Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:07

fargo schreef:
Je kan er een belletje en mailtje aan wagen dat je juist flexibel bent en graag in overleg gaat oid?

Ik heb een superenthousiast mailtje verstuurd. Ik verwacht er niets van maar wie weet val ik op?

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:10

Ja als dat echt het criterium is waar ze op geselecteerd hebben dan heb je toch nog een kans lijkt me.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 11:55

Ik word vreselijk afgeleid door die smilies die nu teksten zijn. Ik ga ze vandaag dus ook niet gebruiken want ik vind ze vet irritant...........

Gister linkte iemand me via een FB oproep voor een vacature. Meteen gereageerd en nu al afwijzing. Vacature al vervuld. HOE SNEL KAN DAT????? Echt klets natuurlijk!

Ik ga vandaag eens even kijken hoeveel ik nog heb uitstaan en of ik nog ergens achter aan wil zitten.
Netwerken is trouwens nogal lastig als je geen baan hebt. Via de netwerk workshop wel veel geleerd, meer er zelf achteraan te zitten. Jezelf uitnodigen bij iemand op gesprek bij een leuk bedrijf. Ik ben daar gewoon niet zo goed in...ahum...

Kaatje, welkom hier. Goed de boel laten nakijken want volgens mij zitten ze je aan je vast. Bel even met juridisch loket of zo en laat je niet weg sturen hoor!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:00

Ja die smileys zijn een uitdaging op zich.. Ik vermijd ze ook maar even.

Via Linkedin veel studievrienden linken/zoeken en oude collega's Dimple? En op die manier in de picture blijven? Ja het is mooi gezegd dat netwerken maar je zit nu eenmaal toch een beetje aan je basis kennissenkring vast - ik heb wel gelinked met een aantal relevante uitzendbureau "bazen" je weet nooit..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 12:02

Ik heb wel een aantal mensen gelinkt die mij ook vaak weer ergens in linken. Ongeveer iedereen in NL weet wel dat ik op zoek ben naar een baan en kijkt met me mee.
Maar ze moeten me ergens binnen zien te krijgen en daar blijft het nu nog even op hangen.

Die man van dat bedrijf die mij wel zag zitten als vertegenwoordiger...........nooit meer wat van gehoord, ook erg vaag. Laat dan maar zitten hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:13

Woooow spannend, heb het gesprek gehad en wordt tussen 1 en 3 gebeld. Met goed of slecht nieuws. Ben bang dat ik het niet wordt. Er was nog 1 andere sollicitante voor dezelfde wijk en vanmiddag kwam er nog een groep. Daaruit gaan ze kiezen. Er waren ook gelukkig kandidaten voor andere wijken. Het waren wel heel verschillende mensen, een oudere man, een buitenlandse vrouw met gebrekkig nederlands en een 23 jarige moeder dat al 3 jaar thuis zat. Ik was de enige die echt een zaterdag baantje zocht en doordeweeks niet kon, zij konden dat wel en dat wouden ze ook het liefst. Die vrouw die de sollicitatie afnam zei wel dat ze soms vragen of je door de week kan, maar ze zou bij mij noteren dat dat niet kan. Dus ik Denk dat hun dan al een streepje voor hebben.... Ben erg zenuwachtig haha.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:15

kaatje77 schreef:
Ik meld me ook maar weer in dit topic.

Na 7 mnd voor een uitzendbureau gewerkt te hebben en aansluitend 3 x een jaar contract werd mij gisteren medegedeeld dat ik geen vast contract krijg :oo

Nooit gedacht, maar dus wel. Collega's zijn allemaal van de kaart, ik ben alweer in de mood met solliciteren :):)

Ben gisteren half uurtje eerder weggegaan omdat ik zon kop pijn had, vannacht geen oog dicht gedaan, maar vanochtend schouders eronder en weer lekker aan het werk gegaan, kunnen ze me nooit lelijk aankijken.

Nu even lang weekend en dan dinsdag er weer volop tegenaan. Heb vandaag maar liefst 36 open sollicitaties verstuurd, 7 telefoontjes gepleegd en op weg naar huis bij 2 bedrijven mijn cv achtergelaten.

Kaatje, je 7 maand via het uitzendbureau is ook gewoon 1 contract! Waarschijnlijk als je je nu meldt bij het UWV sturen ze je ook regelrecht terug naar je werkgever, omdat je dus gewoon een vast contract hebt.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:24

Mijn eerste sollicitaties zijn nu ook al de deur uit. Mijn uitzendbureau is ingelicht en gaat ook aan de slag voor mij. Nu maar op hoop van zegen...!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:43

Ben zojuist lid geworden van de jurofoon en krijg ook te horen dat het hoogstwaarschijnlijk een contract is voor onbepaalde tijd....moet cao en contracten erop na laten kijken. Pfff

Bedankt medebokkers voor de tip!!! Ik duik nu mijn contracten in

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:10

kaatje77 schreef:
Ben zojuist lid geworden van de jurofoon en krijg ook te horen dat het hoogstwaarschijnlijk een contract is voor onbepaalde tijd....moet cao en contracten erop na laten kijken. Pfff

Bedankt medebokkers voor de tip!!! Ik duik nu mijn contracten in

Dat is super goed nieuws, beetje schandalig hoe ze je aan de kant willen schuiven, aanpakken hoor! En anders aanvechten, hoe dan ook heb je dan geld te goed of een baan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:14

Dat zal wel mooi zijn, zal ze leren, mensen zomaar aan de kant schuiven :D . Best slordig van hun dan ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:15

Dimple, met bokt4 heb je geen last van dat onnozele smilie gedoe!

Kaatje, super fijn nieuws. Hopelijk kan je hierdoor gewoon blijven..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 14:16

Echt goed gedaan Kaatje! Laat ze maar kruipen daar hihihi.

Hier weer afwijzing na afwijzing. Ik kom er in mijn vakgebied gewoon niet tussen. Dus richten op wat anders of een vet dure opleiding volgen, maar daar heb ik gewoon het geld niet voor. Zeker niet met het uitzicht op stoppen van de WW...............

^) *mok modus staat even aan......*

Idinn........bokt4?? Hoe doe ik dat??

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 14:17

Ik heb het!!! Thx Idinn.............

*\o/* *\o/* *\o/*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:24

Het is ook waardeloos, werk zoeken op dit moment, je zou willen dat er "gewoon" een wondertip zou zijn waarmee je toch "zomaar" weer aan het werk bent.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:19

Wordt net gebeld voor evt functie in Gouda, maar eens even zien, maar op zich super goed teken dat ze nu 2e keer in 2 weken vanaf Monsterboard me vinden en bellen.. Whoop whoop!
Laatst bijgewerkt door fargo op 01-04-15 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:20

Kaatje, mocht je hulp nodig hebben bij het uitzoeken van de contracten /cao let me know.. Vind ik altijd wel leuk om te doen.
Wel een grote blunder van de organisatie (personeelsafdeling) als het schijnt te kloppen!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:43

Kennen jullie Jooble al? Ik denk dat het net zo'n soort site is als Indeed als ik het zo even snel bekijk. Dus ik denk dat er teveel overlap zit voor mij, maar wie weet is er voor anderen wel veel te bieden.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:57

Godsamme, ik heb gisteren en vanmorgen hele tijd iemand proberen te bellen om wat vragen over een vacature te stellen. heb ik motorrijles, belt de beste man mij op. En nu na de les kan ik hem weer niet bereiken. Ik bel straks nog 1 keer en dan spreek ik in met mijn vragen erbij, als ie dan terug belt kan ie meteen antwoord geven op mn voicemail als ik niet opneem.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:02

Dat schiet zeker niet op Anneert! Wat een gezeur he?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:15

Bedankt allemaal!

Net UWV gebeld en zij stuurde me door naar het juridisch loket, daar wederom mijn zegje gedaan en hij gaat het uitzoeken, morgen hoor ik meer.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:26

idinn schreef:
Dimple, met bokt4 heb je geen last van dat onnozele smilie gedoe!

Kaatje, super fijn nieuws. Hopelijk kan je hierdoor gewoon blijven..

Blijven doe ik niet, daar ik de verstandhouding in mijn ogen teveel beschadigt....

Maar kan er altijd een leuke oprotpremie uitslaan :Y)

Werk krijg ik wel weer en dan zoek ik gewoon dichterbij huis :j

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:28

Kayleigh_, jij bent van Zeeuws-Vl toch? Is het een heel heel heel groot bedrijf?? :D Dan weet ik wel welk je bedoelt, ik duim!!

Dimple, je wilt het misschien niet horen, maar geef de moed niet op :(:) Ooit komt een bedrijf dat je zal aannemen!! Dat hou ik mezelf ook voor :D

Ik kan helaas niet openbaar zetten in welke sector ik zoek, zet dit niet graag op internet, maar via PB kunnen nieuwsgierige aagjes dit wel vragen :D Ik heb ook meelezers, dus hoi! :wave: Ohja, ik woon eigenlijk net over de grens, in Nl dus, ben wel een belg en zoek ook in België werk. Al kijk ik de laatste tijd wel eens vaker over de grens en het mag zeker ook in Nl zijn, als dat haalbaar is qua reistijden...

Ik heb gisteren nog een fijn gesprek gehad met iemand die bij een interimkantoor werkt, ondanks dat ze daar niet dikwijls vacatures hebben in mijn zoekgebied ga ik mij toch maar eens gaan aanmelden. Moet ook nog wat CV's versturen, maar moet eerst mijn werk afhebben vandaag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:31

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben aangenomen!!! Jehoe!!! Het is mooie is ook nog dat ik een wijk krijg in mijn eigen woonplaats in plaats van de wijk waar ik in eerste instantie op gesolliciteerd heb! (die wijk was half uur fietsen.)

Het zijn natuurlijk wel beperkte uren 2 tot 4 uur op een zaterdag. Maar het is in ieder geval wat, het lijkt me ook stukken relaxter om gewoon overdag te werken ipv tot een uur of half 2 in de nacht, wat ik nu doe met mijn huidige baantje. Ook al gaat mijn financiële situatie nu iets omlaag het is wel een last van mijn schouders omdat ik anders na mei helemaal niks heb. Misschien in de zomervakantie een kassenbaantje erbij als ik geen extra wijken kan lopen.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:56

Gefeliciteerd, waarschijnlijk kan je in de zomer wel extra wijken doen als je collega's met vakantie zijn, dit zou ik gewoon al een keer laten vallen als je een leidinggevende / planner spreekt.

Las al een tijdje mee, voor dit jaar nog een keer contractverlenging gekregen, maar helaas zijn steeds meer leuke werkzaamheden vervallen en fijne collega's weg waardoor ik het minder naar mijn zin heb op dit moment.

Ik zoek het liefst iets in de Media- of Cultuursector, maar ben flexibel en sta voor veel open. Ik woon in Gouda, maar heb nu ook ruim een uur reistijd enkele reis, dus de gehele randstad is haalbaar.