Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kelliiee1993

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:47

Gefeliciteerd! Denk dat je in de zomer wel meer aan het werk kan, en zou gewoon aangeven dat ze jou kunnen bereiken wanneer ze iemand extra nodig hebben.

Ik heb vandaag weer gesolliciteerd voor een oproepbasis bij een Buitenschoolse opvang en voor parttime in een kledingwinkel.
Met maar 1 dag in de week ga ik het echt niet redden om ooit op mezelf te kunnen gaan wonen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 20:11

*\o/* *\o/* Goed gedaan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:57

Gefeliciteerd!!!

Ik ben ook blij! Ik had op alle openstaande BBL vacatures gesolliciteerd en ik mag nu bij No 2 op gesprek komen!! Een andere functie (beter zelfs) info mag via pb :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:06

Blingh schreef:
Gefeliciteerd!!!

Ik ben ook blij! Ik had op alle openstaande BBL vacatures gesolliciteerd en ik mag nu bij No 2 op gesprek komen!! Een andere functie (beter zelfs) info mag via pb :))

Maar een BBL vacature is toch leren en werken?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 12:08

Ja klopt, maar je moet er echt op solliciteren tegenwoordig. Vroeger hoorde dat er bij, werd er een 'plaats' voor je gezocht, maar dat werkt tegenwoordig anders.

Het schijnt ook erg lastig te zijn om tegenwoordig een stageplaats te vinden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:39

Op HBO niveau gelukkig niet, daar zijn stagiaires meer dan welkom!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:16

Nou ik denk dat de secretaresse plus niets geworden is, ze zouden rond 1 april er uit zijn met hun selectie en ik heb nog niets gehoord. Vandaag gebeld antwoordapp en verwijzing naar wat 06 nrs. Dus maar gereplied op mijn bevestigingsmail en gevraagd of er al meer bekend is over status van mijn soll.
Bah, leek zo leuk! Vanmiddag wel gesprek bij uzb in de buurt die me gebeld hadden, maar eens zien of dat wat brengt

Wel vanmorgen heel goed geslaagd voor een boel zwarte en grijze broeken - voor sollicitaties e.d. waar ik mooie jasjes op kan dragen enzo. Blij mee *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:31

Proficiat aan allen die een baan hebben of geslaagd zijn voor de perfecte sollicitatie outfit!! :D

:(:) voor iedereen die er even door heen zit en die afgewezen is.

Ik heb zelf gisteren reactie gehad dat ik ze mijn solli in bestand houden en dat ik reserve kandidaat ben, maar volgens mij doen ze dat altijd bij die organisatie, dus dat zal wel een afwijzing worden. Ik heb de beste manager nog steeds niet te pakken gekregen. Ik probeer het straks nog 1 keer en anders stuur ik mn brief gewoon op, ik had hem al klaar, alleen de openingszin nog niet.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:59

Oei dat lijkt me ook een hele moeilijke richting inderdaad Adamootje. Hopelijk vind je toch iets!

Deco, ik ben er ook helemaal niet van en wil altijd alles eerlijk doen. Maar in deze tijd gaan ze ook niet netjes met ons om en moet je echt voor jezelf kiezen. Dus ik zou ook zeggen aannemen en andere gesprekken afwachten als het niet anders kan. Heb je inmiddels al meer nieuws? :)

Natuurlijk bereid je sollicitaties voor. Maar ik ben nogal onzeker en heb een hekel aan over mezelf praten. Dat maakt een gesprek dan toch niet altijd makkelijk. Heb ook wel eens een gesprek gehad dat ik echt het gevoel had dat ze net zolang vervelende vragen stelde totdat je het echt niet meer wist. Toen die man me vervolgens belde dat ik het niet was geworden zeek ie me ook nog eens helemaal af. Vond dat toch absoluut niet dé manier. Moet zeggen dat het steeds beter gaat, maar een sollicitatiegesprek is nog steeds niet mijn sterkste punt :n

Sheran, zou je misschien richting onderwijsassistent ofzo kunnen zoeken? Of bijles geven?

Lisann, geen idee of ik nog op tijd ben. Maar soms als je de functie (vacature titel) en organisatie googled kun je de vacature nog terug vinden. Heeft mij ook al een keer "gered". Nu sla ik alles op :j En natuurlijk heel veel succes!

Martine, eens met de rest. Gewoon op gesprek gaan en doen alsof je dolblij bent met 20 uur. Kun je ondertussen verder zoeken.. Tenzij je echt perse niet parttime wil natuurlijk.

Heb die vacature (denk ik) ook gezien Anneert. Leuke vacature :j vond het alleen erg apart. Nauwelijks uren en een behoorlijk takenpakket? Irritant dat je de persoon die je probeert te bellen niet te pakken krijgt.

Jammer dat je niet gebeld bent voor die vacature Darah :(:)

Leuk idee Eroslover, ben benieuwd wat het oplevert!

Marcella ik dacht dat je na een half jaar de uren die je gemiddeld gewerkt hebt op contract moet krijgen? Ofzoiets. Moet me er nog een beter in verdiepen. Maar zou het zeker goed uitzoeken!

Bedankt voor de links, binnenkort eens goed doorlezen.

Bluh best veel nieuwe hier, is in dit topic niet goed -O- Succes ladies!!

Respect voor jou positieve houding Kaatje! Hoop dat je er nog wat geld uitsleept en snel een leuke nieuwe baan hebt :)

Amoor gefeliciteeerd *\o/*

En moeilijk aan een stageplek komen ken ik ook. Heeel veel gesprekken voor moeten voeren (en ook echt sollicitatiegesprekken als voor een baan), een jaar vertraging opgelopen omdat ik niks kon vinden. Uiteindelijk vrijwilligerswerk gaan doen en toen kon ik daar ook stage gaan lopen, super leuk jaar gehad :) Dat heeft me wel echt goed gedaan, had ik echt nodig na zoveel afwijzingen voor een stage. Degene met wie ik toen gesprek had heeft ook ongevraagd naar mijn vrijwilligerswerk gebeld om te vragen naar mij. Vond ik ook wel een beetje raar, maar gelukkig zijn ze super positief over mij en heeft het dus alleen maar geholpen :)

:(:) voor iedereen die het even nodig heeft.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:21

Oké, jullie mening.......... lees even mee met onderstaande zin

Alleen inschrijvingen met motivatie zullen in behandeling genomen worden. Onderdeel van de procedure is dat de organisatie via de mail om een cv vraagt.

En laat me weten hoe jullie dit interpreteren.
Ik ben benieuwd wat jullie zouden opsturen bij het solliciteren op deze functie.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:24

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:40

Dimple schreef:

Alleen inschrijvingen met motivatie zullen in behandeling genomen worden. Onderdeel van de procedure is dat de organisatie via de mail om een cv vraagt.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden opsturen bij het solliciteren op deze functie.

Staat dit in een vacaturetekst? Ik zou gewoon mijn motivatie en CV op sturen, vind het erg vreemd dat dit zo in een tekst zou staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:44

Als je solliciteert stuur je toch altijd je CV mee? 8)7

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:49

Cv en motivatie insturen :j

Willen ze je CV eigenlijk nog niet (wat me heel raar lijkt maar ok) dan hebben ze hem toch alvast.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:50

Anneert schreef:
Dimple schreef:

Staat dit in een vacaturetekst? Ik zou gewoon mijn motivatie en CV op sturen, vind het erg vreemd dat dit zo in een tekst zou staan...

Ik ook....maar wat een geklungel weer..... -:(- LEES dat soort stierepoep nou toch effe voordat je het op het internet smijt!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:55

Nou het gaat dus om een vrijwilligersfunctie medewerker HR of zoiets.
En aangezien ik maar niet aan de bak schijn te komen dacht ik het op deze manier te proberen.

Ik heb dus alleen mijn motivatie gestuurd. Zij willen op basis van een brief een indruk krijgen van een persoon en op basis daarvan gaan ze CV vragen, DACHT IK!

Die man belde me op waarom ik er geen CV bij had gedaan............ }:0
Euh....lees je tekst anders nog even goed. En dan ook nog vermelden dat 'iedereen eigenlijk altijd een CV meestuurt'.
Ja.....omdat ze niet beter weten.

Maar goed, ik ben allergisch voor dit soort dingen :P maar dat wisten jullie al _O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:12

Ja dat is inderdaad een hele rare tekst. Die eerste zin kan ik nog begrijpen, zijn mensen die nogal lui zijn en alleen hun cv sturen. Maar die tweede??? Ik zou er ook iets van gemaakt hebben dat ze achteraf om een cv zouden vragen, maar dat zou dan weer heel bizar zijn om te doen.

En dat soort mensen heeft dan wel werk zal je als werkloze dan wel denken :D .

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:38

Bedankt voor het meedenken Yonne :)
Onderwijsassistenten hebben we niet echt in mijn vakgebied geloof ik, ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord bij de talen? Bijles geven doe ik al, maar dat levert niet genoeg op om van te leven :). Ik heb nu 2 sollicitaties lopen, en dit is mijn laatste maand WW. Overigens is die WW ook niet toereikend voor mij nu, maar heel veel lever ik er ook niet op in. Ik hoop dat ik snel iets echts vind zodat ik lekker kan leven en een eigen plekje om te wonen kan vinden :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 17:11

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:16

Hihi, ik heb die hele vacature doorgelezen maar ik heb eigenlijk nog geen idee wat de functie inhoudt :'). Het staat vol termen die volgens mij veel platvloerser zijn dat ze willen laten overkomen :P

Edit: Bij die man geef ik bijles! :P Zijn zoontje krijgt Frans van mij :')

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:54

Mag ik mij hier ook melden?
Officieel niet koos werkeloos, heb een vast contract van 34 uur in de 4 weken in het weekends, bij een slagerij.
Helaas is er niet veel mogelijkheid voor mij om extra daar te kunnen werken op dit moment (soms is een dagje invallen).

Maar nu heb ik het rooster gekregen van school en heb per week 6/7 uur les.
Dat is natuurlijk niks, en dus opzoek naar een baan erbij. Vorig zomer schoonmaak werk gedaan dus bij dit bedrijf een open sollicitatie heen gestuurd, maar nog meer mensen tips voor werk door de weeks?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:56

Bijles geven misschien? Dat is zo heerlijk flexibel.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:10

Maar hoe pak je dat aan ?
1 ding is wel zeker, de horeca wordt hem niet voor mij :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:34

Via huiswerk- of bijlesinstituten, maar je kunt ook zelf adverteren op Marktplaats. Dat heb ik gedaan en had 4 aanmeldingen binnen een week :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 19:54

Sheran, vraag het even aan de community manager van Bokt. Jessica heet zij dacht ik?