Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:05

Ik heb 3 jaar lang m'n MBO reizen zelf moeten betalen .. 260 per maand. Word je ook niet gelukkig van. Ben nu druk een kamer aan het zoeken in Utrecht echter is dat niet zo makkelijk.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:50

Ik heb me ov niet genomen. Ik reis maar heel kort en ga bijna altijd met de fiets, met trein ben ik evenlang/ langer bezig. Voor de max 3 keer dat ik per maand met de trein ga.
Ben ik maar 12 euro kwijt per maand.

Wil het risico niet lopen dat ik 96 euro voor iedere maand moet terug betalen terwijl ik dat er echt niet uit haal.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:53

Dan is het wel te doen inderdaad. Ik reis zelf 3 uur per dag, dat is echt niet te doen aan kosten zelf. Dus ja, ik maak mooi gebruik van m'n OV.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:41

Als ik veder had gemoeten dan zou ik mijn ov ook wel hebben genomen.

Heb vandaag lang dagje gehad (half 9 tot half 6) en ben nu echt gesloopt. Gelukkig nog maar 2 daagjes school en dan vakantie. Ben daar wel echt aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:20

Courses schreef:
Ik heb 3 jaar lang m'n MBO reizen zelf moeten betalen .. 260 per maand. Word je ook niet gelukkig van. Ben nu druk een kamer aan het zoeken in Utrecht echter is dat niet zo makkelijk.

Heb je daar.misschien geen duwo zitten?? Wooningcooperatie die sowieso in den haag, leiden en Amsterdam zitten, maar weet nou niet of ze ook in utrecht zitten.

Anders particulier? Heb je ook goedkopere kamers tussen ;p
Check pararius.nl anders ook ;) staat heel veel op!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:07

Iemand hier ervaring met pfeiffer? Ik ben de laatste tijd heel erg moe en daarom had ik maandag bloed af laten nemen. Vandaag gebeld en nu blijk ik pfeiffer te hebben... Weet nog niet in welke gradatie, daarvoor moet ik vrijdag weer bellen..

Na vandaag nog 2 daagjes en dan vakantie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:12

Birgit__ schreef:
Iemand hier ervaring met pfeiffer? Ik ben de laatste tijd heel erg moe en daarom had ik maandag bloed af laten nemen. Vandaag gebeld en nu blijk ik pfeiffer te hebben... Weet nog niet in welke gradatie, daarvoor moet ik vrijdag weer bellen..

Ik heb ook pfeiffer gehad, alleen dan in mijn HAVO examen. Ik kon wel gewoon mijn examens doen en was wel moe, maar kon wel gewoon doorgaan (althans ik ging gewoon door)

Je moet goed naar je eigen lichaam luisteren en het even doorgeven op school, want over je moeheid heen lopen is niet goed ( wat ik dus heb gedaan...)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:37

bedankt voor alle reacties! jullie denken er dus hetzelfde over als ik haha!

Ik heb ook ervaring met pfeiffer, geen leuke ervaring haha!
ik zat toen op het mbo en liep stage bij de beredenpolitie.. nou die hebben mij niet veel gezien helaas:(
liep vaak halve dagen.. als dat al ging.. en dan 'smiddags slapen.. kon mn eigen paard niet meer rijden zo moe was ik!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:38

Birgit__ schreef:

Een klasgenoot heeft pfeiffer gehad en die heeft het jaar over moeten doen.. Maar dit hangt dus van de gradatie af :)
Een vriendin heeft het ook gehad en zij was moe, maar kon wel gewoon naar school etc.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:13

Nou, eindelijk 'vakantie'. Morgen de hele dag draaien, rest van de vakantie monteren. Heb een lijst opgesteld met taken voor elke dag, anders krijg ik 't nooit helemaal af :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:22

Ah succes Courses :(:)

Ik ben donderdag uit geweest in Nijmegen, 1e trein terug naar huis de volgende ochtend dus was om 7 uur thuis. Die nacht 3 uur geslapen...
Vrijdag op zaterdag 5 uur geslapen want zaterdag weer erg vroeg op.

Zaterdag wedstrijddag gehad op de manege, waar ik altijd help, dus was vanaf half 7 bezig tot een uur of 11 's avonds _O-
Dus nu heb ik een rustdag ingepland voor mezelf, want morgenochtend mag ik weer vroeg op voor de tweede wedstrijddag!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:41

Mijn reizen in het eerste jaar van het MBO viel wel mee. Ik ging 4x per week met de buurtbus, dus dat is een strippenkaart van €13,80 elke week.. Maar was bij toen ik achttien werden mijn OV kreeg..

Hier moet ik ondertussen weer beginnen met leren voor de tentamens. Bij een van mijn tweedehands boeken heb ik een student's only samenvatting gekregen. Dit werkt ook voor geen meter, scheelt dat Marketing ook echt niets voor Bedrijfseconomen _O- *echt geen zin*

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:20

Hoe is het met jullie allemaal? Heb via de post mijn verslag voor mijn theorie vak binnen gehad, ziet er goed uit, ben erg benieuwd naar m'n cijfer :D

Ik heb nogal een drama meegemaakt met de draaidag maandag .. Zondag zouden we eigenlijk gaan draaien maar ons ene groepslid C (groepje van 3) liet het afweten, dus uiteindelijk had ik samen met m'n andere groepslid B besloten de dag erna te gaan draaien, meer zijn call dan de mijne to be honest maar toe maar. Vervolgens was groepslid C pissig, en wou weten wanneer ik voor de rest nog tijd had deze vakantie. Nou, niet. Heb nog enorm veel te doen en 5 werkdagen dus ik kon gewoon niet meer. Afijn, meneer C zou dan die maandag na half 6 nog komen helpen. Dus ik maandag om 10 uur richting Amsterdam om samen met groepslid B de hele dag te gaan draaien op de eerste locatie. Alles goed en wel, super druk geweest, weinig gegeten, dus wij rond 6'en richting de 2de locatie. Appt groepslid C ineens boos dat 'ie al 40 minuten staat te wachten bij de locatie (redelijk afgelegen), waar wij waren. Dus wij vonden 't vrij raar dat 'ie na 10 minuten niet even had gebeld, of überhaupt even had gebeld van goh, waar zijn jullie. Want we hadden geen afspraak of tijd dat we ergens zouden zijn. Nou, ondertussen was het dik aan het regenen en stormen, hartstikke harde wind en de 2de locatie was een oude bootsluis … hartstikke donker daar, afgelegen, aan het water. Dus ik vond 't doodeng, ik weeg weinig en was bang dat ik zo 't water in zou gaan .. :')

Afijn, alles daar gedraaid, had groepslid B aan C gevraagd of hij mij kon afzetten bij een NS station, want ik was er totaal niet bekend, hartstikke koud en moe. En moest nog een dikke anderhalf uur reizen wou ik thuis komen. Dus C geeft aan dit wel te kunnen doen, B naar huis gegaan want die woonde daar toevallig. Halverwege de autorit richting 'een' station, zegt 'ie ineens 'Ja, heb geen benzine meer, ik zet je hier af'. Ik had geen idee waar ik was, hartstikke donker daar, een of ander busstation. Stond geen enkele bus klaar, dus ik stond daar in m'n eentje, rond 11 uur s'avonds .. Had geen enkel idee waar ik heen moest. Vervolgens kwam er een bus aanrijden, dus ik vraag aan die man of hij naar Hilversum of Amersfoort o.i.d reed zodat ik de trein naar huis kon pakken. Nee, reed meneer niet heen en reed dus ook zo weer weg met de bus, zonder mij ook maar enigsinds op weg te helpen. Afijn, dus ik heb bijna 30 minuten in die storm zitten wachten buiten totdat er nog een bus aankwam, bijna huilend aan die man gevraagd hoe of wat, uitgelegd dat ik richting Amersfoort moest. Hij heeft hij heel vriendelijk verteld welke bus etc. ik moest pakken, die zou na een kleine 10 minuten daar stoppen. Uiteindelijk kwam die bus eraan, dus ik daarmee richting station Naarden-Bussum. Bij het uitstappen vergat ik bijna m'n telefoon maar gelukkig stond de bus er nog en kon ik 'm nog ophalen. Toen ik bij de bushalte zat te wachten m'n vriend aan de telefoon gehad en die was hals overkop richting Amersfoort gereden met de auto en toen kon ik eindelijk naar huis. Nou, toen had ik 'm wel gehad. Hoop dat die gast lekker wat krijgt met z'n opdracht en z'n cijfer, ik was zo enorm boos. Wie zet er nou een meisje s'avonds in de middle of nowhere af, zonder ook maar te weten waar diegene is o.i.d.

Van je klasgenoten moet je het maar hebben ..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:41

Waaaaat? Wat asociaal.. Dat kun je toch niet maken?! Ik zou bijna zeggen maak er een melding van maar de school heeft hier niets mee van doen natuurlijk :+ Zou wel in het evaluatie verslag zetten dat je niet gecharmeerd was van het gedrag van groepsgenoot C en dat hij nog even aan zijn sociale skills mag werken. Wat asociaal zeg.. Hoe oud is die gozer? Ongelooflijk dat iemand dat doet. Zou niemand in mijn klas kunnen bedenken die dat zou doen, of ik moet ze nou echt heel verkeerd inschatten..

Maar zo te horen zit jouw vakantie ook prop vol en toch nog deadlines ertussen.. Hier precies hetzelfde :+ Ik ren en vlieg overal heen en 1 januari heb ik gewoon 2 deadlines van verslagen staan :+ Echt ik moet ZO VEEL nog zien te doen voor de vakantie afgelopen is.. Wij moesten eigenlijk ook filmen maar we gaan het lekker na de vakantie doen, want het is gewoon onmogelijk om met 5 mensen allemaal tegelijk af te spreken.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:22

Jeeetje wat een rare zeg.. Zo te horen zit jou vakantie propvol met school dus?
Ik heb deze vakantie echt nog niks gedaan..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:27

Niks? _O- Halleluja. Ik ben er elke dag mee bezig.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:34

Met kerst heb ik wel even alles op pauze gezet, haha. Moet nog van alles doen, maar heb wel een lijst gemaakt zodat ik alles punt voor punt kan afwerken :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:41

Marit schreef:
Niks? _O- Halleluja. Ik ben er elke dag mee bezig.

Ik heb er echt even geen zin in, haha! Moet nog wel dingen doen, maar dat plan ik volgende week wel in :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:50

zo courses, wat is dat met die mensen van tegenwoordig??
stel er was iets ergs gebeurd!! ik vind het echt schandalig!

ik zit ook al de hele vakantie aan school en zit ook de hele vakantie volgeplant met school, zó jammer!! maargoed hopelijk doen we het voor een goed doel girlss!! en word ons harde werken ooit beloond!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:58

Ik zou als je hem weer ziet hem wel op dat gedrag aanspreken. Echt, die was van mij nog niet jarig zeg.

Ik heb ook nog niet zo heel veel gedaan deze vakantie. moet wel nog een aantal dingen doen, maar vond het wel lekker om even een weekje echt vakantie te hebben. Ik ga vanaf morgen wel weer echt serieus aan het werk.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:07

Krijg net een foto doorgestuurd van m'n werk van de kerstavond, echt heel leuk :D
http://i40.tinypic.com/2uq0wwp.jpg

Ik ga er nog wel wat van zeggen inderdaad, maar ga eerst lekker genieten van de feestdagen en zie dan wel weer :) Net wel een stukje begonnen aan de montage maar daar had ik halverwege ook niet veel zin meer in :Y)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:27

Ooh leuke foto :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:06

Ik zag een leuke foto langskomen :D
Een verhaal over een mega-asociale klasgenoot, jeetje wat een klootzak...
En alle drukte die iedereen heeft.

Ik moet ook nog zo veel doen en heb wel te weinig tijd |o
Heb bijna tentamenweek, de week er voor 2 presentaties en een mondeling bedrijfskunde. En dus 2 projecten die af moeten zijn. Ben d'r bang voor... :\

Maar de vakantie gaat ook zo snel... 3 dagen kerst, 3 dagen wedstrijd, oud en nieuw... ja dan heb je al meteen een hele week niets gedaan

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:50

Sorry dat ik hier even kom binnenvallen, maar aangezien jullie allemaal (toekomstige) HBO-studenten zijn wilde ik mijn vraag hier heel even stellen.

Zijn er Bokkers hier die HBO-opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) volgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:53

Ik doe mwd, maar dat is bij mij het eerste jaar hetzelfde als sph..
Wat wil je weten? Misschien kan ik je helpen?