sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:40

@Thats Me: succes met je 2de gesprek
@Falona: Mooi aanbod, weet je al wat je ermee gaat doen?
@Quellian: Dat is echt balen en niet echt een voorbeeld van eerlijk zijn...

Ik mag vanmiddag weer naar een gesprek. Ik ben alweer super zenuwachtig...

Ik heb vorige week mijn rooster binnengehad voor de 2 kerstdagen en oud- en nieuwjaar. En ja hoor ik mag ze weer alle 4 werken. Vorig jaar ook al...
Ik hoop een beetje dat het gesprek van vanmiddag goed uitpakt zodat ik mijn opzeg kan regelen en al mijn vakantie-uren kan opmaken van voor kerst tot na nieuwjaar en dan gelijk weg

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:35

Even klein vraagje. Wat kan je van zo'n tweede gesprek verwachten? Moet je, je daar anders op voorbereiden dan het eerste gesprek?

Vind het toch wel spannend hoor, want als het wat gaat worden *hoop* *hoop*, moet ik hals over kop opzoek naar een leuk huisje én auto hi hi Haha!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:38

meestal is een tweede gesprek een afrondings gesprek
salaris en zo
en kennis maken met je collega's

zo heb ik het tenminste mee gemaakt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:53

Ze hebben als het goed is twee mensen voor het vervolg gesprek. Spannend! Maar het is dus wat meer de zakelijke kant. Hoe kun je, je daar op voorbereiden? Want heb wel daar echt totaal geen ervaring mee Nagelbijten / Gniffelen

Heb zelf geen eisen ofzo Clown maar goed dat kan natuurlijk ook komen omdat ik er gewoon niet veel van af weet omdat ik nog nooit een fulltime baan heb gehad Nagelbijten / Gniffelen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:00

Net een sollicitatie gesprek gehad, duurde maar een kwartier. Bizar vind ik het, maar heb er dus ook geen idee van.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:21

Een kwartier? In een kwartier kan je toch geen beeld krijgen van iemand? Je hebt echt minimaal drie kwartier tot een uur nodig.

Voor wat voor functie was het?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:36

Vulploeg medewerker bij de Appie.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:42

Kreeg vanochtend een berichtje van het W&S bureau (een erg nette meneer trouwens moet ik zeggen, overdag stuurt hij netjes een SMS-je als er iets is en bellen pas na 18u zoals ik gevraagd had) dat mijn nieuwe werkgever de contracten nog niet binnen had. Erg raar want ik weet zeker dat die maandagavond op de bus zijn gegaan. Waarschijnlijk pas na de lichting, maar dan zouden ze het toch op woensdag gehad moeten hebben. Dus even gemaild en gelukkig hebben ze alles vandaag ontvangen.

Vandaag ook de loonverklaring e.d. over de mail gehad, maar vervolgens sluit ze d'r mail af met "see you next week". Okee, ik weet niet wat er in haar agenda staat, maar ik heb voor volgende week nog geen afspraken gepland staan Verward Heb het maar gelijk even gevraagd met het terugsturen van de gevraagde stukken, ben benieuwd. Zou anders ook niet zo'n probleem moeten zijn om dat geregeld te krijgen.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:47

Vandaag ook weer gesprek gehad met een teamleider en 3 medewerkers. Het kwam op mij over als een gezellig team. Ik hoop dat zij ook zo over mij denken.

Morgen hebben ze nog 4 kandidaten en als het een beetje meezit hoor ik morgen of volgende week al of ze het wel of niet zien zitten met mij. Daarna moet er nog onderhandeld worden over salaris e.d. Ik hoorde al wel dat er geen reiskostenvergoeding is maar wel een mobiele telefoon van de zaak zonder belkosten behalve naar het buitenland.

@Falona: dat is inderdaad heel erg netjes...
@Thats Me: Ik weet dat een 2de gesprek meestal over salaris enzo gaat maar voor mij is het ook helemaal nieuw.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:46

Woensdag weer een gesprek...

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:32

Ik heb ook weer een brief verstuurd.
Gesprekken zijn op 7 nov., dus de uitslag zal wel niet zo lang op zich laten wachten..

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:11

dipstaartje schreef:
meestal is een tweede gesprek een afrondings gesprek
salaris en zo
en kennis maken met je collega's

zo heb ik het tenminste mee gemaakt

Dat is lang niet altijd zo. Vaak komt zo'n gesprek pas als je daadwerkelijk aangenomen bent. Een tweede gesprek is vaak bedoeld om elkaar beter te leren kennen. Vaak zijn er dan al wat kandidaten afgevallen en worden er wat specifiekere vragen gesteld. Ik heb een aantal keren mee gemaakt dat ik voor het tweede gesprek een opdracht moest doen (een stuk moest schrijven meestal) die we in het tweede gesprek hebben besproken. Dat is vrij normaal in de sector waarin ik solliciteerde (wetenschap). Het tweede gesprek is wat specifieker en persoonlijker, het eerste gesprek is meer kennismaken en een eerste schifting maken. Ik zou me er gewoon op voorbereiden als op een eerste gesprek: wees vriendelijk, verzorgd, zorg dat je weet waar je het over hebt (of doe alsof Knipoog ), wees eerlijk, enthousiast en gemotiveerd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:03

ik ben aangenomen bij c1000.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:48

Ik ben aangenomen Bloos! Had het wel gehoopt natuurlijk maar is echt super Haha!

Nu dus opzoek naar een huisje en een auto Vork maar goed dat loopt wel los ik heb een baan Haha!

Wat fijn Purny!

Rest allemaal veel succes!

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:18

@Thats Me en Purny: Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ik had gehoopt vandaag al een reactie te vinden op mijn sollicitatie van gisteren maar natuurlijk ben ik was er nog niks... (eigenlijk wel logisch want het was een sollicitatie voor de gemeente Knipoog )

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 06:57

jaaa, Gister een telefoontje gehad of ik kon terugbellen naar het nummer van de mensen waar ik donderdag op gesprek geweest was. Dus ik terugbellen en toen vroeg hij of ik nog steeds interesse had in die baan want hun keuze was op mij gevallen. Ik word vandaag gebeld voor een arbeidsvoorwaardengesprek vandaag nog of anders morgen. Ik ben heel benieuwd. Met een beetje mazzel kan ik nog voor 1 november mijn ontslag indienen...

@born2becrazy: heb je al bericht of je de 7de op gesprek mag komen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:08

Wat een goed nieuws zeg!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:10

Hier nog steeds niks. En vandaag weer 2 sollicitatie eruit gedaan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:43

Marcella, jeetje wat lastig zeg. In welke richting zoek je iets?

Ik ben ook flink aan het solliciteren geslagen, maar tot op heden nog niets gevonden en geen reacties gehad. Jammer Scheve mond

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:00

Administratief omgeving Alblasserdam, maar niet in Rotterdam zelf tenzij het niet meer dan een half uur reistijd is. Heb een pesthekel aan filerijden.

Verhuizen is financieel geen optie voor me. Omgeving Emmen mag eventueel wel, want kan dan bij familie logeren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:02

Hoe lang ben je nu eigenlijk al opzoek als ik vragen mag, kan me herinneren dat je een tijdje terug ook zoveel sollicitatiebrieven de deur uit deed, maar geen gehoor kreeg?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:17

Vanaf januari dit jaar en ben sinds 16 juni 2008 officieel in de WW. En vordering bij ex-baas hoef ik ook niet meer op te reken, want die is faillet verklaard (is nog wel ingediend bij curator).

Heb even tijden voor Reli Groep gewerkt, maar dan sjouw je een breuk voor zeer weinig inkomsten. En daarbij mag ik officieel van de HA geen zwaar lichamelijk werk doen wegens kans op overbelasting. Bloos

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:49

Milord schreef:
jaaa, Gister een telefoontje gehad of ik kon terugbellen naar het nummer van de mensen waar ik donderdag op gesprek geweest was. Dus ik terugbellen en toen vroeg hij of ik nog steeds interesse had in die baan want hun keuze was op mij gevallen. Ik word vandaag gebeld voor een arbeidsvoorwaardengesprek vandaag nog of anders morgen. Ik ben heel benieuwd. Met een beetje mazzel kan ik nog voor 1 november mijn ontslag indienen...

@born2becrazy: heb je al bericht of je de 7de op gesprek mag komen?

Goed nieuws zeg! Lachen

Hier alleen nog een ontvangstbevestiging..dus nog even geduld..
verwacht het of nog deze week of anders begin volgende week..

Even tussendoor: Gaan er nog mensen naar het Careerevent as week ??

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:52

Jemig Marcella wat een gedoe zeg! Hopelijk vind je snel wat.. rot hoor!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:54

Denk ook dat ik namelijk van mijn ex-baas een negatieve referentie heb. Hoewel hij het nooit zal toegeven.