Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:45

Nou ben intussen al aan het solliciteren, nu zit er bij 1 zo'n standaard formulier die je moet invullen, zo oa ook een aantal woorden als flexibel, enthousiasme etc. En daarbij moet je dan een voorbeeld (zakelijk/privé) bij invullen maar ik vind dat nog knap lastig! Iemand tips?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:47

Zo, ik ben weer thuis en het ging goed, heb alleen geen idee hoe mijn kansen zijn... Kon ik niet echt inschatten.....
Morgen uiterlijk woensdag hoor ik meer.... Ben 1 van de 4, dus 25% kans....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:01

fjordjes schreef:
Nou ben intussen al aan het solliciteren, nu zit er bij 1 zo'n standaard formulier die je moet invullen, zo oa ook een aantal woorden als flexibel, enthousiasme etc. En daarbij moet je dan een voorbeeld (zakelijk/privé) bij invullen maar ik vind dat nog knap lastig! Iemand tips?

STAR (methodiek) google er maar eens op :)

Situatie, Taak, actie en resultaat

http://www.carrieretijger.nl/carriere/s ... ieken/star
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-04-13 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:02

@ Bonnie; alles behalve netjes vind ik dat, dat ze niets laten weten na een sollicitatie.... Al kan ik het misschien wel begrijpen als er 2000 reacties zijn op 1 vacature, maar dan nog, hoe moeilijk is dan een standaard mailtje of iets? Jammer horo.

@ Stef; ook vervelend dat je nog niets hebt gehoord :? Oh lees het al... jammer zeg :(

@ Denise; hoe ging je gesprek?

@ Fjordjes; vervelend zeg :(

Ik ben in mn nopjes. Rond 14 april een brief gestuurd. Afgelopen vrijdag was ik op gesprek. En eind van de middag ben ik gebeld dat ik door mag *\o/* Helemaal in mn nopjes! Zo slecht heb ik mijn aller eerste sollicitatie gesprek ooit dus niet gedaan *\o/*

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:16

Tancreda, zie hierboven ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:47

Dank vuurneon, zal het even doorlezen. Sowieso vind ik dat een fijne site, kijk daar wel vaker voor sollicitatie tips.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:59

Iemand nog tips voordat ik het contract teken, arbeidsvoorwaarden etc?
Ik wil wel wat overhouden uiteraard naast de benzine kosten die ik moet gaan betalen. Maar heb eigenlijk niet echt een indicatie idee wat ik moet gaan verdienen eigenlijk :=

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:18

Heb me hier een tijdje geleden gemeld als werkzoekende, en ben druk aan t solliciteren uiteraard. Nu heb ik voor een bedrijf een assessment moeten maken; 2 persoonlijkheidstesten en een cijferreeksentest. Maar die laatste was behoorlijk pittig. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Het maakt me wel een beetje onzeker eigenlijk... Ik ben benieuwd naar de uitslagen :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:30

Vrijdag te horen gekregen dat ze accoord gingen met mijn salarisvoorstel.
Dus direct geprobeerd contact te zoeken met mijn manager. 3x gebeld, geen gehoor.
Dus sms-je gestuurd met verzoek met zsm terug te bellen.
Hele weekend niets gehoord.....................

Vanmorgen kwam ik op het werk, dus aangegeven dat ik graag even in gesprek wou, was het antwoord: kan dat niet wachten tot na 10 uur?
Heb aangegeven van niet omdat ik haar vanaf vrijdag al probeerde te bereiken.
Werd heel koel gerageerd op mijn aankondiging, en dat het eigenlijk geen verrassing was aangezien ik al meerdere keren had aangekondigd dat ik niet helemaal op mijn plek zat.

Toen ze naar huis ging heft ze niet eens gedag gezegd.........

Zegt wel weer wat over je manager :r :r

Spannend Tancreda!
Voor de anderen, jammer, maar ook voor jullie zal er wat op je pad komen.

EkmiC schreef:
Heb me hier een tijdje geleden gemeld als werkzoekende, en ben druk aan t solliciteren uiteraard. Nu heb ik voor een bedrijf een assessment moeten maken; 2 persoonlijkheidstesten en een cijferreeksentest. Maar die laatste was behoorlijk pittig. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Het maakt me wel een beetje onzeker eigenlijk... Ik ben benieuwd naar de uitslagen :)

Ik heb dat afgelopen jaar ook wel eens moeten doen, is eerste keer lastig, maar daarna goed te doen. Als je maar weer hoe je ze moet ''lezen''.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:20

ik kreeg net een vacature over de mail, hbo/wo t.eam management functie v.erhu.ur / m.arke.tin.g bij een w. oning.b.ouw corp. omg. Ro.tterd.

mmm, puntjes overload, maar misschien iets voor iemand hier?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:26

-O- vandaag weer 2 afwijzigingen ontvangen... Ik voldoe net niet etc. Dus eigenlijk afgewezen op geen ervaring -O-

Ben nu begonnen met open sollicitaties te sturen, er zijn in mijn omgeving (in de provincie) geen vacatures meer :(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:31

Zonde arabella, wat zoek je?

Ik zie hier heel veel vrijwillige functies voorbij komen. En dan ondertussen wel HBO niveau vragen. Voor niets gaat de zon op blijkbaar :=

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:56

ook eentje uit zuid limburg die weer werk zoekt, ben officieel nog onder contract als oproepkracht in de ouderenzorg maar via gehoord dat er wegens bezuinigen alleen in echte nood nog beroep om me kan worden gedaan en ja van 16 uurtjes in de maand kan ik niet leven...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:59

Ik heb nu de opleiding bio.techno.logisch ana.list gedaan. Dus iets in een lab.
Jammer genoeg zijn de meeste vacatures meer richting chem.isch. Ik heb wel op die gesolliciteerd, maar daar komt nooit wat uit. Ik zoek full.time werk.

Mijn stage. begeleider gaat ook nog rondkijken voor me, maar op dit moment weet ook hij niets :S

edit: dat heb ik hier ook, ik moet minstens 32 uur per week werken om rond te komen...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:04

Wie weet hoe het zit dat je na 3 maanden weer naar terug kan werken bij je oude baan?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:40

Dat heeft toch te maken met het wel/niet krijgen van een vast contract?
Ze mogen maximaal 3x een contract voor bepaalde tijd geven. Daarna is het ontslag of een contract voor onbepaalde tijd. Bij het ontslag kan je 3 maanden wachten en weer opnieuw beginnen met een contract voor bepaalde tijd.

Ben helaas nog steeds niet gebeld vanuit België -O- Vind het nu wel erg vervelend worden.
Afijn, morgen gesprek in 't Gooi, moet om half 8 vertrekken. En daarna snel naar huis, want moet met m'n kat naar de da.
Natuurlijk is de vacature foetsie van internet. En na 10+ sollicitatiebrieven in korte periode, weet ik niet goed meer wat ze vroegen :o Even inlezen over de organisatie en m'n brief, dan maar..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:43

Pfoei, vanochtend was mijn oude werkgever in het nieuws, en niet goed. Moeten 1300 mensen uit, 550 in NL en de rest in Duitsland. Ben benieuwd of ze daar bij mijn oude afdeling ook wat van gaan merken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:31

fjordjes schreef:
Wie weet hoe het zit dat je na 3 maanden weer naar terug kan werken bij je oude baan?

Klopt! :) Je gaat per ontslag per .... en dan kan je 3 mnd daarna weer in dienst genomen worden. Bij mij exact hetzelfde: ik maar nu mn tijd vol tot 1 juli, aangezien mijn contract per 1 april verliep.

Ik wilde trouwens wel gewoon op mn CV zetten dat het doorloopt, mijn CV is (door stages en vrijwilligerswerk o.a.) al zo lang. Kan wel of kan niet? Ik werk trouwens ook wel eens een maand lang maar 10 uurtjes per week, dus is wel wat anders dan 40 uur per week werk misschien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:52

Weet iemand eigenlijk hoe het zit als je een contact getekend heb, maar dan een leukere/betere baan vind.. dan kan je toch gewoon voor die andere baan gaan (ook gezien proeftijd enzo?). Je zit niet aan dat contract vast, meen ik?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:34

Volgens mij kun je gewoon gaan, zeker in je "proeftijd".

Ik ga vandaag bij m'n nieuwe job beginnen. Vind het wel heel spannend. Nu moet ik mezelf nog gaan bewijzen.....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:38

Annastasia, succ7 gaat vast goedkomen. Volgens mij ben je gruwelijk gemotiveerd dus aan je inzet zal het niet liggen en met je grijze massa is ook niks mis ;) im wens je in ieder geval een goeie start toe op je nieuwe stek

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:55

Gereageerd op een hele leuke functie, echt precies wat ik zoek. Helaas is het maar tijdelijk (5 mnd)

Anastasia, is ook spannend! Maar komt goed! Veel succes en plezier!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:26

Volgende week begin ik maar ik moet nog worden gebeld/mailt door degene van het contract. Ik word ongeduldig haha, want wil pas echt blij zijn als ik mjn handtekening heb gezet :P Maandag heb ik het gehoord van de project manager, nu moet ik de rest horen van de p.ayroll organisatie. Heb er wel enorm veel zin in! Hopelijkg aat de reistijd mij niet opbreken (uur enkele reis met de auto)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:05

Ik ben helaas afgewezen omdat ze iemand hadden die beter aansloot...
Wel hebben ze gezegd dat het een heel fijn gesprek hadden gehad en dat ik mezel heel goed heb gepresenteerd... Toch fijn om te weten ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:39

Annastasia, succes!! leuk hoor :j

Zojuist achter een vacature aangebeld.. in eerste instantie vertelde de mevrouw dat ze pas eind van de maand wat kon laten weten over het tijdspad.. vervolgens belde ze meteen terug om een gesprek in te plannen. *\o/*
En vandaag hoor ik misschien iets over een baan die ik niet zo ontzettend leuk denk te vinden.. ik vind dat altijd zo lastig -O-

jammer Denise, maar wel goeede feedback :j

Stef, en wie weet wat je met die werkervaring weer kan :)