Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:28

Volgens mij is het zo dat een werkgever de werknemer de tijd moet geven om te solliciteren. Dus dit ook in de tijd van de oude werkgever.

Hoe dit zit met een dag meedraaien weet ik niet, maar er is daar online vast wel wat over te vinden.

Wellicht heeft Cowboy een antwoord?

En mocht het niet op te lossen zijn, eerlijk bij de 'nieuwe' werkgever aangeven dat je huidige werkgever niet wenst mee te werken en kijken of zij een oplossing kunnen bedenken. In de avond of in het weekend laten meedraaien?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:40

Valerie93 schreef:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik moet aankomende week in een ander filiaal werken alleen ik ben ontslagen maar contract loopt nog tot 23 april en werk tot die tijd ook.
Nu heb ik al nieuwe werk en mag ik een dag meelopen alleen is dit dus precies op de dag dat ik in een ander filiaal sta.

Maar ik mag dus niet op me nieuwe werk meedraaien omdat op oude werk op rooster sta in ander filiaal. Dit is volgens mij werk belemmering.

Mogen ze dit doen of niet? Hoop dat iemand een antwoord weet

Heb je nog verlof open staan anders dat opnemen. Ze moet je de mogelijkheid geven om opgebouwde verlof op te nemen.

Lees nu dat dat niet kan.

Geloof wel dat oude werkgever mee moet werken als contract niet verlengd gaat worden, maar weet dit niet zeker.

Valerie93

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:59

Dat dacht ik dus ook Dimple.
Marcella ik heb helaas geen dagen meer open staan heb maar een half jaar daar gewerkt en contract word niet verlengd omdat ik te oud ben...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:02

Oh jooehoe jongedame die ook een HR functie in deze regio zoekt. Kan even niet op je naam komen.........sorry!

http://www.nationalevacaturebank.nl/vac ... -organisch

Specifiek een vacature voor de jeugd........is het wat voor je?

Moet wel zeggen dat de onderste zin Dit is een vacature voor jongeren van 18 tot 27 jaar in het kader van de ‘Aanpak jeugdwerkloosheid’. heel positief is voor de jeugd, maar mensen van mijn mijn leeftijd komen ook totáál niet aan de bak.......

Gaan ze daar ook wat aan doen?? -O-

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:29

Is het goed als ik me hier kom melden? Ik lees al een tijdje mee.
Ik ben ook aan het zoeken naar een nieuwe baan. Ben afgestudeerd als leerkracht basisonderwijs maar eigenlijk weet ik niet of ik nog wel in het onderwijs wil werken :o
Ben nu dus aan het kijken naar vacatures buiten het onderwijs.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:36

Valerie93 schreef:
Dat dacht ik dus ook Dimple.
Marcella ik heb helaas geen dagen meer open staan heb maar een half jaar daar gewerkt en contract word niet verlengd omdat ik te oud ben...

Wellicht kan je afspreken dat je die uren toch opneemt en ze dat verrekenen. Wij doen dat mensen die uit dienst gaan en in de min staan..

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:38

Dimple schreef:
Oh jooehoe jongedame die ook een HR functie in deze regio zoekt. Kan even niet op je naam komen.........sorry!

http://www.nationalevacaturebank.nl/vac ... -organisch

Specifiek een vacature voor de jeugd........is het wat voor je?

Moet wel zeggen dat de onderste zin Dit is een vacature voor jongeren van 18 tot 27 jaar in het kader van de ‘Aanpak jeugdwerkloosheid’. heel positief is voor de jeugd, maar mensen van mijn mijn leeftijd komen ook totáál niet aan de bak.......

Gaan ze daar ook wat aan doen?? -O-

Ik denk dat je mij bedoelt? Maar ik heb nog een baan, wel precies wat ik zoek. Stukje werving en selectie erbij en het zou perfect zijn!

Misschien kun je vermelden dat je geestelijk gezien nog 26 bent :Y)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:10

Dimple, je kan ook zeggen dat je je nog maar 26 voelt. :D je bent zo oud als je je voelt toch?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:14

Ik denk dat er eerder willen horen: "maar ik ben bereid het werk te doen tegen de verloning van een 26jarige minus de subsidies en voordelen die jullie gekregen hadden als jullie die hadden aangenomen!" :D :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 09:01

Wieldop, ja jij! :D

Kwamyin, precies! Of ik krik mijn leeftijd op naar 55+ want daar schijnen ook potjes voor te zijn....
Maar mijn leeftijd, bijna 42 is gewoon K met P!

Ik ga daarom straks naar UWV heb ik net besloten. Gooit mijn planning wel even in de war, maar ik ga daar maar eens op de stoep staan, kijken wat ze kunnen betekenen, want dit ga ik niet redden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:10

Ik hoop van harte dat ze je kunnen helpen Dimple, want als iemand het wel verdient dan ben jij het!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:40

Ben bang dat je onverrichte zaken weer naar huis kunt gaan. Alles moet tegenwoordig op afspraak. :=

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 10:27

Nee ik word voortdurende gewezen op het spreekuur van 1200 tot 1600 of zoiets.
Afspraak is alleen wanneer je op deze dag niet kan etc.

Dus ik sta er gewoon om 12.00 uur. Ze zorgen maar dat ze tijd hebben.

Eerst moed verzamelen om de deur uit te gaan..........het gaat me er hier op zeg! De dakpannen vallen van het dak, net niet op mijn auto. Dus die heb ik net maar even verzet :=

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:35

Hallo allemaal, een stille meelezer hier. :)

Ik heb een vraag; ik ben zojuist uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor een super leuke functie.
Echter hebben ze de vacature al van de site afgehaald en die wilde ik nog even goed doornemen om mij op het gesprek voor te bereiden.
Ik herinner mij natuurlijk nog wel veel van de vacature, omdat hij mij zo aansprak, maar ik zou hem toch graag nog een paar keer zien.

Is er een manier waarop je vacatures terug kan vinden?
Hij stond op de website van het bedrijf en op indeed.nl, beiden zijn ze nu vanaf.

Hopelijk hebben jullie tips. :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:36

Even bellen naar het bedrijf of je de vacaturetekst nog even toegemaild kan krijgen nu deze van de site af is gehaald.

@Dimple Succes bij het UWV en doe maar voorzichtig aan met die woei!

Hoor weinig op het moment van de vacatures, die ene hele interessante - qua leeftijd e.d. die dachten rond 1 april selectie klaar te hebben, dus nog maar even duimen want daar wil ik super graag op gesprek..

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:25

ik hang nu aan de tel. bij de fnv, die zijn aan het uitzoeken of het meelopen telt voor verlof.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:27

Ik heb ook even een vraagje.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een fulltime baan, maar ik heb op meerdere vacatures gereageerd, ook op parttime banen omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk iets wil vinden. Nu ben ik gevraagd om iemand te bellen die een baan aanbood voor 20 uur waar ik dus ook op gereageerd heb. Maar eerlijk gezegd heb ik nog niets terug gehoord van andere vacatures waar ik op gereageerd heb die ik eigenlijk liever wil hebben :o Wat zouden jullie doen? Terugbellen en zeggen dat je in eerste instantie wel wilt komen werken maar dat je ondertussen nog verder kijkt voor een fulltime baan? Of toch de 20-uur baan afslaan en hopen dat ik ergens anders aangenomen word?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:44

Martine_R schreef:

Ik ben eigenlijk op zoek naar een fulltime baan, maar ik heb op meerdere vacatures gereageerd, ook op parttime banen omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk iets wil vinden. Nu ben ik gevraagd om iemand te bellen die een baan aanbood voor 20 uur waar ik dus ook op gereageerd heb. Maar eerlijk gezegd heb ik nog niets terug gehoord van andere vacatures waar ik op gereageerd heb die ik eigenlijk liever wil hebben :o Wat zouden jullie doen? Terugbellen en zeggen dat je in eerste instantie wel wilt komen werken maar dat je ondertussen nog verder kijkt voor een fulltime baan? Of toch de 20-uur baan afslaan en hopen dat ik ergens anders aangenomen word?

Ben je al op gesprek geweest bij die baan voor 20 uur. Anders zou ik gewoon gaan. Zeker niks afslaan als je nog niets anders hebt. Ik zou eerst gewoon open dat gesprek in gaan.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:45

Ik ben nu weer brieven aan het schrijven, hoop dat dit het wordt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:47

eroslover schreef:
Martine_R schreef:

Ben je al op gesprek geweest bij die baan voor 20 uur. Anders zou ik gewoon gaan. Zeker niks afslaan als je nog niets anders hebt. Ik zou eerst gewoon open dat gesprek in gaan.

Nee nog niet op gesprek geweest, als ik contact met ze opneem word ik denk ik uitgenodigd voor een gesprek.
Maar ik kan er maar beter wel bij vermelden dat ik eigenlijk op zoek ben en blijf naar een fulltime baan he?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:24

nee, absoluut niet vermelden . gewoon bellen en op gesprek gaan alsof je de baan echt wil, op dit moment is complete eerlijkheid echt een luxe, werkgevers hebben bakken vol mensen die springen om een baan om uit te kiezen, zodra je bij een eerste contact/gesprek al begint dat je wel wil maar wel verder blijft zoeken, zul je de eerste zijn die op de "nee" stapel beland.
slimste is gewoon bellen, afspraak voor gesprek regelen en gaan babbelen met de instelling dat je die baan wil hebben.

want wie weet hoe lang het duurt voor je reactie van de rest hebt als je al reactie krijgt, of je er überhaupt op gesprek mag komen em ga zo maar door .

ik ben zelf ook van het eerlijk zijn en recht door zee, maar in de huidige markt snij je jezelf ontzettend in de vingers met sommige eerlijkheden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:28

Inderdaad voor jou minstens 50 anderen. Als je dan zegt op zoek te zijn naar fulltime, denk maar niet dat ze je gaan aannemen. Want dan hebben ze helemaal geen garantie hoe lang je blijft. Terwijl er genoeg andere kandidaten zijn die wel parttime zoeken.

Ik vind eerlijkheid ook heel belangrijk. Maar in zulke situaties gaat je eigen belang toch echt even voor. Je kan nu wel eerlijk zijn, de baan daardoor niet krijgen. En dan nog een jaar zonder werk zitten. Daar schiet je helemaal niks mee op.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:41

Eens met mijn voorgangers.
Maar krijgen jullie eigenlijk niet minder uitkering als je parttime gaat werken? Hier wordt dat berekend op je laatste loon. Stel ik val nu werkloos, ik heb fulltime gewerkt, dan krijg ik een uitkering zoveel procent op mijn fulltime brutoloon.
Als ik dan besluit om maar partime te gaan werken, dan verdien ik eerst alleen maar dat parttime loon, bijna de helft van mijn uitkering dus. En ben ik dan werkloos, dan krijg ik enkel een deel van dat parttime loon als uitkering. Ik kan dan dus beter gewoon werkloos blijven, mijn fulltime uitkering trekken en op zoek gaan naar een fulltime, dan parttime aan het werk...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:00

Martine_R schreef:
Martine_R schreef:

Nee nog niet op gesprek geweest, als ik contact met ze opneem word ik denk ik uitgenodigd voor een gesprek.
Maar ik kan er maar beter wel bij vermelden dat ik eigenlijk op zoek ben en blijf naar een fulltime baan he?[/quote]

Zou ik niet doen.

Een baan weigeren kan altijd nog. Ik zou dus eerst eens op gesprek gaan, wie weet is het wel een hele leuke functie, of valt het enorm tegen, is de keuze ook snel gemaakt. Of ben je niet geselecteerd voor de volgende ronde en dan is het ook duidelijk. Niet je eigen ruiten op voorhand ingooien :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:53

Inderdaad, een baan weigeren kan altijd en wie weet kom je via die 20 uur wel aan andere opties of mogelijkheden..

Nou ik het net weer 2 sollicitaties kunnen doen, de een was ook eigenlijk voor wat te weinig uren, maar goed wel bij een uitzendbureau/ W&S bureau en dat is natuurlijk bekend terrein.. Maar eens zien wat het brengt. Bij de een uitgebreide CV en bij de andere de korte gebruikt ;-)