Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:44

Joehoe! Haha, het is stil hier ja :D

Heerlijk he vakantie, ik kom helemaal bij. Ik ga nog lekker twee weken kamperen in Toscane, jullie??

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:15

Haha ik zat net te denken go wat is het stil bij de juffen!

Ik heb vakantie werk omdat ik nog geen baan heb straks, maar verder geniet ik zeker van het mooie weer :)

Dit weekend paar dagen naar terschelling! Even paardrijden enzo!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:48

Tja die zijn allemaal op vakantie natuurlijk :+

Hier ben ik maar eens begonnen aan alle achterstallige klusjes in en om het huis, mijn 3 weken weg zitten er alweer op. Nog maar 1,5 week, dan mag ik alweer!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:56

Ik ben al een dag in mn klas aan net werk geweest. Morgen weer een dag. Volgende week vrijdag vergaderen en maandag de 18e begin ik weer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:20

marleen_88 schreef:
Ik ben al een dag in mn klas aan net werk geweest. Morgen weer een dag. Volgende week vrijdag vergaderen en maandag de 18e begin ik weer.

Jeetje nu alweer?
Ik moet nog op vakantie :')

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:24

Ik begin volgende week woensdag weer. We zijn verhuisd naar een ander gebouw dus hebben een halve week uitgetrokken om de lokalen in te richten. Dinsdag 19 zijn de lln er weer.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:40

marleen_88 schreef:

Wow, dat gaat snel.
Is het allemaal gelukt?
Zelf begin ik altijd een week van te voren in m'n klas. Dan is er ook een vergadering.
En de kinderen komen 1 september weer.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:35

Het is goed dat het nog stil is, toch? Iets met 'werk/studie loslaten' geloof ik O:)

Ik heb mijn vakantie er weer onofficieel opzitten. De colleges beginnen in september weer, maar ik moet nog een paar verslagen afronden uit het 1e jaar voor mijn propedeuse en daar ben ik nu mee bezig tussen het huishouden en normale gang van zaken door.Is wel weer even wennen na 3 weken echt helemaal niks doen voor school!

En ik begrijp het nut ook nog wel van het op moeten stellen van een goed lesplan en het kunnen motiveren van je keuzes. Toch vraag ik me af hoe lang beginnende docenten die dingen werkelijk enthousiast uit blijven werken voor elke les? :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:19

AnnemiekvM schreef:
marleen_88 schreef:

Wow, dat gaat snel.
Is het allemaal gelukt?
Zelf begin ik altijd een week van te voren in m'n klas. Dan is er ook een vergadering.
En de kinderen komen 1 september weer.

Ja vroeg, maar er moest een 3/4 lokaal omgetoverd tot 1/2 lokaal, dus enorme klus.

Het is bijna allemaal klaar gelukkig!

Lekker dat jullie nog eventjes hebben, geniet er lekker van!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:46

Nou, ik begon de vakantie goed, maar werd helaas ziek.
Ontsteking in mijn buik. Dagje ziekenhuis gehad. Gelukkig te verhelpen met medicijnen en hoefde ik niet geopereerd.
Dus dat is een beetje zonde...

Maar heb met deze week erbij twee weken om nog lekker te genieten.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:20

O annemiekvM dat is echt oliebol!!

Westerenfreak, wat knap. Ik had bedacht wel even af te studeren deze zomer haha, maar dat heb ik toch naar september verzet haha.
Lesplannen maak ik nooit, heb notitieboekje waarin ik per les ff schrijf wat mn doel is, en tijdsindeling en eventuele aantekengen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:24

AnnemiekvM schreef:
Nou, ik begon de vakantie goed, maar werd helaas ziek.
Ontsteking in mijn buik. Dagje ziekenhuis gehad. Gelukkig te verhelpen met medicijnen en hoefde ik niet geopereerd.
Dus dat is een beetje zonde...

Maar heb met deze week erbij twee weken om nog lekker te genieten.

Oh jakkes!! Dat is niet prettig en balen van je vakantie.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:58

Zou ik hier al een beetje mee mogen lezen en kletsen?

Ik start 1 september met een deeltijd studie tot docent biologie bij de fontys in Tilburg...
Erg spannend want het is voor mij omscholing h nadat ik mijn baan ben kwijt geraakt... Ga nu iets totaal anders doen...

Zou het wel leuk en fijn vinden om hier mee te kletsen en eventueel eens wat tips te krijgen?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:02

Hee, het leeft hier weer een beetje! Wat zijn sommigen al weer vroeg aan het werk! Vergaderen en lokalen inrichten... gelukkig hoeft dat bij ons niet.. Maandag begin ik weer, eerst een gezamenlijk iets, dan in teams uiteen en daarna komen de eerste BPV leerlingen (stage) voor hun kick off. :) Mijn leerlijnen zijn nog hetzelfde, alleen geen idee hoeveel en welke klassen ik krijg, haha, ik laat me altijd verassen!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:05

Oh ja, en die lesplannen...pppffffftttt, heb ik nooooooit meer gebruikt! Wel om stagiaires op weg te helpen maar op een gegeven moment heb je routine en gaat het vanzelf. Gelukkig! :') Heb wel voor iedere klas (vorig jaar 15 klassen) voor iedere week in steekwoorden een blokkenschema wat ik aan het begin van de periode maak. Ik geef les op een MBO in alle jaren en in alle afstudeerrichtingen... als ik geen blokkenschema heb word ik gek!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:14

miinynke schreef:
Westerenfreak, wat knap. Ik had bedacht wel even af te studeren deze zomer haha, maar dat heb ik toch naar september verzet haha.
Lesplannen maak ik nooit, heb notitieboekje waarin ik per les ff schrijf wat mn doel is, en tijdsindeling en eventuele aantekeningen.

Ik ben normaal gesproken ook niet zo heel erg van mijn voorgenomen plannen daadwerkelijk tot uitvoering brengen hoor := Maar nu heb ik een goede stok achter de deur. Ik krijg het straks in september gewoon te druk met het 2e jaar, stage, privézaken en tja, wil mijn P toch wel binnenhalen!

Heb tijdens mijn stage inderdaad ook gewoon in een collegeblok mijn lessen globaal voorbereid, maar voor de opdrachten moet ik wel een uitgebreid lesplanformulier invullen. Heb mijn schets dus maar "even" omgezet. Dat was nog een heel karwei, dus vandaar mijn vraag. Kan me gewoon niet voorstellen dat elke (startende) docent die dingen braaf in blijft vullen! :')

Mijn stagebegeleider had zelfs nog nooit gewerkt met lesplannen zei 'ie...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:20

Hihi, ik alleen tijdens de opleiding omdat het moest. Alhoewel het wel veel inzicht kan geven.. toen ik een VMBO klas in Amsterdam Noord had met allemaal ontspoorde pubers, was dat lesplan wel heel fijn. Ik schreef dan een leerlingenversie op het bord met tijden erbij zodat iedereen wist waar ie aan toe was.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:58

Ik kom me ook maar weer hier melden.. Ik moet aan mijn (als het goed is :D ) aller laatste stagedossier beginnen...... Inspiratie gezocht |o

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:09

Saintelette schreef:
Ik kom me ook maar weer hier melden.. Ik moet aan mijn (als het goed is :D ) aller laatste stagedossier beginnen...... Inspiratie gezocht |o

Wat moet je precies doen? Portfolio?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:17

Ja, met per competentie opschrijven wat je geleerd hebt en dit aantonen met 'bewijsstukken'..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:40

Saintelette schreef:
Ja, met per competentie opschrijven wat je geleerd hebt en dit aantonen met 'bewijsstukken'..

Succes!
Is toch altijd weer een hele klus.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:43

Dat is een pittige inderdaad, dat voelde vorig jaar als mijn levenswerk.. Heeft ook maanden geduurd voor ik t enigszins naar m'n zin af had, maar ik ben dan ook ruim op tijd begonnen met schrijven omdat ik wist dat het lang zou gaan duren. Veel succes!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:46

Wow maanden? Ik heb er een week over gedaan! Wel ingesloten achter de pc. Blij dat het de laatste keer was.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:54

Ik heb nog tot 7 september, dan moet ie ingeleverd zijn... Dus hoop niet dat ik er nog een jaar voor nodig heb :Y)
Ach, voorgaande waren ook (met wat dwang) redelijk snel gemaakt.. Maar het gaat altijd met zooooooo veel tegenzin.. Het voelt altijd zo als maar een hoop blabla op schrijven, kijken wat ze willen horen :r

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:17

Maanden is wel inclusief bewijs verzamelen, en met avonden lang nóg een keer lezen en aanpassen (lang leve de perfectionist..), en naast mijn afstudeeronderzoek en het afronden van mijn laatste vakken. T zou inderdaad best met een week eenzame opsluiting moeten kunnen, maar dat werkt voor mij minder goed ;)