1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:46

suus_pepper schreef:
Oei, dat is geen mooi cijfer.. Heb je nog een herkansing?

Ja ik zal wel moeten als ik mee wil doen met het Honours College. Ik moet zelfs een 7 gemiddeld staan..

ja hoor! Ik had er eigenlijk ook niet voor geleerd, oeps! :+

ooh dat is nog een hele klus..

suus_pepper

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:51

Ik sta nu een 7,2 gemiddeld. Ik moet minstens mijn p halen, maar eigenlijk wel een 7. Als ik uitkom op een 6,8 dan word ik er niet meteen uitgezet gelukkig!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:40

Ik sta nu een 7,9 gemiddeld maar durf de universiteit niet aan.. Ben echt radeloos wat ik nou moet doen, kan ook lekker op HBO blijven. :n

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:46

Wat maakt dat je de universiteit niet aandurft M_ariskaa?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:59

Omdat ik erg slecht tegen stress kan en de druk om nog meer te moeten presteren, was ook de reden dat ik gestopt ben met VWO. :) Nu, op het HBO, vind ik het allemaal nog overzichtelijk.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:32

ik begrijp je wel.. tussen universitair en universitair zit wel heel groot verschil hoor. Ligt eraan wat je kiest.
Bedrijfskunde is echt een cursus bijv. Rechten ook niet echt zwaar. Sorry als ik nu mensen op hun tenen trap.
Maar sommige WO studies zijn echt killing stressvol en een sociaal leven zit er niet in.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:14

Monnie_ schreef:
ik begrijp je wel.. tussen universitair en universitair zit wel heel groot verschil hoor. Ligt eraan wat je kiest.
Bedrijfskunde is echt een cursus bijv. Rechten ook niet echt zwaar. Sorry als ik nu mensen op hun tenen trap.
Maar sommige WO studies zijn echt killing stressvol en een sociaal leven zit er niet in.

Ben ik het niet helemaal mee eens, ik doe rechten aan de Erasmus en dat is wel degelijk een zware studie met het syteem wat wij nu hebben. Alles is daar omgegooit en dat kan ik nu niet bepaald een cursus noemen := . Misschien op andere universiteiten wel , maar hier dus absoluut niet :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:17

Hoeveel contacturen heb je zo ongeveer in de week dan als ik vragen mag :) ?

Omgegooid is trouwens met een d :P

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:41

12 verplichte + 5 uren hc

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:52

Oke, vriendin van me idd minder. Rond de 4..

Wij weken van 42 en dan nog exclusief avondpraktijk en zelfstudie (veel)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:58

Nee 4 hebben wij absoluut niet, ja zelfstudie komt er ook nog bij :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:08

Ja dat begrijp ik dat bij jullie zelfstudie > contacturen verhouding natuurlijk anders ligt.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:48

Ik lees hier over de ambities voor het Honours Programme of naar de Uni gaan. Ik zeg doen, mits je er niet aan onderdoor gaat.

@M_ariskaa, ik zie dat jij ook HBO-Rechten doet, wat ik heb horen zeggen is dat de Universiteit veel verdiepender is in de lesstof. Is een meeloopdagje niet wat voor jou? Kan je kijken hoe het geregeld is en of jij er ook tussen zou passen.

Pff net terug van weekendje weg, de boeken liggen al netjes naast mij, maar ik heb er de kracht niet voor/geen zin om ze open te slaan.
Deze periode vind ik niet echt leuk, we hebben internationaal recht en de i.o is hier ook op gebaseerd, met als onderwerp de Arabische Lente. Ik ben weer groepsleider... 't loopt nu al van alle kanten in de soep... Iemand nog tips om alles in 't gareel te houden? ~~}>
Verder moet ik ook nog leren voor herkansing Duits waar ik ook geen zin in heb.. Ik ga even op zoek naar inspiratie ergens in dit huis. :)*

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:10

Ik zou net zeggen, ik doe ook Rechten aan de uni (RUG) en een sociaal leven zit er voor mij echt niet in als je ziet hoeveel ik met de studie bezig ben :P

Mariska, je kunt mij ook altijd een PB sturen als je vragen hebt over Rechten aan de uni. Van wat ik heb horen zeggen van mensen die eerst HBO rechten hebben gedaan, wordt er op de uni inderdaad dieper op de stof ingegaan. Een meeloopdag kun je inderdaad altijd proberen, al heeft dat voor mij niet echt inzicht gegeven in het niveau. Wie weet kun je via de site van een universiteit in contact komen met een student die de overstap HBO - uni heeft gemaakt? Ik heb voor ik aan de studie begon via de mail contact met een student gehad en dat heeft mij wel geholpen :)

Succes met je groepswerk DomixXx! Fijn weekendje weggeweest?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:46

Ik heb wel hbo rechten gedaan mijn P gehaald en nu uni, dus als je een vraag hebt, kan je altijd een PB sturen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:19

ja lastig hè, om een beslissing te maken....
ik wil ook graag naar de uni. Net mijn gemiddelde uitgerekend, alles afgerond en ook domme cijfers als samenwerking meegenomen (zijn 2 cijfers)... Maargoe cijfers zijn cijfers, en dan kom ik nu op een gemiddelde van 8.3 uit.... En ik werk me nou niet bepaald uit de naad. Dus denk dat uni best reëel zou zijn. Ik had voor mijn laatste toetsen niet eens geleerd, omdat ik me had gefocust op mijn herkansingen (mocht de eerste keer niet meedoen omdat ik te vaak ziek was geweest tijdens de lessen :roll: ) en ik deze dan dus later, tijdens de herkansingen volgende periode, wilde halen... Maar heb ze 'per ongeluk' toch gehaald... :+ Best fijn, maar ik doe een studie om te leren en niet om uit mijn neus te vreten. Wil wel het idee hebben dat ik echt iets leer, niet dat ik 1700 eu per jaar betaal om m'n ego te strelen met mooi cijfers :P

Maargoed. Als ik de toetsen van mijn eerste periode niet over mag doen, heb ik er dus allemaal niets aan... Dan kan ik zelfs nog een BSA krijgen omdat ik mijn studiepunten niet gehaald heb... Laat staan m'n P .. Inmiddels is het 3e verzoek aan de examencommissie de deur uit (mijn eerste twee verzoeken zijn afgewezen :+ Terwijl ik nota bene aan kan tonen dat ik echt heel ziek ben geweest tijdens de tentamens / herkansingen :+ ) .... Dus ja, beetje dubbel allemaal :+

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:23

Menino dat is wel heel erg balen dat je niet mag herkansen terwijl je toch aan kan tonen dat je ziek was. Hopelijk voor jou is het 3 x is scheepsrecht met het verzoek.

Tasserd: mijn weekendje weg was wel leuk (Maastricht), lekker veel gewandeld, gewinkeld en veel lol gehad. Nu weer back to reality met het huiswerk.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:50

Wat raar dat ze daar zo moeilijk over doen Menino. Hier bij ons is het simpel: als je ziek bent en je gaat naar de huisarts, dan vraag je een doktersattest waarop staat hoe lang je thuis mag/moet blijven. Dat heet dan een gewettigde afwezigheid. Dat lever je in op school en als je die dag dan een PE (Permanente Evaluatie = opdrachten, taken, testen, alles eigenlijk dat voor punten geldt en niet tijdens de examenperiode valt) hebt, dan mag je die sowieso herkansen. Je kan namelijk aantonen dat je gewettigd afwezig was door ziekte. In ziekenhuizen bv, als je daar moet zijn voor een onderzoek, geven ze dergelijke attesten ook geloof ik. Waarschijnlijk dus om dergelijke discussies te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:51

hmm, ik heb nooit zo'n attest gehad. Heb alleen een journaal van de dokter waarin staat dat ik een longontsteking heb gehad. Daarna heb ik nog 4 a 5 maanden last gehad van koortsaanvallen en griepsverschijnselen die zo nu en dan ineens een paar dagen flink de kop opstaken, en met 39 graden koorts ga ik niet naar school (en ook nog 4 uur reizen toen) of een toets maken :o .
Maargoed, ben niet iedere keer dat ik dat had naar de dokter geweest, want die kon niets voor me doen... Ben daarna wel 2x naar de HA geweest (nadat ik genezen was verklaard van mijn longontsteking, heeft ook nog een maand of 2 geduurd :Y) ) en toen heb ik het wel genoemd, maar toen hebben ze het nog verkeerd in mijn journaal gezet, waardoor het lijkt alsof ik minder vaak ziek was dan ik in werkelijkheid was :') (ik had gezegd dat ik een paar dagen ziek was geweest en dat hebben ze opgeschreven als 2 dagen, wat wel erg letterlijk is :') )... Maargoed, als ze contact zouden opnemen met mijn HA zou het allemaal verhelderd zijn :+
Probleem is dus dat ik zowel tijdens de eerste kans als tweede kans ziek was -O- En 3e kansen geven ze alleen in zeer uitzonderlijke situaties uit (heb me ditmaal beroepen op het feit dat ik recht heb op een studeerbaar programma en dat ze mij dus in staat moeten stellen om mijn diploma te kunnen halen. Hoop dat ze dat uitzonderlijk genoeg vinden :+ ) .
Nu is het zure nog wel dat degene die uitgesloten zijn van de eerste en tweede kans omdat ze niet genoeg aanwezig waren in de les, wél zo'n 3e kans krijgen omdat ze één of andere regeling aangepast hebben... Dus als ik niet naar de lessen was gegaan, had ik nu wel mijn toetsen over mogen doen :') ... Dat heb ik ook aangehaald, dat ik dat onredelijk vind. :+

Voor de tweede periode ben ik teveel ziek geweest door de periode heen (we hebben een onvoorbiddelijke regeling wat betreft aanwezigheidsplicht :+ ), waardoor ik uitgesloten was van de toets, maar door 'bijzondere omstandigheden' mocht ik de herkansing wel maken. Nu heb ik 1 zo'n herkansing niet gehaald (1 fout teveel %) ) , maargoed het was pas mijn eerste kans, zou banketstaaf zijn als ik daardoor mijn P niet kan halen... Vind ik :+

wel echt véél beter dat ze bij jullie vaste procedures hebben. Toen ik ziek was, tijdens de eerste toetsweek belde ik om te zeggen dat ik mijn toets niet kon maken. En toen kreeg ik te horen dat ze ook niet wisten hoe dat zat en dat ik het maar met mijn SLB'er moest overleggen... Ja, net alsof die daar iets mee van doen heeft :') ... Die kon me dus niet helpen... :+ En nu zit ik in kringetjes te praten met mijn examencommissie die er een maand (Als je geluk hebt) over doet om antwoord te geven, dus ben benieuwd of het voor het einde van het jaar geregeld is.... Zucht...

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:58

Menino, jemig wat rot zeg! Nu maar hopen dat je de toetsen alsnog mag maken. :j
Hoe gaat het nu met je?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:27

Wat vervelend zeg, Menimo! Ik hoop voor je dat alles in orde komt.

Nou, officieel mag ik hier niet meer mee kletsen aangezien ik gister/vandaag besloten heb om te stoppen met de opleiding. Het was gewoon echt niks voor mij en waarschijnlijk zou ik het ook niet gaan halen. Erg jammer aangezien dit al mijn 2de opleiding is..

Dus als jullie volgend jaar gaan kletsen in een topic over 2de jaars studenten, moet ik weer bij de 1ste jaars zijn :(

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:53

Birgit__ schreef:

Nou, officieel mag ik hier niet meer mee kletsen aangezien ik gister/vandaag besloten heb om te stoppen met de opleiding. Het was gewoon echt niks voor mij en waarschijnlijk zou ik het ook niet gaan halen. Erg jammer aangezien dit al mijn 2de opleiding is..

Dus als jullie volgend jaar gaan kletsen in een topic over 2de jaars studenten, moet ik weer bij de 1ste jaars zijn :(

ai, lastige keuze!
Wat ga je volgend jaar doen dan? :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:00

Daar ben ik nog niet over uit. Vind het zo moeilijk om een leuke studie te kiezen. Ik zit nu te denken aan Event Music en Entertainment communicatie study's (oid).

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 14:04

Birgit__ schreef:

Je mag gewoon mee blijven kletsen hoor! Er zullen vast wel meer studenten studievertraging of dergelijke oplopen. :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:28

Birgit__ schreef:
Daar ben ik nog niet over uit. Vind het zo moeilijk om een leuke studie te kiezen. Ik zit nu te denken aan Event Music en Entertainment communicatie study's (oid).

Als dit je 3e studie al is is het wel handig om nu de goede te kiezen ja :=
Welke heb je voor integrale veiligheid gedaan? :)