Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Adriana schreef:Ik meld me hier ook. In juli afgestudeerd en aangezien dat even allemaal heel zwaar was geweest heb ik even een time out gehad. Omdat ik begin nov een evenement had in Duitsland ben ik gaan schoonmaken een aantal weken.
En afgelopen 4 weken heb ik gewerkt op een stal in Duitsland, wat erg leuk was behalve degene met wie ik moest samenwerken.
Nu wil ik iets gaan doen met mijn opleiding, ik heb een hele leuke vacature gezien voor werken op een kinderdagverblijf.
Alleen nu weet ik niet hoe ik een sollicitatiebrief moet maken voor een kinderdagverblijf
CV heb ik wel klaar
Zat wel bij de laatste 2.
Loesje88 schreef:Nou ik meld me hier ook maar...
Momenteel heb ik nog een job, en mijn contract loopt nog tot augustus.
Maar ik ben wel al opzoek naar een nieuwe werkplek. Lastige voor mij is dat ik nog een opleiding doe (MBO BBL directiesecretaresse) en mijn werkplek moet aansluiten bij mijn school. Al zijn ze nog geen erkend leerbedrijf dan moet het bedrijf daarvoor ook nog een korte procedure doorlopen. voordeel voor het bedrijf is dan weer dat als ze een BBL student in dienst nemen dat ze subsidie krijgen.
Maargoed, lastig dus, want ik zoek gewoon een baan voor 32 uur, en ook gewoon betaald, maarja, hoeveel bedrijven kiezen niet liever een ervaren persoon zonder al die poespas eromheen...
Falona schreef:Uitzendbureau's functioneren vaak ook als werving en selectie bureau's. Zij maken een eerste selectie van kandidaten, sturen ze bij het bedrijf langs en komen dan meteen bij het bedrijf op contract. Maar het klopt wel dan 90% van de vacatures op monsterboard of vacaturebank via een of ander bureau zijn.
Urenbriefjes gaan tegenwoordig trouwens 9 van de 10 keer over de fax en er zijn er tegenwoordig ook genoeg die maandbriefjes hebben of waarbij je ze één keer in de zoveel weken mag inleveren ipv iedere week. Ach en die paard maanden dat je dan via het uitzendbureau zou zitten zijn ook voorbij voordat je er erg in hebt.

Hoop dat ik word aangenomen! Ik heb gesolliciteerd naar een koeriersbaantje.. iemand nog tips voor me over gespreksstof en kleding?
Zit nu al te zenuwen!!