keer binnen die tijd gehaald. Mooi meegenomen dus

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:29

10% kleiner qua tijd? Hier doen ze aan oploswijken. Vanwege de vakantie periode krijg je een stukje extra van een wijk die is opgedeeld, om toch aan dezelfde uren te komen, zodat je niet onwijs inloopt (krijgt idd ook gewoon de wijkuren betaald voglens mij)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:41

Roane schreef:
Ze vragen ook voortdurend wanneer ik nou eens met m'n pony de wijk ga doen :') wilde ik dat maandag gaan doen wanneer het in m'n schoudertassie past, moet ik het zelf klaarmaken + een extra wijkje doen.
He, jongens nou... :')

bij mij ook al! _O-
mijn paard stond aan de overkant, dus ik heb echt heel vaak die vraag gekregen :+

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:26

Zo ik heb deze week ook weer overleefd. Dinsdag tm zaterdag gewerkt. Dinsdag tm vrijdag in M'drecht gelopen. Dinsdag was de eerste keer dat ik daar liep. Er zou een plattegrond in de tassen worden gedaan, maar dat was dus niet het geval. Ik heb me echt helemaal het leplazerus gezocht. Gelukkig is het de rest van de week wel vlot gegaan. Ik moest wel wennen aan al die tuinen. Ik loop op zaterdag in de binnenstad van Gouda en daar zijn helemaal geen tuinen die ik in moet, maar nu dus wel veel tuinen en sommige waren onwijs diep. Ik was aan het einde van de 2 wijken echt helemaal versleten.
Het grote nadeel van die tuinen is dat er overal spinnen(webben) hangen. Ik zat iedere keer helemaal onder en heb meerdere keren de post gebruikt om de spinnen te verwijderen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:36

Ik ben ook de plaatselijke sinnenwebverwijderaar :j

Vrijdag was het ook lachen :') zou maar één wijkje zetten en lopen, kreeg ik de vraag of ik met een jongen mee wilde lopen in een wijk, zodat hij eerder klaar was.
Ik ben de beroerdste niet, had niks anders te doen, dus waarom niet. Was de binnenstad nog ook. Dus het karretje volgeladen, we kregen een plattegrond mee (ik al van ??) en op pad.
Ik kijk hem aan van; zo, waar gaan we heen?
En hij keek mij aan van; weet jij deze wijk dan niet?

We hebben de grootste lol gehad, twee tnt postbezorgers, met een plattegrondje en een gammel karretje :')

Nou mag ik maandag meteen dat wijkje doen, stelletje oppurtunisten daar...

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:39

auw auw je hand!

ik ben zelf telegraaf bezorger,
dan de autorit. we hebben ca. 150 abbonees, en 8 agentschappen (agenten die brengen zelf weer rond op de fiets, dus die hebben een aantal pakken met ca. 60 kranten per pak nodig)

ik hoor mensen altijd klagen over die kranten bezorgers die te lui zijn om uit te stappen, en hun grasje kapot rijden.
het is een rit van minimaal 3 uur. ik zie mezelf al 150 uitstappen in 3 uur.
lui!?
;)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:41

Ik meld me ook even in dit topic!
Dinsdag ga ik voor het eerst alleen lopen, heb 3 uurtjes opleiding gehad.
Moet alleen nog even een nieuwe standaard regelen voor m'n fiets, want die blijft weer niet staan natuurlijk :+

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:19

Ik gebruik nooit mijn standaard :n dan blijft m'n fiets echt niet staan!
Zet hem altijd tegen een hekje aan ofzo..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:23

Ik gebruik mijn standaard bijna altijd als ik hem neer zet, heel af en toe gebruik ik een lantaarnpaal.
Ik heb nu ook al een tijdje een mandje voorop echt geweldig voor wijken met veel bussen aan de stoep/weg.
Beide handen vrij, makkelijk kunnen zien wat je nog hebt, echt geweldig.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:51

hekjes ja, sommige wijken zijn echt heerlijk met veel hekjes, andere een ramp, zeker op maandag.
Spinnenwebbenverwijderen komt me bekend voor, als ik ze zie doe ik het met de post. Plattegrond ga ik altijd zelf wel ophalen. Ik zeg dan bij voorbaat al dat ik de wijk best wil lopen, maar wel met plattegrond en die wordt dan voor me gekopieerd, krijg soms zelfs de volgorde van bundels die je mee moet nemen en wat rondjes zijn mee, dat is ook wel lekker. Ik heb een makkelijke wijk om te leren gekregen, 1 weg en 1 zijstraatje, moet alleen alle nummers zien te vinden, mag die wijk nu voor de 3e week gaan lopen, gaat steeds beter en dan bij de slager een plakje worst halen, hopen dat hij post heeft, vrijdag helaas niet. Afgelopen week 6 dagen gewerkt, deze week ook weer, al weet ik op zaterdag nog niet wat.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:46

Ik gebruik nooit mijn standaard. Ik gooi me fiets altijd tegen een (lantaarn)paal of hek aan.
De bundels liggen toch altijd al op volgorde? Als je alleen besteller bent en je dus de tassen bij een steunpunt of depot ophaalt dan zit alles in de tassen op volgorde en de tas waar een boekje (zit ook plattegrond bij) of kaart in zit waar je je naam en werktijden opschrijft, dat is de begin wijk. Ik hoef zelf maar één keer de wijk te lopen en dan weet ik het wel.
Ik wil ook graag een mandje hebben. In mijn wyken heb ik een paar lange straten met maar aan één kant huizen en die stukken loop ik met de fiets, dan lijkt me een mandje voorop erg handig.
Ik voelde me van de week ook zo kneuzig, ging ik als postbode met post in mijn handen de weg vragen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:16

Niet alle wijken zitten altijd zo in de kast als handig is, en soms neem ik er 2 mee, had ik de 3e ook mee moeten nemen, had ik rond kunnen lopen. Wat mijn eigen wijk was, is weer veranderd, als ik die nu moet lopen wil ik die zelf voorbereiden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:29

Met flink volle fietstassen meot je wel een MEGA goede standaard hebben wil die je fiets omhoog houden. En je moet dan wel goed hebben ingepakt. Mijne zet ik altidj tegen een lantaarn aan, eenmaal op de helft kan hij wel op de standaard, maar moet het meeste wel aan de rechterkant zitten. Ach, je leert er mee omgaan :)

Plattegrond? Doe ik niet meer aan. Ik heb zoveel nieuwe wijken voor mijn kiezen, dat merk ik dan vanzelf wel, en als je bundels loopt komt je er vanzelf wel. Vroeger bij nieuwe wijken ging ik een beetje stressen en verdwalen, nu met nieuwe wijken kom ik er gelukkig meestal wel uit. Als ik de begin straat maar weet te vinden. Soms kijk ik even 2 tellen op de plattegrond op het filiaal hoe de straten liggen en daarna zie ik het wel. Heel af en toe ga ik wat mensen af om bijzonderheden te vragen, die leggen ze dan uit bepaalde nummers (verstopte portiekjes etc :D). Zo heb ik een winkelcentrum ooit eens langs alle winkels gelopen, terwijl er dus ergens in het midden een bussenfrontje is voor alle winkels bij elkaar :+

Als ik een wijk 1x heb gelopen weet ik hem meestal al, en een volgde keer loop ik hem dan op mijn manier als dat anders is dan de kast.

Ooit eens een gozer 3x!!!!!!!!!!! Meegenomen om opleiding te geven in een bepaalde wijk. Hij is 3x meegelopen in dezelfde wijk, maar die gozer heeft het nog voor elkaar gekregen de 1e keer dat hij alleen was te verdwalen omdat hij een straat niet kon vinden :? Dat vond ik wel een beetje apart (uh, dom :=). Of ben ik nu l*llig :o