Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
connepon85 schreef:omg ik krijg net een reactie van de websitebouwer. Uiterst onbevredigend kan ik je zeggen! Eigenlijk zegt hij gewoon dat het waarschijnlijk komt doordat ik zelf dingen heb aangepast. Nou die knoppen heb ik helemaal niet gemaakt! En alsof ik iets aan die pagina's heb gedaan waar je een bedrijf kunt toevoegen en kunt bewerken.
Lalidan schreef:Ik heb zojuist de nieuwe lijst in de openingspost gezet. Mocht er iets niet kloppen of wil je jezelf erbij/beschrijving anders/nog wat anders, stuur me dan even een pbtje. Dat is overzichtelijker dan hier in het topic.
Citaat:Btw voldoen
Als je btw verschuldigd bent bij de import van goederen buiten de EU, kun je die op twee manieren voldoen:
1.Je betaalt btw bij de douane.
2.Als je een vergunning artikel 23 (de verleggingsregeling) hebt, hoef je bij de douane geen btw te betalen. In plaats daarvan geef je de btw aan in je btw-aangifte. Op de site van de Belastingdienst lees je hoe je zo’n vergunning aanvraagt.
Citaat:. U betaalt de btw op uw aangifte omzetbelasting
In sommige gevallen hoeft u de btw niet te betalen bij de Douane. In plaats daarvan geeft u de verschuldigde btw aan in uw aangifte omzetbelasting. Voordeel hiervan is dat u de verschuldigde btw niet hoeft voor te financieren. U kunt de verschuldigde btw namelijk direct als voorbelasting aftrekken op uw aangifte omzetbelasting. U verlegt dus in principe de heffing van bij invoer verschuldigde btw naar uw binnenlandse aangifte omzetbelasting. Deze manier staat bekend als de verleggingsregeling bij invoer (artikel 23-regeling). Om in aanmerking te komen voor de verleggingsregeling bij invoer moet u aan bepaalde voorwaarden voldoen. Ook heeft u een vergunning nodig, die u kunt aanvragen bij uw regionale belastingkantoor.
pmarena schreef:Daar hoef je zelf niks voor te doen, als je taxes moet betalen dan krijg je gewoon bij aflevering van je geïmporteerde pakket, direct een rekening van de postbode die je moet voldoen aan de deur om überhaupt je pakket te krijgen
Wanneer je je aangifte omzetbelasting invult, kun je die "buitenlandse BTW" daar ook weer in kwijt