Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:42

Pff net maar weer eens uzb gebeld over gesprek die ik nog voor de pasen gehad heb, blijkt dat er al iemand anders is aangenomen, zo fijn dat je dat dan even hoort.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:20

Vreselijk... Ik moet vanmorgen bij het werkbedrijf zijn (ook hopeloos overigens maar goed) en toen had ik natuurlijk al mijn sollicitatie activiteiten meenemen.... En juist van de meeste uzb's niks meer gehoord.... Schandalig....

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:19

@annastasia: hoe is je eerste dag gegaan?

Ik heb vorige week een sollicitatie gehad waar ik een heel goed gevoel aan over hwb gehouden, leuke organisatie, leuke functie. Helaas nog geen terugkoppeling op gehad, vandaag zelf even gebeld maar degene waar ik mee heb gesproken zat nu zelf in bespreking. Morgen nog maar een keer bellen... hoop zo dat ik pp 2e gesprek mag komen!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:12

Spannend JTM :)

@Denise: ja zo gaat dat.. maar ja.. je inschrijving telt ook als activiteit, dat scheelt. En ze zullen daar ook wel moeten weten dat je weinig terughoort helaas...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:17

Stom dat UZB's niets meer van zich laten horen !

Ik begin inmiddels lekker hopeloos te worden van het zoeken naar werk in het westen...
Kan gewoon niet aan de bak komen!

Soort werk: Horeca, schoonmaak, receptioniste
minimale uren : 20
Omgeving : Capelle a.d IJssel, Rotterdam, Gouda

Begin het langzamerhand echt beu te worden...
Willen gaan samenwonen, maar zolang ik geen werk heb lukt dat niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:30

Ik zie wel een 20 urige receptionistebaan in Krimpen ad Ijssel.. is dat teveel uit de richting?
Vacature staat op monsterboard, bedrijf is volgens mij H.eb.u BV (zonder puntjes)
Delfgauw staat er ook nog 1, die is voor 40 uur pw (nls en engels) ook van monsterboard bij G.roen A.gro C.ontrol. Maar ik heb geen idee wat dat qua reistijd doet..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:32

Leuke vacature gezien, maar was intern. Dus heb iemand gevraagd die daar werkt om te bellen; het is een hbo functie en die vrouw is ervan overtuigd dat ik overgekwalificeerd ben. Nu was de manager er niet: wat zouden jullie aanraden, mijn kruiwagen de manager laten bellen of ik zelf? Wat vraag ik diegene? :o

Denise, jammer zeg! Maar toch gefeliciteerd met de feedback :) )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-04-13 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:32

Cer schreef:
Ik zie wel een 20 urige receptionistebaan in Krimpen ad Ijssel.. is dat teveel uit de richting?
Vacature staat op monsterboard, bedrijf is volgens mij H.eb.u BV (zonder puntjes)
Delfgauw staat er ook nog 1, die is voor 40 uur pw (nls en engels) ook van monsterboard bij G.roen A.gro C.ontrol. Maar ik heb geen idee wat dat qua reistijd doet..

Zal die van krimpen eens bekijken. :)
Edit: ben ik vast niet goed genoeg voor.. te weinig ervaring....

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:46

Help -O-
Vandaag een gesprek gehad. Was even vergeten dat het maar voor 20 uur per week is -O- Ze zou vanavond of morgen bellen over de uitslag. Ik zou dan maandag as. moeten beginnen.
Probleem 1: het is maar 20 uur.
Probleem 2: het is op 2 uur reisafstand. Nou kan ik wel bij familie zitten, maar liever niet..
Probleem 3: het is tijdelijk (tot 1 januari).
Pluspunt: het gesprek ging lekker, fijn gevoel wel bij. Ook leuke baan, lijkt me prima, maar kreeg het idee dat iedereen erg onder druk moet werken daar -O-

Ik wacht ook nog steeds op België. Heb vorige week voor het laatst gebeld, maar sindsdien niets gehoord. Ze zouden vorige week of begin deze week overleg hebben. Deze plek heeft zwaaaaar mijn voorkeur over eigenlijk alle andere vacatures die er zijn.

Even jullie mening?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:01

Zo, net een sollicitatie formulier verstuurd (2x), 1e x zonder bijlage, lekker dom...

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:14

Rebel_Jits ik neem aan dat je proeftijd krijgt op die baan van 20 uur? Ik zou hem voor nu gewoon aannemen. Als het lukt met België kan je altijd stoppen, maar lukt dat niet heb je in ieder geval iets. Niet helemaal netjes, maar ik heb al wel geleerd dat werkgevers ook zo met ons omgaan dus ik zou je daar niet te druk om proberen te maken.

Ik ben nog steeds niet gebeld door Di.v.oza... Nu het zo lang duurt heb ik er een hard hoofd in eerlijk gezegd. Eerste reactie duurde ook al 2 weken, maar was wel positief. Inmiddels is het denk ik ook alweer 2 weken dat hij nog moest overleggen met zijn collega's. Heb er dus maar weer 2 sollicitaties uitgestuurd vanochtend. Allebei dierenwinkels trouwens, weliswaar niet allebei met een ruiterafdeling, maar lijkt me erg leuk.

Hoop zo dat het op tijd lukt! Ik wil echt de kraamperiode van mijn paardje niet missen door een baan waarvan ik toch al weet dat ik ermee stop.

haha fjordjes dat had een bonnieaktie kunnen zijn ;)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:04

@Rebel_Jits: ik zou de baan aannemen als ze je willen hebben.

Voordelen:
- inkomen
- geen gat op je CV
- kunt vanuit daar zoeken naar een andere uitdaging (tijd rekken maar ondertussen wel lekker aan de slag zijn)
- wie weet zetten ze hem om naar een jaar of langer bij een goede beoordeling van jou :j

Nadelen:
- 2 uur reistijd (is dat heen en terug of alleen heen?)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:06

Ik zit ondertussen op 10 sollicitatiebrieven waarvan ik er 8 afgewezen ben.. Staan er nog 2 open waar ik deze week of volgende week reactie op hoop te krijgen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:10

Ik zou de baan ook aannemen Rebel_Jits. Als het reizen snel te veel blijkt kun je altijd nog stoppen, maar heb je het geprobeerd.

Ik heb morgen een gesprek, maar nog steeds geen bevestigingsmail van de afspraak ontvangen... Al over gebeld en toen zouden ze hem gelijk versturen, maar nu nog niks. Straks maar weer bellen, ik weet niet eens waar ik een gesprek heb en met wie :+

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:32

Ik reageer ook maar weer eens een keer..
Heb sinds twee weken in plaats van een motivatiebrief mijn profiel, competenties en kwaliteiten in een Prezi presentatie gezet.
Daarnaast heb ik veel open sollicitaties gestuurd..
Gevolg, vandaag een gesprek gehad voor inval/oproep in de kinderopvang/buitenschoolseopvang. Moet een meeloop dag regelen en als het dan van twee kanten positief is kan ik na de meivakantie aan de slag.
En vandaag gebeld naar iemand die reageerde op mijn open sollicitatie, ook voor inval/oproep. Wel meer mijn doelgroep, namelijk jongeren.
Min 7 uur max 36uur. Daar heb ik tweede week van mei gesprek, even afwachten dus hoe het gaat lopen!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:46

Nou eerste 2 gesprekken gehad en inmiddels van beide een afwijzing ivm beter kandidaat. Beiden wel een compliment voor het prettige gesprek.

BTW, deze kwam langs op mijn facebook, geniaal al zeg ik het zelf :

https://www.facebook.com/WerkgeverGezocht

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:51

Ai, balen Karin!
Ik kwam deze tegen op Facebook http://chriskonijnenburg.nl/category/dag2

Tegenwoordig proberen mensen van alles, het is helaas nodig.. Benieuwd of het veel effect heeft! Zelf ben ik niet zo creatief helaas.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:01

Haha, hartstikke leuk, super creatief zoiets.

Pff, ik overzie het allemaal nog maar net. Druk aan het solliciteren naar PhD functies, ondertussen bezig met zoeken naar enige stabiliteit in tijdelijk werk. Ben nu aan het werk achter de rec.eptie van de universiteit hier en dat bevalt op zich goed, maar biedt niet echt genoeg zekerheid. Deze weken in ieder geval genoeg verdient om de volgende maand weer door te komen en niet mijn spaarrekening te hoeven aanspreken, maar blijft spannend.

Hoogstwaarschijnlijk kan ik misschien per juli voor minimaal een half jaar fulltime ergens aan de slag (dat is even afwachten), maar ja, ergens vind ik dat ook weer banketstaaf voor mijn huidige baantje dat ik zo snel alweer vertrek. Maar goed, financiele zekerheid gaat toch echt voor alles.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:38

YES YES YES YES!! Uitnodiging voor de eerste serieuze sollicitatie voor Ph.D functie is binnen :D

Nu de komende week maar even goed mijn Immun.ologie kennis opfrissen en mijn stage en thesis verslag even goed doornemen in voorbereiding op inhoudelijke vragen!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:36

Congrats! Succes met de voorbereiding!

Ik had vandaag de afwijzing nav het gesprek vanmiddag al binnen voor ik thuis was :+
Ze waren heel positief maar bang dat ik niet in het team pas. Ik vermoed vanwege mijn opleiding... Wel sturen ze mijn cv door naar een afdeling die meer passend bij mij leek, dus wie weet...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:48

Opzich eenpositieve afwijzing dus Diesel!

Ik heb nog 1 werkdag te gaan, en dan zit mijn proeftijd erop.... Maandag is de laatste dag dat ze kunne zeggen dat ik niet meer hoef te komen. Zelf denk ik dat het wel goed zit (deze week andere werkplek gekregen en planningen voor de komende week gemaakt etc)
Maar toch blijft het een beetje spannend!
ik zit hier wel op mn plek, het is alleen nog wel echt ff behoorlijk aanpoten!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:46

Goed zo shiloh!!

Ik ga waarschijnlijk toch in een compleet ander beroep werken dan waarvoor ik opgeleid ben. Mijn moeder gaat vragen of er op een andere vestiging van haar werk nog een baan te vergeven is. Het is zeker niet mijn droomjob maar ik zou dan niet zoveel uren hoeven te draaien om toch rond te kunnen komen. Misschien dat ik zelfs de job van een oude vriendin van mij over kan nemen, die wou misschien gaan stoppen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:28

Ik ben sinds vrijdag officieel aangenomen bij m'n nieuwe werk! Heb afgelopen week de hele week in opleiding gezeten met vanaf dinsdag gezien elke ochtend een toets! Donderdag een praktijkexamen gehad en gehaald, vrijdag een toets over de gehele week en nog twee examens en die heb ik beide gehaald > dus aangenomen! :)

Morgen mijn kleding ophalen + mijn pas, woensdag meet & greet en donderdag 12 uur lang een klantvriendelijkheids-cursus/iets! :j Fijn fijn! Vrijdag dan ook gelijk mijn toenmalige werkgever mijn ontslagbrief gegeven :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:31

Oh wat gaaf Cher!! Ik ben blij voor je! :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:25

Afgewezen voor een leuke functie voor 24 uur.
Maar vandaag ging ik weer dierenambu ophalen, een van mijn mede chauffeurs heeft me een telefoonnummer gegeven van een dierenpension. Daar is nog geen vacature, maar daar waren ze mee bezig, dus gebeld en woensdag even langs.
Als het goed gaat, gaat de vacature gelijk de prullenbak in!!!
Medechauffeur had al voor hij het aan mij door gaf een goed woordje gedaan, heb hem pas 1 keer gesproken, echt superaardig.
Hoop dat het wat wordt woensdag.