Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 15:31

Ik dacht ook meteen aan spijbelen. Ik vind het echt te gek voor woorden dat nou juist de jeugd die van school komt en aansluitend nauwelijks een baan vinden, worden belemmerd in het solliciteren.
Té gek voor woorden. Ik zou gewoon gaan, jammerdebammer.

BlingP, bedankt voor de link, ik ga even kijken.

http://www.turbosollicitatie.nl/categor ... -training/

Dit is wellicht ook wel interessant voor jullie? Moet hem zelf nog even helemaal bekijken maar er zitten vas goede tips tussen.

Monchou

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:03

Bedankt voor de tips allemaal :)
Ik ga even contact opnemen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 19:15

Darah3 schreef:
Ik heb (nog) geen LinkedIn :=
Maar moet eerst even een goede foto van mezelf hebben.

Foto kan altijd nog, je bent toch eerst nog bezig met volledig maken van je profiel. Ik heb er lange tijd ook een andere foto op gehad. Ken bes....... :P

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:24

Oh dan ga ik er vanavond voor zitten, als je toch een heel profiel moet invullen :))

Ik denk dat ik niet voor gesprek word uitgenodigd voor de leuke vacature, heb niks gehoord helaas.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:26

Ik meld me ook maar weer in dit topic.

Na 7 mnd voor een uitzendbureau gewerkt te hebben en aansluitend 3 x een jaar contract werd mij gisteren medegedeeld dat ik geen vast contract krijg :oo

Nooit gedacht, maar dus wel. Collega's zijn allemaal van de kaart, ik ben alweer in de mood met solliciteren :):)

Ben gisteren half uurtje eerder weggegaan omdat ik zon kop pijn had, vannacht geen oog dicht gedaan, maar vanochtend schouders eronder en weer lekker aan het werk gegaan, kunnen ze me nooit lelijk aankijken.

Nu even lang weekend en dan dinsdag er weer volop tegenaan. Heb vandaag maar liefst 36 open sollicitaties verstuurd, 7 telefoontjes gepleegd en op weg naar huis bij 2 bedrijven mijn cv achtergelaten.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:54

En hier nog eentje...

Ik krijg vandaag na tien maanden op uitzendbasis bij een bedrijf te werken te horen dat volgende week mijn laatste week is. Bezuinigingen...
Ik heb nu nog avonddienst, maar ben al mijn CV aan het nakijken. Dan morgen maar eens volop aan de slag.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:34

Helaas weer nieuwelingen in het topic, hier hoop je natuurlijk met zo weinig mogelijk gezelschap te zitten :) . Veel succes!

Kaatje77, dat heb ik ook al vaker gezien. Drie keer een jaarcontract en toedeloe. Bedankt voor de moeite en tot (geen) ziens. Nummertje in het bedrijf. Wat ik zie, is dat als je na een eerste jaarcontract wéér een jaarcontract krijgt, de kans nihil is dat het ooit vast wordt

Mensen die zeggen dat als je werk wilt je werkt krijgt vind ik gewoon te idioot. Het is niet omdat jij zelf gemakkelijk werk vindt, dat een ander het ook heeft. Het hangt van zovéél factoren af: leeftijd, opleiding, woonplaats, geslacht, vaardigheden, vroegere werkverleden, combinatie met je gezin,...allemaal factoren die doorslaggevend kunnen zijn waarom je op de ja of neestapel terrecht komt. Maar sommigen denken er echt makkelijk over.

En over dat netwerken, dat heb ik in mijn sector ook zo vaak gezien en daarom ben ik ook gestopt met er moeite in te steken. Vriendjespolitiek van het ergste soort.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:42

Dank je!

Schale troost, ben niet de enige :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:48

kaatje77 schreef:
Dank je!

Niet leuk om je in dit topic tegen te komen maar wat een respect heb ik voor je. Zoveel sollicitaties al gedaan! Wauw

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:55

kaatje77 schreef:
Dank je!

:')
Over dat gesproken, zo ken ik ook iemand die meer dan 15 jaar op interimbasis in een winkel werkte. Altijd goed haar best.
Krijgt een ongeval met de fiets, was eventjes thuis om te herstellen, hoefde nooit meer terug te komen :wave: . Bedankt voor je meer dan 15 jaar dienst.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:57

Welkom en succes nieuwe mensen! Wat en waar zoeken jullie precies?
Moet je nog lang werken kaatje? Of hebben ze het wel een beetje op tijd gezegd?
Ook zuur Ashley, zo kort van te voren medegedeeld....

Zo met je eens kwanyin... ik kan me ook storen aan mensen die zeggen ''er is altijd werk''. Mijn vader kan ook zo hard brullen dat ''de economie aantrekt...'' of ''ga eens langs een uitzendbureau'' :\ Bedankt voor de gouden tip vader, had er nog niet aan gedacht!! :x

Hier weer een afwijzing... ''intern al opgevuld''. Populair bedrijf met gewilde vacatures die bijna elke maand wel opduiken via een uitzendbureau. Via facebook alleen al honderden likes en reacties.

Volgens mij is het gewoon een spookvacature... >;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:37

Ik moet tot 30 april. Dus nog een maand.....

Wat ik zoek? Tja ik kan alles :+
Laatste 8 jaar op kantoor gewerkt. Telefoniste, receptioniste, administratief medewerkster, technisch medewerkster, subsidie beheer, directiesecretaresse. Maar hen ook mijn vrachtwagen rijbewijs en heftruckcertificaat. Veel magazijnwerk gedaan. Kortom manusje van alles :') regio Twente 20-40 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:07

Kaatje77, wat ben jij goed bezig zeg! Zoveel sollicitaties al verstuurd, respect!

Ik heb ook flink was sollicitaties de deur uitgedaan weer. Allemaal afwachten dus. Vrijdag as heb ik weer een gesprek bij dat bedrijf dat zoveel vacatures heeft. Deze keer voor een andere functie dan voorheen. Heb er een goed gevoel bij, dont ask me why. Zou heerlijk zijn als ik het word daar :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:57

kaatje77 schreef:
Ik meld me ook maar weer in dit topic.

Na 7 mnd voor een uitzendbureau gewerkt te hebben en aansluitend 3 x een jaar contract werd mij gisteren medegedeeld dat ik geen vast contract krijg :oo

Nooit gedacht, maar dus wel. Collega's zijn allemaal van de kaart, ik ben alweer in de mood met solliciteren :):)

Ben gisteren half uurtje eerder weggegaan omdat ik zon kop pijn had, vannacht geen oog dicht gedaan, maar vanochtend schouders eronder en weer lekker aan het werk gegaan, kunnen ze me nooit lelijk aankijken.

Nu even lang weekend en dan dinsdag er weer volop tegenaan. Heb vandaag maar liefst 36 open sollicitaties verstuurd, 7 telefoontjes gepleegd en op weg naar huis bij 2 bedrijven mijn cv achtergelaten.

Thats the spirit! +:)+

Wil je nog wel even wijzen op het volgende... Waren die 7 maanden uitzendbasis en 3 jaar contracten bij dezelfde werkgever zonder een gat van drie maanden ertussen? Dan kunnen ze je contract niet niet verlengen, want dan heb je al een vast contract. Je overschrijdt daarmee ten eerste de norm van drie jaar (36 maanden) bij de werkgever (mits geen gat van drie maanden) en je hebt je vierde contract ontvangen bij de werkgever. Dit geldt dus ook als je op uitzendbasis gewerkt hebt bij de werkgever, want anders kunnen werkgevers blijven schommelen met contracten tussen uitzendbureau & werkgever.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:19

Ik werk er vanaf sept. 2011 en vaak ingevallen voor collega. Dus heel wat extra gewerkt. Daar ga ik eens achteraan. Wellicht zit er dan een oprotpremie in :o

Edit. Waar kun ne zoiets nakijken? Ga ik toch eens uitzoeken. Wil er zelf niet langer lopen, maar in de vorm van de vergoeding extra komt mij heel goed uit. ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:22

Zometeen naar het UWV voor een workshop ww uitkering of zo iets dergelijks. Zo nutteloos maar goed. Zijn weer van de straat af! }>

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:47

Hahaha ik dacht al infernaal wat een gekke woorden gebruikt die nu maar nu snap ik het :D .

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:15

kaatje77 schreef:
Ik werk er vanaf sept. 2011 en vaak ingevallen voor collega. Dus heel wat extra gewerkt. Daar ga ik eens achteraan. Wellicht zit er dan een oprotpremie in :o

Edit. Waar kun ne zoiets nakijken? Ga ik toch eens uitzoeken. Wil er zelf niet langer lopen, maar in de vorm van de vergoeding extra komt mij heel goed uit. ;)

dit zou je bij een rechtswinkel of rechtsbijstand kunnen navragen, een 4e verlenging betekent inderdaad dat je al in vaste dienst bent en ze er niet meer zomaar onderuit kunnen. Hebben wij een keer per ongeluk aan de hand gehad en kostte ons inderdaad een vergoeding oid om er van af te komen. Betreffende dame zat bij een klant en de opdracht stopte en dat wist ze ook, zij heeft er willens en wetens op aangestuurd - maar we hadden geen werk voor haar dus uiteindelijk toch ontbonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:33

Ik heb een afwijzing binnen. Via de site moest ik contracturen en soort contract aankruisen dus ik had maar wat gedaan omdat ik met alles blij ben. Laat ik nu net daarop niet geselecteerd zijn. Zou ik nog kunnen replyen? Of zou dat geen nut hebben?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:36

Je kan er een belletje en mailtje aan wagen dat je juist flexibel bent en graag in overleg gaat oid?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:41

Heb de je nog iets gehoord van het JBZ Cim?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:50

Doubtless schreef:
Heb de je nog iets gehoord van het JBZ Cim?

Nee als je niks zou horen werd je niet uitgenodigd. De info dag was vorige week donderdag. Nu werkt een vriendin van mij daar en zei dat er heel beel intern opgelost werd. Ze gaan fuseren ofZo of ze zijn al gefuseerd.

Hoe gaat het met jou scriptie?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:53

Oh wat balen :\ !

M'n scriptie is afgerond & ingeleverd -:) Hoor binnen 2 weken of ik op zitting mag komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:02

Doubtless schreef:
Oh wat balen :\ !

M'n scriptie is afgerond & ingeleverd -:) Hoor binnen 2 weken of ik op zitting mag komen.

Ik ga voor je duimen!! Wat vinden jullie van de 1 april grap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:03

Ik vind hem heeeeel erg slecht/saai :o