Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:31

Ik weet niet of iemand dit zoekt.
Baan van mijn schoonzusje komt vrij.
Regio intercedent bij tempo team.

zij woont in Amersfoort dus is volgens mij ook die regio.
Al hebben ze meer regio's maar dan moet je even kijken op werken bij tempo team.
Er komen daar wat p&o plekken vrij heb ik mij laten vertellen.
Dus mensen die iets zoeken met personeel e.d. Als functie. Kijk op tempo team of stuur een open sollicitatie.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:10

Goed bezig Amoor! :) Ik zou wel gewoon naar alle gesprekken gaan.

Ik hoor ook vrijwel niets van het UWV hoor, gewoon de 4 sollicitaties in de werkmap gooien en ik krijg de uitkering. Is het dan misschien gekoppeld aan regio, of opleidingsniveau? Ik hoor ook mensen over speeddates en workshops... maar zelf hoor ik helemaal niets :? Toch vreemd, die verschillen.

Binnenkort mijn ''solli-administratie'' ook maar eens bewerken. Zit nu te twijfelen of ik nog 1 of 2 dingen had uitstaan....
Ik sla alles op in Word, misschien ga ik na elke afwijzing de vacaturetekst maar rood maken ofzo. Word een mooi rood boekwerkje :')

Helaas niet mijn regio Toushie, maar fijn dat je het hier deelt :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:22

Ik heb een map "sollicitaties" en dan elke vacature waar ik op reageer een submapje met "naam functie te plaats". En dan m'n motivatiebrief Word bestand en uiteindelijk als die af is het pdf bestand. Maar misschien dat ik voortaan ook de vacature zelf erbij ga opslaan. Ook wel praktisch misschien :+ Staat dus weinig in die mapjes, maar bij een afwijzing verander ik de naam ervan in "X naam functie te plaats". Dan heb ik een snel overzicht wat nog open staat en wat niet.

Ik kom nu inderdaad heel veel vacatures voor docenten tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:46

Hmm hier een beetje aparte situatie.. heb terug gemaild of deze vacature waarop ik gereageerd heb, de zelfde vacature is als de vrijwilligers functie. Het staat een beetje raar op de site namelijk. Ik heb ook gevraagd of ik morgen op gesprek kon komen.
Krijg ik terug: Ja hoor, vanaf 10 uur.
Geen antwoord op de andere vraag...

M'n moeder zegt dat mijn vraag er ook heel raar stond en ze hem ook niet begreep. Haar leek het beste om voor vertrek even te bellen of het wel een betaalde baan is, zo niet gesprek afzeggen, maar dat vindt ik een beetje asociaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:52

Hoezo is dat asociaal? Jij zoekt een betaalde baan en geen vrijwilligerswerk. En zij hebben het niet duidelijk op de site staan. Zou gewoon nog even bellen vantevoren voor duidelijkheid. Jij hebt niks aan een gesprek als het om vrijwilligerswerk gaat. En voor hun is dat evengoed zonde van de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:53

idinn schreef:
Hoezo is dat asociaal? Jij zoekt een betaalde baan en geen vrijwilligerswerk. En zij hebben het niet duidelijk op de site staan. Zou gewoon nog even bellen vantevoren voor duidelijkheid. Jij hebt niks aan een gesprek als het om vrijwilligerswerk gaat. En voor hun is dat evengoed zonde van de tijd.

Maar is nu mailen niet verstandiger? Of komt dat als zeuren over? Dat vindt m'n moeder.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:54

"Vanaf tien uur" klinkt mij meer iets voor vrijwilligerswerk, alsof je er gewoon kan binnen wandelen en eens navraag. Mij lijkt dat ze voor sollicitaties voor betaald werk wel concretere afspraken maken, maar ik kan het mis hebben.

Zijn het veel uren? Als het iets is wat je aanspreekt kan je het anders ook gewoon aannemen, op voorwaarde dat je er ook gemakkelijk mee kunt stoppen? Vrijwilligerswerk staat altijd zeer goed op je cv, zelfs als het in een branche is die niets met je werkveld te maken heeft.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:02

Wat UWV betreft, je krijgt vanzelf een oproep :j

Hier geven ze workshops voor mensen in de eerste drie maanden van hun ww.
Verder zijn hier de speeddates ook op sector, dus afhankelijk van je sector word je uitgenodigd.
Geloof dat komende week de week van de logistiek was (weet niet of dat UWV breed is?).

AmoorM, zeker niet asociaal hoor :n Zeker als het niet duidelijk naar voren komt op hun site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:03

Van 10 tot 17:00 elke zaterdag en koopzondagen van 12:00 tot 17:00.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:11

Koopzondagen, is dat dan voor een winkel? Dan denk ik niet dat het vrijwillig is. Of zou ik het niet vrijwillig doen. Ik zie vrijwilligerswerk als iets doen waarmee je de maatschappij helpt (armen, gehandicapten, ouderen, dieren...), niet als een gratis extra weekendhulp voor een bedrijf. Of ben ik mis :+ .

Maar als je echt alleen betaald wil doen zou ik voor vertrek gewoon even bellen. Denk dat ze liever hebben dat je dat doet en eerlijk bent dan dat ze tijd voor je vrijmaken en jij wilt het niet. Als je gewoon uitlegt dat je het niet duidelijk in de vacature zag staan zullen ze het zeker begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:36

Het is een kringloop winkel met een koffiehoek. Voor de koffiehoek zoeken ze een weekend medewerker. Er zijn ook vacatures voor vrijwilligers. Het is een soort plaats waar je ervaring op kan doen. Als je het thuis zitten zat bent en tijdsbesteding wilt. Maar bij de vacature stond duidelijk "werken bij....en dan de vacature voor weekend medewerker en daar onder stond het kopje vrijwilligers gezocht.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:02

Dat is wel apart dan, anders zouden ze het toch onder het kopje 'vrijwilligers' zetten lijkt me? :o?

Pfieuw, nog even snel een sollicitatiebrief eruit geknald voor die leuke vacature! :D
Ging wel ten koste van mijn relaxavond na een drukke dag, maar dan hoef ik het morgen of overmorgen niet in mijn planning te squeezen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:04

Oh dat is dan apart inderdaad. Kringloopwinkel is dan weer een winkel waar je inderdaad vrijwilligerswerk kan doen, maar ik zou het ook lezen als dit is betaald...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:28

Nu mailen lijkt mij weinig zin hebben. Kans dat ze dat voor morgen 10 uur lezen is misschien niet zo groot. Dus gewoon morgen voor vertrek even bellen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:36

Wat kan ik dan het beste zeggen?

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:45

eroslover schreef:
Ik heb nu: begeleiden van volwassenen met een verstandelijke beperking met een sociaal-emotioneel niveau van een 4 jarige,zelfstandig draaien van de groep,methode gentle teaching,rapporteren in Cura,psychoses, autisme.

En dat klinkt dus raar zo.

- Begeleiden van volwassen cliënten met een verstandelijke beperking, laag sociaal emotioneel niveau en bijkomende problematiek zoals psychoses en autisme.
- De groep zelfstandig draaien.
- Begeleiden middels methode gentle teaching
- Rapporteren in Cura

Zoiets?

Reageer later even uitgebreider!
Vanmiddag gebeld over een werkervaringsplek binnen een grote instelling *\o/* als je daar binnen bent en jezelf kunt bewijzen zit je goed denk ik :j volgende week gesprek!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:25

Amandavd schreef:
Adamootje, welke vak en welke regio? Ik zit nu sinds dit jaar op de opleiding leraar 2de graads Engels in Tilburg deeltijd.

Ik studeer af als eerstegraads docent Beeldende Kunst en Vormgeving (én CKV én Kunst Algemeen én Kunstgeschiedenis TEHATEX).Ik zoek een baan in de provincie Utrecht. Er zijn genoeg scholen, maar tegenwoordig wordt er nogal bezuinigd op kunst en cultuuronderwijs, daarom zijn er maar weinig uren beschikbaar.

Amoor, dat is toch niet asociaal? Straks kom je voor niets op gesprek. Zonde van je tijd.

Ik duim voor je, Darah! Voor welke functie heb je gesolliciteerd?

Super Yanna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:59

Oei die kom je inderdaad niet veel tegen als vacature! Mocht ik wat interessants voor je tegenkomen zal ik het laten weten. Ik zoek ook o.a. in regio Utrecht dus zie vanalles voorbij komen.

Voor mijzelf geen leuke vacatures. Of ik heb DE specifieke site met vacatures voor mijn vakgebied nog niet ontdekt. Dat kan natuurlijk ook nog :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:13

Ik heb het gesprek gehad. Was een erg leuk gesprek, maar erg kort. Gelukkig wel voor een betaalde baan! Hoor over ongeveer 2 weken meer want er waren nog 4 die op gesprek moeten komen.
Op naar woensdag want dan heb ik het gesprek met de post. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:33

Adamootje schreef:
Ik duim voor je, Darah! Voor welke functie heb je gesolliciteerd?

Woonbegeleiding :D
Lijkt me ook een moeilijke sector waar je in zoekt, ook hard getroffen door de bezuinigingen..

Wat super Yonne, veel succes op gesprek volgende week :):)

Wat fijn dat het toch om werk ging AmoorM :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:49

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:57

Yonne, super! Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:08

Doubtless schreef:
Functie als secretaresse, in Dordrecht:
http://bit.ly/1BzNpWC

Leuk!! :D Ik hoop als ik klaar ben met mijn school ook ooit op z'n vacature te kunnen reageren. Ik leer ook voor secretaresse!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:42

Zijn jullie ook bang voor slechte recensies? Belt een werkgever snel voor recensies naar je oudere bazen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:50

Werkgever mag in principe geen slechte recensie geven.