Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:45

Jammer dat Staphorst zo ver is voor mij, anders had ik zeker naar de (assistent) bedrijfsleider gesolliciteerd!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:01

Heb wel de papieren om leiding te kunnen geven maar met mijn 19 jaar lijkt me dat wat te hoog gegrepen. :P

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:03

Lijkt mij dus ook best een interessante functie. Maar ik zou niet weten hoe ik mij kan verkopen als bedrijfsleider :) En hoe ik dat moet aanpakken. Solliciteren op bedrijfsleider, of op assistent :P of kan ik die 2 in 1x meepakken..

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:34

Ik kan helaas ook geen baan vinden. Studeer nog, maar kan een flink aantal uren werken. Helaas draait alles uit op niets.
Ben wel een beetje moederloos ervan ondertussen. Zo veeleisend ben ik namelijk niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:23

ik heb nog erk.. maar moet er wel weg.. maar pas op t moment dat ik ander werk heb dus dat scheelt wel

maar ik wil dus werken onder dezelfde dagen die ik nu werk.. 32 uur en dan van dinsdag tot vrijdag en eens in de zoveeltijd op zaterdag is geen probleem dus maandag vaste vrije dag.. dit omdat ik daar andere dingen op plan die ik de rest vd week niet kan doen
maar dat is MOEILIJK te vinden :(

dacht dus iets gevonden te hebben.. is dat van 30 tot 35 uur.. verdeeld over 5 dagen
schiet niet op dus..

ik zoek gewoon verder..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:30

LimaMambo schreef:
ik heb nog erk.. maar moet er wel weg.. maar pas op t moment dat ik ander werk heb dus dat scheelt wel

maar ik wil dus werken onder dezelfde dagen die ik nu werk.. 32 uur en dan van dinsdag tot vrijdag en eens in de zoveeltijd op zaterdag is geen probleem dus maandag vaste vrije dag.. dit omdat ik daar andere dingen op plan die ik de rest vd week niet kan doen

dacht dus iets gevonden te hebben.. is dat van 30 tot 35 uur.. verdeeld over 5 dagen
schiet niet op dus..

ik zoek gewoon verder..

Misschien toch andersom redeneren? :=

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:33

Born2BCrazy schreef:
LimaMambo schreef:

schiet niet op dus..

ik zoek gewoon verder..

Misschien toch andersom redeneren? :=

hoezo?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:46

Neeeeee ik ben niet zielig :( . Maar de stofzuiger was wel even de zondebok vanmiddag _-:( (relax...hij doet het nog hoor)

Maar vandaag weer 3 afwijzingen.

catering: geen ervaring en te ver weg (tja beverwijk is maar 20 minuten met de auto)
iets bij een kwekerij in heemskerk : ik heb geen auto op dit moment dus niet door. waren ook wel te weinig uren voor mij maar had gevraagd of er een fulltime functie in zou zitten.
Distrubutiecentrum van de Vomar : ze hadden andere geschiktere kandidaten (lees pubers die goedkoper zijn.)

Wie verkoopt hier potjes met 'motivatie'?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:59

Hé dat zou een gat in de markt zijn cowgirl, begin je eigen bedrijf in potjes motivatie!

Even zonder gekheid, ik weet hoelang je al in dit topic zit zonder werk en vind het echt klóte voor je :(:)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:44

IK had vanmorgen een sollicitatiegesprek en had er wel een positief gevoel bij. Ze vroeg op een gegeven moment wel van vind je dit niet onder je nivo? Uhm naja het lijkt me leuk, dus tsja dat nivo zegt me dan niet zoveel. Maarja ik wil natuurlijk wel wat verdienen, dus ben benieuwd...
Nog steeds jammer dat het maar tijdelijk is als het doorgaat, maarja wie weet... Deze week hoor ik meer!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:30

barbara28 schreef:
DeSa, gefelicieteerd!

Ik heb gisteren mijn tweede gesprek gehad. Erg leuk! ik was niet zo enthousiast na mijn eerste gesprek, maar na gisteren ben ik een stuk enthousiaster!

Ik zit nu alleen behoorlijk in twijfel! Ik hoor vanmiddag, uiterlijk morgen of ik het word. Er is nog 1 andere kandidaat.Eigenlijk komt het iets te vroeg. Ik heb hier mijn ontslagbrief nog niet ontvangen, die krijg ik met een week of 2. En kan dan ook geen aanspraak maken op mijn oprotpremie. Net met mijn baas overlegd en die zegt, aan HR voorleggen wat het ze waard is als jij nu deze week ontslag neemt… Lastig hoor!

De oprotpremie zal gaan in het ongunstigste geval om 2000 netto. In het meest positieve geval 4500 euro netto. Best een lekker bedrag. Bovendien zal ik waarschijnlijk februari vrijgesteld worden van werk en nog wel even doorbetaald krijgen.. Lastig hoor..

Idd lastige situatie. Stel dat je nu nee zegt tegen die nieuwe baan en tegen de tijd dat jij je oprotpremie hebt is er niets leuks... Dan baal je!
Maar ik heb ook meegemaakt met een kennis van mij die in net zo'n situatie als jij verkeerde. Ze nam die baan, dus niet wachten op de oprotpremie, maar kon na een jaar bij haar nieuwe werkgever vertrekken vanwege een reorganisatie. Dat is helemaal balen! Ik zou het advies van je baas opvolgen en met HR overleggen. Wie weet kunnen die wat voor je regelen. Iedereen die eerder vertrekt betekent minder werk voor ze en minder onderhandeling.
Probeer ook uit te vinden wat HR moet/mag/wil doen voor de mensen die ontslagen worden. Misschien mag je wel een test doen om te bekijken welke baan het beste bij je past. Of mag je op kosten van je werkgever een opleiding volgen om de kansen op een nieuwe baan te vergroten. Vooral bij collectieve ontslagen wordt er veel (verplicht) geregeld voor de werknemers.
Succes!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:39

Zojuist nog een afwijzing binnen. Het is gewoon niet te geloven.

Ik weet het niet meer hoor. |( |( |( |( Iemand nog op zoek naar een leuke fjord en een bejaarde haflinger.?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:43

Cowgirl, dikke knuffel vanuit hier.. :(:)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:33

Cowgirl, wat balen! Er komt vast iets leuks op je pad!

Silvia, nou inderdaad, dat is dus de overweging, ik zit hier nog wel een half jaartje (niet dat de sfeer nog heel goed is en gewerkt wordt er niet meer, is ook geen werk meer), dus moet toch wel iets anders kunnen vinden..

Morgen hoor ik of ik de baan heb, er is nog een andere gegadigde, dus dat eerst maar even afwachten.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:24

Cowgirl :(:)

Hier is het ook heel erg stil :\

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 00:27

Cowgirl schreef:
Zojuist nog een afwijzing binnen. Het is gewoon niet te geloven.

Ik weet het niet meer hoor. |( |( |( |( Iemand nog op zoek naar een leuke fjord en een bejaarde haflinger.?

Voor jou een heeeeele grote pot motivatie :(:) :(:)

@LimaMambo: omdat je dan meer opties hebt :)
Maar je hebt natuurlijk ook nog wel even de tijd.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 00:39

he jeetje cowgirl. Van mij krijg je ook een 5 liter pot motivatie!
Wel echt onwijs balen zeg. :(:)

Hier ook nog geen vorderingen verder.
Nog niks gehoord over die baan van 2 dagen.
dus we gaan het zien

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 01:00

Balen Jessie! Hopelijk wordt het nog wat...

Ik ga maar eens slapen.. want dit ritme is echt niet optimaal als ik volgende week weer om 7/8 u moet opstaan :Z
Het wordt vrijdag mijn eerste werkdag, maar ik hoop eigenlijk maandag. Kan ik donderdag nog even drankjes doen :o :o

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:04

Goedemorgen....

Ik ben officieel door mijn proeftijd heen.....:D
Heerlijk gevoel!

Iedereen bij wie het niet wil lukken...sterkte, ik weet hoe frustrerend het kan zijn!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:27

zo, ik ben uit mijn dilema, als ik de job krijg, ga ik er voor!! dus mis dan mijn oprotpremie helaas...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:20

Balen cowgirl! is echt deprimerend zulke berichten he?
Goed dat je een beslissing hebt genomen Barbara! Heb je niks kunnen regelen met HR??
Hier ook niks dan stite...... Nu mn laatste week aan het werk en dan kan ik thuis gaan zitten......

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:24

Ik denk de juiste beslissing Barbara.. Je zal het laten lopen en dan vervolgens een tijd zonder werk zitten! Hoop voor je dat je de baan krijgt :D

Hier hetzelfde meikemarieke.. Vandaag m'n een-na-laatste dag! Lopen nog 2 sollicitaties en zaterdag ga ik kijken bij een vrouw of ik haar kan helpen op haar paardenbedrijf.. Misschien vindt ze me niks, kan :P Heb wel enorm twijfels of ik dat moet doen hoor, aan de ene kant denk ik: dan heb je wat.. aan de andere kant: zij is niet makkelijk (understatement := ).. En volgens mij werkt ze met een nuluren contract, dus mocht ik daar van een paard stuiteren en wat breken heb ik nergens recht op (als in ziektewet).

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:26

oh das wel minder dan, maar ja misschien wel beter als niets.....
Ik zie echt op tegen die lege dagen, geen flauw idee hoe ik mijn dagen door moet komen zonder werk......

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:28

Waarom eindigt jouw werk? Misschien heb je het wel gezegd, maar heb ik het gemist :P Je werkte via Randstad? Heb je op het moment nog wat lopen?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:35

ik werk indd via randstad, is begonnen als vakantiebaantje, vorig jaar september vroegen ze of ik vrijdags en maandags kon komen, dat kon naast mn studie, toen ging er in januari iemand weg, dus kon ik die vervangen, dat heb ik naast mn studie gedaan.
Ik ging er vanuit dat ik hier kon blijven werken en gewoon rustig iets anders kon zoeken, maar 4 weken geleden was het nee sorry we gaan met minder mensen evrder dus ik moet eruit.....
Ik heb momenteel nog 7 sollicitatiebrieven waar nog niet op is gereageerd.....