Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:26

Pfft, dat was week vier. Het is heel zwaar dit jaar! Ik geef 15 uur les op 3 dagen, en moet daarnaast nog een dag naar de uni (in totaal 10 uur mee kwijt). Elke week ben ik ziek na de laatste dag, ik moet er eens iets aan gaan doen. Vandaag begon het al na dag 1 zelfs. Wat doen jullie om het/jezelf een beetje rustig te houden?

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:30

Pff dat is niet goed nee.
Ik herken het wel, maar wel minder heftig dan jij. Na lange dagen (ouderavonden oid) kom ik ook vaak met koorts thuis omdat ik dan op ben.
Ik ben op mijn best als ik echt goed en genoeg slaap, ik slaap in mijn weekend of op mijn vrije dag desnoods wat bij.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:14

Heb je wel een dag die helemaal voor jezelf is? Lekker uitslapen, gezichtsmaskertje of shoppen, lui filmpje of serie kijken?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:26

Inderdaad, neem je wel een dag om even echt helemaal te ontspannen?

Zelf vind ik het er fijn om aan het eind van de werkdag nog even een stuk te lopen met de hond of naar de paarden te gaan. Werk/studie echt even helemaal loslaten. Sporten schijnt bij gebrek aan hond en/of paard ook erg goed te zijn. ;) Juist als ik moe ben, knap ik daar heel erg van op!

Verder een heel afgezaagd advies: voldoende uren slapen en voldoende fruit en groenten (vooral voldoende vitamine C) eten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:29

Meestal is de zondag wel voor mezelf. Hoef dan alleen maar naar mijn paard. Die staat bij mijn ouders, dus dan ben ik als het ware wel op 'bezoek' maar ik heb dan geen activiteiten verder.
Voldoende uren slaap probeer ik, ik vind het wel lastig om vroeg op te staan :j. Maar ik kom aan een uur of 7/8, dat zou goed moeten zijn :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:36

Vroeg opstaan vind ik ook een drama (alhoewel ik vanmorgen trouwens op weg naar werk mijn auto stil heb gezet en uitgestapt ben om even in alle stilte te kunnen genieten van een schitterende zonsopkomst <3 ), maar ik kan er dan ook echt wel vroeg inliggen. Heerlijk, hete douche of warm bad, nog even een boek lezen en slapen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:37

Ik ben trouwens al de hele week mijn stem kwijt en aan het hoesten, ook zo'n ding dat ieder jaar terug komt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:45

En jammer genoeg gebeurt dat de de leerlingen nou nooit _O-

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:46

Wat fijn dat dit topic nog steeds loopt! Vanwege een gecrashte laptop lees ik eigenlijk alleen mee, hoop dat ie snel gemaakt is.

Sheran :(:) moeilijk hoor... heb je zelf enig idee waar dit vandaan kan komen? Ook ik ben veel buiten met honden en paarden na schooltijd, frisse lucht en uitwaaien doet bij mij altijd wonderen.

Hier net als Goof mijn stem kwijt en fiks verkouden, ondanks een sterke weerstand... vandaag ging ook al de eerste leerling ziek naar huis.

Na het halen van mijn lio afgelopen schooljaar hoorde ik 2 dagen voor de vakantie dat er toch werk voor me was op mijn stageschool. 16 lesuren maar liefst, echt een mooi begin! Heb nu 1, 2 en 3 vmbo-t en 3 havo. Vooral mijn havoklas is erg interessant na een paar jaar alleen vmbo op stages.

Ik geniet er echt van om nu als volwaardig lerares voor de klas te staan en koester mijn leerlingen dan ook alle 133 *trots* :D en wat is het fijn om geen bijbaantjes meer te hoeven hebben! Lang leve de vrije avonden en zaterdagen *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:47

Hahahaha nee idd. Ik was vandaag weer net genoeg bij stem om toch een lesje te draaien waarbij ze mij meteen op het hart drukten dat mijn stem echt nog niet de oude was en dat ik vast nog last had dus dat we beter gewoon een dvd aan konden zetten. De profiteurs.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:49

Aan mij vroegen ze het eerste uur waarom ik niet thuis was gebleven -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:52

Tof Sonja, klinkt alsof je het heel erg naar je zin hebt, fijn :D

Ik heb de afgelopen 9 jaar enkel basis, kader en mavo-kindjes gehad en heb dit jaar voor het eerst ook havo en atheneum kindjes. Wat een verschil zeg, heerlijk.
Ik moet wel zeggen dat mijn hart wel bij de vmbo/ mavo ligt, ik hoef niet perse de havo en atheneum in verder.

Een mavo 3 leerling vroeg me gisteren of ik ook bovenbouw havo/atheneum les gaf waarop ik antwoordde dat dat niet zo was, dat je daar andere bevoegheid voor nodig hebt en dat mijn interesse daar niet ligt.
Zegt ze:"Nee, dacht ik al, zo zie je er ook niet uit. Ik zie dat altijd meteen aan mensen"...... :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:52

Sonja89 schreef:
Aan mij vroegen ze het eerste uur waarom ik niet thuis was gebleven -O-

Ahhh ja dat is ook zo'n fijn welkom ja.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:53

Tof Sonja, fijn dat je het leuk vindt!

En aan mij (omdat ik ziek was en mijn stem volledig kwijt was ook):
'Mevrouw, bent u vaak ziek?'
'Nee, niet zo vaak, normaal gesproken.'
'Jammer.'
'Zeg, is dat persoonlijk bedoeld?'
'Nee! Nee! Of nou ja, een beetje.'

Ik heb met al mijn klassen Life of Brian gekeken. Gelukkig kon het.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:59

Hehe, ja mooi zulke dingen.

Ik heb een top gear special zitten kijken met vragen erbij, mooie kijk/luisteropdracht dus nuttig ook voor Engels. Ik hoop niet dat ze nu iedere week een video van me gaan verwachten :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:06

Ik vrees van wel, en niet 1x per week maar telkens als je ze hebt :+

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:07

Haha wat zijn ze toch allemaal lekker eerlijk he!

Mijn hart ligt ook absoluut bij het vmbo, daar voel ik me helemaal thuis! Maar een havoklasje is wel leuk voor de afwisseling. En het is schokkend om te merken hoe weinig ze onthouden hebben van de eerste
twee jaar :oo mooie uitdaging dus :j

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:31

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt Sonja! :)
Heb even in je profiel gespiekt...kan er een minor 'Paard en Hulpverlening' aan de lerarenopleiding geplakt worden? :oo Ik zit in de gebaande paden te denken...een minor volgen waar je meer verdiepend bezig gaat met de economie om alvast op weg te gaan met de 1e graad bevoegdheid.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:59

Ik heb van de week mijn eerst afspraak gehad op stage en een van mijn klassen gezien! Is wel even wennen hoor, ik ben bruggertjes en tweede klassers gewend en nu stond ik opeens tussen een groep van 20 jongens die allemaal minstens twee koppen groter zijn dan ik... Misschien moet ik mijn complete stage maar op hakken lopen :P

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:13

Westernfreak, mijn docenten keurden de minor niet goed, maar na een vlammend betoog aan de examencommissie mocht ik toch gaan :j gelukkig maar, want ik ben er erg door gegroeid en heb er nu nog steeds veel aan.

Savasan, welke groep heb je precies?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:31

Dan moet ik dat vlammende betoog maar in mijn achterhoofd houden := Ik zit natuurlijk bij een andere examencommissie (sociale vakken), maar misschien kan dat ook wel in mijn voordeel werken.
Kan me best voorstellen namelijk dat je ook als docent best iets hebt aan Paard en Hulpverlening! :j

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:37

Zeker! :j gelukkig heb ik de commissie daar ook van kunnen overtuigen.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 00:04

Sonja, ik krijg mbo handel niveau 4!

Westernfreak, zolang je kan aantonen dat het een aanvulling en verrijking is op je studie zouden ze het in theorie moeten goedkeuren... Mij zou het echt niet lukken met Engels :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:23

Wat is dat dan voor soort minor, en welk vak geef je? :)
Ik mag geen delen van rechten in mijn Grieks en Latijn proppen, helaas :(. Ik mocht het wel in mijn bachelor, maar bij de educatieve master vinden ze het blijkbaar te belangrijk dat je een brede vakgerelateerde achtergrond hebt.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:40

Paard en Hulpverlening

Ik moet dit blok een project uitvoeren. Moet bij een instelling / organisatie in het maatschappelijk werkveld; club-en verenigingswerk; bestuursactiviteiten een project uitvoeren waarbij ik aan moet tonen dat ik competent ben in: overdracht & communicatie, bedrijfsprocessen, samenwerking met collega's en omgeving, reflectie & ontwikkeling. Heb werkelijk waar géén idee waar ze zitten te wachten op een student die 10 weken 1 dag / week aan een opdracht komt werken. De opdracht moet ook vanuit de organisatie zelf komen. :=

Ga mijn functieomschrijving er maar eens op naslaan, eventueel een verklaring regelen bij (oud-)werkgever(s) en kijken of ik geen vrijstelling kan krijgen!