Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:08

Ze doen er momenteel al 4 u over... :z

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:12

Creatievelingen, ik heb jullie hulp nodig!
In mei willen we 4 dagen opendeurweekend gaan houden. Het klassieke verhaal: Drankje, 10% korting, cadeautje bij grotere aankopen. Maar daarnaast wil ik ook nog een leuke extra, maar ik kan niets bedenken. Het moet echt een publiekstrekker zijn (het liefst wil ik een signeersessie met Anky maar ik vrees dat dat niet gaat lukken :P) en iets wat je niet op elk opendeurweekend ziet.

Iemand die een goed idee heeft?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:12

connepon85 schreef:
Ohh bij mij stijgt mijn bloeddruk weer even tot grote hoogte. Er zat een foutje op EquiGids en dus ging de websitebouwer dat aanpassen. Eerst overschrijft hij per ongeluk het wachtwoord van de database, waardoor de website onbereikbaar was en nu staat er allemaal code op de hoofdpagina, terwijl hij nu lekker is gaan lunchen. Je laat een website toch niet zo achter?! Dan haal je die code toch ff weg voordat je gaat lunchen of je lost het probleem eerst in zijn geheel op. Grrrr -:(- adem in... adem uit...

Kennen jullie dat? Ergernissen met websitebouwers?

Ohw lekker is dat.... Ik had wel veel ergernissen met mijn vorige webbouwer, maar de persoon die het nu allemaal regelt doet het super netjes!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:15

Conny: Inderdaad geen service zo!
Mijn webbouwer doet alles gelukkig heel netjes, maakt altijd een kopietje voor hij aanpassingen gaat doen zodat niemand er iets van merkt, .. *hout vasthouden*

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:16

Oh heel vervelend Conny... Ik doe het zelf dus geen last van..

Ik zie overigens geen code nu staan op Equigids, zie jij hem nog wel?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 14:17

Mallootje, even contact opnemen, in NL zeggen we altijd, nee heb je ja kun je krijgen.
Waarom vraag je niet een belgische dressuur of spring ruiter?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:53

Mallootje schreef:
Creatievelingen, ik heb jullie hulp nodig!
In mei willen we 4 dagen opendeurweekend gaan houden. Het klassieke verhaal: Drankje, 10% korting, cadeautje bij grotere aankopen. Maar daarnaast wil ik ook nog een leuke extra, maar ik kan niets bedenken. Het moet echt een publiekstrekker zijn (het liefst wil ik een signeersessie met Anky maar ik vrees dat dat niet gaat lukken :P) en iets wat je niet op elk opendeurweekend ziet.

Iemand die een goed idee heeft?

Ik zou zelf niet komen voor een handtekening van Anky, maar er zijn wellicht (jongere?) mensen die dat wel doen. Wat zou ze moeten gaan signeren dan trouwens?

Wat ik zelf leuk zo vinden: interactieve sessies met bijvoorbeeld een paardenmasseur, sportpsycholoog of iets met fit in je lijf waar Adelinde Cornelissen zo druk mee is. Zit er niet toevallig een fitness in de buurt waar je iets mee kan combineren? Zelf zie ik namelijk nog wel een gat in de markt wat betreft de sport-kant van de paardensport: niet dat modieuze gedoe allemaal, maar kleding wat echt gemaakt is om in te sporten/paardrijden (en dan niet voor topprijzen). Nike is volgens mij nog goedkoper in kleding dan Anky. En dan ook gericht op sport naast het paardrijden: oefeningen en trainingen om zelf fitter te worden en het paardrijden makkelijker te maken.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:37

connepon85 schreef:
Ohh bij mij stijgt mijn bloeddruk weer even tot grote hoogte. Er zat een foutje op EquiGids en dus ging de websitebouwer dat aanpassen. Eerst overschrijft hij per ongeluk het wachtwoord van de database, waardoor de website onbereikbaar was en nu staat er allemaal code op de hoofdpagina, terwijl hij nu lekker is gaan lunchen. Je laat een website toch niet zo achter?! Dan haal je die code toch ff weg voordat je gaat lunchen of je lost het probleem eerst in zijn geheel op. Grrrr -:(- adem in... adem uit...

Kennen jullie dat? Ergernissen met websitebouwers?

Ah, toch een fout! Ik had het al opgegeven met equigids.
Zowel met als zonder paypal krijg ik niks voor elkaar.
Moet allerlei dingen doen met html codes enzo... nou, daar heb ik geen verstand van! :n

Wel jammer, want wil er wel goed op staan. Zeker omdat er ook veel stukjes van mij op de site staan! :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:41

Leuk idee Yucca!

Dat probleem wat ik had is gelukkig opgelost. Pfew!

Even jullie advies gevraagd over het volgende. Ik wil graag de domeinnaam equipics.nl van iemand overkopen. Die persoon heeft er alleen nog geen website achter zitten. Nu heb ik gevraagd of ik de naam mag overkopen en zoja, hoeveel ze er voor wil hebben. Nu vraagt ze € 250 (pfff!!). Wat zouden jullie doen?

Lijkt mij veel geld voor een domeinnaam waar nu nog niet direct verkeer naar toe wordt geleid.

Zooist, die fout waar ik het over heb heeft alleen niets te maken met de fout die jij beschrijft. Welke versie van de internetbrowser heb jij? Het zou voor mij heeeeeel fijn zijn als ik een printscreen zou mogen hebben van wat je ziet (druk je alt + ctrl + prtsc en dan plak je die in bijvoorbeeld paint) EDIT: er horen namelijk helemaal geen html codes aan te pas te komen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:43

Ik heb windows 7

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:44

Oef, daar word je inderdaad niet vrolijk van als je site zo voor bezoekers achtergelaten wordt :oo

Maar dat is wel het risico als je het niet allemaal zelf kan doen, ik hoor best veel mensen klagen dat ze lang moeten wachten op allerlei dingetjes die ze niet zelf kunnen doen, is gewoon heel vervelend als je DOOR wilt gaan -O-

Ik vind het een mooie domeinnaam, EquiPics.nl !

Tja, bij zoiets is het heel simpel, je kunt het doen of je kunt het laten :P

Ik vind het toch een dermate mooie naam dat het al mazzel is dat je hem überhaupt kunt krijgen :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:45

Ik stuur je even een PB Conny!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:53

Zo, na een lang weekend weg ben ik er ook weer. Ik heb niet alles bijgelezen, sorry daarvoor maar jullie gaan al met al best hard!
Woefshop ziet er leuk uit, mooi strak en overzichtelijk!

Wat betreft opendeurdagen, als je graag Anky wil, gewoon mailen en vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen en je weet maar nooit. Verder zou je inderdaad kunnen kijken of er andere starters in je omgeving zitten op de gebieden Yucca aanhaalt. Dan kunnen jullie elkaar een dienst bewijzen.

Websitebouwer heb ik veel frustratie mee gehad, met het gevolg dat ik het nu maar zelf doe. Ik was er helemaal klaar mee.

€250 voor een URL terwijl er geen website op staat, dat is precies de handel van die mensen. Zij hebben niet zo zeer belang bij de URL, maar weten dat er gewoon goed geld aan te verdienen is. Dus wat pmarena zegt, het is maar of je het er voor over hebt.

Er was trouwens iets van een lijst die naar de openingspost moet? Als iemand mij die pbt, dan kan (en mag) ik het erin zetten.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:00

Anky was min of meer een grapje hoor dames ;)

Ik heb een keer mailcontact gehad met een sportpsycholoog die een sessie zou komen geven over stress bij wedstrijden. Maar plots verdween ie van de aardbol :(
Iets met een masseur oid had ik ook al aan zitten denken, maar het moet natuurlijk wel in de winkel en binnen de openingsuren kunnen. Als iemand dan een infosessie of workshop geeft terwijl anderen shoppen, wordt dat misschien een zootje..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:01

Lalidan schreef:
€250 voor een URL terwijl er geen website op staat, dat is precies de handel van die mensen. Zij hebben niet zo zeer belang bij de URL, maar weten dat er gewoon goed geld aan te verdienen is. Dus wat pmarena zegt, het is maar of je het er voor over hebt.

.

Idd, een bekende van mij heeft zo de .com domeinnaam van hun grote bedrijf knarsentandend afgekocht voor een bedrag dat 100 keer zo groot was als bij Connie.

Ook is een paar jaar geleden de s e x .com voor een gigantisch bedrag verkocht.

Maar zitten er geen addertjes onder het gras bij zo 'n transactie?

Mallootje, ik ben even Toos inspiratieloos

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:02

Net nu Elke, je stelt me teleur -O-

:')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:05

Ik voel me nu heel suf...maarrehm...Connie.... :?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:08

Mallootje schreef:
Net nu Elke, je stelt me teleur -O-

:')

Hebbes: in navolging van de cakehype: workshop paardentaartjes maken die door paardlief kunnen worden opgegeten??? Of gewoon creatief freubelen met wortels, appelen, peren, suikerklontjes, paardensnoepjes etc?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:11

Foxy, (Elke?) Maar dan heb je het wel over domeinnamen die al tot verkeer leiden of al een bepaalde bekendheid hebben. Dat is hier helemaal niet het geval.

Pmarena, ik ben Connie. Alhoewel, het is eigenlijk Conny :P

Zeg, zijn er nog meer mensen die EquiGids er anders uit vinden zien? Het moet er als volgt uitzien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:12

Kun je niet zo'n mechanisch paard huren waarop mensen hun zit kunnen trainen :P

O, sorry, moest ik het zo simpel zoeken, gewoon Conny de Connepon dus..tjongejonge zeg :')

Zal zo even kijken, moment!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:14

Bij mij ziet het er netjes uit, heb niet "zoek de 10 verschillen" gedaan (heb nog meer te doen :P ) maar het is zeg maar gewoon zoals je bovenste plaatje, en dan zit er onder die icoontjes meteen die grijze Twitter-enzo balk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:16

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:19

claim bedrijfspagina hihi

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:19

Bij mij werkt hij heel traag, ik wilde mezelf aanmaken en dan mijn klanten doorverwijzen dat ze een review moeten schrijven zodat ze deelnemen aan je wedstrijd maar zo lukt dat dus niet. Hoe lang loopt de wedstrijd voor de waardebon eigenlijk?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:21

connepon85 schreef:
claim bedrijfspagina hihi

Wiezewatte?