Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:11

_sharonnn schreef:
Ik heb zo'n rot projectgroep he grrrr, nog maar 3 weekjes gelukkig!

Know that feeling..

We zaten met zn 5en, en er zijn er 2 mee gekapt. 1 van de 2 overgebleven doet echt werkelijk NIKS..

About de tentamens, ja ik heb over 2 weken 2 herkansingen.
Over 2/3 weken presentaties.
Over 4 weken tentamens en deadlines..
Plus ik moet nog heeel veel andere opdrachten opnieuw inleveren die ik niet had gehaald.. :\

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:06

Succes iedereen, ik zie aardig drukke schema's langskomen.
Hier is het eigenlijk heel relaxed, alles van het vorige blok gehaald en dus niks herkansen/overdoen en ik heb deze periode best een fijn projectgroepje. Over 4 weken heb ik tentamens, daarvoor nog best veel dagen vrij. Nog maar 2 opdrachten die ingeleverd moeten worden over 4 weken en dan ons project over 3 weken.

Damelza

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:47

Ik heb wel een fijn projectgroepje :j volgende periode mogen we waarschijnlijk weer zelf kiezen, maar ben er dan een beetje bang voor. We hebben echt een jongensklas met maar drie meisjes, dus denk dat de jongens groepjes gaan vormen.. vind het eigenlijk altijd prettiger als de leraar groepjes maakt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:49

Dominique, ik doe ook HRM. Welke vakken heb jij gehad het afgelopen halfjaar? Vind dat wel interessant om te vergelijken!

Ik had in periode 1 Engels, Nederlands (grammatica + spelling), recht, marketing, bedrijfskunde/toegepaste organisatiekunde en rekenvaardigheid. Daarnaast nog onderzoek en een vak waarvoor ik een blog moest maken.
Deze periode heb ik dezelfde vakken, alleen is Nederlands nu een presentatie + het onderzoek inleveren (wordt gecontroleerd op spelfouten en opmaak) en is rekenvaardigheid vervangen door algemene economie.
Volgende cluster krijg ik geloof ik hele andere vakken, moet nog even m'n boeken bestellen. :))

Ik heb een DRAMATISCH groepje. Gisteren tot half 8 op school gebleven voor ons onderzoek. Waarschijnlijk halen we gewoon weer een onvoldoende, maar ja.. {:)-:( Gelukkig heb ik alles uit periode 1 wel gehaald.. dat scheelt wel behoorlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:05

Zo stom he, ik zit nu in 2 projectgroepen. In de ene ben ik leider, en moet ik constant mijn groepsgenoten achterna zitten dat ze wat doen, en doe ik zelf best veel. In de andere groep, zijn we allemaal wat dominant maar ik ben daar slecht gestart doordat ik de eerste les mistte en de 2e les half aanwezig was omdat ik zo ziek was. Daardoor loop ik constant achter de feiten aan, ik prober aan te haken maar dat wil nog neit zo. En nu moet ik voor morgen wat af hebben anders gooien ze me eruit. -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:13

Ik heb een vreselijk projectgroepje... als ik een meisje al zie dan krijg ik echt neigingen om haar een ram te verkopen. :o En heel veel vriendinnen van mij hebben mij nog nooit boos gezien dus daar moet je wat voor doen...

Zij bepaald ALLES, en 2 andere meisjes volgen braaf. Als zij zegt we gaan nu ergens anders zitten dan wordt dat niet overlegd maar zij staat op en de rest volgt gewoon. :')
En als ik er wat van zeg dan krijg ik ZO'N smoel van dat zij toch gelijk heeft. En wanneer ze geen gelijk heeft dan verdraaid ze de boel zo dat ze toch gelijk heeft. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:20

MarlindeRooz schreef:
Ik heb een vreselijk projectgroepje... als ik een meisje al zie dan krijg ik echt neigingen om haar een ram te verkopen. :o En heel veel vriendinnen van mij hebben mij nog nooit boos gezien dus daar moet je wat voor doen...

Zij bepaald ALLES, en 2 andere meisjes volgen braaf. Als zij zegt we gaan nu ergens anders zitten dan wordt dat niet overlegd maar zij staat op en de rest volgt gewoon. :')
En als ik er wat van zeg dan krijg ik ZO'N smoel van dat zij toch gelijk heeft. En wanneer ze geen gelijk heeft dan verdraaid ze de boel zo dat ze toch gelijk heeft. :')

Gewoon slaan, in het gezicht, met een stoel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:21

Mijn groepje bestaat uit 5 mensen, inclusief mezelf.
Een meisje doet wel haar best, maar is gewoon niet zo heel slim. Ze raakt ook snel het overzicht kwijt en wordt dan heel boos :'), kan ze ook niks aan doen, maar is soms wel lastig. Een jongen die belooft altijd van alles te doen, maar doet vervolgens niets. Een jongen heeft soms ineens belachelijke boze uitbarstingen, dan durf ik gewoon niks meer te zeggen. En een jongen is zo onverzorgd dat ik niet naast hem durf te zitten. Hij doet ook vrij weinig, hij is alleen wel handig met computers, dus voor ons onderzoek heeft hij het hele SPSS gedeelte op zich genomen, dat dan weer wel. :+

(en hij is ECHT heel onverzorgd. Gevalletje haar dat altijd vet is, scheert zich niet, heeft altijd dezelfde kleding aan, rookt heel veel en heeft enorm gele tanden, heeft eczeem aan zijn handen dat blijkbaar zo jeukt dat hij in de les er de hele tijd aan zit, zit altijd onder de kattenharen..)

Ben heel blij als ik een nieuw groepje heb.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:22

Joolien schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ze is zo dik die stoel kaatst dan terug tegen mij aan vrees ik. -O-
En laat ik maar niet over onverzorgd beginnen, iets met watervrees... :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:23

MarlindeRooz schreef:
Joolien schreef:

Ze is zo dik die stoel kaatst dan terug tegen mij aan vrees ik. -O-

You're mama is so fat, I have to get a lunchbox when I wanna walk around her.

Sorry die schoot me te binnen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:51

Wij werken nu met een redactie op school, oftewel een projectgroepje van 10 personen. Ben ik ook nog eens hoofdredactrice en dus constant alles regelen en stressen en iedereen achter z'n broek aan zitten. Vrijdag moeten we het tijdschrift inleveren en ik ben BLIJ als hij eenmaal in het postvakje ligt, kan niet wachten tot ik dit achter de rug heb....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:48

Rebeccaa schreef:
Dominique, ik doe ook HRM. Welke vakken heb jij gehad het afgelopen halfjaar? Vind dat wel interessant om te vergelijken!

Ik had in periode 1 Engels, Nederlands (grammatica + spelling), recht, marketing, bedrijfskunde/toegepaste organisatiekunde en rekenvaardigheid. Daarnaast nog onderzoek en een vak waarvoor ik een blog moest maken.
Deze periode heb ik dezelfde vakken, alleen is Nederlands nu een presentatie + het onderzoek inleveren (wordt gecontroleerd op spelfouten en opmaak) en is rekenvaardigheid vervangen door algemene economie.
Volgende cluster krijg ik geloof ik hele andere vakken, moet nog even m'n boeken bestellen. :))

Wat grappig die verschillen!!

In blok 1 had ik:
Bedrijfskunde (hoorcollege)
HRM (hoorcollege)
Communicatie 1A (gespreksvaardigheid)
Communicatie 1C (schrijfvaardigheid, soort Nederlands dus)
Onderzoek
HR-professional (soort van mentoruur en zelfontwikkeling, ik vind het onzin. :') )
Dit is HRM! (soort van introductie, bij dit vak hadden we een project > een magazine maken)

Nu in Blok 2 heb ik:
Bedrijfskunde (bedrijfseconomie, soort van management en organisatie)
HRM (personeelsmanagement staat centraal)
Communicatie 1C
Communicatie 1D (presentatie vaardigheden)
Instroom (vak waar we een project bij hebben)
HR-professional
Engels

In blok 3 en 4 lopen we al stage! :)

Op welke school zit je?
En heb je nog tips and tricks voor het leren van de tentamens?
Heb ze beide niet gehaald en moet ze nu in blok 2 herkansen. (En de 2 nieuwe leren)
Onderzoek had ik ook niet gehaald en mijn partner is met de opleiding gekapt dus die moet ik in mn eentje herkansen. :+
Zit jij ook vast aan de APA richtlijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:57

Grappig die verschillen inderdaad. :D Wij hadden die blog maken dus, dat vak heette oriëntatie op het werkveld. :) Wij lopen in blok 3 of 4 ook al stage geloof ik, maar dat weet ik niet eens zeker.

Ik had vorige tentamen week in 1 week 7 tentamens. Heel erg pittig, maar gelukkig alles gehaald. Mijn manier? Samenvatten! Echt, dat scheelt zoveel. Theorieën heb ik allemaal op A4 papier apart uitgeschreven, ik raakte steeds in de war en dit was voor mij de enige manier om het uit elkaar te houden. Maar echt, samenvatten en vervolgens je samenvattingen leren. Als je samenvat moet je al snappen wat er staat, anders kan je het niet samenvatten. Vervolgens leer je dat en hoop je maar dat je alles in je samenvatting hebt staan. (En als dat niet zo is, maakt het ook niet uit, want je hoeft niet alles te weten om iets te halen..)
Wat ook goed helpt, is om te proberen je samenvatting weer samen te vatten. Je bent dan heel intensief bezig met de tekst en zult er heel veel van onthouden. :j

Wij hebben inderdaad ook APA. Ons onderzoek hebben we vorige keer niet gehaald op de APA's. We konden daar in totaal 2.5e punt van het eindcijfer van krijgen en misten die allemaal. We hadden een 4.2. Als we die wel hadden, hadden we al een 6.7 gehad. :+ Echt stom..

Ik volg de opleiding in Nijmegen (HAN). Overigens heb ik wel een 'bedrijfskundig' basisjaar, zeg maar. Maar volgende periode krijg ik ook vakken als psychologie, gesprekstechnieken en leren we selecteren zeg maar. Wel zin in, klinkt leuk allemaal. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 01:11

Het meisje uit mijn klas die ik niet mag (uit mijn groepje) zeurde over taalfouten in het boek van vreemdelingenrecht want "het lijdt ontzettend af". :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:33

Wat ERG! :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:46

Ze leidt (bb) er wel onder zeker?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:38

Haha nee het is 'het leidt ontzettend af' (komt van afleiden) en 'Ze lijdt er wel onder' (komt van lijden, in de zin van er last van hebben bijv.) XD

Of bedoelde je dat ook, Sharon? xD

Maar das indd wel stom, MarlindeRooz :Y) Maar dat zie je wel vaak indd, mensen die gaan klagen over een ander en vervolgens hetzelfde ook fout doen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:52

Het was een grapje ja :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:56

Haha dacht k al xD

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:15

Ja het leikt nergens op! :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 08:25

Belacheleik!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:57

Nooo ik heb dus helemaal geen meivakantie |( en ik had ook al geen herfstvakantie :( Dat worden lange weken van eind februari non stop door tot begin juli ;(

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:01

bij ons noemen ze het roosterluwe week. Waarin het gewoon de bedoeling is dat je leert en hw maakt haha. Maar ik neem zo af en toe zelf eens een dagje vrij O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:29

Ik heb studieweken, eens in de drie weken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 01:15

Ik neem ook af en toe een dagje vrij. (Iets te vaak. :'))