Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:06

Lijkt me wel toch!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:11

Ja hoor, valt onder *ff checken* stalleveranciers & transport. Hmmm daar moet ik eigen stalbenodigdheden van maken. Daar staat in ieder geval de categorie manegebodems tussen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:52

connepon85 schreef:
omg ik krijg net een reactie van de websitebouwer. Uiterst onbevredigend kan ik je zeggen! Eigenlijk zegt hij gewoon dat het waarschijnlijk komt doordat ik zelf dingen heb aangepast. Nou die knoppen heb ik helemaal niet gemaakt! En alsof ik iets aan die pagina's heb gedaan waar je een bedrijf kunt toevoegen en kunt bewerken.

Wat vervelend zeg! Om dat soort dingen te voorkomen heeft mijn webbouwer een omgeving voor mij aangemaakt, waarin ik praktisch niets kan verpesten. Daar kan ik gewoon mijn producten/plaatjes toevoegen, categorieën aanmaken en teksten wijzigen, meer hoef ik zelf ook niet te kunnen doen. Dus als er technisch iets mis is, weten we in elk geval zeker dat ik dat niet per ongeluk heb gedaan ;)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:18

Zo net een heel goed gesprek gehad met de baas van het bedrijf. Hij zet er nu twee andere jongens op die het moeten oplossen en ik heb niets meer met die andere websitebouwer te maken. pfew.. opluchting!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:12

Fijn Conny! :) :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:38

Ik heb zojuist de nieuwe lijst in de openingspost gezet. Mocht er iets niet kloppen of wil je jezelf erbij/beschrijving anders/nog wat anders, stuur me dan even een pbtje. Dat is overzichtelijker dan hier in het topic.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:00

Fijn dat het opgelost is connepon! :j

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:18

En mij is het gelukt op my good old laptop!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:32

mooi zo! Ik heb waarschijnlijk morgen een gesprek met het internetbedrijf om de problemen door te nemen. Ik hoop dat ze alles kunnen oplossen. Ik ben nu problemen tegengekomen in IE9, IE8, Chrome 24. en safari (versie?). Overal zo'n beetje dus, behalve de versies op mijn pc ;) Zooist, je moet nog even een mooie foto toevoegen van je oranje paardje :p

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:39

Ik probeer mijn logo maar dat lukt niet mooi!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:45

stuur je logo maar even naar mij in het originele formaat, dan ga ik even een poging doen

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:47

Owkee.... De foto van de oranje heb ik via de iPad gedaan.
Ik snap die site niet meer!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:32

Lalidan schreef:
Ik heb zojuist de nieuwe lijst in de openingspost gezet. Mocht er iets niet kloppen of wil je jezelf erbij/beschrijving anders/nog wat anders, stuur me dan even een pbtje. Dat is overzichtelijker dan hier in het topic.

Bedankt Lalidan! +:)+

Nou Conny, hopen maar dat deze heren het fijn voor je regelen allemaal :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:57

Dat hebben ze zeker. Ik kan zowel via aaiped als aaimec met de site aan de slag!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:33

@Connepon: Hier geen problemen met de site, maar ik heb ook alleen maar een beoordeling erop gezet. Zal zo nog even een poging doen voor onze eigen stal.
Misschien een idee om bv na zoveel 'likes' (om het op de facebook manier te zeggen) de prijs te geven oid? Dat geeft ook animo om te beoordelen denk ik.
Fijn dat ze die andere mannetjes er nu op zetten, flink irritant dat zo iemand dan niet even doorpakt!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:36

maessie, goed idee. Ik denk dat ik er van ga maken na zoveel beoordelingen. Alleen moet ik wel goed monitoren dat men wel echte beoordelingen schrijven. Ik heb er namelijk om die reden al 2 verwijderd.

Maar die actie ga ik pas weer communiceren als de website helemaal werkt. Vanmiddag gesprek. Kennelijk werkt hij nu op de ei-pad (daar had jij zo'n mooie foto van toch zooist? :+ ) en de imac.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:51

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:53

GE-NI-AAL!!!

Joyce, bedankt voor de support :j

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:10

Ik heb even een vraagje meiden.

Als goederen importeert vanuit het buitenland, komt het langs de douane en die stelt de waarde vast en berekend de BTW geloof ik door aan jou toch?

Maar als je nu de dingen importeert die onder een bepaalde waarde liggen, dan komt het niet langs de douane, of dan is het niet interessant, dus wordt er geen rekening opgemaakt met BTW wat je moet betalen.

Hoe doe je dit dan? Als ik straks mijn KvK heb, hoe moet ik dat dan doen met de belastingsdienst? :\

Op de site van hun werd ik niet wijs zeg maar...

Ik vond wel dit:

Citaat:
Btw voldoen

Als je btw verschuldigd bent bij de import van goederen buiten de EU, kun je die op twee manieren voldoen:
1.Je betaalt btw bij de douane.
2.Als je een vergunning artikel 23 (de verleggingsregeling) hebt, hoef je bij de douane geen btw te betalen. In plaats daarvan geef je de btw aan in je btw-aangifte. Op de site van de Belastingdienst lees je hoe je zo’n vergunning aanvraagt.

Maar ik wil best de BTW betalen hoor :') Maar het is dat het waarschijnlijk bij de doane niet vastgelegd wordt omdat het onder een bepaalde waarde is..

Dit stond op KvK:
Citaat:
. U betaalt de btw op uw aangifte omzetbelasting

In sommige gevallen hoeft u de btw niet te betalen bij de Douane. In plaats daarvan geeft u de verschuldigde btw aan in uw aangifte omzetbelasting. Voordeel hiervan is dat u de verschuldigde btw niet hoeft voor te financieren. U kunt de verschuldigde btw namelijk direct als voorbelasting aftrekken op uw aangifte omzetbelasting. U verlegt dus in principe de heffing van bij invoer verschuldigde btw naar uw binnenlandse aangifte omzetbelasting. Deze manier staat bekend als de verleggingsregeling bij invoer (artikel 23-regeling). Om in aanmerking te komen voor de verleggingsregeling bij invoer moet u aan bepaalde voorwaarden voldoen. Ook heeft u een vergunning nodig, die u kunt aanvragen bij uw regionale belastingkantoor.

Maar ik snap er nog weinig van... :\
Laatst bijgewerkt door Mear op 21-02-13 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:12

Daar hoef je zelf niks voor te doen, als je taxes moet betalen dan krijg je gewoon bij aflevering van je geïmporteerde pakket, direct een rekening van de postbode die je moet voldoen aan de deur om überhaupt je pakket te krijgen :)

Wanneer je je aangifte omzetbelasting invult, kun je die "buitenlandse BTW" daar ook weer in kwijt, net zoals die van je andere inkoop en verkoop :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:13

pmarena schreef:
Daar hoef je zelf niks voor te doen, als je taxes moet betalen dan krijg je gewoon bij aflevering van je geïmporteerde pakket, direct een rekening van de postbode die je moet voldoen aan de deur om überhaupt je pakket te krijgen :)

Wanneer je je aangifte omzetbelasting invult, kun je die "buitenlandse BTW" daar ook weer in kwijt :)

Ah okee, maar mijn dingen zullen aankomen via brievenbus post... dus ze gaan het niet afgeven..

Dus ik kan als ik geen rekening van de douane krijg gewoon dit in mijn aangifte invullen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:13

En dat is alleen buiten de EU hé, tussen europese landen is dan die intracommunautaire levering van kracht (ja, ik gebruik dat woord graag).

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:16

Ja maar het gaat hier om China-Nederland :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:21

Als je geen rekening van de douane krijgt dan hoef je dus gewoon niks te betalen :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:22

Lijkt me wel toch als je iets zakelijk inkoopt? Moet ik het dan niet meenemen in mijn aangifte?