Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:52

2 weke geleden op gesprek geweest voor functie bij dezelfde van als waar ik nu zit. Alleen dan geen callcenter maar in de bank zelf. Leuk gesprek gehad en hij gaf aan dat ik op 2e gesprek mocht komen, zou dan deze week zijn.
Niets weer gehoord, dus hem maar eve bericht.
Krijg ik nu een mailtje dat er toch geen 2e gesprek komt omdat er mensen zijn die beter in het profiel passen.
Wellicht heeft hij ook contact gehad met de manager hier, die heeft vorig jaar ook al een "transfer" tegengehouden.

Gelukkig heb ik deze week nog wel ergens anders een 2e gesprek en dat bedrijf is ook zeker mijn 1ste keus :-)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:22

Oh jeetje, succes stef!

En balen annastasia.

Ik word vandaag ingewerkt op het eerste gebouw van veel gebouwen waar ik in de receptie ingezet kan worden vanuit een oproep pool. Vind het maar stressvol werk :P Ach, het is maar tijdelijk.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:56

Ik heb vanmiddag mijn eerste werkdag.. spannend!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:02

Nou, gesprek overleefd, geen idee hoe of wat, hoor van de week meer.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:57

Ik zit klaar voor mijn gesprek... Rij over een kwartiertje thuis weg....

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:58

Succes!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:59

Spannend dagje voor velen dus. Veel succes met het gesprek of afwachten :)

Ik zit te wachten op nieuws na de sluitdatum van een wel erg leuke vacature.. Hoop zo dat 't wat wordt...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:04

Ik heb hier al heel lang niet meer gepost.. In februari voor het laatst, toen kreeg ik ineens een oproep om in Jumbo te komen werken via een UZB. Twee dagen later scheurde ik mijn enkelbanden waardoor ik een periode niet kon werken. Toen ik weer een beetje kon lopen had het UZB me niet meer nodig. Omdat ik wist dat er nog een UZB hetzelfde werk verstrekte heb ik me daar ingeschreven en kon ik weer bij Jumbo terecht. Op dit moment draai ik daar niet zoveel uur (15 - 20 uur) meer omdat het erg rustig is.

Wel ben ik verder blijven solliciteren.. Vorige week heb ik gesolliciteerd naar een functie als K.oerier/B.ezorger bij A.lbert H.eijn (via T.empo T.eam). Hier heb ik vandaag achteraan gebeld en mag morgen op gesprek komen bij het UZB voor een groepssollicitatie.. TIjdens deze sollicitatieronde krijg ik ook een rekentest.. Is er iemand bekend met rekentesten tijdens een sollicitatieprocedure? Ik kan best goed hoofdrekenen maar ben toch bang dat het erg moeilijk is.

Mocht ik die test/gesprek gehaald hebben moet ik daarna nog op gesprek bij de A.lbert H.eijn en daar een rijtest afleggen in een automaat.. Ik heb nog nooit in een automaat gereden! Ik hoop ontzettend dat ik deze baan uiteindelijk krijg (er zijn ook meerdere plaatsen). Dat is weer 20 uur per week erbij!

Verder heb ik in de tussentijd heel veel afwijzingen ontvangen.. En dat terwijl ik op de meest simpele functies solliciteer (cassière, vakkenvuller, allerhande productiewerk en schoonmaakbaantjes).
Ik heb op 24 baantjes gesolliciteerd en er is geen enkel gesprek uitgekomen.. Balen! Maar hopelijk gaat bovenstaande lukken!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:20

Net gebeld :=
Ze willen het deze week bespreken in het team, maar iemand die erbij aanwezig moest zijn, is ziek :+ Meneer zei dat ze me deze week willen bellen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:59

@Elise: geen familie/vrienden die een automaat hebben waarin je even kan oefenen? Het is niet moeilijk, maar wel handig als je weet hoe het werkt en niet met volle kracht op de rem trapt ipv koppeling :P.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:07

Automaat is eigenlijk heel simpel. Voor rijden zet je hem in D "drive", voor achteruit zet je hem in R "reverse" en voor het andere zet je hem in neutral. Starten doe je met je voet op de rem en als je de rem los laat gaat de auto meteen bewegen. Zolang je stil wilt staan moet je je voet dus op de rem houden. Verder heel simpel gas geven en remmen.

Wel handig als je het alvast kunt proberen. Maar als jij hun gewoon laat weten dat het je eerste keer is, dan moeten ze dat toch ook wel begrijpen?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:08

Sting schreef:
@Elise: geen familie/vrienden die een automaat hebben waarin je even kan oefenen? Het is niet moeilijk, maar wel handig als je weet hoe het werkt en niet met volle kracht op de rem trapt ipv koppeling :P.

Heb me al een beetje erover ingelezen ;-) Gewoon je linkerbeen helemaal niks laten doen.. Ik ben er banger voor dat
ik continue aan de versnellingspook zit te trekken :')

Helaas geen kennissen met automaat hier in de omgeving..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:08

Goh... Zo ben ik een keer met een golfkarretje achteruit het terras op gereden omdat ik dacht dat ie in de vooruit stond ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:09

Leg je Linkerbeen onder je neer, dan kun je deze ook niet gebruiken. Heb 2 weken geleden voor het eerst in een automaat gereden van Groningen naar Amsterdam. Vond het wel relaxed rijden.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:09

Shiloh schreef:
Automaat is eigenlijk heel simpel. Voor rijden zet je hem in D "drive", voor achteruit zet je hem in R "reverse" en voor het andere zet je hem in neutral. Starten doe je met je voet op de rem en als je de rem los laat gaat de auto meteen bewegen. Zolang je stil wilt staan moet je je voet dus op de rem houden. Verder heel simpel gas geven en remmen.

Wel handig als je het alvast kunt proberen. Maar als jij hun gewoon laat weten dat het je eerste keer is, dan moeten ze dat toch ook wel begrijpen?

Hoe hard rijdt hij dan zonder gas en rem?! Net zo snel als de schakelauto in de eerste versnelling zonder gas?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:17

Automaat is makkelijk rijden, alleen maar gas geven en remmen.
Even je linkerbeen aan de kant zetten, zodat die niet vlakbij de pedalen staat.
Automaat gaat gewoon even snel als een schakelauto.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:19

Ja, daar is het mee te vergelijken, hij begint gewoon te bewegen, maar niet heel hard of zo hoor. Versnelling zul je niet zo snel aanzitten denk ik. Ik had daar in ieder geval geen last van, die voelde echt heeeel anders dan een gewone pook. Bovendien is de handeling pook echt gekoppeld aan de koppeling, dus als je die al niet hebt, dan valt die pook ook wel mee.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:31

Hier gewend aan een schakelauto en ik zat wel echt aan de versnellingspook hoor. Maar als je hand die richting op gaat dan denk je wel: 'Ohja, dat kan niet! :P '

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:23

Zo, ben weer thuis... Nou ja, op stal bij manlief die net terug is van buitenrit....
Gesprek ging goed, het lijkt me een erg leuk bedrijf en ze gaan me voorstellen.... Sus even afwachten nog....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:32

Oh yeah! Vandaag weer een vacature online gekomen binnen mijn vakgebied, en dit is gelijk en vacature voor 3 posities tegelijk die me eigenlijk alle drie wel liggen. Daar dus ook maar op schrijven! Beetje balen alleen dat deze vacature ook weer een looptijd heeft van 56!!! dagen... pffft.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:39

ik heb zelf een automaat en het is super makkelijk

je zet hem in de D neer om vooruit te gaan let op als jeje voet van de gas afdoet dan rolt die een klein beetje
voor achteruit zet je hem op de R neer
en rijd je door de wasstraat op de N

voor de rest is er echt niks moeilijks aan :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:48

Oh yeah! Eindelijk na 1,5 maand lang gewoon GEEN vacatures op mijn vakgebied vandaag ineens een vacature met gelijk 3 promotie posities die mij alle 3 goed zullen liggen. Daar in de komende week maar eens weer een brief voor opstellen. Alleen een beetje jammer dat die vacature weer een looptijd heeft van 1,5 maand -O- .

Daarnaast uitgenodigd volgende week voor een oriënterend gesprek nav een open sollicitatie van mijn kant, bij een bedrijf die bodem onderzoek doet voor boeren en waarvan ik weet dat regelmatig tijdelijk pas afgestudeerden aannemen vanuit de unie. Geen idee of ik er iets concreets van moet verwachten, maar ze nodigen me niet voor niets uit lijkt me.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:44

Shiloh dubbelpost maar dan anders geschreven ;)
Mijn ouders hebbenook een automast maar moet er altijd erg aan wennen en stiekum vind ik het niks maar dat ligt aan mij volgens mijn ouders :+
Annastasia krijg jij altijd vrij voor je gesprekken want gebeurd toch regelmatig dat je op mag komen draven toch?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:45

he :? Bizar :P Ik zal wel een soort brain freeze hebben gehad dat ik vergeten was dat ik het wel al gepost had of zo... vaaag :P sorry guys!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:48

Haha is toch grappig :)