sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa_

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:11

Lijkt me idd heel erg frustrerend Rianne, maar zou zeker niet opgeven!! Uiteindelijk zul je vast wel wat vinden

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:43

Afgewezen. Boos!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:38

In de tussentijd nog een paar gesprekken gehad en ook afgewezen. Boos!

En krijg mijn contactpersoon van het CWI niet te pakken voor verlenging WW. Boos!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:50

Pff, balen Marcella. Ach gut

Ik heb maandag een sollicitatie gesprek bij een incasso bureau, voor BBL. Hopen dat het iets wordt!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:11

Zal voor je duimen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:16

Kom me ook hier aan melden.
Ik zit vanaf juni/juli zonder werk , Meerdere gespreken gehad maar elke keer afgewezen omdat ik geen diploma heb.
Heb dr nu nog 1 lopen in de administratie , Maakte niet uit dat ik geen diploma had en ze zouden afgelopen week bellen maar omdat er intern verplaatsingen zijn konden ze weer geen antwoord geven zit dr nu al bijna 2 weken op te wachten.
En ik heb maandag nog een gesprek bij de zeeman, Niet iets wat ik graag wil doen maar ik moet toch even inkomsten hebben. Verdrietig

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:35

Zit ook vanaf 16 juni in de WW.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:37

Ik heb het even na gekeken ik ben sinds 14 juli werkeloos.
Ben het helemaal zat nu , Helemaal met de feestdagen voor de deur.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:21

Ik meld me hier ook. In juli afgestudeerd en aangezien dat even allemaal heel zwaar was geweest heb ik even een time out gehad. Omdat ik begin nov een evenement had in Duitsland ben ik gaan schoonmaken een aantal weken.
En afgelopen 4 weken heb ik gewerkt op een stal in Duitsland, wat erg leuk was behalve degene met wie ik moest samenwerken.

Nu wil ik iets gaan doen met mijn opleiding, ik heb een hele leuke vacature gezien voor werken op een kinderdagverblijf.
Alleen nu weet ik niet hoe ik een sollicitatiebrief moet maken voor een kinderdagverblijf Clown
CV heb ik wel klaar Haha!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:51

Adriana schreef:
Ik meld me hier ook. In juli afgestudeerd en aangezien dat even allemaal heel zwaar was geweest heb ik even een time out gehad. Omdat ik begin nov een evenement had in Duitsland ben ik gaan schoonmaken een aantal weken.
En afgelopen 4 weken heb ik gewerkt op een stal in Duitsland, wat erg leuk was behalve degene met wie ik moest samenwerken.

Nu wil ik iets gaan doen met mijn opleiding, ik heb een hele leuke vacature gezien voor werken op een kinderdagverblijf.
Alleen nu weet ik niet hoe ik een sollicitatiebrief moet maken voor een kinderdagverblijf Clown
CV heb ik wel klaar Haha!

wat heb je gedaan voor opleiding?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:51

HBO Pedagogiek, ik heb weinig ervaring met kinderen door de jaren opgebouwd dus dat wil ik nu eerst graag gaan doen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:21

Nou ik meld me hier ook maar...

Momenteel heb ik nog een job, en mijn contract loopt nog tot augustus.
Maar ik ben wel al opzoek naar een nieuwe werkplek. Lastige voor mij is dat ik nog een opleiding doe (MBO BBL directiesecretaresse) en mijn werkplek moet aansluiten bij mijn school. Al zijn ze nog geen erkend leerbedrijf dan moet het bedrijf daarvoor ook nog een korte procedure doorlopen. voordeel voor het bedrijf is dan weer dat als ze een BBL student in dienst nemen dat ze subsidie krijgen.

Maargoed, lastig dus, want ik zoek gewoon een baan voor 32 uur, en ook gewoon betaald, maarja, hoeveel bedrijven kiezen niet liever een ervaren persoon zonder al die poespas eromheen... No Cheer

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:27

ik meld me ook maar aan.....

Doordat mijn werkgever tijdens mijn ziekte iemand anders had aangenomen (hij ging er van uit dat ik niet meer terug zou komen) blijkt er nu dus geen plek meer te zijn. Zijn woorden waren meer: je bent te wankel voor de organisatie. Afijn, juridische procedure geworden en met een hele goede afkoopsom ben ik 1 februari 'werkeloos'.

Heb al 1 soll. achter de rug maar ze vonden mij te zelfstandig voor de organisatie Schijnheilig Zat wel bij de laatste 2.
Heb nu 3 sollicitatiebrieven geschreven waarvan 2 naar Agterberg (ja, ja van de paardenbodems) en 1 naar het Diakonessenhuis in Utrecht.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:47

Ook ik meld me hier even. Per januari ben ik werkeloos. Heb me vandaag in ieder geval ingeschreven bij het CWI en UWV. Heb vanavond wat rondgesurft op het net en een aantal leuke vacatures gezien, waar ik nog deze week op wil gaan reageren.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 08:16

Ik kom ook ff kijken hier.
Iedereen die een baan heeft gevonden, gefeliciteerd.
En de andere nog succes met het zoeken.

Ik zit nog steeds goed op mn plek, en ze zijn tevrede over mij.

Het is nu erg druk op het moment ivm de kerst enzo, maar he gaat goed.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 08:24

ik heb vanmiddag eengesprek bij een call centre

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:24

Ik heb gisteren een sollicitatie verzonden. Ben benieuwd of ik wat ga horen.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:53

Heb je je gesprek al gehad dipstaartje? anders nog succes Knipoog

Adriana; ik hoop voor je dat je (snel!) een reactie krijgt!

Mijn sollicitatie activiteiten staan even op een laag pitje, ik merk op mijn werk dat de kredietcrisis echt begint door te dringen tot het bedrijfsleven en daardoor hebben wij het echt onwijs druk. Heb 't meteen ook wat meer naar m'n zin dus voorlopig zit ik nog wel even goed.. Maar hou wel mijn ogen open voor een leuke baan Knipoog

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:59

Ik ben ook rustig aan op zoek naar iets anders.
Heb het qua werk wel leuk hier, maar qua bazen ietsje minder.
Waar zoeken jullie allemaal?
Op internet kijk ik veel, maar ook heel veel is via het uitzendbureau. En ik heb zelf altijd het idee dat je zoveel geld misloopt als je via een uitzendbureau werkt.
En telkens zo'n urenbriefje enzo inleveren. Of ben ik gewoon te zwart/wit daarin?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:04

Hoezo zou je geld mislopen als je via een uitzendbureau werkt?

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:07

Loesje88 schreef:
Nou ik meld me hier ook maar...

Momenteel heb ik nog een job, en mijn contract loopt nog tot augustus.
Maar ik ben wel al opzoek naar een nieuwe werkplek. Lastige voor mij is dat ik nog een opleiding doe (MBO BBL directiesecretaresse) en mijn werkplek moet aansluiten bij mijn school. Al zijn ze nog geen erkend leerbedrijf dan moet het bedrijf daarvoor ook nog een korte procedure doorlopen. voordeel voor het bedrijf is dan weer dat als ze een BBL student in dienst nemen dat ze subsidie krijgen.

Maargoed, lastig dus, want ik zoek gewoon een baan voor 32 uur, en ook gewoon betaald, maarja, hoeveel bedrijven kiezen niet liever een ervaren persoon zonder al die poespas eromheen... No Cheer

Hoi Loesje88,

Ik doe ook MBO directiesecretaresse, BOL. Ik wil graag BBL gaan doen. Zou ik je wat vragen mogen stellen via pb?
Aan mijn begeleider op school wil ik het (nog) niet vragen voor dat ik zelf zeker weet of ik het wel wil...

Bedankt, groeten Nicol

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:11

Uitzendbureau's functioneren vaak ook als werving en selectie bureau's. Zij maken een eerste selectie van kandidaten, sturen ze bij het bedrijf langs en komen dan meteen bij het bedrijf op contract. Maar het klopt wel dan 90% van de vacatures op monsterboard of vacaturebank via een of ander bureau zijn.

Urenbriefjes gaan tegenwoordig trouwens 9 van de 10 keer over de fax en er zijn er tegenwoordig ook genoeg die maandbriefjes hebben of waarbij je ze één keer in de zoveel weken mag inleveren ipv iedere week. Ach en die paard maanden dat je dan via het uitzendbureau zou zitten zijn ook voorbij voordat je er erg in hebt.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:17

Falona schreef:
Uitzendbureau's functioneren vaak ook als werving en selectie bureau's. Zij maken een eerste selectie van kandidaten, sturen ze bij het bedrijf langs en komen dan meteen bij het bedrijf op contract. Maar het klopt wel dan 90% van de vacatures op monsterboard of vacaturebank via een of ander bureau zijn.

Urenbriefjes gaan tegenwoordig trouwens 9 van de 10 keer over de fax en er zijn er tegenwoordig ook genoeg die maandbriefjes hebben of waarbij je ze één keer in de zoveel weken mag inleveren ipv iedere week. Ach en die paard maanden dat je dan via het uitzendbureau zou zitten zijn ook voorbij voordat je er erg in hebt.

Dat is inderdaad waar ja. Dan denk ik dat ik toch gewoon een keer ga binnenstappen.
Nee heb ik, ja kan ik krijgen toch Knipoog
Hoef niet meteeen te beslissen lijkt me.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:20

Ik heb morgen een sollicitatie gesprek.. Clown Hoop dat ik word aangenomen! Ik heb gesolliciteerd naar een koeriersbaantje.. iemand nog tips voor me over gespreksstof en kleding? Clown Zit nu al te zenuwen!!

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:32

Voor mensen in Eindhoven e.o.:

Ik zag bij Vedias een leuke baan als coördinator bij de Dierenambulance Eindhoven.
En Paradigit B.V. (www.paradigit.nl) zoekt per direct mensen voor op de Salesdesk (telefonisch werk, maar anders dan callcenter).