sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:47

Wat een rotstreek Quellian! Scheve mond

Pff, ben ook nog steeds op zoek naar een bedrijf waar ik werken&leren kan doen, het wil maar niet lukken. Verdrietig In april op stage , misschien dat daar iets van komt..

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:43

Ik meld me ook even hierzo,

Ik zit dus met een stom probleem, ik ga binnenkort een eigen dierenspeciaalzaak openen ( franchise)
maar nu kunnen we toch geen geschikte locatie vinden, wat dus betekend, dat ik nu weer moet gaan solliciteren( aangezien er toch geld in het laadje moet komen).

Ik ben zelfs aan het kijken naar bedrijven /vacatures waar ik me misschien kan laten omscholen richting administratieve kant of iets dergelijks.
( heb zelf namelijk alleen een opleiding in de dierhouderij )

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:26

Aangenomen, ik kan per 1 december beginnen en ga nu al mijn verlofuren opmaken dussss: 3.5 weken vrij

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:29

Gefeliciteerd!! Gelijk heb je, wel fijn hoor even lekker rust!

Ik heb te horen gekregen dat ik per 1 november kan beginnen ipv 1 december dus dat is ook wel fijn!

@ _Nann_ kun je niet iets van een bbl opleiding doen werken en leren tegelijk?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:31

Milord en Thats Me Gefeliciteerd met jullie nieuwe baan! Go jij! Go jij!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:37

Milord en Thats_Me gefeliciteerd.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 02:49

Marcella heb je weleens iemand laten kijken naar je CV en sollicitatiebrieven? (en dan niet die kneuzen van het CWI)
Ik zou graag eens kijken of ik misschien iets voor je kan doen op dat gebied. Schrijf al jaren CV's en brieven voor andere mensen dus misschien heb je er iets aan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:59

Het aparte is dat toen ik nog aan het werk was dit allemaal succesvol was. Dus lijk me sterk dat het hieraan kan liggen. Gesprekken genoeg maar krijg van iedereen te horen genoeg ervaring, maar te weinig diploma's. Dus moet eigenlijk gewoon zelf zorgen dat ik er diploma's erbij krijg.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:36

Thats_Me schreef:
@ _Nann_ kun je niet iets van een bbl opleiding doen werken en leren tegelijk?

Dat is helaas geen optie, aangezien ik bij wijze van spreken volgende week startende ondernemer kan zijn, maar ook pas over een maand of 8... het is dus erg onzeker, geheel afhankelijk van hoe snel ik een winkelpand gevonden heb.

dus een opleiding aanmelden voor minmaal een jaar is geen optie voor mij, anders had ik dat zeker weten gedaan, hoe meer diploma's op zak hoe beter zeg ik altijd maar Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:53

Nann, kan je geen vacatures vinden van starter? Of via een uitzendbureau of is dat geen optie?

Ik werd vanochtend gebeld met de vraag of ik donderdag a.s. op gesprek kon komen, direct daarna werd ik weer terug gebeld of dat ik misschien vandaag al zou kunnen. Dus vandaag om 13:00 uur die afspraak, veel te vroeg was ik er, maar ik had geen idee dat het maar 5 minuten bij mij vandaan is.
Einde deze week of begin volgende week zou ik te horen krijgen of ik door was naar de tweede ronde.
Nu wer ik net gebeld of dat ik woensdag a.s. op tweede gesprek kan komen.

Nu maar hopen en duimen dat ik door ben, ik vind het wel spannend Nagelbijten / Gniffelen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:42

Nou ik sluit me hier ook maar aan...

Ik heb gisteren te horen gekregen dat zodra ik uit de ziektewet kom ik op non actief gesteld ben... Mag nu dus eindelijk verder solliciteren en daar ook druk mee bezig... Alleen nu moet ik nog bepalen wat ik graag wil.
Heb al 15 sollicitatie brieven de deur uit gedaan alleen allemaal open sollicitatie brieven...

Kan nog niet echt leuke vacatures vinden...
Waar zoeken jullie naar vacatures?!
Ben Hbo SPH opgeleid en kan niks leuks vinden Boos!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:53

poeh waar kijk ik.
Nationalevacaturebank.nl
Monterboard
Bij doverse uitzendbureau's
Totaljobs

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:19

@jolanda: is er bij jullie geen speciale site voor werk in de zorg? Wij hebben hier in Twente wel zoiets: www.zorgselect.nl
Via hen heb ik mijn huidige baan gevonden Ja

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:25

Dan meld ik me ook maar eens...

Heb op dit moment nog een ontzettend leuke baan, maar wegens veranderingen in de wet komt hier binnenkort een einde aan, er komt helaas niet meer genoeg werk binnen om onze afdeling rendabel te houden.

Begin nu dus voorzichtig aan wat verder te kijken, en dit heeft vooralsnog geresulteerd in het versturen van 1 sollicitatie, waar ik ook gelijk op gesprek ben uitgenodigd. Morgenochten om 9 uur heb ik een kennismakingsgesprek, ben er nu al nerveus over!
Ik denk dat dit echt iets voor mij is, en wil het dus niet verpesten hahah...

Mocht dit niets worden (of mocht ik het zelf niets vinden) heb ik eigenlijk geen flauw idee wat ik dan wil gaan doen, dus de druk is voor mijn gevoel best groot, nu nog een manier vinden om daar mee om te gaan....

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:15

Het topic ligt alweer een tijdje stil... heeft iedereen inmiddels een leuke baan? Tong uitsteken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:54

Ja, heb het echt getroffen. Wordt prima ingewerkt bedrijf is leuk en de collega's zijn ook erg aardig. Verder zit ik niet hele dagen op kantoor maar kom ik ook veel in aanraking met mensen en natuur.

Oftewel ook al zie je het even niet meer zitten er komt echt wel een keer een leuke baan voorbij!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:05

Ik ben mijn laatste uurtjes aan het uitzitten. Om 15u ben ik hier weg en op naar het nieuwe avontuur!

Afgelopen vrijdag werd ik al uitgenodigd voor het afdelingsuitje van mijn nieuwe werkgever. Een slipcursus in Zandvoort, dat was echt gaaf en ik heb ook mijn nieuwe collega's alvast kunnen leren kennen. Toen ik weer thuis was realiseerde ik me pas dat ik niet zo stil en terughoudend was geweest als ik normaal ben bij nieuwe mensen. Ik heb er erg veel zin in.

Hierna nog een weekje lekker vrij voor ik aan mijn nieuwe baan begin. Ik had deze week ook vrij willen hebben, maar mijn TL was natuurlijk weer eens erg traag in zijn reactie en dat mocht niet. Met als gevolg dat ik deze week heerlijk heb kunnen bokken (we hebben thuis nog steeds geen internet) en misschien een halve dag nog iets productiefs heb kunnen doen (verder was er gewoon echt niets meer te doen voor mij).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:10

Ja ik ook. Heb het onwijs naar me zin. Mag veel dingen doen, heb het idee dat ik nooit weggeweest ben bij de C1000

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:15

Ik zit ook helemaal op mijn plek bij mijn nieuwe werkgever. Werk er nu 2,5 maand en heb al een eigen project toegewezen gekregen. Heb leuke collega's en leer enorm veel bij!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:24

Ik heb afgelopen maandag een contract ondertekend voor 3 maanden, ingaand op 5 januari Lachen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:55

Thirsa_ schreef:
Het topic ligt alweer een tijdje stil... heeft iedereen inmiddels een leuke baan? Tong uitsteken

Helaas nog steeds niet.

Zit wel vol ongeduld te wachten op het antwoord dat ik vandaag terug krijg.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:59

Leuk zo'n topic Lachen Ik zit nu nog even aan de andere kant, als p&o'er Knipoog maar straks als mijn stage erop zit wordt het voor mij waarsch. ook solliciteren!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:09

Leuk dat een aantal een leuke baan gevonden hebben!!

Marcella; hopelijk krijg je een positief antwoord!

ik ben nu wat actiever aan het zoeken naar iets anders, de collega's maken het werk echt leuk en aangezien mijn collega's ook allemaal stuk voor stuk weggaan, wordt het echt tijd dat ik ook iets anders vind...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:13

Ik heb nog steeds niks gevonden.. Nu al iets van 40/50 bedrijven gemaild, of er misschien een BBL-Plek is. maar niemand heeft plek, hebben liever vrijwilligers etc. Verdrietig Begin de moed nu wel op te geven..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:22

Niet opgeven Ach gut. Ook voor jou is er ergens wel een plekje.