Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:12

Ik heb wel een baantje, maar wil toch eigenlijk voor de vakantie wel gaan kijken voor iets erbij. En alvast gaan oriënteren voor een baan naast mijn studie straks.

Wat zijn makkelijke vakantiebaantjes, die goed te combineren zijn met ander werk?

En wat voor baan kun je doen naast een studie, met alleen middelbare school opleiding?

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:26

Ik meld me ook; op zoek naar een (financieel) administratieve baan omgeving achterhoek/twente.

Lees wat positieve berichten maar ook minder positieve.

Kimberly: wat een makkelijk vakantiebaantje is, is voor iedereen verschillend denk ik. Zelf vond ik schoonmaakwerk prima te combineren met ander werk. Naast mijn studie had ik destijds een horeca baantje, was ook goed te doen.

SuSem: gelukt?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:56

had je het nog geprobeerd bij de brand ratjelover?

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:58

:j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:59

maar nog niks gehoord begrijp ik?

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:00

Helaas een afwijzing ;)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:08

Gelukt idd :).

Hopen dat dit half jr zsm voorbij is en ik bij het bedrijf zelf onder contract kom.. vind het maar niets, dat detacheren. .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:00

kimberly1995 schreef:
Ik heb wel een baantje, maar wil toch eigenlijk voor de vakantie wel gaan kijken voor iets erbij. En alvast gaan oriënteren voor een baan naast mijn studie straks.

Wat zijn makkelijke vakantiebaantjes, die goed te combineren zijn met ander werk?

En wat voor baan kun je doen naast een studie, met alleen middelbare school opleiding?

Mijn grote tip, probeer iets te vinden dat je alvast ervaring geeft voor je studie. Met name zomer baantjes die betrekking hebben op je studie zijn heel nuttig voor het werk vinden na je studie! Zeker in deze tijd!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:09

Bedankt voor tips en bemoedigende woorden :D Ik ben echt te zenuwachtig, niet te zuinig. Morgen ochtend vroeg eerst maar naar stal, want slapen wordt t ook niet, en heb ik wat omhanden :P

Iemand had het over rechten als je al zn tijd op een kleiner contract, veel meer uren maakt. Ik weet dat er een mogelijkheid is om een claim in te dienen, en dat ik daar ook best sterk in kan staan, dat ze dat dan eigenlijk moeten geven. Echter heb ik weinig zin in dit gedoe. Daar moet ik zoveel energie en gedoe in steken, dat is mij niet waard. Daarnaast is dit wel een enorme motivatie om nog harder en beter mijn best te doen wat anders te vinden. Ik heb het niet meer naar mijn zin eigenlijk daar, er zijn een hoop veranderingen gaande, en verder haal ik er niet mijn voldoening uit, ik kan veel meer. En wil nu echt gewoon in mijn eigen richting aan het werk eens eindelijk.

Morgen iig de eerste test, de eerste gespreks ervaring. Ik heb vandaag een heel fijn en waardevol gesprek gehad met een van mijn huidige teamcoaches. Ik had hem gevraagt of hij nog tips had, en hoe ik in de jaren van het werk ben overkomen op hem, wat mijn sterke punten volgens hem zijn, maar ook mijn kritiekpunten. Hij was daar echt voor gaan zitten, had er de moeite voor genomen, heeft alles nog eens toegelicht met voorbeelden waarom hij dat vind, en daar heb ik echt wat aan gehad. Je kan wel een beeld van jezelf hebben, maar hoe je op een werkgever overkomt is natuurlijk altijd weer anders.

We zullen het morgen wel zien. Ik vind het rete spannend. Het ene moment denk ik; komt helemaal goed, gewoon chill en jezelf zijn. Het andere moment word ik super super zenuwwappig omdat ik het perse echt GOED wil doen, maar het zo onbekend is en ik niet weet wat ik moet gaan verwachten :P Irritant :D *misschien ook een kritiekpuntje voor mijzelf* ;)

@ SuSem; is het gelukt met het contract tekenen? Ik heb geen ervaringen met Detacherinscontraten, dus geen idee waar je extra op moet letten. Hoe is het bevallen, heb jij nog tips voor eventuele volgers die zoiets gaan doen?

@ Cer; Succes morgen met je tweede gesprek. Momenteel is werk werk idd, en missschien valt het qua 'droge stof' achteraf wel mee?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:11

Heb je al eens in Wageningen gekeken Tancreda4? Daar is volgens mij net een heel nieuw gebouw/instituut geopend helemaal op ecologie!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:06

Ik had gister gereageerd op een vacature in de krant, wordt ik een paar uur later gebeld door uzb over die vacature of ze me mochten voorstellen, ja mag, maar had al gereageerd, als ik woensdag nog niks van het bedrijf heb gehoord gaat uzb er achteraan haha.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:09

wie zocht er ook alweer een marketing functie?

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:52

Gezocht een baan voor 3 dagen in de week...
woerden en omgeving.
Ik werk nu als baliemedewerkster bij een tandarts.

Mijn voorkeur werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:14

Sollicitatie gesprek overleefd! Alles wat ik voorbereid had werd niet gevraagd natuurlijk :+ Weet niet wat ik er van moet denken verder, of het nu goed of slechdt ging. Moeilijk te pijlen. We zullen het zien. Ik was de laatste voor vandaag, maar maandag hebben ze ook nog kandidaten, dus best aardig wat. En daarna willen ze het zo snel mogelijk laten weten.

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:52

Spannend Tancreda4!

Ik heb even een vraagje. Werk bij een aardbeienkwekerij hier in de buurt. Al een aantal jaar en dan niet alleen in de zomer. Wilde nu wat weken op Ameland gaan werken aangezien ik altijd al zoiets heb willen doen. Nu ben ik net jarig geweest en zou daarbij loonsverhoging krijgen. Nu is het werk voornamelijk zwart. (een aantal zomermaanden wit) En ik kreeg geen loonsverhoging. Nu vandaag er over gehad met mijn baas en die vond mijn loon zo eerst wel hoog genoeg voor wat ik deed. Moest meer initiatief gaan tonen (dus aangeven van nou jongens kom op pauze is voorbij aan het werk) of den nieuwe mensen meer aansporen om harder te werken. Nu zet ik alles voor dit baantje aan de kant en als zij maar vraag of ik kan werken sta ik er enz. Is dit normaal? Durf er ook niet zo goed tegen in te gaan aangezien ik nog niks anders heb. Maar lijkt me niet normaal dat ze me zomaar niet volledig uitbetaald.

Bedankt voor het lezen van mijn laaannngee verhaal! :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:53

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Vanaf aankomende week ga ik beginnen als secretaresse bij een bedrijf welke actief is in de agribusiness.
Heb er erg veel zin in!!

Tancreda, jammer, maar hopen dat ze wel een positieve indruk van je hebben gekregen

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:33

Spannend Tancreda4!
Leuk annastasia!

Ik heb waarschijnlijk binnenkort iig een zaterdagbaantje.. en vandaag een telefoontje gehad voor een gesprek as. vrijdag! Voor een hele leuke baan. Hopen dat ik mijn zenuwen een beetje onder controle kan houden...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:58

Ik heb het geluk dat ik nog een hele tijd bij mijn huidige baan kan blijven.... maar toch baal ik dat ik ben afgewezen voor een vacature meer bij mijn thuis in de buurt. Grkozen voor mensen bij wie t profiel meer aansloot en meer werkervaring. Nja komt vast ooit wel iets hier.....

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:09

Nog een week zonder bericht -O- Wacht nu al 2 volle weken. Maargoed, meneer aan de telefoon zei dat 'de vergadering' ook begin volgende week kon zijn, dus ik wacht volgende week ook nog wel af.
Heb ondertussen nog een ander gesprek op woensdag, maar vrees het ergste. Tijd om verder te kijken naar andere vacatures :roll:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:56

Annastasia gefeliciteerd . Tof joh , hopelijk zit je dalijk helemaal op je plekkie

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:59

Annastasia super!! Dat horen wij hier graag :D

Ik mag voor langere tijd blijven bij mijn bijbaan, dus echt heel erg fijn want ik heb nu wel 5 dagen in de week werk en dus inkomsten :) ondertussen wel gewoon solliciteren uiteraard (en mijn baas is er uiteraard van op de hoogte). Ik heb zelfs een vervanger gekregen (gelukkig intern, hoef niet te vrezen voor mijn plek haha), dus als ik kan ook zo een dag vrij krijgen op korte termijn als dat nodig is :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-04-13 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:00

Gefeliciteerd annastasia!!!
Ik heb maandag om kwart voor 4 een gesprek bij het bedrijf waar ik afgelopen maandag ben voorgesteld! Erg spannend, voor mijn gevoel past deze functie helemaal bij mij dus duimen maar!!!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:31

annastasia schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Vanaf aankomende week ga ik beginnen als secretaresse bij een bedrijf welke actief is in de agribusiness.
Heb er erg veel zin in!!

Tancreda, jammer, maar hopen dat ze wel een positieve indruk van je hebben gekregen

Gefeliciteerd!!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:57

Ik zou het al heel wat vinden als ik zou worden uitgenodigd voor een gesprek, tot nu toe krijg ik of geen antwoord of een afwijzing

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:46

Magica schreef:
Ik zou het al heel wat vinden als ik zou worden uitgenodigd voor een gesprek, tot nu toe krijg ik of geen antwoord of een afwijzing

:j helaas herkenbaar.
'andere kandidaten pasten beter in het door ons geschetste profiel' en al die andere varianten :+