Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:48

spottedponie schreef:
Oh wie dan??

Ik heb transport beetje doorgekeken maar verder nog niet veel aangedaan... ga het vanmiddag meemaken!

Ik heb geen idee hoe ze heette, blond haar. Vrij jonge meid, rond de 19 -20.

Heb voor Ecologie een 7,5 en voor Ordening helaas een OV :(
APV heb ik voldoende, een 9. Jij?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:27

Ben ik de enige die nog geen punten terug heeft? :(
Krijg ze pas 1 december..

miss_lizje

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:43

Microbiologie een 7 en anf een 6. Periode 1 geheel gehaald. Alleen 1 vak is deelcijfer wat owp 3 door gaat. Maarvoor owp1 wel voldoende.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 15:03

Yes! 6.4 voor mijn tentamen!! Super blij nu :D

Moet alleen nog Gespreksvoering terug krijgen en verder heb ik alles al gehaald deze periode!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:23

Allemaal gefeliciteerd !

Raak echt gemotiveerd van de cijfers die ik terug krijg.
Heb deze periode nu ook een vak, vorige jaar zou ik dat boek niet eens hebben opengeslagen.

Inmiddels uurtje of 6 deze week geïnvesteerd in dat vak, en begrijp het onderdeel wat besproken is.

Hopelijk houd ik dit vol.
Wel heb ik het veel drukker, maar desondanks genoeg tijd voor mijn pony :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:24

Ronaa94 schreef:
Yes! 6.4 voor mijn tentamen!! Super blij nu :D

Moet alleen nog Gespreksvoering terug krijgen en verder heb ik alles al gehaald deze periode!

Goedzoo!! Heel netjes!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:44

Cyella

APV heb ik nog niet terug, ecologie heb ik een OV, en ordening net gehaald met een 5,5... Heb niet de beste voorbereiding gehad door wat problemen thuis, dus ecologie moet ik sowieso herkansen, en ik denk dat ik ordening ook herkans, baal ontzettend van mn punt en kan makkelijk hoger halen...
Thuis is inmiddels de rust terug dus zou moeten kunnen volgende periode, zal wel wat drukker zijn...

Heb voor deze week wel een vracht huiswerk dus weinig tijd voor andere dingen helaas...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:37

spottedponie schreef:
Cyella

APV heb ik nog niet terug, ecologie heb ik een OV, en ordening net gehaald met een 5,5... Heb niet de beste voorbereiding gehad door wat problemen thuis, dus ecologie moet ik sowieso herkansen, en ik denk dat ik ordening ook herkans, baal ontzettend van mn punt en kan makkelijk hoger halen...
Thuis is inmiddels de rust terug dus zou moeten kunnen volgende periode, zal wel wat drukker zijn...

Heb voor deze week wel een vracht huiswerk dus weinig tijd voor andere dingen helaas...

Awwhh, dat is jammer zeg! Maar kont goed, je hebt voor ordening tenminste al de studiepunten binnen (:
Ik heb in powerpoint vorm samenvattingen van ordening, wil je dat ik die doorstuur? Misschien heb je er iets aan. Komt goed! Hoe was transport en genetica?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:56

Oh dat zou wel superfijn zijn! Die powerpoints van Tom en Kitty zijn zo'n chaos... (misschien ligt dat aan mij, maar rest van onze klas heeft er ook moeite mee) ik pb je mijn emailadres even!

Genetica is nog een beetje wazig, maar dat komt denk ik omdat we nog geen fasoenlijk college hebben gehad, het ging gister alleen maar over cursusinhoud en het proces, waar ik juist had verwacht dat we meteen flink aan de slag zouden gaan met de lesstof... Ben ook beetje bang dat dat zo vaag blijft... -O-
Transport is me alles mee gevallen, terwijl ik (meerdere van de klas trouwens) daar enorm tegenop zag, niet tegen de stof maar wel tegen Tom, die was in ordening zo lastig te volgen dat ik bang was dat het in de avond een drama zou worden (van 18:00 tot 21:40) maar hij had gister een goede les voorbereid, hij had alleen iets beter mogen verdelen wat betreft pauze en practicum maar dat is iets wat we zelf volgende week aan kunnen geven... Tom is dus weer iets in mijn achting gestegen :(:)

Ik heb wel het gevoel dat er een groot verschil zit tussen voltijd en deeltijd, wij zijn echt ontzettend op onszelf aangewezen en dat valt in combinatie met alles buiten school om behoorlijk zwaar...
Weet natuurlijk ook niet precies hoe het er bij jullie aan toe gaat...
Hoe ervaar jij t tot nu toe? En wat vond jij van transport en genetica? We hebben niet altijd dezelfde docenten voor de vakken geloof ik he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:58

Mijn eerste cijfer is een 7 *\%/*

Had voor dit vak niet zoveel geleerd :P

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:12

spottedponie schreef:
Oh dat zou wel superfijn zijn! Die powerpoints van Tom en Kitty zijn zo'n chaos... (misschien ligt dat aan mij, maar rest van onze klas heeft er ook moeite mee) ik pb je mijn emailadres even!

Genetica is nog een beetje wazig, maar dat komt denk ik omdat we nog geen fasoenlijk college hebben gehad, het ging gister alleen maar over cursusinhoud en het proces, waar ik juist had verwacht dat we meteen flink aan de slag zouden gaan met de lesstof... Ben ook beetje bang dat dat zo vaag blijft... -O-
Transport is me alles mee gevallen, terwijl ik (meerdere van de klas trouwens) daar enorm tegenop zag, niet tegen de stof maar wel tegen Tom, die was in ordening zo lastig te volgen dat ik bang was dat het in de avond een drama zou worden (van 18:00 tot 21:40) maar hij had gister een goede les voorbereid, hij had alleen iets beter mogen verdelen wat betreft pauze en practicum maar dat is iets wat we zelf volgende week aan kunnen geven... Tom is dus weer iets in mijn achting gestegen :(:)

Ik heb wel het gevoel dat er een groot verschil zit tussen voltijd en deeltijd, wij zijn echt ontzettend op onszelf aangewezen en dat valt in combinatie met alles buiten school om behoorlijk zwaar...
Weet natuurlijk ook niet precies hoe het er bij jullie aan toe gaat...
Hoe ervaar jij t tot nu toe? En wat vond jij van transport en genetica? We hebben niet altijd dezelfde docenten voor de vakken geloof ik he?

Als je me even je mailadres PB't dan stuur ik het je door, dan hebben jullie er ook iets aan!

Wij hebben Genetica van Hendrick-Jan, vre-se-lijk. Wij hebben ook ordening van hem gehad, en hij kan gewoon totaal niet uitleggen. Wij hadden Ecologie van Tom, en hij kan echt duizend keer beter uitleggen. En ondanks dat Tom ook niet voorbereid, heeft hij wel kennis van de stof. Hendrick-Jan heeft geen kennis én kan niet uitleggen.

Tijdens Genetica was er een vraag over waar Ribosomen worden gemaakt. In Campbell en op internet stond 'In de celkern'. Volgens hem was dit niet goed. We moesten buiten de celkern denken. Toen vroeg hij wat te maken had met eiwitten: Het ER. Dat was niet goed. We moesten verder kijken. Ruw ER dan? Dat was wel goed. Maar het Ruw ER bewaart juist de ribosomen, hier gaan ze als eindproduct naar toe. Hier worden ze niet gemaakt.

Komt hij een half uur later naar ons toe: hij had het fout. Het antwoord was: in de celkern, in het kernlichaam. En die kennis hadden we uit een onderschrift moeten halen van een plaatje in Campbell.

Genetica is bij ons heel vaag, denk idd niet dat het minder vaag gaat worden.

Transport is voor mij heel makkelijk: heb een scheikundige opleiding van te voren gedaan. Leraar heette Franka(was nieuw voor ons), zij kon (na mijn mening) goed uitleggen. Al snapte ik alles al natuurlijk :+

Bij ons worden we ook heel vrij gelaten, denk alleen dat we puur vanwege de contacturen meer ondersteuning hebben. Maar de opzet is hetzelfde. Viel ons overigens op dat bij jullie Ordening veel beter was gemaakt, maar jullie hadden Hendrick-Jan niet voor Ordening he?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:01

Ik heb je al een pb gestuurd met mn fontys mail :)

Ecologie hebben wij van Anton gehad, erg fijne docent!
Hendrick-Jan hebben wij t eerste deel vakdidactiek van gehad, niks wijzer van geworden... simpele ziel
Transport word voor mij nog wel pittig, lang geleden dat ik scheikunde heb gehad
Genetica krijgen wij van Marielle

Ordening kregen wij voornamelijk van kitty, die deed het samen met Tom, maar Tom is maar weinig aan t woord geweest, en daar waren wij wel blij om, want dat was wel lichtelijk dramatisch, of in ieder geval in het begin, daarna begon het bij mij redelijk te landen en begon ik het leuk te vinden, en dan ga je er toch meer zelfstudie in steken, cirkeltje rond...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:06

spottedponie schreef:
Ik heb je al een pb gestuurd met mn fontys mail :)

Ecologie hebben wij van Anton gehad, erg fijne docent!
Hendrick-Jan hebben wij t eerste deel vakdidactiek van gehad, niks wijzer van geworden... simpele ziel
Transport word voor mij nog wel pittig, lang geleden dat ik scheikunde heb gehad
Genetica krijgen wij van Marielle

Ordening kregen wij voornamelijk van kitty, die deed het samen met Tom, maar Tom is maar weinig aan t woord geweest, en daar waren wij wel blij om, want dat was wel lichtelijk dramatisch, of in ieder geval in het begin, daarna begon het bij mij redelijk te landen en begon ik het leuk te vinden, en dan ga je er toch meer zelfstudie in steken, cirkeltje rond...

Anton vind ik inderdaad de fijnste docent, van hem kregen wij APV. Spreekt duidelijk en beheerst, goede humor. Duidelijke aanpak en uitleg. Voorbeelden uit de praktijk. Heel fijn! Ook heel redelijk met inleveren en punten.

Hendrick-Jan hebben wij Schoolvak van gehad, inderdaad niks aan. Kan je net zo goed alles zelf doen. De B klas(Ik zit zelf in A) heeft hem voor transport. Fijn als je geen scheikunde hebt gehad, hahaha! :+

Marielle ken ik niet. Genetica krijgen we dus van Hendrick-Jan. Ordening hadden we ook Hendrick-jan voor, samen met Stefan. Stefan deed plantkunde, Hendrick-jan dierkunde. Raad eens wat we allemaal absoluut haatte en totaal niet beheerste aan het einde van de periode :Y)

Ordeningen vond ik om die reden dan ook vreselijk, Kitty heeft wel humor, maar niet echt een professionele houding als leraar vind ik. Ze kan het wel hebben omdat ze orde kan houden, maar ik vind het ook fijn als iemand gewoon direct is met zijn uitleg en niet allemaal grapjes eromheen draait. Is uiteindelijk een beetje vermoeiend.

Van Tom hebben we Ecologie gehad zoals ik net al zei, maar hem vind ik (met Ecologie dan!) heel goed uitleggen. Ook echt heel aardig en goede humor(zeker op Terschelling :D ).

Dus even kort:
Top: Anton
Flop: Hendrick-Jan

Die laatste mag van mij weg, waardeloze lessen en dan ook nog op een lerarenopleiding...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:49

Ze gaan misschien onze biologie toets als ongeldig verklaren omdat de toetscommissie de toets te makkelijk vond. Terwijl de module wel was goedgekeurd vorig jaar al...

debbbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:58

O dat is balen zeg! Had je een goed cijfer ervoor?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:28

Ja een 9. En ben flink boos dat we dus een extra toets waarschijnlijk dus ingeroosterd gaan krijgen. Ook al bonje gehad met kiv docent dus gaat lekker.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:49

Onze toets blijkt te moeilijk te zijn, er zaten heel veel spelfouten in en er waren vragen waarbij twee antwoorden mogelijk waren. De normering moet nu dus worden aangepast en het gaat nu nog langer duren voordat we ons cijfer krijgen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:21

Ik ben even ontzettend chagrijnig, had voor vanavond een hele planning met wat ik voor school wilde doen, vriendje zou met zijn neef electra in en om huis maken, helemaal prima, kan ik even in alle rust aan de gang...
Heeft neefje zijn ontzettend dom blije vriendinnetje bij, en word er eigenlijk van mij verwacht dat ik sociaal ga zitten doen..., "moet je huiswerk maken??" Ja en veel ook.... "Oh dan kom ik gezellig naast je zitten!"

Heb haar inmiddels voor de tv gedumpt...

debbbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:22

echt balen zeg, ja dat hadden wij ook Carrera97 daardoor werd er meer goed gerekend bij ons.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:44

Ze hebben net de cijfers bekend gemaakt van hoe ze nu zijn, zonder verandering aan de normering. Ik heb een 6.1 dus ben eigenlijk wel tevreden en het kan dus alleen nog maar omhoog.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 00:08

Even benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Situatie: KIV hebben we met een andere klas erbij, in totaal zijn er 3 klassen over 2 lokalen verdeeld voor meerdere lesuren. Nu is het zo dat we meer dan 30 studenten per verdeelde klas hebben, en maar 30 pc's hebben. Dat was ons nog niet gezegd, maar bij de theorieles vroeg de docent wie er een laptop heeft. Heel dom stak ik mijn hand op, waarbij gelijk het "dwingende verzoek" kwam dat ik nu elke keer mijn eigen laptop mee neem voor het practicum gedeelte, want anders kan niet iedereen mee doen. Allemaal heel leuk en aardig, maar de toets is op de pc's van school. Die hebben de allernieuwste Exel etc. en er zitten toch wel wat kleine verschillen tussen mijn versie (2007) en die school heeft (de nieuwste). Thuis, kan ik gewoon prima uit de voeten met "mijn" versie, maar dan heb ik ook geen tijdsdruk om dingen uit te zoeken. Dus voor de toets wil ik graag tijdens de les in ieder geval met de versie werken die ook word gebruikt bij het toetsen.
Nu komt het mooie, die mag ik dus van de docent maar lekker zelf aan aanschaffen :wow: .

Dus even op een rijtje:
* veelste drukke klassen verdeling waardoor het niet in de pc-lokaal past (niet genoeg pc's)
* +- 20 personen is verzocht (nouja, noem t eerder eisen, want zo netjes werd t niet gebracht) om dus met hun eigen laptop te werken. (dus, voortaan heb ik geen laptop meer als een docent er naar vraagt := )
* deze personen zelf maar moeten zorgen voor de juiste versie voor tijdens de lessen. Want docent gaat zijn lessen niet aanpassen op mindere versies.

Volgens mij heeft deze docent helemaal niet door dat hij zelf totaal niet de middelen heeft om deze les op deze manier normaal les te kunnen geven. Immers heeft hij geen materiaal (school computers) om iedereen mee te laten doen. En nu verwacht dat de leerlingen dit maar even oplossen waar ze zelf ook nog extra voor moeten uitgeven.

Ik ben nu zeer geneigd om de bitch te gaan uithangen en zelf gewoon te zorgen dat ik op tijd bij het lokaal ben en dat het dan gewoon "wie het eerst komt, wie het eerst maalt". Want waarom zou ik geld moeten uitgeven zodat iedereen les kan krijgen? Dat is toch niet mijn taak?
We hebben voorgesteld dat er een berekening zou worden gemaakt hoeveel het voor die studenten zou kosten, en of die kosten dan niet op de gehele klas verdeeld konden worden. Maar daar word eigenlijk geen gehoor aan gegeven. Morgen gaan we dus klagen bij studiecoördinator en daarna hoofd van de afdeling.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:28

Ik vind dit niet kunnen. Ze kunnen jou niet verplichten om zoiets aan te schaffen omdat ze zelf niet genoeg middelen hebben.
Ik weet nog wel toen ik Excel les had, ik werkte altijd op mijn eigen laptop, maar de toets moest indd op de school computer omdat die anders was dan op mijn laptop. (Ik heb Excel voor Mac)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:49

Pff, ik moest een licentie kopen voor hogeschooltaal. Nu moesten we net een toets daarvoor maken en als je 80% zou halen, dan hoef je daar niks meer mee te doen. Nu heb ik dus 86%, en gewoon even 55,- moeten betalen voor die licentie..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:16

Zo, das lekker..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:34

Ja, die licentie had je nodig om die toets te kunnen maken. Echt idioot, weg gegooid geld en 2 dagen voor gewerkt..