uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juline

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 13:43

niet afgeslagen, niet van gekomen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:46

LimaMambo schreef:
daar entegen zou het wel netjes zijn van der om het ons te vertellen hoe het gegaan is aangezien alles ook zo'n beetje in werking is gezet in dit topic..

;)

Netjes? Dat het aanbod toevallig geplaatst werd in een topic waar anderen wel eens wat gezegd hebben, creëert in mijn ogen geen enkele verplichting om al die anderen op de hoogte te houden.

Ik vind het vreemd dat de TS telkens een beetje op het matje geroepen wordt, alsof ze aan de mensen hier verantwoording schuldig is over haar keuzes en de ontwikkelingen op werkgebied. Dat zijn toch haar privé-zaken? Ze opende een topic om over een onderdeel van haar werkende leven van gedachten te wisselen, maar dat maakt haar niet moreel verplicht hier alle ins en outs te komen vertellen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:11

er word niks verplicht inderdaad maar iemand met een beetje fatsoensnormen reageert gewoon op vragen die er gesteld worden.. en ook normale vragen.. vragen door interesse ;) medeleven etc etc

maar aangezien TS niet in is gegaan op het voorstel van kim.. zegt mij meer dan genoeg..

of TS moet al ergens anders werk hebben gevonden...??

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:35

Niet van gekomen? Ander werk dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:39

"Niet van gekomen" komt als ik eerlijk ben over als behoorlijk laks. Je wil toch graag aan het werk? Dan laat je het er toch niet "niet van komen"? Dan ga je toch knokken voor die leuke baan?

Met Kim is er dus "niets van gekomen", verder is er ook "geen nieuws"... Zegt mij wel genoeg eigenlijk. Ik heb zo m'n twijfels bij je eigen inzet. Het lijkt me sterk als je met een beetje inzet nu nog steeds geen leuke baan had kunnen vinden.

Mensen, waar maken we ons eigenlijk nog druk om... Het blijkt wel dat onze inzet en interesse niet veel uithaalt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:19

Jullie waren zelf allemaal zo nieuwsgierig.

Laat haar lekker dr gang gaan, als ze een uitkering krijgt zal die toch toegewezen zijn, krijgt ze die niet zit ze zonder geld.

Niet jullie probleem lijkt me? En precies om deze reactie zal ts ook niet eerder een reactie gegeven hebben... :+

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 23:19

inderdaad, al hoort het in jullie "fatsoensnormen" voel me nu niet bepaald verplicht tot een antwoord

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:25

juline schreef:
inderdaad, al hoort het in jullie "fatsoensnormen" voel me nu niet bepaald verplicht tot een antwoord

staat je netjes..

vind het dan ook niet gek dat... naja laat maar...

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:37

jeetje

werk genoeg te vinden in Breda hoor! Toen ik niks kon vinden ben ik zelfs bij de Burger King gaan werken ondanks dat het vies stink
werk was!

Het betaalde zodat ik ook al mijn rekeneningen netjes kan betalen!

Bij de mcdonalds etc en in supermarkten zoeken ze ook altijd mensen hoor ;)

Beter iets dan niets , nu krijg je iets aangeboden van iemand wat je kan aanpakken maar echt
enthousiast ben je niet? Of zit je er gewoon zo doorheen dat je het niet meer ziet zitten? Ik krijg namelijk wel dat idee als ik zo
zie hoe je antwoordt soms?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:51

pffff :n

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:31

simsalakim schreef:
jeetje

werk genoeg te vinden in Breda hoor! Toen ik niks kon vinden ben ik zelfs bij de Burger King gaan werken ondanks dat het vies stink
werk was!

Het betaalde zodat ik ook al mijn rekeneningen netjes kan betalen!

Bij de mcdonalds etc en in supermarkten zoeken ze ook altijd mensen hoor ;)

Beter iets dan niets , nu krijg je iets aangeboden van iemand wat je kan aanpakken maar echt
enthousiast ben je niet? Of zit je er gewoon zo doorheen dat je het niet meer ziet zitten? Ik krijg namelijk wel dat idee als ik zo
zie hoe je antwoordt soms?

Helemaal mee eens! Daar heb ik nou respect voor.
Niet alle baantjes zijn leuk en lang niet iedereen heeft zijn droombaan gevonden maar werk is werk en iemand moet het doen!
Zolang je jezelf kunt onderhouden kun je trots zijn op jezelf toch!
Ik vind mijn werk ook niet altijd leuk maar heb leuke collega's en het is voor een bijbaantje best leuk (studeer zelf ook nog) Je bent onder de mensen en hebt wat ritme in het leven dat vind ik ook wel fijn! Daarbij is het natuurlijk ook een fijn idee dat ik alles zelf kan betalen en over houd voor leuke dingetjes!

TS ga je nu alsnog een uitkering aanvragen? Hoef je geen antwoord op te geven als je niet wilt maar dit is waar het hele topic om begonnen is. Ik hoop dat je studie goed uitpakt en je een beetje ritme krijgt en inziet dat werken best fijn kan zien! Succes iig

Edit: even een rare spelfout eruit gehaald ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 11:01

nee ik ga geen uitkering aanvragen.
heb vandaag een sollicitatie gesprek

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:03

Mooi :) Hoop dat het wat wordt! Succes!

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:21

heb alles gelezen!
nou knappe kans ja, via bokt een baan aangeboden te krijgen!
ook nog eens werken/leren nou kan niet beter!
maargoed ik dacht te hebben gelezen dat het niet door is gegaan.. jammer voor je!

succes met de sollicitatie!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:04

Succes met je sollicitatiegesprek +:)+

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 18:33

dank jullie wel
krijg volgende week na carnaval te horen of het door gaat

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:12

@TS: Wil je veel succes mee geven en in de hoop dat je aangenomen word. Het is misschien niet echt een goeie tijd nu voor werkzoekende. Wellicht bij mij op de afdeling zijn al 5 mensen ontslagen (of iig uitzendkrachten die weg moesten).

Maar waar had je je sollicitatie vandaag wel bedrijf ? En hoe was je sollicitatie gegaan voor jou gevoel, en had je bij hen ook zo´n gevoel dat ze wellicht positief over je dachten?

Succes meid... ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 21:55

ditmaal bij de zeeman, gesprek ging naar mijn idee wel goed maar sta overal voor open kan alle kanten op. ik verwacht niks meer op dit moment, gewoon door gaan met solliciteren en wachten tot ik ergens aan genomen wordt

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:14

Het is nu ook niet zo'n gunstige tijd aangezien de meeste bedrijven of personeel aan het uitdunnen zijn of iig erg voorzichtig met aannemen, alleen mensen aannemen als het echt moet.
Succes, hoop dat je aangenomen wordt! In een winkel staan is best leuk ik werk zelf ook in een winkel!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:22

werk is er echt altijd (op de leeftijd van de TS helemaal) maar je moet wel willen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:49

en juist door zo'n krisis komen er weer andere baantjes bij..

zag vd week op tv dat mensen tegenwoordig niet zo snel nieuwe kleding meer kopen, maar hun oude kleding laten repareren.. dus meer werkt te vinden in de kledingreparatie
en zo zijn er meer dingen

en je kan altijd nog bij UWV solliciteren :P veel mensen worden werkeloos dus bij de UWV kunnen ze vast wel wat mensen gebruiken :P

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:32

LimaMambo schreef:
en je kan altijd nog bij UWV solliciteren :P veel mensen worden werkeloos dus bij de UWV kunnen ze vast wel wat mensen gebruiken :P

Inderdaad ja, in deze regio moet je een maand wachten op een gesprek met een werkcoach. Zo druk hebben ze het met mensen die recent hun baan zijn verloren en nu blijkbaar allemaal weigeren om weer aan het werk te gaan. Vraag suuzepuus maar, want volgens haar is er werk voor iedereen die werken wil. :z Ik hoop dat jullie baantjes behouden blijven want anders zul je nog wel merken dat het heus niet zo gemakkelijk is als jullie denken.

@TS: goed van je dat je gewoon doorgaat met solliciteren, ik duim voor je dat je wordt aangenomen bij Zeeman! :)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:52

Idd, bedrijven zijn nu voorzichtig met het aannemen van mensen en veel grote bedrijven zijn al flink aan het uitdunnen met het personeel. Zijn nu zoveel mensen op zoek naar nieuw werk! Zoals Goeroe zegt het is echt niet zo makkelijk als jullie denken.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:54

Maar juist nu moet je dan wel actie ondernemen als iemand je uitnodigt voor een gesprek, Niet de instelling ik had wat anders te doen. In deze tijd is het al snel een paar andere die wel initiatief tonen.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:15

Ja dat is idd ook zo! Er zijn genoeg anderen die het baantje wel willen!