Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:36

marionnnn schreef:
Haha ik zat een beetje tussen de mensen in de cc te neuzen (de mailwisseling die gaande is, is echt ongelooflijk.. hoop niet dat ik nu 300 mails krijg :P ).. en er zit gewoon een oud-klasgenoot tussen.. die heb ik dus even een krabbeltje gestuurd op hyves

Wel heel bijzonder dit...
Reacties als: 'bij deze wil ik solliciteren naar de functie van secretaresse van dhr ***. Hij heeft deze afwijzingsbrief vast niet zelf geschreven... enz enz enz.. word het nou wel een beetje zat!

Dat meen je niet? Dit is wel heel onproffesioneel zeg (van die sollicitanten)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:11

Pfff, kan me voorstellen dat je het een beetje zat wordt, ze kunnen het ook overdrijven :+ Ik had trouwens gisteren een mail gekregen van een website waar ik mijn cv op heb gezegd, daar schenen ze dezelfde fout gemaakt te hebben. Ik had het niet eens gezien maar ze stuurden nog een mailtje met hun welgemeende excusses. Tja, een foutje is menselijk.

Ik had net een gesprek voor een baan via een uitzendbureau, toen ik hen belden om te vertellen hoe het ging wisten ze me al te vertellen dat ik het niet ben geworden (ze zei ook wel dat ze het vandaag door zou geven aan het uitzendbureau, maar zo snel had ik nou ook weer niet verwacht :+ ).

Symbeami

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:25

Ik lees af en toe mee hier. Ik ben ook werkzoekende. Heb dinsdag een gesprek gehad en ik hoor er morgen meer over. Maar ik ben bang dat ze niet voor mij kiezen.

Dat van de Isala klinieken is wel erg slordig!! Daar zou ik ook niet zo blij mee zijn.

Jammer pluutje. Via uitzendbureau's weet je het vaak wel snel.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:41

Inderdaad niet zo netjes van de afwijzingsbrief.... Maar die rare reacties zijn dan inderdaad ook niet echt gepast ;).

Goh en raad eens wat ik net binnen krijg..... Niet eens een afwijzing van de rechtbank, nee je mag zelf een brief downloaden waarin staat dat ze een vacaturestop hebben afgekondigd, dus alle lopende sollicitaties en openstaande vacatures worden in de ijskast gezet (leuk als je een eerste gesprek ofzo hebt gehad). Maar jaja ook hier weer de domme fout om het in CC te zetten en dus ook weer alle e-mailadressen zichtbaar zijn....

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:30

Dat meen je niet.. |o

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:59

Wat een fouten zeg :S

Ik heb dinsdag gesprekje voor die baan voor 2 daagjes :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:51

ooo mega mail vandaag!!!!!
Kreeg net een mailtje. Heb sollicitatie naar bureau in nieuw vennep gestuurd en hij wil PER DIRECT! en een gesprek.
Morgen een sollicitatie gesprek *\o/* wat een wouw dag! Ik ga dromen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:55

Zo lekker zeg!!! Hopelijk ga ik ook nog wat vinden.... Het ziet er nu naar uit dat ik moet gaan solliciteren bij iets wat ik haat... Deurwaarderskantoor, heb zelf een hekel aan die mensen :P.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:36

haha ja dat snap ik!
Ik heb een sollicitatie naar die mensen gestuurd waar ik vanmiddag heen moet zonder brief :Y)
Heb alleen een cv en portfolio opgestuurd. Blijkbaar heeft het gewerkt.
Ooo heb er echt zo'n zin in!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:49

_Jessie schreef:
haha ja dat snap ik!
Ik heb een sollicitatie naar die mensen gestuurd waar ik vanmiddag heen moet zonder brief :Y)
Heb alleen een cv en portfolio opgestuurd. Blijkbaar heeft het gewerkt.
Ooo heb er echt zo'n zin in!

:)) Wat super ! Zo heb ik er één gedaan en een ander mét brief.. en ik houd me hart vast :')

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:18

super jessie, succes!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:33

Om 2 uur vanmiddag heb ik mijn gesprek.
Die man die klonk ook heel enthousiast aan de telefoon.
"Liefste zou ik zeggen kom nu maar ik heb twee afspraken staan. hmm zullen we maar twee uur doen dan"
oo dit geeft echt een goed gevoel. Heb ook wel het idee dat ik echt veel kans maak.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:36

He,

Gisteren officieel het vaststellingsovereenkomst getekend....
OOk gisteren direct mijn 1ste sollicitatie verstuurd. Dat is slechts 5 min lopen van mijn huis vandaan.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:40

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben ook werkzoekende..
Ik ben op zoek naar een parttime baantje van 16/20 uur.. :)

Vorige week een heel leuk sollicitatie gesprek gehad voor een baan van 25 uur.. Wist ook wel dat dat veel was, maar ik kon het wel proberen..
Ik weet zeker dat de werkgevers ook erg tevreden waren over het gesprek, maar helaas heb ik zelf de baan af moeten wijzen omdat de werktijden helaas niet uitkwamen met het werk wat ik hier thuis (boerderij) allemaal heb. -O-

Baalde als een stekker, kreeg ook een hele lieve reactie terug dat ze het erg waardeerden dat ik zo eerlijk was en dat ze het erg jammer vonden dat ik het niet rond zou krijgen..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:46

_Jessie schreef:
"Liefste zou ik zeggen kom nu maar ik heb twee afspraken staan. hmm zullen we maar twee uur doen dan"
oo dit geeft echt een goed gevoel. Heb ook wel het idee dat ik echt veel kans maak.

Goed zo! Hou deze positieve vibe vast, dan komt het vast goed! *\o/*

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:56

_Jessie schreef:

Leuk zeg! :D Succes alvast ;)

Ik heb helaas inmiddels ook een afwijzing voor een baan via een ander uitzendbureau waar ik ook deze week op gesprek ben geweest. Toch altijd even ontmoedigend als het zo dicht na elkaar komt. Heb nu nog één sollicitatie lopen, al een tijdje geleden verstuurd maar nog steeds geen uitkomst van de eerste selectie bekend (als het goed is hoor ik dat ook deze week). Ze zullen wel veel reacties hebben gekregen, denk eigenlijk niet dat ik op gesprek mag. Dus volgende week maar weer hard op zoek naar vacatures ;(

Das balen Sita, maar er komt uiteindelijk vast nog iets anders op je pad dat je wel kunt combineren!

@ Nagyl: 5 minuten lopen, lijkt me heeeeerlijk haha. Tot wanneer blijf je bij je huidige werkgever?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:05

Born2BCrazy schreef:
_Jessie schreef:

Goed zo! Hou deze positieve vibe vast, dan komt het vast goed! *\o/*

Dat ben ik ook helemaal van plan :D haha

Wel balen van je afwijzing!
Ik werd er ook helemaal gek van dus dit was zeker wel even welkom.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:15

Ja, dat is inderdaad wel even fijn he?
Dan besef je je eigenlijk pas hoe 'bevoorrecht' je bent wanneer je een leuke baan hebt!

@pluutje: ook voor jou komt het :(:)
Al weet ik dat je weinig hebt aan alleen woorden.. :\

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:15

das jammer zeg, Sita!
Succes Jessie! mooi dat je er nu al een positief gevoel bij hebt, kan alleen maar in je voordeel werken!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:17

Heel veel succes Jessie!

Ik lees her en der dat jullie ook veel afwijzingen krijgen..
Ik heb helaas ook al een hele mailbox vol en een aantal brieven met afwijzingen gekregen.. Vanmorgen vroeg ook alweer eentje..

Baal er echt van, niemand wil mij hebben... :Y)
Nette diploma opzak, verhuisd naar andere kant van NL en dus heb ik mijn baan met leidinggevende functie op moeten zeggen en zit nu al meer dan een jaar thuis.. Niet dat het verveelt, maar zou graag wat erbij doen...

En dan heb je eens een leuk gesprek en dan komen de tijden niet lekker uit.. ^)

Hoop dat ik volgend jaar iets voor mezelf kan beginnen, dat staat allemaal in de kinderschoenen maar nu moet het nog tot uitwerking komen!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:53

zoo Gesprek gehad :D
Onwijs goed en leuk gesprek gehad.
Het is een 1mans bedrijfje dus we zitten er straks met zn 2e. (haha hoor mij dan, we 8-) )
eerst beetje portfolio bekeken en daar was hij onwijs van onder de indruk.
Hij vond me zeer creatief en divers. Hij vond het ook een zeer groot pluspunt dat ik kan afwerken (drukkerij gebeuren)
want dat doet hij zelf ook, net als fotografie. Toen zat ik te vertellen dat ik ook wel websites maakte dus die
wilde hij natuurlijk gelijk zien. Hij was helemaal verbaasd want het zag er goed uit ook (duh :+)
Met mijn portfolio doorbladeren kwam we bij een logo voor een timmer bedrijf.
"oooo deze is gaaf. O wel een leuk idee. Ik heb nu ook een bouwbedrijf als klant hmmm wel heel leuk idee. Word dit gebruikt?"
haha ja is al verkocht sorry :D

al met al een heel fijn gesprek!
Ik heb ook een aantal strepen voor op de rest :P Leuk als ze dat zeggen.
Opdrachten die hij had gegeven aan zijn andere sollicitanten hoef ik niet te maken.
Hij vond het ook super dat ik gelijk kan beginnen.
Hij begon ook gelijk over hoe zijn contracten werken en!! ja ja dat hij 2x in het jaar naar buitenland gaat <3
Dus goede hoop. Maar eerst zien dan geloven :D
Volgende week hoor ik wat.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:10

@pluutje. officieel heb ik dienstverband tot 1 november. Maar van werk vrijgesteld, dus ben al thuis.

@jessie, toch wel spannend hoor

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:11

:):) ooh super gaaf Jessie ! :D

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:19

Nagyl, we kunnen elkaar de hand schudden, ik heb gister ook mijn vaststellingsovereenkomst getekend. Ik ben tot 30 november in dienst met vrijstelling van werk. ach je moet het ook maar positief bekijken ik heb nu eens tijd voor andere dingen. Hoop alleen niet dat het te lang duurt

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:20

Fantast schreef:
Nagyl, we kunnen elkaar de hand schudden, ik heb gister ook mijn vaststellingsovereenkomst getekend. Ik ben tot 30 november in dienst met vrijstelling van werk. ach je moet het ook maar positief bekijken ik heb nu eens tijd voor andere dingen. Hoop alleen niet dat het te lang duurt

tja c'est la vie !! zullen we maar zeggen...
Hoofdstuk afsluiten en door zegt mijn man.

ben blij dat ik 4 maanden mee heb gekregen