Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:40

Helaas eerste afwijzing... was functie verkoopmedewerker kruidvat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:01

Jammer Fjordjes..

Van waar naar waar moet je rijden dan Tancreda?

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:11

Ik had laatst 2 afwijzingen binnen 10 minuten :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:43

Arrgh! Ik moet morgen op sollicitatie en ik ben nog steeds zo super onzeker over de kleding die ik aan moet!

Ben er hier al eens eerder over begonnen, heb er een topic over gestart, en ik weet het gewoon nog steeds niet. Opzich heb ik twee redelijk nette opties, maar ik heb dus alleen broeken in jeans model die passen. Wit, grijs en gewoon effen (jeans) blauw en een niet zo mega mooi meer zwarte.

Iedereen heeft andere meningen. En over het algemeen zeggen de meeste "liever te netjes, dan te casual", maar wat als alles wat in je kast hangt en echt netjes is, gewoon niet meer past!

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:45

Kan je je zwarte broek niet verven? Ben je voor minder dan een tientje klaar

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:47

nee, want het enige nette jasje dat ik heb is donker blauw en dat staat echt niet op een zwarte broek, bovendien heb ik daar echt de tijd niet meer voor. (moet vandaag van 12 tot 8 werken)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:13

Kan je niet van iemand even iets lenen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:16

Grmbl.. Sollicitatie formulier pakt m'n cv niet :(

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:18

Heb de enige persoon die hier in de buurt woont die mijn maat zou kunnen hebben gesmst, maar nog geen reactie (ze is ook aan het werk nu) Dus dat zou ik pas eind van de dag weten.

Vind het gewoon zo lastig omdat ik zo moeilijk kan beoordelen hoe casual/formeel dat type sollicitaties zijn en dan word ik dan mega onzeker van.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:08

Balen van alle afwijzingen!
Shiloh ik zou sowieso voor netjes gaan, zeker als je al twijfelt, kan nooit kwaad. Hoop voor je dat je nog iets hoort. Wanneer heb je gesprel? Anders zou je morgenochtend misschien iets kunnen zoeken?

Ik heb morgen gesprek voor een tijdelijke functie via uzb (andere dan waar ik nu voor werk). Ik ben erg benieuwd! Hoop dat ze iets hebben, mijn functie loopt over 3 weken af.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:20

Ik heb toennet nog even een net bloesje/shirtje gekocht bij de vera moda, met een blauwe blazer, en dat op een grijze (jeans) broek, die wel mooi effen is. Het is gewoon niet anders. Morgen vroeg ga ik echt niet meer shoppen, dan zit ik veel te gestressed bij de sollicitatie. die heb ik om 13:45 in rotterdam, dus moet er ook nog een flink stuk voor reizen. Misschien dat die vriendin nog een broek heeft, en anders is het maar zo hoor, niks aan te doen.

Jij ook succes morgen Shelley

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:59

ja dat snap ik wel, je wil wel even rustig aan kunnen doen voor je gesprek! ja als de broek gewoon effen is kan het wel! Heel veel succes! En bedankt, gelukkig zijn gesprekken bij uzb nooit zo spannend!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:03

Lastig Shiloh! Succes voor morgen allebei!

Vraagje: spreken jullie medewerkers van het uzb aan met "je" of "u"?

Ik heb net iemand aan de lijn gehad en mag vrijdag op gesprek. Ik zou alleen mijn paspoort nog even mailen. Ze stuurde net een redelijk informeel mailtje met de bevestiging (tot dan!), maar ik twijfel of ik 'hierbij ontvang je' of 'hierbij ontvangt u' moet gebruiken. Het gesprek was ook redelijk informeel, dus ik neig naar 'je'.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:43

Ik spreek mensen die ik nog nooit ontmoet heb altijd met u aan eigenlijk. Maar eigenlijk klinkt "hierbij ontvangt u" inderdaad wel behoorlijk formeel. Je kunt het ook wat informeler formuleren: "zoals aan de telefoon besproken stuur ik u bij deze een kopie van mijn paspoort"

Die vriendin heeft nog terug gesmst. Ik mag vanavond even langs komen om iets te passen, dus wellicht heb ik nog een alternatief. En anders moet wat ik nu heb maar goed zijn hoor. Het gaat uiteindelijk om mijn kwaliteiten en wat ik kan zou je denken toch?

Bah, ben dood nerveus :P
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 01-05-13 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:56

Niwla, Je kan het ook ''neutraal'' houden....

- Zoals besproken, bij deze mijn kopie paspoort.
- Bij deze stuur ik mijn kopie paspoort.

o.i.d. :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:33

Vandaag gesprek gehad bij dierenpension in de buurt.
Ze wil me graag hebben. Ik moet alleen nog even over de financiën nadenken.
Het zou namelijk een 20 uurs contract zijn, ik heb nu ww voor 40 uur en een vrij hoog salaris.
Nu zou ik dus voor die 20 uur een contract krijgen en ook wel een beetje het minimum loon.
In de zomermaanden zou ik wel 40 uur werken, dat wordt ook gewoon betaald.
Het is voor een periode van 6 maanden, begin volgend jaar is het dan over.
Ga ik dan daarna de ww weer in, voor hoeveel krijg ik dan ww, 20 uur minimum loon en daar 70% van, dat gaan we financieel echt niet trekken.
Of vullen ze die 20 uur aan tot 40 en zou ik daarna ook voor 40 uur ww krijgen, dan zou het redelijk gaan, maar is het nog krap.
Als ik vrijdag voor een administratieve functie aangenomen wordt, zit mijn bruto salaris ong op 2000.
Bij het pension voor 40 uur is het bruto 1450 ofzo. Voor 20 uur is het bruto iets van 650 of dat was netto, weet ik niet meer.
Zit dus beetje in dilemma wat te doen, het werk is echt gaaf, zou het heel leuk vinden, maar we moeten wel kunnen eten en wonen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:36

In ww ga je er dan sowieso flink op achteruit.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:45

rockwitch schreef:
Ga ik dan daarna de ww weer in, voor hoeveel krijg ik dan ww, 20 uur minimum loon en daar 70% van, dat gaan we financieel echt niet trekken.
Of vullen ze die 20 uur aan tot 40 en zou ik daarna ook voor 40 uur ww krijgen, dan zou het redelijk gaan, maar is het nog krap.

Volgens mij krijg je 75/70% van je salaris, dus van die 20 uur. Deze vult het UWV bij met toeslagen tot het minimum waar je van kunt leven, volgens mij bijstandsniveau. Dit is iets van 800 euro bruto. Kortom: je gaat er enorm op achteruit.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:50

Ja dat zou dus idd geen succes worden.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:48

Volgens mij is het zo, dat wanneer je de functie van 20 uur neemt,uwv je salaris aanvult tot 40 uur. Je bent dus nog verplicht om voor 20 uur te solliciteren. Kom je in de ww, dan zal dat 70-75 Proc. Van wat je nu krijgt zijn.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:11

Shiloh, ik zou in ieder geval iets aantrekken wat netjes is, maar waar je je wel lekker in voelt. Dus net iets netter dan je normaal zou gaan, niet iets waarin ze je waarschijnlijk nooooit meer gaan zien. Heb een keer een gesprek gehad waarin ik helemaal opgedirkt ging, en ik voelde me echt niet op m'n gemak, gesprek ging ook gelijk helemaal niet goed daardoor. Dat doe ik dus niet meer.

Lastige keus Rockwitch.. als het echt is waar je gelukkig van zou worden, zou ik zeggen doen! Maar je moet er wel van kunnen leven natuurlijk..

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:53

Viennanova schreef:
Volgens mij is het zo, dat wanneer je de functie van 20 uur neemt,uwv je salar
is aanvult tot 40 uur. Je bent dus nog verplicht om voor 20 uur te solliciteren. Kom je in de ww, dan zal dat 70-75 Proc. Van wat je nu krijgt zijn.

Precies. Zoals ik het begrijp heb je al een ww. Ga je nu voor 20 uur werken, krijg je voor de resterende 20 uur ww en moet je nog steeds solliciteren.
Dus ik zou het wel doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:55

Maar wat gebeurt er dan begin volgend jaar? Dan krijg je volgens mij een uitkering gebaseerd op die 20 uur bij t dierenpension...? Dus dan heb je volgend jaar een probleem..?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:05

En die 20 uur ww, telt als een gewone volle ww, ook als je recht had op 40u

Je krijgt dus niet 2 keer zo lang.
Of je nu 10 maanden 1700 euro krijgt of 10 maanden 850 euro. 10 maanden is 10 maanden

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:59

Shiloh succes vandaag :)