Hoe bizar dat die eerste week/ weken altijd zo slopend zijn. Ik neem aan dat jullie dat toch ook zo ervaren?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
fokfanaat schreef:Houhoi, mag ik hier even inbreken,ik heb een vraagje, ik heb 2 kinderen op de middelbare school, een in de 1e en een in de 3e, nou valt het me op dat ze wel 3 leraren hebben dit jaar die niet nederlands zijn, een fransman die economie geeft, een engels leraar uit india en een wiskundelerares uit lithouwen. Vooral de laatste spreekt echt te slecht nederlands en dat is gemeld bij school, ik hoop dat daar snel een oplossing voor komt. Maar is vroeg me af, is er zo'n groot tekort voor leraren, dat ze echt geen keus hebben, of is het toeval.
SdaphneS schreef:Ik zou toch echt de keuze nemen om 1 les flink te investeren in je orde.
Die lesstof hoeft er helemaal niet door heen, dat bepaal je zelf. Je bepaalt zelf wanneer die toets is.
Investeren in je band met de klas en het orde houden lijkt mij dermate belangrijk dat je daar wel een les aan kunt besteden.
De tip die Mamamiesje geeft lijkt mij erg praktisch.
Sheran schreef:SdaphneS schreef:Ik zou toch echt de keuze nemen om 1 les flink te investeren in je orde.
Die lesstof hoeft er helemaal niet door heen, dat bepaal je zelf. Je bepaalt zelf wanneer die toets is.
Investeren in je band met de klas en het orde houden lijkt mij dermate belangrijk dat je daar wel een les aan kunt besteden.
De tip die Mamamiesje geeft lijkt mij erg praktisch.
Hm nee, dat bepaal ik niet zelf, de school stelt in de eerste periode per week de stof vast, en de toetsen. Helaas. Om te investeren in orde heb je wel eerst een zekere mate van orde nodig. De leraren op school zeggen dat de kinderen erg gevoelig zijn voor haantjesgedrag etc (waar ik zelf echt totaal niet toe neig). Ik snap niet waarom ze in deze klas niet het respect kunnen opbrengen om gewoon te luisteren en me behandelen als een tv zonder uitknop. Ik heb me daar wat afgepreekt maar nu moet het toch echt wel even anders. Ze zien het nut ook niet zo van de lessen, de meesten hebben an school nog 5 uur huiswerkbegeleiding...
Ik luister wel naar jullie hoor! Denk dat niet. Maar ik moet even de praktische haalbaarheid bepalen... zonder dat ik nog tig lessen met een jolige klas zit.