Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EllisL

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:20

Ook ik ben hard aan het blokken voor tentamens, heb er 9 (als ik mijn schrijf tentamens theorie en praktijk apart tel. Vrij pittig moet ik zeggen...

Met welk vak ben je bezig dan Rona?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:37

Wij hebben gelukkig niet zoveel tentamens.
1 presentatie komende week, volgende week 1 tentamen (wel erg pittig tentamen), week er op 1 tentamen, week daarop 2 praktijktentamens en 1 theorie tentamen.

Dus 3 tentamens, 1 presentatie en 2 praktijktoetsen verdeeld over 3 weken!
Maar vergeleken met vorige periode (1 tentamen en 1 presentatie verdeeld over 2 weken) en volgende periode (1 tentamen, 1 onderzoeksrapport en 2 presentaties verdeeld over 3 weken) is het wel weer pittig... haha.

Succes iedereen alvast met de komende tentamens en overige opdrachten!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 07:34

Zo daar gaan we dan maar weer! Heb opzich wel weer zin om naar school te gaan. Al is vakantie ook lekker natuurlijk! Heb wel iets te weinig aan school gedaan naar m'n zin, maar dat komt wel weer goed :)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:15

EllisL schreef:
Ook ik ben hard aan het blokken voor tentamens, heb er 9 (als ik mijn schrijf tentamens theorie en praktijk apart tel. Vrij pittig moet ik zeggen...

Schrijven, had me daar echt op verkeken..

Het is veel he?

Iedereen heel veel succes weer!
Ik ga nog even een uurtje leren en dan richting school..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:16

Succes allemaal met jullie tentamens en dossiers! :)

Hier is het ook echt even pittig. Ik ga per 3 februari beginnen op mijn nieuwe werk, maar tot die tijd maak ik mijn project nog af. Dat wil zeggen, ongeveer 2x per week naar school. Mijn motivatie is echt weg. :\

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:13

Wat voor werk ga je doen?

Bij ons is ook de eerste getopt, helaas een meisje waar ik heel veel mee op trok..

Heb over 2 weken 5 tentamens en heb volgende week paperday, nog even flink aanpoten dus!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:30

Ik ga weer werken bij het theater waar ik vorig jaar ook gewerkt heb :) En nog een baantje in de horeca er bij, hoop ik. Daar heb ik een dezer dagen een gesprek mee :)

Voor jou ook flink aanpoten dus. Maar als je de studie leuk vindt :)
Bij ons stoppen er nu al 6, in de klas.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:56

Ronaa94 schreef:
EllisL schreef:

Schrijven, had me daar echt op verkeken..

Het is veel he?

Iedereen heel veel succes weer!
Ik ga nog even een uurtje leren en dan richting school..

Succes! Heb mijn praktijktentamen erop zitten. Ze is erg streng :( en het was echt veel!!
Dalijk maar eens verder leren aan theorie :)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:37

Ik vond er niet zo streng hoor ellis. Veel goede punten bij ons. ik had zelfs.een 6,5 :=

Hoe ging bij jou de theorie?

Zo het eerste zit erop. nu op naar huis en leren voor derest!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:29

Heb vandaag te horen gekregen voor welk creatief vak ik twee methoden moet verzinnen om contact mee te maken. Heb precies dat ene vak dat ik niet wilde... Moet nu iets leuks gaan verzinnen met arbeid, maar ik heb echt geen flauw idee wat. En heb tot zondag de tijd...

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:33

Veel mensen hebben nagedacht in de kerstvakantie geloof ik, bij ons weer 2 gestopt dus ik denk dat we op 7 stoppers zitten nu, tenzij ik alweer iemand vergeet maar minstens 7 :P

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:40

Ik heb ook nagedacht in de kerstvakantie :o En ik ga mijn studie nog een paar maandjes uitstellen en in september opnieuw beginnen. Ik ben er gewoon nog niet klaar voor om op mijn 17e al op mezelf te wonen, dus ik ga lekker een paar maanden werken en ervaring opdoen en dan in september weer een nieuwe start maken :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:10

Ik heb ook nagedacht, en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik maar blijf :+ Of tenminste, zeker dit hele jaar. Ik ga maar eens rustig om me heen kijken maar ik denk dat ik hier toch wel redelijk goed zit.

Smee__, het is ook vroeg om op je 17e al je eerste jaar te beginnen. Ik merk het zelf al, mijn hele klas is zowat rond de 20. Ik ben met 19 nog best jong. 17 is dan al helemaal even wat anders. Logisch!

Wij zitten in de klas nu op 5 stoppers. Als het er ongeveer 5 per klas zijn, is al 20% van het eerst jaar afgevallen _O-

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:25

Hier 6 stoppers waarvan er 4 het in de vakantie besloten hebben.
Smee__ jammer dat je gaat stoppen maar een bewuste keuze heb je gemaakt :)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:31

Na dit blok gaat mijn klas dan ook weg en gaan ze ons verdelen over andere klassen, baal daar nog steeds zo van. Ik zit in klas K en het begint natuurlijk bij A, ze zeggen dat de eerste aanmelders in A komen etc en dat wij vrij late aanmelders zijn en dat hier vaak toch wel een verband tussen bestaat.

17 zijn ook echt de 'jonkies' uit mijn klas, alhoewel ik er maar van 1 zeker weet dat hij dat nog is. Heb idd ook wat klasgenoten van 24 dus ik zit er met mijn 20 wel wat tussenin :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:48

Vandaag de 2de stopper in mijn klas geconstateerd :') Ben benieuwd hoeveel er bij ons nog gaan stoppen.

Ben benieuwd of je aan het eind van het jaar door gaat Marit, wel goed dat je het eerst even aan gaat kijken.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:49

Hier zijn we met 9 klassen, gaan verder met 6 vanwege alle stoppers. :oo
Heb besloten dit jaar af te maken en me daarna te richten op verpleegkunde. :) (Mits ik mijn herkansing van vandaag gehaald heb.. := )
En ik ben ook 17, maar heb daar opzich niet zoveel last van. Ben wel de jongste van de klas en één van de jongsten van de studie

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:27

Ik heb eindelijk mijn punt van de herkansing van nog ver voor de vakantie terug, een 6.3 dus ben er helemaal heppie mee :D

Bij ons zijn er na de vakantie nog geen mensen gestopt, in totaal zijn er 3 gestopt nu, vind het meevallen. Geen idee hoe het bij de andere klassen op de opleiding zit trouwens.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:46

Hier de stand nu op 3 ook (1 gedwongen omdat hij de MBO herkansing niet gehaald had, een overgestapt naar een andere opleiding binnen het domein en een die totaal wat anders gaat doen), en een hoop die hopen dat ze voor 31 januari nog tentamen cijfers terug krijgen en aan de hand daaraan een keuze gaan maken. Ik ga lekker door tot het einde van het jaar. Heb t idee dat ik goed op mijn plek zit en de eerste periode is goed gegaan (13 van de 15 punten) en nu ook lekker tijdig aan het leren begonnen etc, ik ga ervoor knokken en lekker mijn best doen :)

Ik moet dit jaar 54 van de 60 punten halen. Gemiddeld genomen valt minstens de helft van de nieuwe studenten af van mijn opleiding..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:23

ARGH. ECHT PREMIERE. ADOBE. oiufhewioufhewondweoihqfLwiebfvwieu.

Zit net 3 uur te editen voor school, knalt Premiere er met een error uit :') Hij is nu de 'reservekopie' aan het inladen maar ik vrees voor het ergste.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 07:10

Theorie ging wel lekker Rona! Bij jou?
Mijn herkansing heb ik nog niet terug :(

Hier zijn in totaal nu 5 stoppers in de klas. Het is een kwestie van tijd voordat de volgende afvalt

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 07:56

Theorie ging sleeecht bij mij :=

pff de wekker ging vanmorgen om kwart over 5... veeeel te vroeg

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:06

Dat is idd vroeg!

Pfff, ik moet nog zo veel doen voor Media Design.. Nog een hele portfolio map en serieus wat is Illustrator een rot programma := Snap er niks van!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:33

Wat is er mis met Illustrator?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:43

Waarschijnlijk niet veel, maar ik krijg het niet onder de knie :P