De CSE's komen eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:34

Nou ik heb er deze week nog 4 hoor. Ga zo maar weer eens leren. Heb echt geen motivatie, concentratie en energie. Bleghh.

linnnde

Re: De CSE's komen eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:36

Ik heb al sinds begin examens geen concentratie meer :') :') :')
heb geluk dat ik niet slecht ben in de talen, dus daar heb ik niet eens voor geleerd.. echt te erg voor woorden, maargoed.
Morgen scheikunde, kijk er nu al naar uit :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:37

Hier ook nog 4.. := Maar iemand uit mijn klas moet er nog 6, dus ik vind mezelf niet zo heel erg zielig :D

Aan de ene kant heb ik het gevoel dat ik natuurkunde wel kan en goed ga maken. Aan de andere kant ben ik bang dat ik het onderschat en ga falen. Maar we zullen zien. Ik ga nu even samengevat doorlezen, daarna nog even wat Grieks leren en dan naar school.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:38

heeft vwo natuurkunde vandaag?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:38

Ja :)

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:39

Heeeeeeeel veel succes :')

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:41

Net even m'n binas naar school gebracht. Scheikunde morgen moet lukken :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:44

Ik vond geschiedenis echt bijna niet te doen :n ik heb normaal eigenlijk nooit zoveel moeite met geschiedenis maar ik vond het zo moeilijk! Er kwamen amper begrippen of iets in voor en het was meerendeel inzicht. Ik heb bij een paar vragen maar gewoon wat ingevuld omdat ik het niet wist.. Ik ga zo klagen, heb ik nog niet eerder gedaan. Ik hoop op een hoge normering vanwege de 5,5 norm, sta wel een 7 voor geschiedenis.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:45

En had ik maar alvast zomervakantie.. Woensdag nog kunstgeschiedenis en biologie en ik heb écht geen zin meer :\ vanmiddag ga ik kunstgeschiedenis leren en morgen hoop ik biologie in m'n hoofd te kunnen stampen en nog een oefenexamen te maken.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:46

Succes vandaag weer iedereen! :D
Ik heb om half 2 wiskunde maar dat zou gewoon vanzelf moeten gaan :j Is samen met aardrijkskunde mijn beste vak :)

en ik moet na vandaag nog 2 examens, dus bijna :D

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:46

Pff genoeg natuurkunde voor nu, eerst maar even ponyknuffelen..
Lang leve binas is nu mijn motto :+ in de hoop dat dat mij gaat redden :P
en dan maar puntjes sprokkelen en zo een voldoende halen (hoop ik...)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:47

melody7 schreef:
Succes vandaag weer iedereen! :D
Ik heb om half 2 wiskunde maar dat zou gewoon vanzelf moeten gaan :j Is samen met aardrijkskunde mijn beste vak :)

en ik moet na vandaag nog 2 examens, dus bijna :D

volgens mij heb jij dezelfde vakken als ik :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:51

Welke vakken heb jij? :P Ik heb deze week nog wiskunde, Engels en aardrijkskunde :P Vorige week had ik biologie, tekenen en Nederlands

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:54

DPTomboy schreef:
Pff genoeg natuurkunde voor nu, eerst maar even ponyknuffelen..
Lang leve binas is nu mijn motto :+ in de hoop dat dat mij gaat redden :P
en dan maar puntjes sprokkelen en zo een voldoende halen (hoop ik...)

Ja, ik ben er ook zo'n eentje! Ik snap het meerendeel van natuurkunde niet, dus gewoon wat opschrijven *\o/*

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:57

Zoveel mogelijk formules en gegevens opschrijven en dan invullen en dan hopen dat je er punten voor krijgt :')

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:59

Ayla schreef:
Ik vond geschiedenis echt bijna niet te doen :n ik heb normaal eigenlijk nooit zoveel moeite met geschiedenis maar ik vond het zo moeilijk! Er kwamen amper begrippen of iets in voor en het was meerendeel inzicht. Ik heb bij een paar vragen maar gewoon wat ingevuld omdat ik het niet wist.. Ik ga zo klagen, heb ik nog niet eerder gedaan. Ik hoop op een hoge normering vanwege de 5,5 norm, sta wel een 7 voor geschiedenis.

Zelfde, vond hem echt heel moeilijk :=

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:00

Yessssss alle examens zitten er weer op! :D

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:01

Bij natuurkunde gewoon kijken over wat soort vraag het gaat. Je hebt allemaal verschillende delen in binas voor die formules. Gaat het over een versnelling? Dan een formule met de a opzoeken. Snelheid? Een v. Zo doe ik het en dat lukt nog redelijk :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:04

Ik doe altijd goed lezen wat er boven de vraag staat (eventueel markeerstift eroverheen gooien), dan op je blad alles opschrijven wat gegeven is. Daarna alle formules opschrijven die je kan gebruiken en zou moeten gebruiken. Bepaalde dingen kun je alvast omrekenen. Formules beetje invullen en dan een antwoord opschrijven.

Maar soms kom ik er echt niet uit.. Dan heb ik maar 1 gegeven en dan weet ik echt niet hoe ik verder moet :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:05

Geschiedenis was een eitje :D, straks wiskunde en morgen engels :). Daarna holidayyy :D

Ayla

Heb gelukkig wel 38 punten ban de 47 bij Engels, net nagekeken. Niet eens heel hoog (vanwege andere cijfers die ik zag haha) maar voelde me niet lekker die dag en concentratie was telkens weg dus ben tevreden. Is ongeveer een 7,5

Memories

Riraito schreef:
Bij natuurkunde gewoon kijken over wat soort vraag het gaat. Je hebt allemaal verschillende delen in binas voor die formules. Gaat het over een versnelling? Dan een formule met de a opzoeken. Snelheid? Een v. Zo doe ik het en dat lukt nog redelijk :)

Dat helpt wel :)) En ze dan wel invullen (al is het met verkeerde getallen), want daar krijg je punten voor. Als ik t echt niet weet doe ik zoveel mogelijk formules opzoeken en invullen die met het onderwerp te maken hebben + (goed de theorie bedenken/evt. een tekening maken etc.) en van toepassing zijn, soms kom je dan ineens op ideeën!
Soms heb je idd 'te weinig' gegevens voor je gevoel, maar dan is het dus meestal dat je iets moet beredeneren dus dan ga ik maar gewoon heel hard nadenken :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:07

Memories schreef:
Riraito schreef:

Dat helpt wel :)) En ze dan wel invullen (al is het met verkeerde getallen), want daar krijg je punten voor. Als ik t echt niet weet doe ik zoveel mogelijk formules opzoeken en invullen die met het onderwerp te maken hebben + (goed de theorie bedenken/evt. een tekening maken etc.) en van toepassing zijn, soms kom je dan ineens op ideeën!
Soms heb je idd 'te weinig' gegevens voor je gevoel, maar dan is het dus meestal dat je iets moet beredeneren dus dan ga ik maar gewoon heel hard nadenken :')

Heel hard staren naar de vraag en de gegevens en dan denken: Huh? Hoe dan?! Meestal laat ik het dan open en ga ik verder met de volgende. Ik hoop wel dat we genoeg tijd hebben, al zijn het maar 22 vragen.

Ik ga voor 7.5! Okee.. Misschien toch niet. Een 6 is ook goed, maar een 6.9 of hoger zou leuker zijn :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:08

Ik zou dan toch gewoon zomaar wat invullen, wie weet krijg je er toch één puntje voor, leeglaten is zonde! :P

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:10

Guys, ik ben naar leiden geweest, en waar het bij de bèta vakken om draait is STRUCTUUR!!!!!

Schrijf altijd álle gegevens op die je gekregen hebt, ookal hoef je ze niet te gebruiken. Schrijf ook altijd op wat er gevraagd wordt.
Daarna ga je pas zoeken naar de formule die erbij hoort, die ook weer opschrijven.

Als je elke vraag zo aanpakt, heb je voor elke vraag gegarandeerd punten! :)