Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:34

Nou zo'n leverancier was mij kwijt als klant met zo'n reactie. Gaat ze zeker te goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:47

Hier gaat het ook lekker, maar niet heus... Geen leverancier voor mijn bedrijf ofzo (die heb ik niet :D) maar wel een bedrijf dat me mooi laat stikken.

Afgelopen vrijdag zouden er nieuwe remblokken op mijn auto worden gezet door een kennis. Tijdens het vervangen kwam hij tot de ontdekking dat aan één kant de remklauw vervangen moest worden. Telefonisch besteld bij een bedrijf, gevraagd of ze het konden verzenden, dat kon maar moest dan wel van tevoren het bedrag plus verzendkosten overmaken. Geen probleem, dus ik geïnformeerd wanneer ik hem zou ontvangen. Zou maandag worden.

Maandag thuis gebleven ivm komst remklauw, maar geen remklauw.
Dinsdag geen remklauw.
Althans, dat dacht ik toen 'ie er rond een uur of 6 nog steeds niet was... Rond half 8 ging de bel; koerier met remklauw! Had ik echt niet meer verwacht op dat tijdstip, maar goed, blij dat ik hem had.
Kennis gebeld, die zou woensdagmiddag langs komen. Zo gezegd zo gedaan, kennis komt hier langs (woont 25 km verderop, was spekglad) en komt hier tot de conclusie dat het niet het juiste model is. Dus wij samen het bedrijf opgebeld dat we een verkeerd exemplaar hadden ontvangen, balen natuurlijk, maar ze zouden 'm vandaag direct komen omruilen.

Dus vandaag weer de hele dag thuis gebleven. Inmiddels kwart voor 8 en nog steeds geen koerier mogen ontvangen hier. Dus ik zit hier nog steeds met een verkeerd exemplaar remklauw, morgenvroeg staat mijn auto exact een week stil, ik heb deze week vier zakelijke afspraken moeten afzeggen, en noem 't allemaal maar. Héél erg fijn, not.

Morgenvroeg maar direct om een uur of 8 aan de telefoon hangen dus... Dat ik klanten moet afzeggen wegens gebrek aan auto, dat ik als ik die remklauw niet voor het weekend (lees: kerstdagen) heb dat ik dan al m'n familiebezoeken mag afblazen en dus heerlijk de kerst in mijn eentje mag gaan doorbrengen... Ga 't denk ik maar even flink aandikken, want wil morgen ECHT die fiets remklauw krijgen!

GRRRRR ik baal hier zo van!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:51

Pff jemig, daar word je idd niet blij van! Hopelijk kan het nog even met spoed jou kant op komen...

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:07

pfff, vermoeiend allemaal. Heel frustrerend als je voor een ding zoveel tijd moet uittrekken.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:46

Ja, zulke zaken vragen zoveel tijd, echt zonde! Succes iedereen en we hopen op een beter 2011.
Ik ben dan zo frusti dat ik het toetsenbord bijna door de tafel toets {x)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:30

Succes ermee, Nouks! Dat is echt te erg voor woorden!!! Slaat nergens op dat ze zo doen!
En ik ben het met Hilda eens, zo'n bedrijf was mij als klant snel kwijt, maar als je er zoals nu afhankelijk van bent...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:57

Tsjongejonge Nouks, dat is nou knap balen. Ik zou ook echt uit m'n vel springen hoor, grrrrrr, wat een tegenslag zeg, tjemig. Lawe maar met z'n allen voor duimen dat je straks die goeie remklauw in je klauwtjes hebt (en niet iemand van het bedrijf). Doodzonde van je afspraken zeg.

Joyce, wat ik zelf o.a. doe als er iets misgaat met een of ander bedrijf is het even in m'n achterhoofd opslaan voor mezelf. D.w.z. je kunt er veel nuttige dingen van leren!!! Haha! En zo kun je er toch weer je voordeel mee doen. En als JIJ wel netjes op tijd levert (nou ja, moet je't eerst wel in huis hebben natuurlijk) en je klanten netjes behandelt, steek je toch weer gunstig af.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:03

@HF: Ik probeer idd mn frustratie om te zetten in nuttige positieve dingen ;)
Het voordeel is wel, de helft van mn volgende bestelling heb ik al klaar, want dan bestel ik gewoon de dingen die ik deze keer niet binnen heb gekregen, haha. Wat wel jammer is, is dat je je klanten niet kan beloven dat je iets kan bestellen. Althans, je kan het proberen te bestellen, maar of het binnenkomt is dus nog een verrassing...

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:46

Ik stel me hier ook even voor :)

Ik ben Sterre, mijn ontwerpstudio voor grafisch ontwerp en illustratie heet Made by Sterre (http://www.madebysterre.nl).
Ben na mijn afstuderen deze zomer begonnen met mijn eigen bedrijf.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:55

Welkom Raya! Hoe gaat het met je bedrijf?

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:31

Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje met jullie mee. Ik zou graag met jullie mee willen kletsen..
Ik ben me aan het verdiepen in product fotografie.. Daarnaast sta ik af en toe op een buiten evenement.
Volgend jaar ga ik voor een bedrijf alle brillen fotograferen.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:05

carien13 schreef:
zijn er eigenlijk ook groothandel beursen in paarden artikelen ofzo ? :o?

Beurzen ben ik niet mee bekend maar kwam net dit tegen. Misschien is het wat om wat inkopen te doen of om het alleen is te bekijken hoe de prijzen zijn enzo.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:43

Ik wou iedereen uit dit topic nog even fijne feestdagen wensen en een ondernemend 2011.
En allemaal hartelijk dank voor de goeie tips!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:01

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:07

Iedereen idd hele fijne kerstdagen! Een goed 2011 wens ik jullie volgende week wel ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:13

Fijne kerstdagen iedereen!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:05

ook ik wens iedereen hele fijne dagen toe. Hoop komende week weer wat meer hier te zijn. {:)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:22

joyce2 schreef:
Lovepaints schreef:
Joyce: daar moet je aan wennen, komt helaas vaak voor. Maar ik begrijp dat ook niet. Ik ben bezig met een bestelling en wil wat informatie over lengte enzo en krijg geen antwoord, nemen de telefoon niet op en geen email terug, ongelooflijk toch. Ik ben toch een klant! En zo kan ik dan ook niet leveren. Ik bestel ook in Duitsland want daar hebben ze net weer andere artikelen en daarmee verloopt het ook zo moeizaam. Ik wil geld uitgeven en dat gaat niet, begrijp er niets van.
Sterkte met jouw bestelling; ik hoop dat je het helemaal compleet krijgt.

Ik kreeg vanochtend idd het antwoord dat er niet nageleverd word en ik volgende keer maar weer opnieuw moet proberen te bestellen. De halsband die niet geleverd was (voor onze pup die we volgende week ophalen), moest ik maar gewoon van de totaalprijs afhalen, die kwam ook niet meer, moest ik ook maar opnieuw bestellen. Dan zit ik dus met een riem zonder halsband, grrr...

Ik heb ook van een hele hoop leveranciers nooit antwoord op mail of telefoontjes gehad, echt belachelijk! Er zijn echt maar weinig bedrijven die vriendelijk zijn en service bieden aan klanten! En idd, opvragen van info over bepaalde producten lijkt praktisch onmogelijk. Dan krijg je reacties waardoor je het idee krijgt dat je totaal debiel bent ofzo...

Maar goed, ik blijf stug volhouden ;) Wel lekker om hier ff frustraties te kunnen uiten, hahaha.

Een flink aantal grote bedrijven in de Dierenbenodigdheden branche willen geen webwinkels als klant.

Reden is dat er veel webwinkels maar enkele maanden bestaan. Vaak willen ze hele kleine hoeveelheden kopen. Ook verkopen ze alles tegen afbraakprijzen omdat ze immers er toch niet van hoeven te leven. Die grote bedrijven willen ze echt niet leveren. Ik zeg niet dat elke jij zo bent maar een hoop webwinkels dus wel.

En als je dan nummer 10 bent die al een mailtje stuurt dan kan het zijn dat ze je gewoon vergeten of deleten. :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:45

@Robert: dat kan wel zo zijn, maar dan is het veel makkelijker als ze dat even zeggen, al is het maar een standaard mailtje "Bedankt voor uw interesse, maar wij leveren niet aan webwinkels". Of dat ze dit op hun website kenbaar maken! Ik vind het echt kwalijk als een groot bedrijf zo "arrogant" is, om potentiele klanten niet normaal te woord te staan.

Zo heb ik met de leveranciers die liever niet met webwinkels samen wilden werken, afgesproken dat ik me aan bepaalde verkoopprijzen houd en dat ze die dus ook gewoon mogen controleren. Als ik me daar niet aan hou, leveren ze niet meer aan me. Dat lijkt me een mooie deal ;) Ook gezien ik in de toekomst graag uit wil groeien tot winkel en dan willen ze je toch wel graag het voordeel van de twijfel geven. En ik heb ook al vertegenwoordiger over de vloer gehad, om eens te kletsen over wat ik nu precies wil gaan doen, daar heb je ook wat aan! Mensen die me nu niet of onbehoorlijk te woord staan, daar wil ik in de toekomst echt geen zaken meer mee doen...

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:06

Ik ben benieuwd met welke bedrijven je contact gehad hebt. Zit zelf namelijk in jou branche.

Mag anders eventueel ook per PB.

Prijsafspraken is trouwens verboden. Zet echt dit soort dingen niet op papier want je kan er een hoop gezeur mee krijgen.