Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:10

Eerlijkheid duurt het langs Dreamy..
Ikvind dat je zulke dingen gewoon moet melden.. Zij moeten ook vervanging kunnen zoeken..en jij hoort tujd te krijgen.

Over goedkope autos gesproken..

Heb een toyota van 22 jaar oud.
Gisteren de 74.000km gepasseerd.
Ook iets van 30 euro per kwartaal en brandstofjes enzo.
Prima ding. Ben er blij mee.
Ben tweede eigenaar, van overleden opa.

Mijn baas weet er wel van..alle begrip.
Als iets nieuwd me niet bevalt mag ik gewoon terugkomen

Jolliegirl

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:12

Sorry zit mobiel...bericht is lekker krom geworde ..krijg t niet aangepast..sorry

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:39

Vanmiddag op 2e gesprek geweest. Weer een super gesprek gehad, nu ook met mijn direct leidinggevende die aan de andere kant van Nederland zit.

Hij had een aantal vragen waar ik blijkbaar te goed antwoord op heb gegeven
Op een gegeven moment was ie stil, en zag je hem echt even perplex staan, gevold door '' zo wat een goed antwoord!''
Hij had de twijfel of ik niet overgekwalificeerd zou zijn voor de functie en of hij mij wel lang binnen kon houden, ook gezien mijn CV. Dus ik gaf aan of dat anders geweest zou zijn als ik geen HBO op m'n CV had staan. Nee dat was niet anders.

Dus de andere direct, ja ik heb dezelfde opleiding gedaan, dan zou ik ook overgekwalificeerd zijn. En ze gaf afgelopen week ook al aan als ik leuke collega's heb en afwisseling dan hoef ik geen managementfunctie. Nou dat gaat mij net zo en ik zit hier al jaaaaaaren.
Ze liet dus echt even merken dat ze me heel graag wou hebben.

Aan het einde van het gesprek gaven ze aan dat ze het graag rond wilden maken. De manager wist alleen niet dat het via een UZB gaat (eerste half jaar, ivm op zeer korte termijn iemand nodig). Dus salaris is afhankelijk van UZB.

Zij gaven aan startsalaris 1500 - 1600,- bruto per maand voor 40 uur per week.
Als ik dit even snel deel dan kom ik uit op 9,23 per uur bruto.
Vind ik wel erg weinig.
Dus moet nog maar even de onderhandeling in..........

===================================================

Balen Elise, maar ook wel weer begrijpelijk. Ze willen natuurlijk niet dat iemand brokken maakt. Maar anderzijds is ook dat wel te leren.

@Tancreda4; Kun je niet aanspraak maken op die uren? Als je structureel, zowiezo meer dan een half jaar meer uren maakt als je contract kun je daar aanspraak op maken. Ze nemen dan het gemiddeld aantal uren en dat is dan waarvoor je een contract hebt. Je werkgever zal er uiteraard alles aan doen om dat te voorkomen, maar ik zou eens informeren bij een rechtswinkel. Kan is wel dat als dat doorgevoerd is ze je alsnog proberen te ontslaan. Helaas gaat dat bij veel werkgevers zo.

@Milan_lover: Als er specifiek een persoon bij staat dan richt ik de brief aan het bedrijf en dan t.a.v. xxxx . Hoe is je gesprek verlopen?

Spannend _JTM, wanneer hoor je meer???

Gefeliciteerd Dreamy!!

Wat voor bedrijf was dat Dimple? Komt inderdaad niet heel professioneel over. Hoe dachten zij over jou of weet je dat nog niet?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:00

Nav de post van Dimple is het altijd leuk om incompetente gesprekspartners te melden.. :D
Vooral bij functies waar ik op solliciteer vragen ze vaak een HBO opleiding ( :roll: ) en ik vind dat overdreven. Ik heb HBO werk-denkniveau, en dat kunnen ze zien aan mn CV. Ik word er toch vaak op afgewezen.
Maar als ik dan tegenover een HBO-HR typ zit die er een puinhoop van maakt dan heb ik echt zoiets van ..ja..dus.. :n

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:26

Jolliegirl schreef:
Eerlijkheid duurt het langs Dreamy..
Ikvind dat je zulke dingen gewoon moet melden.. Zij moeten ook vervanging kunnen zoeken..en jij hoort tujd te krijgen.

Ze zijn juist bezig om mensen te ontslaan, aangezien ze mensen teveel hebben. Bovendien had ik aankomende week nog geen 12 uur terwijl andere collega's helemaal geen werk hadden en verplicht thuis zaten wegens werk tekort (en ja, die zijn ook op mijn objecten ingewerkt en dus inzetbaar). Dus in mijn positie vind ik het niet echt aan de orde..
Bovendien zei mijn leidinggevende zelf dat ik nooit de oude schoen weg moest gooien voordat ik zeker weten een nieuwe had, doelende op nieuw werk aangezien we het er toen over hadden dat er geen vaste uren meer werden gegeven en ik dus bij een 0-uren contract zou blijven ;)
En ik moet eerst die opleiding dus nog halen, anders ben ik voor alsnog niet aangenomen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:32

Kreeg net van mijn schoonvader nog een mooie vacature, morgen eens rustig een perfecte brief schrijven, zou echt ideaal zijn. 24 uur, dinsdag, woensdag en donderdag werken. Rij nu op maandag op de dierenambu, mag komende maandag beginnen, dus zou mooi te combineren zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:30

Dreamy, met 0 uren contract + twijfelachtig of er wel werk is en hoeveel dan en collega's die ook uren te kort komen
ga ik idd ook helemaal niets of niemand inlichten over eventuele sollicitaties etc :n

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:40

Mag ik me hier ook melden? Heb vorige maand te horen gekregen dat mijn werk (na 9 jaar) per 31 mei er mee stopt. Wegens bedrijfs economische redenen. Ben sindsdien als een dolle aan het solliciteren maar tot op heden geen succes. Het is enorm frustrerend. Maar daar ben ik vast niet de enige in.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:53

Vanmiddag ga ik mijn contract tekenen. Waar moet ik bij een detacherinscontract op letten?

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:03

@ Annastasia: begin volgende week. Komen vrijdag nog twee mensen op gesprek en dan gaat de managementass. iedereen voorleggen aan de financieel directeur en beslissen zij samen wie er op 2e gesprek mogen komen.
Erg spannend, heb er een goed gevoel over en ben erg enthousiast over het bedrijf. Hopen dat zij net zo over mij denken!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:07

Magica.. pff :n dat is echt balen ook joh...

Ik heb al twee dagen geen leuke vacature gezien.. moet morgen ergens op 2e gesprek, maar ik vrees dat het hele droge stof is, dat werk daar. Maar goed, ik ben nog niet aangenomen en misschien valt t wel mee.. werk is werk tegenwoordig..

Oh, ik zag wel een leuke vacature als secretaresse maar de opleidingseis is WO-bestuurskunde...dus..:')

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:20

Het valt mij op dat er heel veel technische vacatures zijn. En als ik dat iets zie van, yes dat kan ik! Mag je alleen reageren als je Wajong uitkering o.i.d hebt. Momenteel ben ik al blij met een volledige baan als vakkenvuller. Ik krijg reacties terug dat ik volledig voldoe aan de eisen maar dan niet voldoe aan het bedrijfs profiel. Met andere woorden, met mijn 30 jaar ben ik al oud -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:48

de meeste Wajong vacatures die ik voorbij zie komen vind ik bijkans hilarisch :+
meestal dingen waarvan ik denk; "goh, zou het wonderbaarlijk vinden als je iemand kan vinden met functiebeperking/arbeidshandicap die dat gaat redden "

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:58

Dat ook nog eens inderdaad, zowiezo dat hele concept van werk.nl werkt voor geen meter . . .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:07

mijn klacht over het feit dat ze het op uren door selecteren hebben geschrapt (voorheen kon je invullen wat je min en max aan uren was tijdens het vacatures zoeken) is ooit eens doorgespeeld naar de IT afdeling, door de klantenservice
klantenservice gaf ook een geniale reactie
ik had letterlijk aangegeven "de mogelijkheid tot selecteren op uren is er niet meer en dat is niet handig " (in andere bewoordingen)
krijg ik terug
"het is niet meer mogelijk...blablabla.." No oliebol SHerlock :roll: dat was nu net mijn klacht...

IT die nog terug zou komen hier op heb ik zoals verwacht, nooit meer iets van gehoord.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:09

Dus bij werk.nl hebben ze dringend een goeie IT'er nodig hahaha. Kansloos toch zoiets?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:28

Ik vind het overigens ook suf dat je geen sollicitaties door kunt geven die van voor de aangegeven 'periode' zijn. Ik ben vanaf 11 april sollplichting (geen idee waarom die datum) maar ben vanaf eind mrt aan t solliciteren.. dat zou ik ook wel graag kenbaar willen maken..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:29

Dat had ik idd ook, zwaar irritant.

Net maar weer een brief de deur uit gedaan, zou echt relaxed zijn als ik uitgenodigd wordt voor deze functie.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:29

Ik bewaar alle mail berichten en brieven die ik heb gekregen. Als ze het willen inzien dan kan dat. Maar inderdaad die hele website is nog niet functioneel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:20

die is nog nooit echt functioneel geweest. ding ligt om de haverklap plat, functies die handig zijn worden geschrapt, functies die niet handig zijn worden er op gezet.
klantenservice is langzaam en de IT reageert gewoon niet.
ambtenaren zeker :roll: ze bevestigen het vooroordeel in ieder geval goed
net nog even vacatures zitten zoeken, maar helaasch.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:29

SuSem schreef:
Vanmiddag ga ik mijn contract tekenen. Waar moet ik bij een detacherinscontract op letten?

Kijk even goed naar de voorwaardes waarop de opdrachtgever je over mag nemen. Daarnaast checken of er iets van concurrentie- of relatie beding in zit.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:50

Cer schreef:
Ik vind het overigens ook suf dat je geen sollicitaties door kunt geven die van voor de aangegeven 'periode' zijn. Ik ben vanaf 11 april sollplichting (geen idee waarom die datum) maar ben vanaf eind mrt aan t solliciteren.. dat zou ik ook wel graag kenbaar willen maken..

Ik kreeg te horen dat ik die activiteiten gewoon door kon geven op datum van de dag zelf (heden dus), en dan de datum van de activiteit in het opmerkingenvlak moest zetten. Dat was nadat ik het pdf formulier voor sollicitatieactiiteietn had doorgestuurt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:03

Net telefoon gehad. Uzb gaf aan dat ze niets aan salaris kunnen veranderden aangezien ze dit hebben doorgekregen. Ik wil er 100 bruto bij hebben. Anders ga ik er op achteruit. Na een half jaar ga ik wel fors omhoog.
Maar als ik worst case scenario neem dan snijd ik mezelf in de vingers stel ik kom in de WW.
Dus daar gaat ze nu over praten.
Zou jammer zijn als het om die 100,- per maand over zou gaan.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:14

BIj ons in de buurt is er een vacature voor cassière bij A.bert H.eijn. Ik had daar via de website op gesolliciteerd en maar beperkt ruimte voor werkervaring en motivatie.. Verder hoefde ik alleen persoonlijke gegevens in te vullen. Hier heb ik een afwijzing op gekregen.

Gisteren heb ik naar aanleiding van die afwijzing toch een uitgebreidde sollicitatiebrief gestuurd naar het betreffende filiaal met de vermelding dat ik het jammer vond dat ik een afwijzing ontvangen had. Ik had het idee dat ik me via die website niet voldoende kon uitdrukken.. (nu beetje vaag omschreven..) Is dit brutaal? Hebben meerdere mensen dit wel eens gedaan?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:39

Dimple schreef:
Ik hoefde niet te solliciteren maar vond toch een leuke functie. De gok genomen, vrij snel uitgenodigd en op gesprek geweest.

Nou wat een aanfluiting, vond ik :o Zal het kort omschrijven en ben benieuwd naar jullie mening.

Ruim 10 min van te voren aanwezig. Na ruim 5 minuten werd ik pas gemeld bij de persoon waar ik gesprek mee had. Er werd met pas op het laatste nippertje koffie of thee aangeboden. Dames bij de administratie kletsen er vrolijk op los over klanten etc..

In het gesprek werden we 2x gestoord. 1x omdat een kindje zijn tante een kusje wilde geven (was toevallig in de buurt......... :roll: ) en de 2e x door de klusjesman die zijn spullen daar had liggen.
Vragen stellen waar ik uitgebreid in mijn brief over had gesproken. Dat kan gebeuren, maar refereer dan aan de brief en stel geen vragen in het wilde westen.
Dat en nog een aantal andere persoonlijke factoren zorgden er voor dat ik daar dus niet zou willen werken. Het kwam zo onprofessioneel over. Ik ben daar niet zo goed in.......

Jammer want het is beste een grote organisatie en leek me echt leuk!

Uitermate vreemd :=