sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:20

Bij mij willen ze ook mijn huidige werkgever als referentie Nagelbijten / Gniffelen
Ben nog niet in het "moeilijk" stadium aangeland, eerst vanmiddag kennis maken met het team (zo werd het gezegd incl. dat ze een erg leuk aanbieding hebben voor mij, is voor mij dus al een stap verder dan een tweede gesprek) en dan kijken wat er verder van komt, ik heb nog twee weken om op te zeggen wil ik daar 1 december beginnen.

Daarnaast denk ik dat mocht het uiteindelijk alsnog niets worden mijn huidige baas maar wat blij zal zijn dus ik ben ook niet echt bang dat dat zo'n probleem gaat worden als ik op mijn opzegging terug mocht komen. Misschien heb ik er dan alsnog voordeel bij want er is momenteel niemand voorhanden die mij op zo'n korte termijn kan vervangen en er zijn al een paar legen stoelen teveel...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:38

Ik had al een voorstel gehad, een nieuw voorstel (omdat ik op- en aanmerkingen had op de eerste), de auto is al besteld, heb alleen nog geen contract. Maak me er ook niet zoveel zorgen over, anders heb ik nl. nog 2,5 maand de tijd om een andere baan te vinden.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:43

Zo jullie zijn dus ook druk bezig zo te lezen Lachen Hopelijk verloopt alles voorspoedig Ja

Ben zelf net m'n reis voor morgen aan het plannen (heb 4 uur reistijd met OV). Alleen kom ik of 50 min. vroeg of 10 min. te laat aan als alles mee zit Clown
s dan maar voor 50 min. te vroeg en dan maar een half uur in het bushokje zitten wachten (is namelijk op nog geen minuut lopen van het bushokje en het bushokje zit aan een grote weg Nagelbijten / Gniffelen ). Mocht ik toch vertraging hebben dan maar even een belletje plegen dat ik 10 min later ben. Agja komt vast wel allemaal goed als de NS en de busdienst meewerken Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:14

Och jee That's_Me, dat is wel rottig... Kun je niet bellen en vragen of het een kwartier later kan? Dat dat beter uitkomt met het OV? Lachen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:06

aaah misschien kan ik hier mijn vraag wel even kwijt...

Ik zit hier een beetje met een rare situatie...
Zit momenteel nog in de ziektewet wegens overspannen. Nu ben ik al weer aan het terug werken naar de werkvloer dus langzaam aan... Het werk staat me alleen maar meer tegen en wil dus wat anders gaan doen. Leuke vacature gevonden alleen mijn Unit hoofd weet dus niet dat ik naar wat anders opzoek ben...
Nu staat er in de informatie van de vacature dat ze vorige werkgevers gebruiken als referentie... Kunnen ze nu mijn unit hoofd bellen zonder dat ik daar direct toestemming voor geen ik wil namelijk niet dat mijn huidige unit hoofd het al te weten komt. Dit met name omdat mijn hele selectie procedure wel 6 maand in beslag kan nemen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:09

Nee je kunt ook vorige werkgevers opgeven.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:11

Quellian schreef:
Och jee That's_Me, dat is wel rottig... Kun je niet bellen en vragen of het een kwartier later kan? Dat dat beter uitkomt met het OV? Lachen

Ze weten al dat ik met het OV kom. Ze hadden al helemaal rekening gehouden dat ik dan midden op de dag kon komen omdat ik zoveel reistijd had Haha! Dus erg netjes allemaal Ja

Als ik morgen wel vertraging heb denk ik niet dat het erg is dat ik vraag of het 10 min. later kan. Bel dan toch ruim een uur van te voren aangezien ik nog een uurtje in de bus moet zitten vanaf het station. Ga zelf een uur eerder van huis weg dan ik zou kunnen dus opzich moet het allemaal wel uitkomen, maar goed je weet het nooit. Hoop zelf dat ik er wat te vroeg ben en ik de omgeving nog even kan verkennen. Zo vaak kom ik niet in Limburg als Noord-Hollander Haha! Al hoop ik dat, daar na morgen verandering in gaat komen natuurlijk Haha!

Alleen kan daar zo door gaan zenuwen he Nagelbijten / Gniffelen Want ik vind het zelf verschrikkelijk om te laat te komen, zeker met dit soort dingen. Hoop dus dat ik snel m'n eigen autotje heb! Dan zit je natuurlijk wel met file's maar daar is makkelijker rekening mee te houden dan met het OV.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:15

Quellian schreef:
Nee je kunt ook vorige werkgevers opgeven.

Zet je die dan in je CV? Ik heb namelijk altijd geleerd dat je in je CV onder het kopje referenties iets moet zetten in de vorm van:
referenties zijn in overleg op te vragen. Zodat je zelf dan vooraf nog even je oude werkgever kunt inlichten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:17

Ik had er vroeger altijd staan 'op aanvraag', de laatste keer heb ik ze er gewoon in gezet. Meestal overleggen ze nog eerst met je voordat ze daadwerkelijk gaan bellen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:20

Ok, ja daar heb je inderdaad wel gelijk in.
Ik vind het namelijk altijd zo raar staan. Dan heb je het kopje referenties en staat daar dat het in overleg kan, en verder geen referenties of niets.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:24

nou ik heb me ook maar ingeschreven voor zelfs werk onder mbo maar dat boeit me gewoon echt niet zolang t maar werk is..
had nu gereageert op productie medewerker.en vandaag gelijk uitgenodigd voor gesprek en word gezorgd dat ik maandag al aan de slag kan. echt super..maar die solicitatie gesprekken ik zweet me eigen dan echt kapot van de zenuwen als ik daar eenmaal zit

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:33

Ja, ik kon ook productiewerk doen. Wou ik best 3 dagen per week doen maar 40 uur werd me even iets té, en dat kon helaas niet.

Wel balen dat je zo zenuwachtig bent met sollicitaties. Ik vind het altijd wel grappig. Ok heb eigenlijk pas 1 officeel gesprek gehad, maar ook veel voor stage op gesprek geweest.
Ik vermaak me dan altijd wel prima, maar moet ik er wel bijzeggen dat ik ook een deel communicatie heb gehad tijdens m'n opleiding en ik het écht geweldig vind om voor een grote groep mensen te staan Haha!

Heb wel een tipje daarvoor. Als je op gesprek gaat ben jij niet de enigste die zenuwachtig is. De mensen waar je op gesprek gaat zijn ook nieuwschierig naar jou en voor hun is het ook spannend, want zij moeten opzoek naar de juiste persoon voor hun bedrijf. Als je dan bij jezelf nadenkt dat het voor hun net zo is als voor jou kan dat meehelpen de zenuwen wat te onder drukken Knipoog

en een dosis gezonde spanning kan natuurlijk geen kwaad, dat houd je scherp!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:28

Ik ben altijd zenuwachtig op gesprekken, maakt niet uit hoe of wat of waar. Ik begin dan alleen ook altijd te frunniken.
Vroeger had ik een ring die drie ringen ineen was waar ik altijd mee zat te frunniken. Ik weet nog dat ik vorige week dacht "mooi, die ring heb ik niet meer dan kan ik ook niet frunniken", maar gisteren betrapte ik me erop met één van de kraaltjes van mijn Pandora te frunniken, daar zit ik ook altijd mee te frunniken bedacht ik me toen Clown
Ik moet gewoon frunniken als ik mijn handen niet nodig heb voor wat ik aan het doen ben Clown

ow, ik ben trouwens zo goed als aangenomen. Ik krijg vandaag een aanbod en het is aan mij of ik daar op inga of niet. Ben benieuwd wanneer ze iets van zich laten horen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:03

Tegen het frunniken: leg je agenda voor je en neem je pen gewoon in je handen. Does miracles Lachen

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:50

@falona: Ik duim voor je......

Toch vrij gekregen van de planning voor het gesprek volgende week donderdag maar moet er wel een andere dag voor terugwerken. Wordt ook gelijk weer een hele rits dagen achter elkaar want die ene vrij dag tussendoor heb ik dus moeten inleveren.

Belde de planning later vandaag terug met de vraag of ik morgen ook kan werken (extra en dus roostervrije toeslag bovenop weekendtoeslag) Normaal zou ik in mijn handjes klappen maar ik heb net een reeks van 10 dagen gewerkt en dan zou ik nu weer tien dagen moeten werken. Ik heb vriendelijk bedankt...

10 dagen van 8h30 tot 17h30. Klinkt niet zo heel zwaar maar wel als ik er elke dag om 5h00 voor moet opstaan en pas om 19h30 thuis ben en dan nog moet eten en het huishouden moet doen. Het ging goed totdat we ineens dagdiensten moesten gaan draaien ipv vroege, late en nachtdiensten. Ik rij nu elke dag +/- een uur extra aan file. Hmm, ow ja ik heb ook nog ergens een paard dat wel wat aandacht wil. En een lichaam dat schreeuwt om SLAAP! Ik heb een 152-uren contract en werk er gemiddeld 170...per 4 weken.

Ziehier dus 1 van de (vele) redenen waarom ik dus op zoek ben naar wat anders.

En ja ik had weer zo een dag waarop alles tegen zat, vaandaar dit zeurderige berichtje... SORRY

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:17

Zo ik ben weer thuis na een lange dag. Gesprek ging goed! Al moet ik eigenlijk zeggen gesprekken Nagelbijten / Gniffelen Had eerst met 3 mannen een gesprek van c.a. een uur. Was erg gezellig en verliep goed. Daarna met 2 vrouwen een gesprek van ook c.a. uur. Dat verliep ook goed, wel wat zakelijker dan het eerste gesprek.

Heb er een erg goed gevoel over! Ik denk dat ik wel een goede kans maak. Als ik het niet wordt dan zal het waarschijnlijk door leeftijd en ervaring gaan. Agja we merken het wel meer dan dit kan ik niet doen.

Ga morgen de rest bij lezen was een lange dag en ben nu echt doodop Lachen Fijne avond!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:58

Sollicitaties staan op dit moment op een zeer laag pitje, niks meer gehoord van diverse uitzendbureau's. Nu maar afwachten of ik snel een reactie van het Kruidvat krijg voor assistent filiaalmanager. Verder moet ik volgende week naar het CWI en hopelijk krijg ik ook snel bericht van het UWV.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:16

Ik heb gisteren middag het aanbod binnen gekregen. Krijg ruim 200 euro erbij op mijn huidige salaris, mobiele telefoon, laptop, vergoeding voor internet (zodat ik thuis kan werken) en
*tromgeroffel*
meteen een contract voor onbepaalde tijd!

Ik heb nog geen ja gezegd omdat ik eerst even alles door wilden lezen (kreeg de stukken om 17u en moest nog naar huis en omkleden om om 19u op mijn paard te zitten), maar dit gaat het worden.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:56

Balen Purny..

Wat fijn Falona!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:11

Net even 3 sollicitaties dr uit gegooid. Kreeg een brief van het UWV dat het zo druk is dat ik wss pas over 4 weken de uitslag krijg of ik een WW uitkering krijg. Maar daar heb ik lekker veel aan, ik moet gewoon morgen werken!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:22

naar aanleiding van dit topic: [STW] het leed dat werkzoeken heet

Wat dacht je van melker?
Bij AB zoeken ze altijd mensen, als je nu belt kun je bij wijze van morgen al aan de slag

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:28

Falona; dat is nog eens een aanbieding hee! Haha!

Thatsme; hopen voor jou dat het ook positief wordt!

Hier is het niet lekker uitgepakt... Mijn huidige werkgever vindt het niet tof dat ik opstap en heeft me dus een negatieve referentie gegeven aan mijn nieuwe werkgever. Die kan me op basis hiervan geen contract aanbieden en mijn huidige werkgever ontkent een negatieve referentie gegeven te hebben.

Ze gaan straks bellen en ik ben erbij. Heb geen zin om onderwerp te zijn van hun welles-nietes, dus ik wil de waarheid op tafel en dan kunnen ze beide barsten.

Ga nu even 2 andere bedrijven bellen Knipoog

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:36

Wat een rotstreek, Quellian!
Ben benieuwd wat er van wordt!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:41

Quellian schreef:
Falona; dat is nog eens een aanbieding hee! Haha!

Thatsme; hopen voor jou dat het ook positief wordt!
Hier is het niet lekker uitgepakt... Mijn huidige werkgever vindt het niet tof dat ik opstap en heeft me dus een negatieve referentie gegeven aan mijn nieuwe werkgever. Die kan me op basis hiervan geen contract aanbieden en mijn huidige werkgever ontkent een negatieve referentie gegeven te hebben.

Ze gaan straks bellen en ik ben erbij. Heb geen zin om onderwerp te zijn van hun welles-nietes, dus ik wil de waarheid op tafel en dan kunnen ze beide barsten.

Ga nu even 2 andere bedrijven bellen Knipoog

Ik mag vrijdag op een tweede gesprek komen! Heb er helemaal zin in Haha!

Hmmm.. wel balen dat het bij jou zo loopt zeg Scheve mond beetje kinderachtig Nagelbijten / Gniffelen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:29

Toch handig dat mensen naar je voicemail luisteren Haha! M'n telefoon heeft namelijk de geest geven Scheve mond Tenminste dat wist ik niet Clown want hij stond wel gewoon aan Nagelbijten / Gniffelen maar hij kon geen netwerk vinden. Oftewel ik kon niet gebeld worden en ook niet bellen dus ook geen voicemail afluisteren.
Arm mens heeft me wel 5x gebelt en uiteindelijk maar gemailt. Gelukkig maar!! want als ze m'n voicemail wél had ingesproken had ik dus nooit geweten dat ik op gesprek mocht komen! en dat mn telefoon dood is Scheve mond Ik heb namelijk in m'n voicemail staan dat ik liever niet heb dat ze hem inspreken omdat ik die bijna nooit afluister (vergeet ik altijd Clown en heb ook iets dat als het belangrijk is ze dan maar gewoon terug moeten bellen Nagelbijten / Gniffelen )

Dus nu gelijk ook even m'n simskaartje overgezet in een andere telefoon en nu kan ik weer bellen en gebelt worden!